Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Last van stuitje

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 01 Apr 2021 18:37

Last van stuitje

Dinsdagmiddag ben ik enorm hard op mijn stuitje gevallen op de trap.
Ik had direct ontzettend veel pijn en dat gevoel blijft eigenlijk continu.
Zitten en vooral opstaan daarna is echt naar en op sommige momenten ga ik er echt van door het dak.

Ik weet niet zo goed wat ik hier nou het beste aan kan doen.
Zoals ik op internet lees is er maar weinig aan te doen en heeft het tijd nodig.
Maar is er iemand die hier misschien een goede tip heeft, ervaring mee heeft of meer over kan zeggen?
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 01 Apr 2021 18:42

Re: Last van stuitje

Auw!

Ik heb ooit mijn stuitje gekneusd met turnen toen ik nog op de basisschool zat. Ik kon toen eigenlijk niet op zo'n hard houtje stoeltje zitten dus zat een paar weken op een zwembandje.
10.04.17
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 01 Apr 2021 19:11

Re: Last van stuitje

Oeh dat is zo pijnlijk. Ik ben toen ik 26 weken zwanger was van mijn 1e van de trap gevallen vol op mijn stuitje. En inderdaad wat je zegt je kunt er heel weinig tegen doen. Ik heb toen wel een kussen met gat erin geprobeerd via de thuiszorgwinkel maar dat vond ik niet prettig.
Ik kan me nog herinneren dat ik een tuinkussen op de bank legde en daar deels half op mijn zij op zat.
Sterkte!
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 01 Apr 2021 19:18

Re: Last van stuitje

Mocht je last blijven houden, dan kan je een bezoek aan een bekkenfysio overwegen. Ik heb een paar maanden na mijn eerste zwangerschap last gekregen van mijn stuitje en ben daar met behulp van oefeningen helemaal vanaf gekomen. Ze kan dan ook voelen of hij recht staat enzo.
03/2019
11/2020
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 01 Apr 2021 19:42

Re: Last van stuitje

Als je last blijft houden idd naar een bekkenfysio en dan specifiek naar eentje die de NIMOC-methode doet. Verder zou je zo’n kussen idd proberen en toch veel blijven bewegen...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 01 Apr 2021 20:21

Re: Last van stuitje

Ik heb dat ook ooit gehad, naar de huisarts geweest en toen heb ik wel sterkere pijnmedicatie gehad, naast paracetemol, meer is er niet echt mogelijk. Heb er helaas nog steeds wel last van, kan niet te lang in dezelfde houding zitten.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 01 Apr 2021 21:12

Re: Last van stuitje

vraag om laxeermiddel bij je huisarts, en idd een zwembandje of rond kussen met gat erin om op te zitten. Verder doe je er niet veel aan helaas. Goede pijnstillers.
Je kan er een foto van laten maken in het ziekenhuis maar ze behandelen het verder niet als het kapot is, tenzij de stand echt vreselijk afwijkend is, maar dit heb ik zelf nog nooit gezien.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2364

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:13

Bericht 02 Apr 2021 00:13

Re: Last van stuitje

O wat naar! Ik heb geen tips, maar wilde je even sterkte wensen. :)

Beachegirl, waarom helpt laxeermiddel hierbij? Puur nieuwsgierig. 😊
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Apr 2021 07:29

Re: Last van stuitje

Hè jammer, maar ik was er al bang voor. Had al een beetje online zitten zoeken en kwam verder niet echt een tip tegen.
Zo’n kussen heb ik al besteld. Die komt hopelijk vanmiddag. Maar eens testen of het wat is. Ik hoop het, want de enige plek waar ik nog lekker kan zitten is op de wc 😅
Die laxeermiddeltip ben ik ook benieuwd naar. Want met naar de wc gaan heb ik gelukkig geen moeite.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 02 Apr 2021 07:31

Re: Last van stuitje

Ik denk zodat je geen kracht hoeft te zetten als dat te pijnlijk is?
10.04.17
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Apr 2021 07:32

Re: Last van stuitje

Zodat je geen extra kracht hoeft te zetten bij het naar de wc gaan neem ik aan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 02 Apr 2021 07:34

Re: Last van stuitje

Maar daar heb ik helemaal geen last van. Het liefst zit ik de hele dag op de wc omdat die houding juist prima aanvoelt.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 02 Apr 2021 07:37

Re: Last van stuitje

5 jaar geleden heb ik mijn heiligbeen gekneusd door een lelijke val. Heb toen spierontspanners gekregen, dit voelde wel iets aangenamer. Ik had het gevoel alsof mijn achterwerk in een zwart gat viel, zo'n pijn. Na een week ging het al beter. Heel soms heb ik dat trekkerig gevoel nog, maar kneuzing kan jaren duren, voordat het echt over is.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 02 Apr 2021 12:49

Re: Last van stuitje

Ik heb jaren geleden mijn stuitje gebroken. Ik heb de eerste paar weken alleen maar gelegen want zitten ging echt niet, daarnaast zwaardere pijnstilling van de huisarts. Daarna nog maanden last van gehad dat ik raar zat of fietste. Ik vond zo'n donut om op te zitten niet fijn, dus ik had zelf een speciale houding waardoor de pijn te doen was. Nog steeds is mijn stuitje wel gevoelig als ik heel lang zit of fiets, denk niet dat dat ooit weg gaat. Maar het is dan niet echt pijnlijk maar gewoon irritant gevoelig.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 06 Apr 2021 14:50

Re: Last van stuitje

Ooh Jada, wat klinkt het ontzettend pijnlijk! Vervelend dat je er nog steeds hinder door ondervind. Maar gelukkig is de pijn wel anders geworden in de loop der tijd.

Inmiddels zijn we een week verder, na de beruchte val.
Het gaat met pieken en dalen. Zitten aan de eettafel op het kussen is te doen. Waarschijnlijk omdat e sowieso wat meer naar voren zit. Want als ik die stoel gewoon in de kamer zit, dan heb ik wel echt meer pijn.

Een paar dagen sliep ik weer goed, met minder pijn. Maar vannacht had ik weer meer pijn helaas. De pijn is nu ook wat frequenter aanwezig ook, dus heb vanmorgen de doktersassistent benaderd en zij gaf aan dat ik paracetamol met diclofenac of nurofen moet slikken en als het vrijdag dan niet minder is geworden ik weer even contact moet opnemen.

Ik zit moment helaas in quarantaine, te wachten op de testuitslag. Dus ik kan de deur niet uit. Ik hoop dat ik negatief ben en dat ik dat vandaag of anders morgenvroeg hoor, dan kan ik gauw wat halen. Ik had nog 2 ibuprofen in huis, die heb ik in elk geval erbij genomen. Irritant allemaal hoor!
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 11 Apr 2021 15:29

Re: Last van stuitje

Rose. schreef:O wat naar! Ik heb geen tips, maar wilde je even sterkte wensen. :)

Beachegirl, waarom helpt laxeermiddel hierbij? Puur nieuwsgierig. 😊



Idd voor het poepen. Dit kan (maar hoeft niet) heel pijnlijk zijn als je stuitje gebroken is en naar "binnen" is geknakt zegmaar. Gelukkig heb je er geen last van met nr2 Winegum!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 12 Apr 2021 11:20

Re: Last van stuitje

O wat naar Winegum, hoe gaat het nu met je? Heel herkenbaar dit.

Ik ben in februari hard gevallen met schaatsen, nu 8 weken geleden. Ik kon niet normaal zitten (zat op een nekkussentje voor het reizen) en liggen in bed kon alleen op mijn buik, op mijn rug was te pijnlijk. Dit heeft ruim 2 weken geduurd en ik slikte toen ook vrij maximaal pijnstilling (paracetamol en ibuprofen).
Daarna langzaam gestopt met de pijnstilling en gelukkig ging het steeds beter. Het is nu 8 weken geleden en nog voel ik het soms als ik wat langer gezeten heb. Een soort nare stijfheid ofzo die je dan voelt.
Maar goed, ik ben allang blij dat zoveel pijn weg is en ik weer normaal kan liggen en zitten. Vooral omdat ik ook las dat sommigen het blijven voelen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Apr 2021 09:38

Re: Last van stuitje

Ooh wat naar Viva!
Inmiddels is het nu twee weken geleden dat ik ben gevallen en ik kan zeggen, wat een wereld van verschil!! Sinds dit weekend merk ik echt positief verschil.
Ik kan weer aardig goed zitten en heb echt beduidend minder pijn! Ik slik overdag nog wel pijnstillers om de pijn te onderdrukken, ook omdat ik een zittend beroep heb en het daardoor extra belast. Maar ben nu al twee dagen 's avonds gestopt met de pijnstillers en dat gaat goed.

Eindelijk een stijgende lijn te ontdekken!

Kan me goed voorstellen dat die gevoeligheid/pijn soms voelbaar blijft, want het heeft natuurlijk een flinke klap gemaakt. Maar je verhaal geeft me ook hoop! Want hier ben ik al zo blij mee, terwijl ik nog niet eens pijnvrij ben.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers