Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De kinderen van Ruinerwold

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 01 Apr 2021 21:20

Re: De kinderen van Ruinerwold

Het verhaal is zo onwaarschijnlijk dat ik snap dat de politie het verkeerd ingeschat heeft. Deze situatie is (hopelijk) zo uniek.

Vind het wel echt een heftige docu.
2015 💙
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 06 Apr 2021 14:58

Re: De kinderen van Ruinerwold

Ik blijf me bij alles verbazen gewoon! Ik vind het zo zielig en triest allemaal.
Ben ook erg benieuwd naar de andere twee afleveringen. Ik hoop, voor de kinderen, dat het wat minder heftig zal zijn. Want wat een ellende hebben zij allemaal mee moeten maken. Afschuwelijk.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2389

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 07 Apr 2021 21:50

Re: De kinderen van Ruinerwold

Och jeetje, m'n hart breekt hoor bij de beelden van het meisje op het stoeltje..
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 07 Apr 2021 21:52

Re: De kinderen van Ruinerwold

Inderdaad zeg Blue Phone, wat heftig om te zien. Wat moeten die kinderen een angst hebben doorgemaakt, je ziet het gewoon in hun ogen.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 07 Apr 2021 21:56

Re: De kinderen van Ruinerwold

Blue Phone schreef:Och jeetje, m'n hart breekt hoor bij de beelden van het meisje op het stoeltje..


Nou inderdaad! Verschrikkelijk😥
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 07 Apr 2021 21:58

Re: De kinderen van Ruinerwold

Mijn vriend en ik schrokken allebei echt zo hard..zaten met open mond naar de tv te kijken. De tranen prikten gewoon in mijn ogen.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Kira

Bericht 07 Apr 2021 22:24

Re: De kinderen van Ruinerwold

Oh wat erg, ik schrok me echt rot. Die man wil je toch gewoon kapot slaan.
<<

Anoniem316

Bericht 07 Apr 2021 22:38

Re: De kinderen van Ruinerwold

Jaaa.. dat stukje vond ik ook zo heftig. Dat arme meisje.. :(
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Apr 2021 08:44

Re: De kinderen van Ruinerwold

Meneer de Uil schreef:Mijn vriend en ik schrokken allebei echt zo hard..zaten met open mond naar de tv te kijken. De tranen prikten gewoon in mijn ogen.

Ik ben daar afgehaakt. Ik werd er zó naar van. En die moeder maar lachen op de achtergrond (die andere kinderen ook maar die kun je niks kwalijk nemen), zo ziek.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kira

Bericht 08 Apr 2021 10:14

Re: De kinderen van Ruinerwold

Ik heb er slecht van geslapen, zie het steeds opnieuw voor me. Wat moeten die kinderen bang zijn geweest. Ik heb wel diep respect voor hoe ze zijn uiteindelijk, toch hele sterke en intelligente jongeren.
En ik snap die jongeren ook niet, al heb je niet dezelfde ervaring als je broers en zus, met deze beelden moet je toch zelf ook walging voelen voor je ouder. Of er in ieder geval anders naar kijken.
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1895

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 08 Apr 2021 10:43

Re: De kinderen van Ruinerwold

Die kinderen zijn zo geïndoctrineerd door hun ouders dat het denk ik heel lastig is om bepaalde denkwijzen er uit te krijgen. Als iets 20 jaar jouw werkelijkheid is, kun je dat denk ik niet in een jaar veranderen.

De 4 oudste vind ik ook zo rustig en wijs overkomen, dat vind ik wel bijzonder om te zien.

Ik las dat de jongste 5 nu wel weer samen met hun vader wonen, dus wat daar dan nog van terecht komt..
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 679

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 08 Apr 2021 10:44

Re: De kinderen van Ruinerwold

De jongeren weten volgens mij gewoon niet beter. Ze zijn niet naar school geweest, hebben niet bij vriendjes of vriendinnetjes gespeeld. Ze hebben geen idee hoe het anders kan of wat normaal/niet normaal is. Ze kennen het verschil tussen goed/fout gewoon ook niet. Heel triest en heftig voor alle kinderen.
03/2019
11/2020
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 08 Apr 2021 12:54

Re: De kinderen van Ruinerwold

Ik vind het ook erg heftig. Maar die indoctrinatie zie je naar mijn idee ook terug in de loyaliteit die de ontsnapte kinderen nog altijd hadden, die ook de reden was waarom zíj niet naar de politie oid zijn gestapt. Het is eigenlijk zo onwerkelijk, dat zij ook na hun ontsnapping nog geen idee hadden wat ze hiermee aan moesten.
Ik hoop echt dat deze situatie heel uitzonderlijk is, maar tegelijk flitste tijdens het kijken ook wel meerdere keren door mijn hoofd of er niet veel meer kinderen zijn die in zulk soort omstandigheden opgroeien. Wel naar school gaan, maar daarbuiten een leven hebben waarin ze op geen enkele manier leren hun eigen mening te ontwikkelen of te uiten.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Apr 2021 12:55

Re: De kinderen van Ruinerwold

Ik kijk het ook en ik vind dat vooral Shin heel erg getraumatiseerd lijkt door alles. Je ziet hem weinig, hij gaat nergens mee naar toe en je kunt het gewoon in zijn blik zien. Wat kunnen ze het allemaal goed verwoorden allemaal.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Apr 2021 13:00

Re: De kinderen van Ruinerwold

Heel heftig ja. Waarom zou hij zulke dingen ook gefilmd hebben en hoe zouden zij aan geld zijn gekomen? Was die vader een soort sekteleider en werd daarvoor betaald door aanhangers?

Het is ook zo eng als je geen sociale controle hebt. Die man heeft zelf steeds maar bedacht wat hij dacht dat goed was of werkte voor zijn kinderen en daar zijn grenzen denk ik ook keer op keer in verlegd. Misschien soms ook met zijn handen in zijn haar gezeten als hij dacht dat ze niet luisterde. Alle realiteit en grip verloren.

En wat als je je vader én moeder niet kunt vertrouwen, ze niet voor je opkomt. Terwijl ze in de filmpjes qua verzorging wel liefdevol naar ze lijkt. Hoe moet dat voelen, dat tegenstrijdige. Ik vind het heel heftig allemaal.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 08 Apr 2021 15:23

Re: De kinderen van Ruinerwold

Pffff, net als je denkt dat het niet heftiger kan worden dan de vorige aflevering...

Verschrikkelijk, dat arme meisje op die stoel.

Ik blijf me ook maar verbazen over het feit dat het gezin nooit opgemerkt is. Er zijn 9 kinderen geboren. Hebben ze dat elke keer zonder hulp gedaan?
To travel is to live
Mijn instagram
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 08 Apr 2021 19:42

Re: De kinderen van Ruinerwold

Nou idd hè, elke keer is het tóch weer heftiger...
Eerste aflevering super heftig natuurlijk, tweede aflevering toen ie z’n dagboek voorlas en dat die oudste zoon toegaf dat ie ook misbruikt is en dan nu weer deze aflevering... 😭

Wat knap dat die kinderen zich dan toch zo ontwikkeld hebben nog... Je merkt wat dat betreft wel verschil met die jongste zoon, die heeft natuurlijk nog veel langer daar gezeten dan z’n oudere broers en zus.

Waarom praatte die vent (kan hem geen vader noemen) eigenlijk vaak in het Engels tegen de kinderen op die filmpjes? Is dat gezegd of niet?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Apr 2021 19:45

Re: De kinderen van Ruinerwold

MissBitchy schreef:
Waarom praatte die vent (kan hem geen vader noemen) eigenlijk vaak in het Engels tegen de kinderen op die filmpjes? Is dat gezegd of niet?

Die moonsekte is wereldwijd. Die filmpjes werden gedeeld/bewaard voor anderen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 09 Apr 2021 08:06

Re: De kinderen van Ruinerwold

Ik vind het echt heel heftig. Wij hebben het gister even terug gekeken. Die jongste kinderen zijn echt gebrainwasht net als die moeder. Wat ik ook ontzettend heftig vind is dat deze man niet vervolgd wordt. De oudste kinderen zeggen dingen, de jongste dat zij het niet zo ervaren hebben maar ze ontkennen niet dat de oudste dat wel zo ervaren kunnen hebben. En dat zo’n man nu dus ook weer met die kinderen in huis woont. Ik vind dat echt onvoorstelbaar.
Bij J/I zie je vind ik heel erg dat hij echt nog aan het leren is over hoe de maatschappij werkt. Bij S zie je de pijn in zijn ogen
2015 💙
<<

Anoniem304

Bericht 09 Apr 2021 09:04

Re: De kinderen van Ruinerwold

Ik heb de laatste aflevering nu gekeken, wat heftig. Maar het ergste vind ik nog dat dat meisje niet 'durft' te huilen. Ze houdt zich enorm in, zo onderdrukt zijn ze. En dan zegtie die kerel ook nog tegen haar dat ze moet stoppen met schreeuwen. Ze snikt amper, zo ZIELIG. Mijn hart is echt gebroken.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Apr 2021 09:08

Re: De kinderen van Ruinerwold

Echt een beest, die man. Gadver. En zo vreselijk dat hij niet meer berecht kan worden en er maar mee weg komt.

En ik blijf me verbazen over hoe welbespraakt en leuk die kinderen zijn geworden. Edino heeft een leuke vriendin en kinderen zag ik op Insta, zo fijn hij zo goed terecht is gekomen.
❤ 7 juni 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Apr 2021 12:42

Re: De kinderen van Ruinerwold

Hoeveel afleveringen zijn hier van? Ik heb het ook gekeken. Geschokt..
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3611

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 09 Apr 2021 12:46

Re: De kinderen van Ruinerwold

Jip schreef:Hoeveel afleveringen zijn hier van? Ik heb het ook gekeken. Geschokt..

In totaal 4. Volgende week is de laatste.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem308

Bericht 09 Apr 2021 14:14

Re: De kinderen van Ruinerwold

Bliss schreef:
En ik blijf me verbazen over hoe welbespraakt en leuk die kinderen zijn geworden. Edino heeft een leuke vriendin en kinderen zag ik op Insta, zo fijn hij zo goed terecht is gekomen.


Ja echt he, zo fijn dat ze zo goed terecht zijn gekomen.

Ik heb ook de verklaring van de jongste kinderen gelezen. Die is gewoon te vinden op internet. Zij verklaren ook dat ze juist thuis enorm goed onderwijs gehad hebben en goed ontwikkeld zijn. Ze herkennen zich niet in de verklaring van de oudste kinderen. Waarschijnlijk omdat zij nooit een ander beeld hebben gehad. Echt bizar eigenlijk.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 09 Apr 2021 14:20

Re: De kinderen van Ruinerwold

Chava schreef:Ik blijf me ook maar verbazen over het feit dat het gezin nooit opgemerkt is. Er zijn 9 kinderen geboren. Hebben ze dat elke keer zonder hulp gedaan?


Wat ik begrepen heb in aflevering 1, zijn die oudste 3 kinderen ‘normaal’ geboren, ingeschreven bij de burgerlijke stand en moesten dus ook naar school.
De andere kinderen zijn zonder hulp inderdaad geboren, waarbij moeder tijdens de geboorte van Israël bijna dood ging, vader heeft ook weleens gezegd dat hij zijn moeder bijna vermoord had.
Ik blijf mij ook verbazen dat die verscholen kinderen dus nooit medische zorg hebben gekregen?
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers