Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Fashionable or just skinny

<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Apr 2021 16:29

Re: Fashionable or just skinny

Huh hoe weet jij hoe ik eruit zie eigenlijk? :)
Wat jij zegt heb ik ook Marin. Ik vind bijvoorbeeld lippenstift zo mooi bij anderen, maar als ik het zelf op doe klopt het gewoon niet. Heeft niks te maken met de vorm van mijn hoofd denk ik, maar waarschijnlijk met hoe ik het draag. Ik vind jou ook echt niet slonzig in een hoodie! Denk als je een lossere trui aantrekt, je daar een strakkere broek onder moet (niks moet he) dragen en wellicht een kraagje eronder? En je er goed in voelen, dat is denk ik het belangrijkst.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Apr 2021 16:29

Re: Fashionable or just skinny

Ano_niem schreef:Ho wacht ik bedoel dus niet dat ik mezelf dik vind he!
Ik bedoel dat modellen nog altijd echt echt echt skinny zijn. Eerder mager.
Ik vind mezelf slank/normaal met ietwat stevige benen en dat is ook helemaal prima. Maar voor mij vind ik sommige kleding gewoon niet zo leuk staan en dan trek ik iets anders aan, wat ik beter bij mijn figuur vind passen.

Ik zie dat niet zo, dat modellen nog echt echt echt skinny zijn. Maar dat ligt wellicht aan de pagina’s en berichten die ik volg en op m’n timeline zie. Vrouwen in alle maten, soorten en kleuren. We zijn er nog niet maar echt alleen dunne modellen, die tijd is voorbij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2021 16:30

Re: Fashionable or just skinny

Ano_niem schreef:Huh hoe weet jij hoe ik eruit zie eigenlijk? :)


Van Instagram en vast ook wel van hier ooit toch?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 27 Apr 2021 16:31

Re: Fashionable or just skinny

Carrie schreef:Overigens Ano_niem dat je jezelf vergelijkt met jouw maat 36 en deze trend van het niet-skinny vind ik best wel misplaatst en het naar je toe trekken waar de echt dikkere mens soms mee worstelt. Met 36 ben je niet dik hè? Niet doen alsof het voor jou lastig is een leuke outfit te zoeken net als voor echt dikke mensen waarin de industrie ook nog op achter loopt. Vaak gaat het maar tot maat XL, die passen veel mensen ook niet en dan is er maar 1 Item van. Voor jou en mij is het niet lastig te kleding te vinden die leuk staat 🙂

Fijn dat je dit extra aanhaalt! Het wordt gelukkig beter qua plus size kleding, maar ik blijf het toch lastig vinden. Voor alles t/m maat 42 is zoveel keuze, zoveel verschillende pasvormen. Daarboven wordt het lastig. Met maat 46 en verhoudingsgewijs kleine borsten zijn shirtjes voor mij bijvoorbeeld aan de bovenkant altijd te wijd, als ik buk kun je alles tot mijn navel aan toe zien. De mode-industrie gaat er vaak vanuit dat plus size altijd gepaard gaat met grote borsten, zo jammer. Gelukkig zit ik inmiddels in maat 44, hopelijk snel nog een maatje kleiner en dan kan ik gewoon in de reguliere collecties shoppen.

Ik voelde me trouwens niet aangevallen door TO, maar wat ik zei: wel een error even. Goed om je even daarvan bewust te zijn idd, Ano_Niem!
<<

ChiQ

Bericht 27 Apr 2021 16:31

Re: Fashionable or just skinny

Rixt schreef:
Peanutbuttercup schreef:Ik vind het best kwalijk dat de topicstarter maat 36 als niet meer skinny beschouwt.

Nou, hier kreeg ik ook wel even een error van in mijn hoofd inderdaad. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat dat misschien ook wel genoeg zegt over hoe het kan dat je dit beeld hebt?


Mwah, mag je dan alleen klagen dat iets je niet staat met maat 44+? Je bouw zegt ook veel. Maat 36 met dunne benen zegt nog niets of je bijv een appeltje bent en je van boven dus zwaarder bent. Ik heb een vriendin, die weegt 90 kg maar past mijn broek! Snap je mijn punt?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Apr 2021 16:32

Re: Fashionable or just skinny

ChiQ schreef:
Door te zeggen 'zwaarder dan ooit' klinkt het echt alsof je heul zwaar of dik bent, en dan kom je met deze gewichten aan. Is het noemen van jouw gewicht echt nodig om je verhaal over te laten komen? Het gaat maar om 4 kg.

Ja, want ik woog nooit meer dan 55 kg wil niet zeggen dat ik altijd 55 heb gewogen hé? Ik woog toen ik zwanger werd 51 kg. Ik vind 8 kg zwaarder in 8jaar tijd best veel. En wat voor jou 'maar om 4 kilo' gaat kan bij mij met mijn 159cm wel het verschil maken, natuurlijk!


Heb ik ook hoor! Ik ben van 48 kilo naar 60 kilo gegaan. 48 was weinig voor mijn lengte, maar daar kon ik verder ook niks aan doen (ik at als een bootwerker zei mijn moeder altijd). Ik heb me het beste gevoeld op een gewicht van 56 kilo. Dat vond ik mezelf het mooist staan. Maar ik vind het toch niet erg genoeg om er teveel voor te moeten laten. Dus dan maar geen loeistrakke jurkjes en crop tops.

Ook slanke mensen kunnen onzeker zijn of liever net iets minder willen wegen. Daar is toch niks mis mee?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Apr 2021 16:35

Re: Fashionable or just skinny

Marin schreef:
Ano_niem schreef:Huh hoe weet jij hoe ik eruit zie eigenlijk? :)


Van Instagram en vast ook wel van hier ooit toch?


Hm dus dat anonieme heeft weinig uitgemaakt, haha.
<<

ChiQ

Bericht 27 Apr 2021 16:35

Re: Fashionable or just skinny

Je hebt als slank persoon inderdaad meer keuze in kleding, dat is waar, alleen het is niet terecht om te zeggen: 'je bent slank dus alles staat je, hou op met zeuren' is ook per definitie niet waar natuurlijk.
<<

Anoniem303

Bericht 27 Apr 2021 16:37

Re: Fashionable or just skinny

ChiQ schreef:
Rixt schreef:Nou, hier kreeg ik ook wel even een error van in mijn hoofd inderdaad. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat dat misschien ook wel genoeg zegt over hoe het kan dat je dit beeld hebt?


Mwah, mag je dan alleen klagen dat iets je niet staat met maat 44+? Je bouw zegt ook veel. Maat 36 met dunne benen zegt nog niets of je bijv een appeltje bent en je van boven dus zwaarder bent. Ik heb een vriendin, die weegt 90 kg maar past mijn broek! Snap je mijn punt?

Ik snap je punt, zeg ook nergens dat ze níét mag klagen. Maar ze heeft het over skinny en vervolgens heeft ze het over haar maat 36 als zijnde niet skinny. Ik denk dat het niet zo heel gek is dat ik daar heel eventjes mijn wenkbrauwen bij op trok.
<<

Anoniem301

Bericht 27 Apr 2021 16:37

Re: Fashionable or just skinny

ChiQ schreef:Je hebt als slank persoon inderdaad meer keuze in kleding, dat is waar, alleen het is niet terecht om te zeggen: 'je bent slank dus alles staat je, hou op met zeuren' is ook per definitie niet waar natuurlijk.

Oh nee zeker niet. Dat je ook niet wat ik bedoelde! Mij staat ook niet alles puur omdat ik maat 36 heb. Maar het iets vinden an sich is voor ons vele malen makkelijker.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 27 Apr 2021 16:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2021 16:37

Re: Fashionable or just skinny

Ano_niem schreef:
Marin schreef:
Van Instagram en vast ook wel van hier ooit toch?


Hm dus dat anonieme heeft weinig uitgemaakt, haha.


Haha sorry. Dat je je forumnaam anoniem hebt genoemd zegt niks over de inhoud van je berichten wat ik direct herkenbaar vond. Geeft voor mij niet hoor, vind het leuk dat je er weer bent.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 27 Apr 2021 16:37

Re: Fashionable or just skinny

ChiQ schreef:Je hebt als slank persoon inderdaad meer keuze in kleding, dat is waar, alleen het is niet terecht om te zeggen: 'je bent slank dus alles staat je, hou op met zeuren' is ook per definitie niet waar natuurlijk.

Never said that.
<<

ChiQ

Bericht 27 Apr 2021 16:45

Re: Fashionable or just skinny

Marin schreef:
Ano_niem schreef:
Hm dus dat anonieme heeft weinig uitgemaakt, haha.


Haha sorry. Dat je je forumnaam anoniem hebt genoemd zegt niks over de inhoud van je berichten wat ik direct herkenbaar vond. Geeft voor mij niet hoor, vind het leuk dat je er weer bent.


Ben ik weer de enige die t niet weet?
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Apr 2021 16:48

Re: Fashionable or just skinny

ChiQ schreef:
Marin schreef:
Haha sorry. Dat je je forumnaam anoniem hebt genoemd zegt niks over de inhoud van je berichten wat ik direct herkenbaar vond. Geeft voor mij niet hoor, vind het leuk dat je er weer bent.


Ben ik weer de enige die t niet weet?


Ik heb wel eens insta contact met je :). Weet je het dan?
<<

Anoniem301

Bericht 27 Apr 2021 16:50

Re: Fashionable or just skinny

Haha ik herkende je ook direct!
<<

Alexis

Lady-post-a-lot

Berichten: 1302

Geregistreerd: 08 Feb 2021 15:35

Bericht 27 Apr 2021 16:52

Re: Fashionable or just skinny

Hm jammer at ik zo doorzichtig ben. Ik ga maar weer. Wilde het anders doen haha, niet gelukt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Apr 2021 16:55

Re: Fashionable or just skinny

Tijdens het lezen in dit topic dacht ik je ook te herkennen! Maar dat maakt toch niet uit? Leuk dat je er weer bent juist, gewoon blijven joh.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Apr 2021 16:56

Re: Fashionable or just skinny

Je hoeft toch niet direct te gaan? Je bent toch gewoon welkom? Alleen als je dingen over je leven deelt, is het herkenbaar. Ik vond het leuk dat je er weer was juist!
Let's discover the world together.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 27 Apr 2021 16:57

Re: Fashionable or just skinny

Ik heb geen idee maar leef meestal onder de steen.

Ik heb het al eens gezegt in het 'wat heb je aan' - topic maar als ik naar mezelf kijk zie ik echt geen slank persoon, ook niet dik maar gewoon redelijk de standaard. 38jr maat 38/40, 1.71 lang, love handles, buikje, stevige bovenbenen, zwabber bovenarmen.
Maar als ik een foto maak in de spiegel vind ik mezelf op die foto echt een mooi figuur hebben en ben ik echt blij met hoe ik er uit zie.
Ik probeer dus dat beeld in m'n hoofd te prenten en te zien als ik in de spiegel kijk, en anders kijk ik wel naar de foto.
30-04-2017
<<

Anoniem301

Bericht 27 Apr 2021 16:59

Re: Fashionable or just skinny

Ano_niem schreef:Hm jammer at ik zo doorzichtig ben. Ik ga maar weer. Wilde het anders doen haha, niet gelukt.

Ah joh waarom steeds komen en weer weggaan? Dat doe je zo vaak. Hoeft toch niet?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Apr 2021 17:21

Re: Fashionable or just skinny

Ik heb ook geen idee hoor Anoniem! Ben altijd zo geïntrigeerd dat mensen dat wel doorhebben. Voel ik me altijd zo naïef haha maar lekker blijven joh!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem326

Bericht 27 Apr 2021 17:28

Re: Fashionable or just skinny

Ik dacht dat rondingen nu het schoonheidsideaal zijn. Flinke ronde billen en borsten. En heupen. Niet recht toe recht aan maat 34. Heb ik trouwens en mijn instagram is nou niet fashionable. Daar is (veel) meer voor nodig dan een maat 34.
<<

Anoniem315

Bericht 27 Apr 2021 19:17

Re: Fashionable or just skinny

Ik vind alle vrouwen op alle afbeeldingen leuk gekleed.

Mijn ervaring is trouwens andersom: veel kleren vind ik tof momenteel, maar staan mij echt niet flatterend omdat ik te mager ben (volgens de maatstaven). Ik ben 1.68m en weeg 53 kilo. Voel ik me prima bij. Beter dan ooit zelfs.
<<

Anoniem304

Bericht 27 Apr 2021 19:57

Re: Fashionable or just skinny

En ik heb weer vaak dat volle dames op Instagram ook een redelijke boezem hebben en dat heb ik niet, waardoor kleding direct al heel anders staat en veel minder 'gevuld' is. Regelmatig ziet het eruit alsof ik een zak aan heb als ik dan zoiets pas.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers