Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic

<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Nov 2013 21:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oké, ik kap ermee. Ben helemaal gesloopt en heb er écht geen zin meer in. Bij het minste dat ik (per ongeluk) iets van koemelk binnenkrijg is het hier feest. Ben het echt zo kotsbeu. Ze is alweer niet/weinig aangekomen op mijn borstvoeding en borstcompressie. Ik wil er geen moeite meer insteken. En toch baal ik flink en ben ik verdrietig.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Nov 2013 21:21

Re: Het grote borstvoedingstopic

Wat balen Slakje! Ik kan me voorstellen dat je het echt enorm zat bent! Maak niet te overhaaste beslissingen he! Had je er al een lactatiekundige bij gehad? Weet ik eigenlijk niet, maar dat zou ik als je graag door wil gaan als laatste stap nog wel doen!
Hier heeft het helaas niet opgeleverd wat ik wilde, maar toen wist ik in elk geval zeker dat ik er alles aan gedaan had. Ik vond het frappant om te zien hoe ze de vinger op de verschillende zere plekken wist te leggen en zo tot haar advies kwam. Ik denk niet dat een 'leek', hoe ervaren ook, er ooit echt uit had kunnen komen!
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Nov 2013 21:28

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nee, ik wil er geen moeite meer insteken. Er is al een keer een LK bijgekomen en ook LLL een aantal keren gecontacteerd. Ik heb genoeg gedaan. Ik baal er flink van, ik wilde het zo graag, het is zo goed voor haar, maar dit is teveel voor mij.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem166

Bericht 30 Nov 2013 21:35

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hè Slakje, wat jammer nou.
Ik vind dat je het al een hele tijd hebt volgehouden, terwijl de omstandigheden best zwaar zijn.
De koemelkallergie was niet officieel vastgesteld toch? Kan het niet iets anders zijn waardoor ze last heeft (en dat straks met flesvoeding nog steeds zou kunnen hebben)? Maar goed, dan heb je nog steeds het probleem dat Julie niet groeit.

Heb je er vrede mee als je stopt?
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:38

Bericht 30 Nov 2013 21:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Nee, het kan niks anders zijn. We zullen wel zien of ze weer bijkomt of niet met de kunstvoeding. Nee, ik ben er niet blij mee dat ik stop, heel verdrietig zelfs, maar ik ga eronderdoor.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 30 Nov 2013 22:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

Je hebt het enorm goed volgehouden! Probeer je dat ook te realiseren! Hopelijk voelen j. En jij je snel weer goed!
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 30 Nov 2013 23:46

Re: Het grote borstvoedingstopic

Happydobby schreef:
Suus schreef:Nog niet aan de orde hier, maar ik ben wel benieuwd wat redenen zijn om met 4 maanden of juist pas met 6 maanden bij te gaan voeden. Ik weet nog niet wat wij gaan doen.



http://www.groenevrouw.nl/die-zes-maanden/



Bedankt voor deze link! Ik blijf bij mijn gevoel en wacht totdat L. zes maanden oud is alvorens we gaan beginnen aan groente en fruit.
augustus 2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Dec 2013 09:18

Re: Het grote borstvoedingstopic

Slakje schreef:Nee, ik wil er geen moeite meer insteken. Er is al een keer een LK bijgekomen en ook LLL een aantal keren gecontacteerd. Ik heb genoeg gedaan. Ik baal er flink van, ik wilde het zo graag, het is zo goed voor haar, maar dit is teveel voor mij.


Ik snap het, hoe verschrikkelijk jammer ook, Julie heeft meer aan een máma dan aan borstvoeding. Als jij er aan onderdoor gaat heeft dat ook z'n weerslag op je kinderen.
Ik herken je verdriet, ik vond het ook verschrikkelijk verdrietig om te stoppen ook al ging het gewoon niet meer. Maar zo te lezen heb je er echt alles aan gedaan!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 01 Dec 2013 10:53

Re: Het grote borstvoedingstopic

Pomodori schreef:
Happydobby schreef:
Suus schreef:Nog niet aan de orde hier, maar ik ben wel benieuwd wat redenen zijn om met 4 maanden of juist pas met 6 maanden bij te gaan voeden. Ik weet nog niet wat wij gaan doen.



http://www.groenevrouw.nl/die-zes-maanden/



Bedankt voor deze link! Ik blijf bij mijn gevoel en wacht totdat L. zes maanden oud is alvorens we gaan beginnen aan groente en fruit.

Ik ook!

Iets heel anders: hoe lang kan ik 's nachts tussen de voedingen laten zitten? E. drinkt overdag erg goed en voor de nacht drinkt ze zich helemaal goed vol, het liefst ligt ze de hele avond aan mijn borst. Gisteravond ging ze tegen 12 uur slapen en wij werden vanmorgen om half 9 pas wakker van haar. Heerlijk geslapen, daar klagen we ook zeker niet over, maar is dit niet veel te lang voor een baby van ruim 2 maanden?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Dec 2013 09:29

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik heb even een vraagje over de bv.
In het begin hapte ze verkeerd aan waardoor mijn tepels kapot zijn gegaan, maar dit wil nu niet helen.
Er komt wel een korstje op, maar die zuigt ze er de volgende voeding weer af. Het is dan soms zelfs tot bloedens toe open. En dat is voor mij niet erg fijn.
Ik doe er nu steeds een druppel melk op en laat dat drogen. En daarna bepanthen zalf er dun op.

De kraamzorg had het over tepelbeschermers van Medela. Een zacht schild waar de tepel door kan en een hard schild daarboven met ventilatie. Dan komt er meer lucht bij om te helen en komt de kleding er niet steeds tegenaan.

Heeft iemand hier ervaring mee of nog andere tips??
Afbeelding
Afbeelding
<<

maia

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 918

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:01

Bericht 08 Dec 2013 09:34

Re: Het grote borstvoedingstopic

Suus, wat heerlijk een hele nacht slapen!! Dat kan prima hoor met 2 maanden, geniet ervan!

Dolphinne, ik heb geen ervaring met de zachte schilden van Medela. Ik smeerde Purelan, vond ik echt een super middeltje. Je kindje kan ook gewoon drinken als je het er net opgesmeerd hebt.
Mother of 3 adorable children
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 08 Dec 2013 10:04

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik had een soort verkoelende pads gekregen, dat hielp supergoed tegen de pijn.
http://www.aidulac.nl/aidulac-shop/tepe ... ost-detail
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem112

Bericht 08 Dec 2013 10:36

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zou purelan proberen dat is wel wat beter dan bephanten en evtenueel mothermates ter bescherming tussendoor
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 08 Dec 2013 11:02

Re: Het grote borstvoedingstopic

E. houdt de hele week al nachten van zo'n 8 uur aan, wat heerlijk zeg! Alleen staan mijn borsten wel op springen als ik 's ochtends wakker word :razz: Wel ideaal om een voorraad melk aan te leggen voor als ik weer moet werken: ze drinkt er dan maar eentje leeg en die andere kolf ik leeg :)

Dolphinne, ik smeerde lanoline op mijn tepels, hielp bij mij erg goed! Volgens mij is purelan hetzelfde (merknaam?).
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 08 Dec 2013 11:56

Re: Het grote borstvoedingstopic

Carool schreef:Ik had een soort verkoelende pads gekregen, dat hielp supergoed tegen de pijn.
http://www.aidulac.nl/aidulac-shop/tepe ... ost-detail


Ja, die dingen zijn echt heerlijk verkoelend! Al heb ik nooit kapotte tepels gehad.. maar ze zijn wel heel fijn bij pijnlijke tepels die aan alles moeten wennen.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Dec 2013 12:58

Re: Het grote borstvoedingstopic

Suus: 8 uur tussen de voedingen mag inderdaad al met 2 maanden. Dit heeft mijn kraamverzorgster net verteld vanmorgen. Hier mag ze er al 6 uur tussen laten. Afgelopen nacht kwam ze na 5 uur pas. Wat een luxe al!

Dolphinne: Wat vervelend dat je je tepels nu al zo kapot hebt. Ik hoop dat de tips van hier helpen!

Hier gaat het vanaf het begin heel goed met de borstvoeding. Wel zijn mijn borsten vandaag heel warm en ze glimmen wat. Net gekoeld en gelukkig mag ze over een half uurtje alweer drinken.
Maar wat is het geven van borstvoeding heerlijk zeg. Ik geniet echt van die momentjes! :heart:
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Anoniem6

Bericht 08 Dec 2013 13:03

Re: Het grote borstvoedingstopic

Dolphinne, Zoals bovenstaande ook al zeggen kan je beter met Purelan smeren. Bepathen is helemaal niet goed om voor tepelkloven te gebruiken. Ik zou purelan smeren en dan ook goed je tepels laten luchten dan heelt het sneller.

Tsjip, Wat heerlijk dat de borstvoeding zo goed gaat! Heb je wat last van stuwing vandaag? Je mag ook koelen met kwark als je veel last van hebt dat helpt erg goed.
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Dec 2013 13:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Stuwing heb ik nog niet gehad. Zit er nog net een stapje voor volgens de kraamverzorgster.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 08 Dec 2013 13:40

Re: Het grote borstvoedingstopic

Tsjip schreef:Stuwing heb ik nog niet gehad. Zit er nog net een stapje voor volgens de kraamverzorgster.



Stuwing kwam hier op dag 6 pas.
M:21072011
J :08012014
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Dec 2013 14:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Bij de laatste voeding zat ik er tegenaan maar net had ik dus wel stuwing. Arme Fem haha!
Blijven koelen vandaag.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 08 Dec 2013 14:59

Re: Het grote borstvoedingstopic

Als je je kindje vaak aan de borst laat drinken (zeker elke 2 tot 3 uur) dan ben je er het snelste weer vanaf :) Als ze moeilijk aan kan happen door de stuwing kun je je borst wat soepeler maken door voor de voeding je tepel en tepelhof wat te masseren. En inderdaad goed koelen als je er last van hebt, maar voor een voeding juist zorgen dat je borsten lekker warm zijn, dan stroomt de melk makkelijker. Dat kan bijvoorbeeld door een wegwerpluier vol te laten lopen met warm water en die even om je borst te leggen voordat je kindje gaat drinken. Fijn dat het zo goed gaat met de borstvoeding!
februari 2012
november 2015
<<

Tiramisu

Kwebbel

Berichten: 450

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:06

Bericht 08 Dec 2013 15:00

Re: Het grote borstvoedingstopic

Oh en Slakje, ik weet dat je gestopt/aan het stoppen bent, maar hoe gaat het met je? Vind het zo verdrietig voor je, omdat je het zo graag wilde :hug: Hopelijk voelt het stoppen goed voor je en gaat Julie nu snel weer groeien.
februari 2012
november 2015
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 08 Dec 2013 18:30

Re: Het grote borstvoedingstopic

Ik zal dan morgen mijn ouders vragen om Purelan te kopen.
Waar is dat te koop? Bij de drogist of apotheek?

En misschien ook die borstbeschermers. Dan kan het ook makkelijk luchten. Ik moet nu bij het aanhappen echt even op mijn tanden bijten en merk dat ik er af en toe echt even tegenop zie.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem6

Bericht 08 Dec 2013 18:37

Re: Het grote borstvoedingstopic

Hier in de omgeving heeft de apotheek het nooit op voorraad. Je krijgt het bij prenatal en babypark. Ook bij de thuiszorgwinkel hebben ze het. Kruidvat/Etos enzo verkoopt het niet.
<<

Teddyaapje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 08 Dec 2013 18:54

Re: Het grote borstvoedingstopic

Tsjip schreef:Suus: 8 uur tussen de voedingen mag inderdaad al met 2 maanden. Dit heeft mijn kraamverzorgster net verteld vanmorgen. Hier mag ze er al 6 uur tussen laten. Afgelopen nacht kwam ze na 5 uur pas. Wat een luxe al!

Dolphinne: Wat vervelend dat je je tepels nu al zo kapot hebt. Ik hoop dat de tips van hier helpen!

Hier gaat het vanaf het begin heel goed met de borstvoeding. Wel zijn mijn borsten vandaag heel warm en ze glimmen wat. Net gekoeld en gelukkig mag ze over een half uurtje alweer drinken.
Maar wat is het geven van borstvoeding heerlijk zeg. Ik geniet echt van die momentjes! :heart:


Wat fijn dat t zo goed gaat! Maar wat bedoel je met ' mag' (mag ze over een half uur alweer drinken)
Afbeelding Afbeelding

*20-7-2012*
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ster