Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vitamine B12 tekort

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 08 Apr 2021 10:24

Vitamine B12 tekort

Is er iemand bekend met een vitamine B12 tekort?
Ik heb een ernstig tekort en krijg hier nu een stootkuur en daarna een onderhoudskuur (via injecties) voor, maar vroeg me af wanneer de klachten af namen. Word er zo moedeloos van, herken mezelf amper.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Apr 2021 10:29

Re: Vitamine B12 tekort

Laaaaang lang geleden had ik dat! Heel akelig gevoel inderdaad. Ik had tintelingen in m’n armen waarvoor ik naar de huisarts ging. Na bloedonderzoek bleek dat ik ook veel te laag zat in m’n b12. Een serie prikken kreeg ik (die waren NIET tof) en daarna dagelijks bijslikken.
Duurde wel twee maanden geloof ik voordat ik me weer beter voelde!
#teammaple🍁
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 08 Apr 2021 10:35

Re: Vitamine B12 tekort

2 maanden... :thumbdown:
Tintelingen inderdaad. Vorige week kon ik bijna niet meer lopen doordat ik continu onderuit ging. Hoofdpijn, heel moe, alles doet pijn, vergeetachtig, lusteloos, misselijk, duizelig, koud. Energieniveau is 0, terwijl ik normaal een vliegende kip ben. Maar ik houd me maar voor dat uiteindelijk alles goed komt. Is alleen wel een les volgende keer eerder naar de huisarts te gaan :nerd:

Tabletten slik ik al met 500x de dagelijkse dosis, ivm een operatie. Maar die neem ik dus niet op.

Bedankt voor je antwoord!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Apr 2021 10:52

Re: Vitamine B12 tekort

Ik heb meerdere keren een tekort gehad en krijg nu standaard injecties. Ik herinner me juist dat ik me wel snel veel beter voelde. Vooral in vergelijking met hoe vreselijk ik me daarvoor voelde. Echt weer helemaal goed duurt idd wel wat langer. Sterkte, het is echt klote.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 08 Apr 2021 11:37

Re: Vitamine B12 tekort

Hmm ik herken een aantal van je klachten en heb vorige week bloed laten prikken, maar er is dus volgens mij niet op B12 geprikt. Dus nu zit ik te twijfelen of ik dat alsnog moet laten doen.

Vervelend zeg! Hopelijk knap je er snel wat van op!

Edit: meteen de huisarts gebeld om hiervoor een nieuw labformulier aan te vragen, hopelijk kan ik morgen nog bloed laten prikken.
❤ 7 juni 2018
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 08 Apr 2021 12:02

Re: Vitamine B12 tekort

Hier standaard een b12 tekort ook na (dezelfde) operatie. Krijg al jaren b12 injecties om de 2 maanden. Merk na 2 maanden dat het minder gaat en een paar dagen na de injectie voel ik me weer oke.
Zijn je andere vitaminewaardes wel op peil? IJzer en vitamine D voornamelijk? Ik heb die namelijk ook standaard tekort en ze zijn niet aan te vullen met supplementen. Ik krijg dan ook ijzerinfusen. Pas sinds ik dit alles op orde heb voel ik me weer beter.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers