Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic #2

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Apr 2021 19:04

Re: Biechttopic #2

Ik vind 2021 nu al een echt k*t jaar!
In januari hebben we gehoord dat mijn schoonvader op 2 plekken kanker had. De chemo werd direct gestart, maar helaas hebben we in februari al te horen gekregen dat dit niet hielp en er uitzaaiingen gevonden zijn. Ze gingen hem levensverlengende chemo geven en waren vrij positief, omdat hij nergens last van had. Liep nog dagelijks 10 km en voelde zich gewoon fit.
Ineens is dat omgeslagen en afgelopen week is uit nieuwe testen gekomen dat het alleen maar verder uitzaait. Ze hebben nu ook de levensverlengende chemo stop gezet. Omdat hij inmiddels nauwelijks nog kan lopen en veel pijn heeft, spreken ze nog van een korte levensverwachting.

Mijn schoonmoeder voelde zich ook niet lekker en is ook naar het ziekenhuis gegaan. We dachten aan stress of iets anders, maar vandaag kwam de diagnose binnen: ook kanker.
Nu gaan ze nog bij haar onderzoeken of het uitgezaaid is. Beide zijn ze net 60 geworden pas 😔

Wat een drama... ik heb zo te doen met mijn man 😔 vind het zo lastig om hem in deze situatie te steunen en mijn eigen verdriet een plekje te geven daarnaast. In het laatste jaar van 2020 zijn we ook al 3 dierbaren verloren, dus zitten ook nog in dat rouwproces. Wat een zware tijd :(
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 13 Apr 2021 19:18

Re: Biechttopic #2

Dat is allemaal veel zo snel na elkaar biechtje! Ik kan mij voorstellen dat het moeilijk en heel heftig voor jullie is.
Tips heb ik helaas niet echt voor je, behalve misschien: blijf met elkaar communiceren. Vraag aan je man wat hij nodig heeft, wat hij van jou verwacht. Hopelijk kunnen jullie elkaar dan op die manier steunen.

Heel veel sterkte!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Apr 2021 19:26

Re: Biechttopic #2

Wat vreselijk voor jullie allemaal. Heel veel sterkte!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 13 Apr 2021 19:47

Re: Biechttopic #2

Jeetje, wat krijgen jullie veel op je bordje. En wat naar, beide schoonouders. Hopelijk valt het bij je schoonmoeder nog een beetje mee, hoe naar het ook blijft. Heel veel sterkte de komende tijd! De tip van Prosecco vind ik wel een goede, blijven communiceren en aangeven wat je beide nodig hebt.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Apr 2021 20:29

Re: Biechttopic #2

Heel heftig Biechtje. Veel sterkte.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25047

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 13 Apr 2021 20:39

Re: Biechttopic #2

Jee wat een hoop narigheid achter elkaar, afschuwelijk. Heel veel sterkte en hopelijk kun je er zijn voor je man ondanks je eigen verdriet.
❤ 7 juni 2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 14 Apr 2021 12:15

Re: Biechttopic #2

Wat enorm heftig en naar biechtje! Heel veel sterkte voor jullie gezin.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Apr 2021 12:47

Re: Biechttopic #2

Wat afschuwelijk biechtje! Veel sterkte ❤️

♥♥
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 14 Apr 2021 14:03

Re: Biechttopic #2

Wat heftig biechtje, alles zo tegelijk. De beste tip is inderdaad blijven communiceren, en vergeet je zelf ook niet, ook jouw verdriet mag er zijn. Veel sterkte.
<<

Linvi

Bericht 18 Apr 2021 09:10

Re: Biechttopic #2

Ik biecht even onder mijn eigen naam want wil er geen eigen topic voor openen maar wil wel even spuien.

Wij zijn gisteren in een soort familie ruzie beland en het doet me zoveel verdriet.

We zitten in een appgroep met mn schoonouders, schoonzusje, zwager en oom en tante. Dit gaat al jaren goed, tot 1,5jaar geleden, we zaten op een verjaardag en mijn man en ik werden behoorlijk genegeerd door oom en tante. We zaten met zn zessen aan een tafel, ze waren alleen maar druk in gesprek met schoonzusje en zwager en als wij wat vroegen kwam er enkel een ja of nee. We voelden ons er niet fijn bij maar lieten het voor wat het was.

Vanaf dat moment gingen hun ook minder reageren op ons in de appgroep. Het viel ons natuurlijk op, dus dan ga je er meer opletten, we hebben het een keer met mijn schoonouders besproken en ook mijn schoonvader was het opgevallen. Vorige week was voor mij de druppel, wij kregen nieuwe dakramen, er ging van alles mis en gedoe en gezeur. Ik plaats het in de app, schoonouders reageren, schoonzusje reageert, de andere 3 niet. 3 minuten daarna plaatst zwager zo'n flauw doorstuurfilmpje, binnen de minuut reageren oom en tante.

Gister was voor mij de maat vol, sinds die dakramen heb ik 5keer wat gedeeld en 5 keer geen reactie van hun op mij maar wel direct op iets wat schoonzusje of zwager plaatst.
Ik heb gister geplaatst dat ik me al maanden genegeerd voel, dat het niet fijn is dat er op iedereen altijd gereageerd wordt en op ons niet en heb de groep verlaten. We hebben serieus de volle laag gehad, dat we kleuters zijn, dat we reacties op een papiertje turven, dat we jaloers zijn op hun onderlinge band, dat ik door uit de groep te stappen de familie kapot maak...

Mijn schoonouders blijven er volledig buiten, die distantiëren zich. En terecht, die willen geen partij kiezen en dat hoeft ook niet. Maar ik voel me nu zo rot! Ben ik nou zo raar? Is het normaal om in een appgroep altijd 2 personen links te laten liggen. Mijn man heeft gister zelfs een hele erge ruzie met zijn broer gehad via de telefoon, hij heeft zulke lelijke nare dingen over/tegen ons gezegd, ik ben echt enorm gekwetst door dit alles.
<<

Anoniem303

Bericht 18 Apr 2021 09:15

Re: Biechttopic #2

Oh Linvi wat vervelend! En ergens herkenbaar ook wel, familie-appgroepen zijn hier in het verleden ook wel eens een gevoelig dingetje geweest. Dit is misschien achteraf praten, maar hadden jullie het niet beter eerst even 1 op 1 met die oom en tante kunnen bespreken? In plaats van het in de groepsapp te zetten?
<<

Linvi

Bericht 18 Apr 2021 09:17

Re: Biechttopic #2

Ja, dat laatste had ik zeker moeten doen. Ik heb hun beide ook privé geappt, nogmaals uitgelegd en excuus aangeboden dat ik direct privé had moeten doen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 18 Apr 2021 18:51

Re: Biechttopic #2

*verwijderd*
Laatst gewijzigd door Biechtje op 28 Apr 2021 06:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 18 Apr 2021 20:08

Re: Biechttopic #2

Wat heftig Biechtje. Snap dat je daar van schrikt :(. Logisch toch dat het je overviel en je misschien niet reageerde zoals je achteraf bedacht hebt. Je kan er altijd nog op terug komen?

Linvi wat vervelend, het klinkt als een lange opstapeling van irritaties/frustraties en die zijn er nu ineens uitgekomen. Niet fijn om je genegeerd te voelen, op app vind ik dat soort dingen altijd lastig. Ik reageer ook niet altijd, of op de een toch sneller dan op de andere. Net hoe het uitkomt of hoe ze het overbrengen. Maar als je je in het echt ook genegeerd voelt is dat wel heel naar. Jammer dat dit niet eerder een keer besproken is en dat jij het nu zo hebt geuit en uit de groep bent gestapt. Snap je verdriet en boosheid maar dan is er ook geen echt gesprek mogelijk. Zou het mogelijk zijn hier live met elkaar over te praten? En dan eigenlijk zonder verwijten maar een open gesprek waarin je je gevoel kan aangeven (word nu al veel lastiger door alle dingen die daarna gezegd zijn :( ). Heb je zelf een idee waar die ommekeer vandaan komt, dat ze je (naar jouw idee) anders zijn gaan behandelen? Sterkte. Wat wil je er zelf mee? Wie weet zakt het nog wel een beetje bij iedereen over een paar dagen, ik vind hen reactie ook wel pittig als ze zich echt van geen kwaad bewust zijn.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 26 Apr 2021 16:33

Re: Biechttopic #2

Biechtje schreef:Het probleem is dus dat die kat nooit in onze tuin komt of in die van anderen maar alleen bij hun, logisch ook want ze geeft hem brokjes. Dat is dus ook de reden dat hij daar terug komt. Volgens haar is het een mannetje en mekkert hij zo omdat hij zijn maatje kwijt is (hij was blijkbaar heel veel met een andere kat samen en die is een maand geleden verhuisd). Maar zolang ik die kat niet te pakken krijg, kan ik denk ik niet zoveel doen toch? Mijn vriend gaf in ieder geval aan dat we haar wel even de kans moeten geven om er iets aan te doen, en is het na het weekend niet verbeterd om dan de woningbouw te bellen en een klacht in te dienen. En eventueel zelf proberen om die kat te lokken/vangen en dan inderdaad de dierenambulance bellen.


De kans lijkt me groter dat hij zo mauwt omdat hij krols is. Ik zou 'm eerst een belbandje omdoen (strookje papier met het nummer van jou of de buurvrouw met de vraag of de eigenaar je kan bellen) om te kijken of hij echt geen eigenaar heeft. Komt daar geen reactie op, dan zou ik hem vangen en de dierenambulance bellen, die komen meestal alleen als je de kat al gevangen hebt. Die kunnen dan kijken of hij een chip heeft en uitzoeken of hij vermist wordt. Als hij geen eigenaar heeft en de buurvrouw hem zelf wil houden, lijkt castreren me sowieso een goede optie voor de rust van de buurt, anders blijft hij krols worden.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Mei 2021 10:12

Re: Biechttopic #2

Even onder het biechtaccount, want ik wil dit niet onder m'n eigen naam hebben staan. Al m'n hele leven heb ik een moeizame relatie met m'n zusje. Bij het minste of het geringste botst het, we zijn gewoon totaal verschillend. In de afgelopen pak 'm beet tien jaar zijn er meerdere grote ruzies geweest die eigenlijk al voor mij de druppel waren en waarna ik ook een tijdje afstand heb genomen. Bij haar loop ik altijd op eieren. Ik moet altijd opletten met wat ik zeg, want er hoeft maar nét iets verkeerd te vallen of ze ontploft gewoon. En eigenlijk valt alles wat ik zeg altijd verkeerd. Het is echt zo ontzettend vermoeiend! Afgelopen week ben ik bij haar geweest en toen was een normaal gesprek ook al bijna niet mogelijk. Er is wat gedoe op haar werk, daar vroeg ik naar, maar daar wilde ze het niet over hebben. Ik had het over ons huis, dat we e.e.a. aan het laten opknappen zijn, en dat was allemaal BELACHELIJK om daar zo veel geld aan uit te geven. Wáárom zou je dat doen? Et cetera. Ze zat wat te sniffen, dus ik vroeg of ze niet verkouden was. Nou, dat had ik ook alweer niet moeten zeggen. Ook maakte ze nog een vreemde opmerking waar ik de volgende dag via de app nog even op terugkwam, want ik wilde weten wat daar achter zat. Ze ging weer he-le-maal los op de app. Dat ze al genoeg gezeik aan haar hoofd had en ik haar met rust moest laten, dat ze nu zat te janken op de bank en of ik nu blij was etc. Ik bleef rustig en zei dat ik het idee had dat haar dingen dwars zitten en dat ik graag wil weten wat. Dit denk ik al járen, maar nooit krijg ik eens antwoorden. Er zit volgens mij zo veel woede in die meid en bij haar vrienden is ze altijd poeslief, vrolijk, behulpzaam etc. Alleen bij mij komt het er allemaal uit. Ook tegen m'n moeder kan ze zo tekeer gaan. Het is echt of ze twee gezichten heeft af en toe. Ze heeft verschillende relaties gehad de afgelopen jaren, maar altijd loopt dat stuk. Ik weet natuurlijk niet hoe ze in een relatie precies is, maar volgens mij kregen die mannen ook regelmatig de wind van voren.

Ik weet gewoon niet meer wat ik hiermee aan moet. Jaren geleden heb ik me al eens ingelezen over borderline, want ik herken daar gewoon dingen in bij haar. Maar hier hoef ik uiteraard niet mee aan te komen, want dat zijn de rapen gaar. Soms hebben we het ook wel even gezellig, maar altijd valt er wel weer iets voor of slik ik dingen maar in om de lieve vrede te bewaren. Ik kan en wil dat niet meer. Ik weet ook niet wat ik met deze post wil, gewoon even van me af schrijven in elk geval. M'n moeder vindt het vreselijk dat m'n zusje en ik zo'n slechte band hebben en zit daar enorm mee als er weer iets is voorgevallen. Ik zeg dus meestal maar niks tegen haar. Maar ik ben nu echt op een punt dat ik zo niet verder wil en dat ik het liefst gewoon geen contact wil (in elk geval voorlopig). Wat ik daar lastig aan vind, is dat mijn dochter en m'n zusje het wel altijd leuk hebben samen en ik m'n dochter niet bij haar weg wil houden. Maar we zien elkaar sowieso maar eens in de paar maanden meestal, dus voorlopig is het wel even goed zo.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Mei 2021 15:44

Re: Biechttopic #2

Lastig Biechtje. En vervelend dat je zo op eieren loopt voor je gevoel. Ik denk dat diagnoses zoeken niet gaat helpen. Wat misschien wel helpt is voor jezelf wat dingen op te zoeken ‘hoe om te gaan met’. Dan hoeft ze het nog niet te hebben (of te weten dat jij dat opgezocht hebt) maar kan jij er misschien iets uithalen voor jezelf. Of kunnen jullie over je dochter bijvoorbeeld wel altijd leuk kletsen? Misschien dat jullie het tot een paar onderwerpen kunnen beperken waar jullie haast geen onenigheid over kunnen hebben. Of afspreken in een speeltuin en dan gewoon een beetje achter dochter aan te hobbelen i.p.v. ‘goede’ gesprekken te voeren. Hoe hebben jullie nu contact? Appt of belt ze jou weleens vanuit haar zelf? Dat het niet al te intensief is is misschien al gunstig. Contact helemaal verbreken lijkt mij pittig maar ik snap dat dit je ook opbreekt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 05 Mei 2021 16:45

Re: Biechttopic #2

Zeker lastig!

Ik snap je gedachtengangen over een bipolaire stoornis best hoor, maar vergis je niet in hoe stevig bepaalde familiepatronen ook kunnen doorwerken in hoe iemand kan reageren op familie.
Even hypothetisch: stel dat ze zich zo lang ze zich kan herinneren in een bepaalde rol/positie gevoeld heeft binnen jullie gezin (en hebben we daar niet allemaal een beetje last van..?), en dit als heel akelig heeft ervaren (let op ik geef jou nergens de schuld van, het is hypothetisch), dan is het logisch dat dit doorwerkt in confrontaties tussen haar en dat gezin van herkomst. En dat ze dus bepaald negatief gedrag wel bij jou en je moeder (verticale relaties) laat zien maar niet bij haar horizontale relaties (vrienden, partner).

Just an option, moest er aan denken!
#teammaple🍁
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Mei 2021 18:28

Re: Biechttopic #2

Bedankt voor jullie inzichten, hier heb ik zeker wat aan!

Lot, ik was ook inderdaad niet van plan om hierover iets tegen haar te zeggen hoor. Maar ik kan inderdaad wel kijken hoe ik hiermee om moet gaan. Over m'n dochter kunnen we best kletsen, maar ook geen uren. En sowieso is ze wel zo'n haaibaai dat er áltijd wel weer een sneer kan komen ineens, of dat iets belachelijk of gek of stom is. Ik ben er nu wel iets rustiger onder en heb verder geen contact gehad, maar ik blijf er nog wel bij dat ik dit gewoon niet meer wil en er gewoon geen energie voor heb. Ik ben er alleen nog niet uit of ik dit actief moet aankaarten of het op z'n beloop moet laten. Ze is ook jarig binnenkort, dus daar moet ik dan ook iets mee en ik weet nog niet of ik daar zin in heb eigenlijk.

@ UN: goed punt! We hebben best een lastige jeugd gehad met een ziek gezinslid en gescheiden ouders. Ik heb later ook best wat last gehad van depressies en het kan natuurlijk zijn dat dit haar op een bepaalde manier gevormd heeft. Ik heb daar weleens over nagedacht inderdaad. Maar alsnog vind ik dat dit niet twintig jaar later nog steeds voor zó veel wrijving hoeft te zorgen. Gewoon onbezorgd met haar afspreken is er niet bij; ik ben altijd op m'n hoede en als het 'gezellig' was, dan betekent dat meestal dat bepaalde onderwerpen vermeden zijn of ik bepaalde opmerkingen maar naast me neer heb gelegd om de lieve vrede te bewaren. Maar ontspannen is het meestal niet. Lastig hoor.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Mei 2021 20:38

Re: Biechttopic #2

Fijn dat je er iets aan hebt.

Ik herken het wel een beetje. Ik heb een familielid die heel zorgzaam en gezellig kan zijn maar ook sneren kan geven. En dan eigenlijk op een manier dat het niet goed voelt maar ook niet right in your face is. Dat zijn vaak van die dingen die me eenmaal thuis dan pas dwars gaan zitten. Ook kan ze enorm overdrijven (we hadden dezelfde werkgever en zij vertelde altijd fantastische verhalen waar ik me totaal niet in herkende en ik hoorde weleens de andere kant van andere collega’s en het klopte gewoon niet). Het had geen zin om daar dan tegenin te gaan dus ik probeerde er dan niet teveel tegenin te gaan maar ik vond het wel irritant en niet nodig en gewoon raar dat die persoon die behoefte heeft. Maar het is wel familie dus ik vind dat ook lastig. Mijn zus/broer kunnen hier wel om lachen en voelen die irritatie niet zo. Ik ben daar blijkbaar ook gevoelig voor. Wat hier helpt is korte bezoekjes plannen en een beetje een zeepbel creëren qua gevoeligheid. Nu houd ik het contact al weer een tijd af (maar krijg ook geen verzoeken) omdat het vaak meer energie kost dan geeft. Maar ik ben daar dus ook zoekende in. Bij deze persoon is het trouwens ook compensatie drang vanuit vroeger.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 19 Mei 2021 19:29

Re: Biechttopic #2

Nog even terugkomend op bovenstaand verhaal: vanmorgen belde m'n moeder en vroeg of m'n zusje en ik ruzie hadden. Deze vraag had ik wel verwacht, want vaak sturen we haar samen iets voor Moederdag en dat had ik nu alleen gedaan. Dus maar verteld wat er speelt en later heb ik m'n zusje een bericht gestuurd (want bij bellen hangt ze gewoon op als het niet bevalt) dat ik er niet meer tegen kan, dat ik op eieren loop en hier een grens trek en dat ik zo lang ik niet weet wat er speelt afstand van haar neem.

Nu belde m'n moeder net weer, ze had m'n zusje gesproken en toen kreeg ik van haar ook nog de nodige verwijten naar m'n hoofd geslingerd. Ben er nu klaar mee, ze zoeken het maar mooi even uit allemaal.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Mei 2021 19:35

Re: Biechttopic #2

Groot gelijk. Akelig wel. Goed dat je even je grenzen trakt.
#teammaple🍁
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 20 Mei 2021 08:42

Re: Biechttopic #2

Goed dat je jezelf die ruimte gunt! Ik zou de deur uit jezelf pas weer open zetten als je merkt dat haar buien/grillen je niet meer zo raken. Die gaan over haar, en niet over jou. Je hebt haar zo te lezen vaak genoeg uitgenodigd om met je te delen wat er speelt, dus niet bang zijn dat je haar hiermee afwijst (mocht ze je dat nu verwijten).

Als je meer wil lezen over familiepatronen, wat UN een paar posts geleden benoemde: ik heb het zelf nog niet gelezen maar ik hoor veel goede verhalen over De Fontein van Els van Steijn.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Mei 2021 10:26

Re: Biechttopic #2

Ja goeie tip. Ik heb ook nog wel een boekje liggen dat ik zelf net gelezen heb, die wil ik best opsturen, laat maar weten (voor mij ben je niet anoniem)
#teammaple🍁
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 25 Mei 2021 22:50

Re: Biechttopic #2

Zijn er mensen bekend met agorafobie/paniekstoornis? Die ik hier iets over mag vragen?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers