Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afvallen - recepten gezocht

<<

Anoniem320

Bericht 19 Apr 2021 17:10

Afvallen - recepten gezocht

Ik ben bezig met afvallen en ben op zoek naar nieuwe recepten, voornamelijk voor het avondeten. Wie heeft inspiratie?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Apr 2021 17:24

Re: Afvallen - recepten gezocht

Wellicht is het handig om er bij te zeggen wat de methode is die je gebruikt om af te vallen, want wat de een vind vallen onder dieetgerecht is voor de ander echt een uitzondering.
2015 💙
<<

Anoniem320

Bericht 19 Apr 2021 17:30

Re: Afvallen - recepten gezocht

Ha! Dat is een goede.
Ik volg de "standaard" methode, waarbij ik minder calorieën tot me neem verdeelt over de macro's (eiwitten, koolhydraten, vetten). Ik mag dus alles, maar moet wel tot een goede verdeling komen. Meestal vul ik dus eerst m'n avondeten in en bepaal ik daarna wat ik als ontbijt en lunch neem zodat ik op de juiste eindstand uit kom.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Apr 2021 18:18

Re: Afvallen - recepten gezocht

Lastig want kan zo breed :). Wat eet je nu zoal?

Je kunt rijst eten met kip en wokgroenten dat is
meestal vrij mager. Wel uitkijken met woksauzen dan qua calorieën.

Vis met groenten en gekookte of gepofte aardappels

Couscous salade

Mager vlees (kip/kalkoen/bief) met groenten en gekookte aardappels

Opzich is heel veel eten wel gezond en mager, het zit hem vaak in de sausjes, boter, olie, frituren etc. En friet/pizza/pannenkoeken is niet zo gezond natuurlijk. Zou jezelf lekker vullen met groenten. Bonen vullen ook goed, zoete aardappel en volkoren producten.
<<

Anoniem320

Bericht 19 Apr 2021 18:27

Re: Afvallen - recepten gezocht

Ik eet nu als avondeten bijv:
> Biefstuk, zoete aardappel uit de oven, salade met verschillende groenten
> Spelt volkoren pasta met spinazie, avocado, bosui, paprika, tomaat, kip
> (ei)noodles, kip, gember, chili, bleekselderij, wortelen, groenten bouillon, cabbage.
> Volkoren wraps met huttenkase, tomaat, komkommer, kikkerrwten, avocado, hoemoes.

Dat pizza en patat niet zo gezond zijn snapte ik al wel hoor hahaha. Misschien kunnen we nog een curry met zelfgemaakt garlic naan erbij proberen ofzo.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 19 Apr 2021 22:08

Re: Afvallen - recepten gezocht

Dat is toch allemaal hardstikke goed? At je dit soort recepten ook al voor het afvallen? Ik dacht meer misschien kan je wat bestaande gerechten een beetje meer mager maken dan hoef je niet zo uit je comfort zone en is het misschien makkelijker volhouden. Maar dit ziet er al heel goed uit.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:04

Bericht 19 Apr 2021 22:19

Re: Afvallen - recepten gezocht

Ik heb recent deze twee koolhydraadarme recepten gemaakt en vielen beide erg in de smaak. Bij de courgette had ik alleen 3 stuks gedaan ipv 2 en dan de ingrediënten ook naar verhouding. 2 halfjes was anders echt te weinig voor mijn man. En bij de zalm heb ik wat extra boontjes + een paprika toegevoegd.

https://www.leukerecepten.nl/recepten/g ... ns-gehakt/

https://chickslovefood.com/recept/bloem ... -met-zalm/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 19 Apr 2021 22:32

Re: Afvallen - recepten gezocht

Wat van mijn favo recepten

De suiker laten wij altijd weg
Ik eet vandaag: Thai beef salad https://www.ah.nl/r/442446

Noodles met wokgroenten en garnalen

Gewokte paksoi met sojasaus, een zachtgekookt ei en sesamzaad, met daarnaast een stukje witvis

Pokebowl met sla ipv rijst of met een beetje rijst met gerookte zalm komkommer avocado en tonijn (wel ff op de hoeveelheden letten)
2015 💙
<<

Anoniem320

Bericht 20 Apr 2021 09:30

Re: Afvallen - recepten gezocht

Lot: we hebben altijd redelijk gezond gegeten, maar laten nu de recepten die te zwaar zijn vaak achterwege. Zoals bijv quiche. We houden ons wel vaker een tijdje strikt aan de macro's om het wintervet eraf te trainen. Nu is dat een stuk meer dan normaal vanwege corona. Ik ben dus op zoek naar extra inspiratie voor meer afwisseling. Wellicht kunnen we elkaar inspireren en helpen om andere ingredienten te gebruiken.

Thanks Minx & Monte. Die zalm ziet er lekker uit zeg! Poke bowl is ook een goede! Ga ik op ons lijstje zetten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 20 Apr 2021 09:35

Re: Afvallen - recepten gezocht

Zalm en bijvoorbeeld kabeljauw kan je ook heel goed en papillote bereiden, in een bakje gemaakt van bakpapier of alufolie in de oven. Zo gaart het zonder al te veel vet. Lekker met groenten erbij ook, evt aardappeltje in de oven ernaast.

https://www.24kitchen.nl/populair/en-pa ... n-pakketje
Let's discover the world together.
<<

Anoniem320

Bericht 20 Apr 2021 09:38

Re: Afvallen - recepten gezocht

Oh dat is een goede! Ik mag namelijk maar weinig vet, maar "moet" wel veel koolhydraten en eiwitten eten.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers