Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke coalitie heeft je voorkeur?

Welke coalitie heeft je voorkeur?

VVD, D66, CDA, CU
5
14%
VVD, D66, CDA, PvdA
3
8%
VVD, D66, SP, PvdA
3
8%
VVD, D66, SP, PvdA, GroenLinks
23
62%
VVD, D66, PVV
3
8%
VVD, PVV, CDA, FvD, JA21
0
Geen stemmen
 
Aantal stemmen : 37
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 18 Sep 2020 20:07

Bericht 03 Apr 2021 09:07

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Op twitter wordt veel gesproken over Edith Schippers... :eyes:
<<

Anoniem332

Bericht 03 Apr 2021 09:21

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Oei die was toch ooit minister gezondheidszorg?

Had die niet de hele zorg uitgekleed? Ik Werkte toen in de zorg. Kan mij herinneren dat het uitvoerend personeel wegbezuinigd werd en er alleen maar meer hiërarchie/ administratie kwam. Want ‘managers’ moesten meer verantwoorden. En tegelijk moeten alle teams zelfsturend zijn 🤷‍♀️
Heel liberaal.... Met veel marktwerking in de zorg. Ik weet niet of ze daar nog steeds achter staat en of dat voor nu het beste idee is.
<<

Firefly

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 18 Sep 2020 20:07

Bericht 03 Apr 2021 09:27

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Ja, dat was zij inderdaad.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Apr 2021 10:37

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Ik hoop eigenlijk dat Dijkhof dan toch naar voren geschoven wordt. Die naam wordt niet voor niets genoemd.
2015 💙
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 03 Apr 2021 11:55

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Nou CU wil niet meer met MR. Moet zeggen dat ik het snap, maar wel een beetje hypocriet vind. Had dan ook voor de motie gestemd. Eigenlijk zeg je ermee dat je geen vertrouwen hebt in MR, dus waarom wil je dan dat hij nu demissionair aanblijft? Ik zou als ik MR was misschien wel aftreden als demissionair MP en mevrouw Ollongren heel veel succes wensen.

Als MR overigens zou stoppen vind ik Jeanine Hennis ook wel een optie.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 03 Apr 2021 15:35

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Monte schreef:Als MR overigens zou stoppen vind ik Jeanine Hennis ook wel een optie.


Ik heb het idee dat zij het goed naar haar zin heeft bij de VN dus ik acht de kans klein dat zij terug gaat komen.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 03 Apr 2021 18:37

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Het wordt een bijzondere formatieweek. Dinsdag is er een debat over de aanstelling van een informateur, terwijl woensdag pas de nieuwe kamervoorzitter gekozen gaat worden. Durft een Arib dinsdag koers te kiezen in dat debat, heeft zij al een voorstel gedaan voor een informateur?

Qua een informateur op een ruime afstand van de politiek voel ik wel voor Kim Putters, voorzitter van het Sociaal Cultureel Planbureau. Gewoon een informateur niet twee, en ook niet iemand die aan de leiband van Rutte loopt.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 05 Apr 2021 20:36

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Het gaat zeker een interessante week worden. Ik ben ook heel benieuwd wat D66 en CDA morgen gaan zeggen op de vraag wat de bezinning van het Paasweekend hun gebracht heeft.

Qua informateur zou ik inderdaad ook zoeken naar iemand die wel weet hoe de politiek werkt maar geen politieke kleur heeft. Ik had zo niet een naam paraat maar volgens mij zijn er wel een aantal ex-kroonleden van de SER te vinden die aan de opgestelde profielschets voldoen.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 06 Apr 2021 08:44

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Jada schreef:Het gaat zeker een interessante week worden. Ik ben ook heel benieuwd wat D66 en CDA morgen gaan zeggen op de vraag wat de bezinning van het Paasweekend hun gebracht heeft.

Qua informateur zou ik inderdaad ook zoeken naar iemand die wel weet hoe de politiek werkt maar geen politieke kleur heeft. Ik had zo niet een naam paraat maar volgens mij zijn er wel een aantal ex-kroonleden van de SER te vinden die aan de opgestelde profielschets voldoen.
Ja precies, die politieke kleur moeten ze gewoon niet meer doen. Zeker nu niet meer. Mijn man en ik zaten gister te denken en kwamen op Pieter van Vollenhoven uit, die zouden we ook wel geschikt vinden.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 06 Apr 2021 12:17

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Met de opgestelde profielschets vind ik het wel heel wonderbaarlijk dat ze dan bij Herman Tjeenk Willink uitkomen eerlijk gezegd.
<<

Anoniem308

Bericht 06 Apr 2021 12:20

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Monte schreef:
Jada schreef:Het gaat zeker een interessante week worden. Ik ben ook heel benieuwd wat D66 en CDA morgen gaan zeggen op de vraag wat de bezinning van het Paasweekend hun gebracht heeft.

Qua informateur zou ik inderdaad ook zoeken naar iemand die wel weet hoe de politiek werkt maar geen politieke kleur heeft. Ik had zo niet een naam paraat maar volgens mij zijn er wel een aantal ex-kroonleden van de SER te vinden die aan de opgestelde profielschets voldoen.
Ja precies, die politieke kleur moeten ze gewoon niet meer doen. Zeker nu niet meer. Mijn man en ik zaten gister te denken en kwamen op Pieter van Vollenhoven uit, die zouden we ook wel geschikt vinden.

Maar mag Pieter van Vollenhoven als lid van het koninklijk huis deze functie wel uitvoeren?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 06 Apr 2021 13:28

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Vroeger was de informateur een keuze van het staatshoofd maar daar zijn ze mee gestopt omdat de kritiek inderdaad was dat Beatrix teveel invloed had op de formatie op die manier. Is pas sinds 2012 een politieke keuze geloof ik.
Laatst gewijzigd door Harrison op 06 Apr 2021 14:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 06 Apr 2021 14:03

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

de formateur was altijd politiek, de informateur trouwens ook. Alleen die verkennersfunctie is inderdaad nieuw en nergens omschreven, dat is de zwakte van het systeem.

Tjeenk Willink,een kundige man die al vaker met het bijltje heeft gehakt, maar ik geloof toch stiekem wel dat mannen van 79 dat niet meer moeten hoeven doen. Daar zou toch gewoon een jongere oud-politicus voor beschikbaar moeten zijn. Wat is er mis met een Thom de Graaf, Wouter Bos of Jan-Peter Balkenende, om maar eens een paar oud-politici te noemen?
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 06 Apr 2021 21:25

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Hebben jullie dat filmpje gezien van hoe ze vandaag allemaal binnenkwamen en aan tafel even bijkletsten? Ik vond dat ze net deden alsof er donderdag niks gebeurd was. Kwam op mij wat vreemd over.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 07 Apr 2021 10:36

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Ik heb het niet gezien, maar kan me ook wel voorstellen dat als de gemoederen weer wat bedaard zijn iedereen zich toch professioneel en opbouwend op moet stellen anders kom je nergens.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 07 Apr 2021 10:39

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Char, volgens mij is dat omdat ze elkaar vaak al heel lang kennen. Is me wel eens vaker opgevallen na debatten. Ik heb het idee dat ze politiek tegenstander zijn en professioneel boos op iemand zijn, maar dat niet uitsluit dat ze privé alsnog prima met elkaar kunnen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Apr 2021 11:24

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Char schreef:Hebben jullie dat filmpje gezien van hoe ze vandaag allemaal binnenkwamen en aan tafel even bijkletsten? Ik vond dat ze net deden alsof er donderdag niks gebeurd was. Kwam op mij wat vreemd over.


Daar worden gewoon de paasdagen besproken. Gewoon net als bij iedere baan op maandag en in dit geval dinsdag. Ze werken zo intensief samen. Binnen de partijen zijn er verschillen maar wanneer het niet over het werk gaat zijn het gewoon collega’s. Ik vind dat wel mooi om te zien.
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 07 Apr 2021 14:02

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

Klopt wat Joey zegt. Zo hebben Wilders en Rutte dacht ik bij elkaar in een fractie (dacht jeugd VVD of zo) gezeten en kunnen ze het buiten het debatteren om gewoon goed met elkaar vinden als mens zijnde. Dat is wellicht niet voor te stellen, maar daarin zijn de meeste politici heel goed in. Dat vind ik best knap.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 07 Apr 2021 14:05

Re: Welke coalitie heeft je voorkeur?

WIlders is gewoon oud-VVD'er he. Die hebben samen in de VVD-fractie gezeten.

Maar het is waar: je kunt prima samen een kop koffie drinken en het dan nog ontzettend niet met elkaar eens zijn op de inhoud. Als je al persoonlijk niet gewoon met elkaar kunt praten, of die kop koffie drinken, dan zul je nooit een deal kunnen sluiten. Dus ja, ik denk dat er een heleboel politieke concullega's gewoon heel respectvol met elkaar om kunnen gaan. Heb dat zelf ook zo ervaren in 12 jaar lokale politiek.
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers