Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Dec 2013 09:48

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat is het hier rustig, is iedereen de 12 weken al gepasseerd ofzo?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 01 Dec 2013 09:54

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nee nog lang niet haha. Maar heb niet veel te vertellen. Alles gaat zij gangetje!
Wel steeds wat vaker misselijk en erg moe maar dat hoord erbij.
Hoe voel jij je?
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 01 Dec 2013 10:02

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

amber- schreef:Nee nog lang niet haha. Maar heb niet veel te vertellen. Alles gaat zij gangetje!
Wel steeds wat vaker misselijk en erg moe maar dat hoord erbij.
Hoe voel jij je?


Ook met vlagen wat vaker misselijk. Gisteren vond ik het verschrikkelijk die geuren in de supermarkt. Ik heb nog nooit zo snel boodschappen gedaan haha. Vrijdag eerste echo, heb er zin in, maar ik vind het ook eng.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem111

Bericht 01 Dec 2013 10:17

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb hier al een hele tijd niet meer gereageerd, maar dat komt omdat ik niet zo lekker in m'n vel zit door de misselijkheid en vermoeidheid, plus het feit dat ze hier in België nogal happig zijn op alles al in een vroeg stadium controleren, controleren en nog eens controleren en dat mijn waarden steeds niet goed zijn, waardoor ik voortdurend in onzekerheid zit. Gek word ik ervan.

Vorige week vrijdag mijn eerste echo gehad en daarop was alleen een vruchtzakje te zien, nog geen vruchtje. Radioloog zei dat 't waarschijnlijk 6 weken was, maar op basis van mijn test zou ik op zijn minst 6+2 moeten zijn. Daar komt bij dat bij bloedprikken steeds blijkt dat mijn progesteron behoorlijk laag is en bij iedere keer prikken ook steeds wat lager was. Maandag heb ik weer een echo, maar dit keer bij een gynaecoloog in het ziekenhuis. Hopelijk zie ik dan een hartje kloppen.

Mijn misselijkheid begint gelukkig minder te worden, hoewel ik nog steeds relatief weinig eet en veel geuren niet kan hebben.


Amber: wat fijn dat er al een kloppend hartje te zien was! Heb je een inwendige echo gehad?
Ilovethe90s: fijn dat jouw echo ook goed was! En ook dat je wat hebt gekregen tegen de misselijkheid, want zo beroerd zijn de hele tijd is niks! Ik heb uiteindelijk ook wat van de huisarts gekregen. Hoef het gelukkig niet heel vaak te gebruiken, omdat de misselijkheid sowieso al iets minder is geworden, maar het is erg fijn te weten dat je iets achter de hand hebt.
Linnie: lastig is dat he, als mensen nog niks weten en goedbedoelende dingen willen doen. Maar het lijkt mij prima opgelost zo, dat je een afspraak hebt gemaakt voor in het nieuwe jaar!
Clapperdie, Elvie, Mardie: fijne zwangerschap gewenst! Hopelijk kunnen we jullie binnenkort volgen.
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 01 Dec 2013 10:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Pitufo, wat vervelend zeg. Ik kan me voorstellen dat je er knap onzeker van wordt! Ik hoop dat je maandag een mooi kloppend hartje mag zien op de echo!

Wat gek, ik ben nu de twaalf weken gepasseerd, dus ik mag jullie gaan verlaten, al blijf ik dit topic graag volgen. Ik ben veel te benieuwd hoe het met iedereen gaat. Ik hoop jullie allemaal gauw te zien in het zomer 2014-topic!
2014 2016
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 01 Dec 2013 10:32

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Pitufo en Linnie veel succes met jullie echo maandag en vrijdag! Ik zal voor jullie duimen.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem111

Bericht 02 Dec 2013 07:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Thanks meiden! De zenuwen beginnen langzamerhand te komen, echo is pas vanavond, haha.

Ik zat nog te bedenken dat ik dat gecontroleerd in belgie echt stom vind. Als ik in Nederland zwanger was geweest, had ik me waarschijnlijk totaal nog geen zorgen gemaakt. Ik heb namelijk geen bloedverlies, geen enge buikpijnen ofzo, wel veel misselijk en grotere borsten dus in die zin duidelijk zwanger. Dan had ik er niets van afgeweten dat mijn hormonen niet volgens t boekje waren. Snap ook niet wat ze ermee willen bereiken. Mijn huisarts heeft het er de hele tijd maar over dat ze me niet blij wil maken als t mis is, maar ik heb zoiets van je weet dat als je positief test dat het de eerste 12 weken nog mis kan gaan om allerlei redenen, dus daar hou je in je achterhoofd rekening mee en dat vind ik voldoende. Maar goed...

Ik hoorde trouwens wel van mijn van oorsprong Belgische collega dat iedereen in belgie die zij kent een vruchtwaterpunctie heeft laten doen, dat dat blijkbaar een standaardprocedure is. Daar wil ik toch wel een stokje voor gaan steken als de combinatietest geen slechte uitslag heeft.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 02 Dec 2013 09:45

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Pitufo schreef:Thanks meiden! De zenuwen beginnen langzamerhand te komen, echo is pas vanavond, haha.

Ik zat nog te bedenken dat ik dat gecontroleerd in belgie echt stom vind. Als ik in Nederland zwanger was geweest, had ik me waarschijnlijk totaal nog geen zorgen gemaakt. Ik heb namelijk geen bloedverlies, geen enge buikpijnen ofzo, wel veel misselijk en grotere borsten dus in die zin duidelijk zwanger. Dan had ik er niets van afgeweten dat mijn hormonen niet volgens t boekje waren. Snap ook niet wat ze ermee willen bereiken. Mijn huisarts heeft het er de hele tijd maar over dat ze me niet blij wil maken als t mis is, maar ik heb zoiets van je weet dat als je positief test dat het de eerste 12 weken nog mis kan gaan om allerlei redenen, dus daar hou je in je achterhoofd rekening mee en dat vind ik voldoende. Maar goed...

Ik hoorde trouwens wel van mijn van oorsprong Belgische collega dat iedereen in belgie die zij kent een vruchtwaterpunctie heeft laten doen, dat dat blijkbaar een standaardprocedure is. Daar wil ik toch wel een stokje voor gaan steken als de combinatietest geen slechte uitslag heeft.


Zo te horen lijkt het me niet prettig als je zwanger bent en in België woont! Succes vanavond!

Vandaag ben ik 7+2, begin nu wel wat angstiger te worden, aangezien de vorige keer met 7+4 mis gegaan was... En heb aanstaande vrijdag mijn echo.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 02 Dec 2013 11:59

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Heel veel succes ( en natuurlijk plezier ) vanavond Pitufo!
Afbeelding
<<

Nilou

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:10

Bericht 02 Dec 2013 12:47

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Voor mij is het ook al een tijdje geleden dat ik hier heb geschreven! De tijd en puf ontbreekt me een beetje op dit moment. Ben nogsteeds behoorlijk misselijk en van vieze geurtjes ga ik direct over mn nek :nopompom: verder nogsteeds heel erg moe. Zoonlief heeft anderhalve week geleden besloten smiddags niet meer te gaan slapen dus dat is voor mij ook erg wennen! Vaak ging ik ook even liggen als hij naar bed ging.
A.s. vrijdag hebben we de termijnecho. Ik voel me nog op en top zwanger maar vind het ook wel weer spannend die echo!

Pitufo: succes bij de echo vanavond! Lijkt me erg rot al die controles zeker als de waardes dan wat afwijkend zijn!
Zoon van mei 2011
Dochter van juni 2014
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 02 Dec 2013 14:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik ben de laatste tijd erg moe en misselijk, dus weinig tijd en zin om te reageren!!

Afgelopen zaterdag had ik weer een klein beetje rood bloedverlies en nu af en toe nog wat bruin verlies. Ik maak me soms best wel zorgen daarom, probeer wel positief te blijven maar dat is wel moeilijk. Heb 12 december weer een echo!
<<

Anoniem111

Bericht 03 Dec 2013 08:53

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bedankt voor alle succeswensen! De echo was goed!! Ik heb een kloppend hartje gezien en ben vandaag precies 8 weken zwanger. 24 december staat de 12-wekenecho gepland.

Linnie: ik kan me voorstellen dat je je nu extra veel zorgen maakt. Ik duim heel hard voor je dat het goed blijft gaan!
Nilou en Wen: ook al zo moe en misselijk, vervelend :-( Ik begin wel te snappen waarom dit topic nooit zo hard loopt, alle zwangeren zijn te misselijk om uitgebreid te posten, haha. Succes bij de echo allebei! Hopelijk betekent het bloedverlies niets, Wen.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 03 Dec 2013 15:44

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Pitufo wat fijn dat je echo goed was!!!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Dec 2013 10:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wat fijn Pitufo dat de echo goed is!

Ik ben een beetje klaar met 1 collega, ze zat steeds te vissen of ik zwanger ben en 2 collega's wisten het al. 1 wist het dat ik positief getest had, maar ineens een beetje bloedde (bleek toen dus een innestelingsbloeding te zijn geweest) en een ander wist het ivm dat ik voorzichtig wilde zijn (we werken beide in het magazijn van de winkel en moeten vaak zwaar werk doen). Dus heb het die 3e collega toch maar verteld, en nu is ze dus boos en teleurgesteld dat die andere 2 collega's het eerder wisten dan zij... Leuk is dat dan, dan vertel je iemand wat leuks en dan doet diegene zo, ben er gewoon een beetje verdrietig over. En ik wil me eigen niet druk maken, want stress is absoluut niet goed... Probeerde nog met haar te praten, maar ze wil niet meer met me praten...

Ow ja die vrouw is een volwassen vrouw van 50+.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Elvie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 604

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:14

Bericht 04 Dec 2013 14:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Pitufo: Wat fijn! Gefeliciteerd!

Linnie: Beetje kinderachtig dat ze niet meer met je wilde praten zeg.. Jammer! Ik kan me voorstellen dat je er een beetje klaar mee bent.
2014 2016
<<

Anoniem111

Bericht 04 Dec 2013 17:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie wat een flauwe reactie van die collega. Ik zou het vooral lekker haar probleem laten zijn. Je mag toch zeker zelf bepalen wie je het wanneer vertelt?
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 04 Dec 2013 18:35

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie, idd erg flauw, ik heb echt een hekel aan mensen die gaan zitten vissen. En dan ook nog boos worden, echt ongelooflijk!

Pitufo, wat fijn! Gefeliciteerd, hopelijk kun je nu echt gaan genieten!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 04 Dec 2013 20:29

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

En het vervelende was nog dat ze zo overdreven deed waar anderen bij waren. Ben nu gewoon bang dat het door haar uitkomt. Want tja je gaat dan vragen krijgen waarom iemand niet meer met je praat...
As zaterdag moet ik werken, en zij is er dan ook.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem111

Bericht 05 Dec 2013 10:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Wanneer vertellen jullie het iedereen eigenlijk? Mijn vriend en ik hebben gisteren besloten dat we niet gaan wachten tot de 12-wekenecho, dat vind ik veel te lang! Dit weekend met Sinterklaas vertellen we het mijn zussen, maandag ga ik het op m'n werk vertellen, volgend weekend is de verjaardag van mijn vriend, dan vertellen we het onze vrienden en daarna lichten we ook de rest van de familie en koor in.

Ik vind het wel goed geweest met dat geheimzinnige gedoe, haha.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 05 Dec 2013 13:07

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie, wat een vervelende reactie van die collega van je. Net of mensen jaloers zijn als de 1 het net iets eerder weet.
Ik hoop dat de samenwerking tussen jullie de komende tijd een beetje soepel verloopt.

Pitufo, leuk he zo'n echo? En super dat alles goed was!

Wen, nog een weekje wachten en dan is jouw echo. Hopelijk wordt je dan wat meer gerust gesteld want steeds kleine bloedingen lijkt me ook heel vervelend en zenuwslopend.

'Gelukkig' heb ik zelf alleen maar heel veel last van misselijkheid. De tabletjes die ik via de gyn heb gekregen doen hun werk wel maar ik merk duidelijk dat ze na 8 uur uitgewerkt zijn. Sinds het slikken van die tabletjes alleen bij het uit bed komen een paar keer boven de wc gehangen, verder niet meer. De gyn gaf vorige week aan dat het een goed teken is als je er veel last van hebt dus we zien het maar als iets positiefs haha.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 05 Dec 2013 13:14

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Mijn moeder krijgt vanavond een mok met de tekst hoera, je wordt oma!. Mijn schoonmoeder krijgt hem morgen of zaterdag. We hopen zaterdag alle ouders en broers/zussen gehad te hebben.

Volgende week, als ik mijn verjaardag voor vrienden vier wil ik het aan de vrienden vertellen.
Er is 1 vriendin bij die pas een miskraam heeft gehad, ik wilde het haar dus een paar dagen eerder vertellen (ik heb namelijk geen idee hoe zij in groepsverband reageert) en heb geprobeerd om voor volgende week een afspraak te maken maar ze is die avond niet thuis. Ze gaf aan een beetje tegen een eventuele afspraak op te zien omdat er de laatste tijd al een paar mensen af wilden spreken en die kwamen dan vertellen dat ze zwanger waren. Ze is dan tot die afspraken heel zenuwachtig omdat ze hoopt blij te reageren voor de ander. Ik heb het er nu even op gegooid dat het in ons geval om iets heel anders ging en dat we iets af wilden komen geven maar dat heeft geen haast (is ook het geval dus helemaal vreemd was dit verhaal niet). Ze bood haar excuses aan dat ze meteen zo panisch reageerde als iemand even langs wil komen.
Maar hoe nu verder? Dit weekend snel ff langs wippen zodat ze zich van te voren niet te druk kunnen maken (in de hoop dat ze alleen thuis zijn) of even bellen? Via WA vind ik te onpersoonlijk dus dat valt af maar hier moet ik nu nog even goed over nadenken.

Volgend weekend vertellen we het de oma van mijn man nog en daarna knal ik het op fb.
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 05 Dec 2013 14:14

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ilovethe90s: het is inderdaad iedere keer weer even schrikken, maar heb nog genoeg klachten en geen buikpijn! Dus dat is wel positief! Al 2 keer een kloppend hartje gezien dus de kans dat het goed gaat is groot, heb er nog steeds een goed gevoel bij! Hoop wel dat de spanning daarna wel weg is.

Linnie: wat jammer dat een collega er zo kinderachtig mee omgaat.

Pitufo: bij ons weet de directe familie/gezin het al een tijdje. Mijn werk heb ik ook ingelicht in verband met de vele klachten en ik soms wat eerder weg wilde!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 05 Dec 2013 19:56

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik weet niet wanneer we het gaan vertellen. Mijn man wil het pas na 12 weken doen, maar ik eerder...
Morgen de echo, heb er echt zin in! Maar vind het ook een beetje eng.

We aten vanavond trouwens worteltjes uit potje, ik vond ze al wat raar ruiken, na proeven vond ik ze ook raar smaken.. Mijn man merkte er niks vreemds aan, maar omdat ik ze niet lekker vond, vertrouwde hij het ook niet meer LOL.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 05 Dec 2013 20:55

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Linnie succes morgen met je echo!

Bij ons weten de ouders en broer/zus het al. Collega's en vrienden vertellen we het denk ik na de volgende echo die ik donderdag 12 december heb.

Verder gaat het goed hier. Wel moe en ben sinds een paar dagen vaker misselijk.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 06 Dec 2013 11:16

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Thnx, ik begin ook steeds wat zenuwachtiger te worden, we hebben om 1 uur de afspraak.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers