Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Anoniem308

Bericht 11 Apr 2021 22:51

Re: Coronavirus

https://nos.nl/l/2376351
Gestrande Australiërs stappen naar VN-Mensenrechtencomité: 'Wij willen naar huis'

Schrijnend zeg
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Apr 2021 00:34

Re: Coronavirus

Las het inderdaad. De prijzen zijn wel wat uit zijn verband gerukt maar het klopt helaas wel. Het is ongelooflijk en er zouden meer vluchten moeten kunnen komen, maar tegelijkertijd is Australië hierdoor wel Covid vrij. Miljoenen mensen kunnen vrij rondlopen, naar het werk, uit eten en bij familie en vrienden barbecuen, doordát er zo’n streng beleid is. Overigens zijn paar vrienden van ons ‘gewoon’ teruggekomen hoor, het is niet allemaal kommer en kwel. Maar je moet inderdaad wel wat geld neerleggen voor quarantaine. Wat het artikel niet vermeld is dat quarantaine in 2020 betaald werd door de regering en de mensen de kans gegeven werd terug te komen. Velen hebben dat niet aangegrepen want mensen dachten, net als velen, dat Covid tijdelijk was, en willen nu terug en zitten vast aan de strengere regeling.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 12 Apr 2021 11:31

Re: Coronavirus

Caulfield schreef:Ik denk bij zo’n bericht vooral: kap toch eens met het noemen van data. Vanuit een communicatie perspectief is dat allemaal zo knullig. Als je dan perse een wortel voor wilt houden (want oh oh oh het volk heb perspectief nodig) koppel het dan aan een concreet aantal besmettingen of ziekenhuisopnames ofzo. Maar niet weer een random datum noemen, weer verwachtingen creëren en dan weer met een teleurstellende boodschap moeten komen. Echt heel raar, deze strategie.

Ja, helemaal mee eens. Dat is toch voor iedereen veel duidelijker? In België deden ze dat wel begreep ik.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Apr 2021 11:34

Re: Coronavirus

Caulfield schreef:Ik denk bij zo’n bericht vooral: kap toch eens met het noemen van data. Vanuit een communicatie perspectief is dat allemaal zo knullig. Als je dan perse een wortel voor wilt houden (want oh oh oh het volk heb perspectief nodig) koppel het dan aan een concreet aantal besmettingen of ziekenhuisopnames ofzo. Maar niet weer een random datum noemen, weer verwachtingen creëren en dan weer met een teleurstellende boodschap moeten komen. Echt heel raar, deze strategie.

Precies!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Apr 2021 17:06

Re: Coronavirus

Overigens gisteren geen enkele vorm van corona triage gehad, niet door het ambulancepersoneel noch in het ziekenhuis. Uiteraard wel mondkapje op zodra er zorgpersoneel de kamer in kwam maar geen vraag of iets. Viel me tijdens de bevalling al op en nu weer.
Mocht je dit lezen Lady, hoort het bij jullie protocol op de ambu? Was wel benieuwd eigenlijk!
Let's discover the world together.
<<

Kira

Bericht 12 Apr 2021 17:18

Re: Coronavirus

Ik heb begrepen dat de sneltesten waarmee je straks weer allerlei dingen zou kunnen, en nu dus bijvoorbeeld de Duitse grens over mag€69 euro per keer kosten.
Ik vraag me eigenlijk af hoe jullie daar tegenover staan, zou je dan nog steeds zo makkelijk een test doen en naar een evenement of avondje theater gaan? Dat is toch gewoon niet te betalen?
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Apr 2021 17:40

Re: Coronavirus

Marin schreef:Overigens gisteren geen enkele vorm van corona triage gehad, niet door het ambulancepersoneel noch in het ziekenhuis. Uiteraard wel mondkapje op zodra er zorgpersoneel de kamer in kwam maar geen vraag of iets. Viel me tijdens de bevalling al op en nu weer.
Mocht je dit lezen Lady, hoort het bij jullie protocol op de ambu? Was wel benieuwd eigenlijk!

We waren vorige week in het ziekenhuis met T.
We mochten ook gewoon samen mee. Wel mondkapje op uiteraard. Maar misschien komt het omdat het spoed was?
T was op zijn arm gevallen en heel erg in paniek.
2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 12 Apr 2021 17:42

Re: Coronavirus

Bij dingen als theater is het volgens mij straks bij de prijs inbegrepen of betaal je een kleine toeslag, in elk geval niet de volle mep. Anders zou het afhankelijk zijn van wat ik zou gaan doen. Ik zou er zeker wel 69 euro voor over hebben om weer een uitvoering van mijn dochter te kunnen bijwonen. Een avondje naar de film kan nog wel even wachten tot ik gevaccineerd ben.

Hetzelfde voor Duitsland. Om even een boodschap te doen in Duitsland zou ik het niet betalen, wel als ik bijvoorbeeld een weekendje weg zou gaan in Duitsland.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Apr 2021 17:51

Re: Coronavirus

Ach zielig Salome! Ja misschien vanwege de spoed idd. Wij mochten niet samen de SEH op, best hinderlijk want m'n man zat gewoon in de wachtkamer dus was al in het ziekenhuis. Maar goed, heel begripvol gereageerd maar wel erg blij dat hij de kinderafdeling op mocht.
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 12 Apr 2021 18:04

Re: Coronavirus

We mochten samen omdat het rustig was op radiologie. Dat vond ik heel lief ☺️
Zijn arm is niet gebroken.
2016
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 12 Apr 2021 18:06

Re: Coronavirus

De regels verschillen ook erg per ziekenhuis.

Toen onze oudste in het ziekenhuis lag mocht er in S maar 1 ouder bij hem zijn. Deze ouder moest eerst weer naar buiten voordat de andere ouder naar binnen mocht. Mocht ook maar 1x per dag wisselen en de kamer niet af. Zusje en broertje mochten helemaal niet komen.
Op de SEH mocht ik bij grote uitzondering nog een keer naar buiten om de jongste te voeden.


In G mochten we gwoon als gezin op zijn kamer zijn. Konden vrij over de afdeling lopen en naar de speelkamer, later ook de rest van het ziekenhuis door. Wel moesten mijn man en ik toen een corona test doen
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 12 Apr 2021 18:56

Re: Coronavirus

Susan schreef:Bij dingen als theater is het volgens mij straks bij de prijs inbegrepen of betaal je een kleine toeslag, in elk geval niet de volle mep. Anders zou het afhankelijk zijn van wat ik zou gaan doen. Ik zou er zeker wel 69 euro voor over hebben om weer een uitvoering van mijn dochter te kunnen bijwonen. Een avondje naar de film kan nog wel even wachten tot ik gevaccineerd ben.

Hetzelfde voor Duitsland. Om even een boodschap te doen in Duitsland zou ik het niet betalen, wel als ik bijvoorbeeld een weekendje weg zou gaan in Duitsland.


Ja dit. Ik heb een week Duitsland gepland staan in juni. Als ik daarvoor een bedrag moet betalen en ik kan daarmee gaan, doe ik het. M'n vriend is tegen die tijd hopelijk al gevaccineerd.
❤ 7 juni 2018
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 12 Apr 2021 18:57

Re: Coronavirus

Wat heftig allemaal Marin 😔 gelukkig zijn jullie nu weer thuis.

Ik moet volgende week met de jongste naar de kinderarts ( geen spoed) en bij het maken van de afspraak werd heel expliciet gezegd dat er maar 1 ouder mee mag ivm Corona helaas.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 12 Apr 2021 19:06

Re: Coronavirus

Ik snap het en vind dat toch ook echt best wel heel erg lastig. Net als dat partners niet meemogen naar echo's enzo.
Kan me voorstellen dat jullie dat ook lastig vinden Minoes.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 13 Apr 2021 10:28

Re: Coronavirus

Susan schreef:Bij dingen als theater is het volgens mij straks bij de prijs inbegrepen of betaal je een kleine toeslag, in elk geval niet de volle mep. Anders zou het afhankelijk zijn van wat ik zou gaan doen. Ik zou er zeker wel 69 euro voor over hebben om weer een uitvoering van mijn dochter te kunnen bijwonen. Een avondje naar de film kan nog wel even wachten tot ik gevaccineerd ben.

Hetzelfde voor Duitsland. Om even een boodschap te doen in Duitsland zou ik het niet betalen, wel als ik bijvoorbeeld een weekendje weg zou gaan in Duitsland.



Maar jij kan het betalen. Voor mij is dat ook geen probleem, maar zo veel mensen die door corona al in de financiële shit zijn gekomen. Die mensen kunnen het niet betalen en worden dan ook nog van sociale dingen buiten gesloten. Ik snap die opmerkingen op de vorige pagina dan ook niet, over dat dit een stap voorwaarts is. Nou voor veel mensen echt niet hoor. Ik zie dat vaccinatiepaspoort/negatieve test bewijs voor veel activiteiten dan ook alleen maar als weer een stap verder weg van het normaal. Want ik geloof er niet in dat dit op korte termijn weer wordt teruggedraaid.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 13 Apr 2021 10:56

Re: Coronavirus

Luisa schreef:
Maar jij kan het betalen. Voor mij is dat ook geen probleem, maar zo veel mensen die door corona al in de financiële shit zijn gekomen. Die mensen kunnen het niet betalen en worden dan ook nog van sociale dingen buiten gesloten. Ik snap die opmerkingen op de vorige pagina dan ook niet, over dat dit een stap voorwaarts is. Nou voor veel mensen echt niet hoor. Ik zie dat vaccinatiepaspoort/negatieve test bewijs voor veel activiteiten dan ook alleen maar als weer een stap verder weg van het normaal. Want ik geloof er niet in dat dit op korte termijn weer wordt teruggedraaid.


Ik geef toch alleen maar antwoord op de vraag waarvoor ik het wel en niet zou doen? Ik zeg toch nergens dat het niet vervelend is voor mensen die het niet kunnen betalen en dat ik het niet erg zou vinden als het tot in lengte der dagen zo blijft?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Kira

Bericht 13 Apr 2021 11:15

Re: Coronavirus

Luisa, dat is eigenlijk ook wat ik bedoel. Ik kan het niet als een stap vooruit zien.
Zo'n test wordt straks overal de standaard, en dan vraag ik me echt af hoe dat dan in praktijk gebracht moet worden. Zoveel mensen hebben al financiële schade, ik bijvoorbeeld kan het niet betalen overal een toeslag op te leggen. Buiten dat, ga ik 2 dagen achter elkaar naar het zelfde gebouw om te repeteren, moet ik dan 2 dagen achter elkaar testen en dus betalen? Dan gooi ik de helft van m'n verdiende centen al weer weg.
Er wordt zo makkelijk over toeslag voor bijvoorbeeld het theater maar in praktijk is dat straks toch niet te doen?
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 13 Apr 2021 12:42

Re: Coronavirus

Ik zie vooral niet waarom ik straks moet gaan betalen voor een test voor toegang, als we niet eens een kans gehad hebben om ons te laten vaccineren.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Apr 2021 12:53

Re: Coronavirus

waterkoker schreef:Ik zie vooral niet waarom ik straks moet gaan betalen voor een test voor toegang, als we niet eens een kans gehad hebben om ons te laten vaccineren.


Bedoel je dat de overheid zou moeten betalen voor toegangstesten? Omdat nog niet iedereen gevaccineerd is?

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Alleen zie ik het zelf liever vanuit een ander perspectief: op deze manier kunnen we ondanks dat we nog niet gevaccineerd zijn toch weer dingen gaan doen en hoeven er minder ondernemers in de culturele, evenementen en horeca sector failliet te gaan. Dus dan doe ik het graag.
En wie weet joh moet dit ook/nog steeds als we wel gevaccineerd zijn.
<<

Anoniem303

Bericht 13 Apr 2021 12:53

Re: Coronavirus

Meiden, even goed nieuws: de bso’s gaan maandag weer open!
<<

Anoniem313

Bericht 13 Apr 2021 12:54

Re: Coronavirus

Rixt schreef:Meiden, even goed nieuws: de bso’s gaan maandag weer open!

NIET!!!!!!!
Oh crap ik heb net sinds vandaag een oppas geregeld :smile:
<<

Anoniem303

Bericht 13 Apr 2021 12:55

Re: Coronavirus

Caulfield schreef:
Rixt schreef:Meiden, even goed nieuws: de bso’s gaan maandag weer open!

NIET!!!!!!!
Oh crap ik heb net sinds vandaag een oppas geregeld :smile:

Staat op de site van RTL nieuws 👍🏻
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1687

Geregistreerd: 01 Jan 2019 10:13

Bericht 13 Apr 2021 12:57

Re: Coronavirus

Oooh! Yes!!! Je maakt me heel blij Rixt!!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Apr 2021 13:04

Re: Coronavirus

Echt serieus, er komen push notificaties als Ajax wint maar hier komt geen push notificatie over?! Heel blij voor jullie allemaal!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 13 Apr 2021 13:14

Re: Coronavirus

Marin schreef:Echt serieus, er komen push notificaties als Ajax wint maar hier komt geen push notificatie over?! Heel blij voor jullie allemaal!

Hahahahaha. Prio's, prio's! :palm:
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers