Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baby aceton adem

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Apr 2021 21:30

Baby aceton adem

Het valt mij op dat onze dochter vrijwel altijd een aceton lucht heeft uit haar mondje.
Google en ervaring met zoon zegt me dat dat is als ze ziek worden. Of afvallen, ketose.
Maar beide is niet aan de orde. Ze groeit nog gestaag, drinkt goed en regelmatig (elke 3 uur nog altijd aan de borst). Dus ik weet niet zo goed of dit iets is waar ik me zorgen om moet maken of niet. Herkennen jullie het van jullie eigen kinderen zonder dat ze ziek zijn? Zou ik ermee naar de huisarts moeten?
Let's discover the world together.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 05 Apr 2021 21:33

Re: Baby aceton adem

Ketose betekend niet altijd afvallen. Het kan zijn dat haar lichaampje op een vetverbranding zit ipv koolhydraatverbranding. Dat zou betekenen dat er gewoon zeer weinig koolhydraten in jou moeder melk of flesvoeding (daar zit geloof ik wel meer in...) zitten. Of dat erg is geen idee, maar waarschijnlijk zitten er wel heel veel vetten in, gezien ze goed groeit!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem304

Bericht 05 Apr 2021 21:35

Re: Baby aceton adem

Als je er een topic over opent (en op Google zoekt) maak je je toch zorgen en dan zou ik zeggen; bel de huisarts even, want je twijfelt erover.

Kan je meteen ook even een formulier vragen voor bloedprikken. Of had je dat al gedaan? :smile:
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Apr 2021 21:37

Re: Baby aceton adem

Savi schreef:Als je er een topic over opent (en op Google zoekt) maak je je toch zorgen en dan zou ik zeggen; bel de huisarts even, want je twijfelt erover.

Kan je meteen ook even een formulier vragen voor bloedprikken. Of had je dat al gedaan? :smile:


Mama Savi 😘

Nee, wel afspraak voor zoontje gehad vorige week maar dubbele afspraken mogen niet ivm corona en heb nog geen afspraak voor mezelf gemaakt. Je hebt ook gewoon gelijk. 🙃
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Apr 2021 21:38

Re: Baby aceton adem

Pure* schreef:Ketose betekend niet altijd afvallen. Het kan zijn dat haar lichaampje op een vetverbranding zit ipv koolhydraatverbranding. Dat zou betekenen dat er gewoon zeer weinig koolhydraten in jou moeder melk of flesvoeding (daar zit geloof ik wel meer in...) zitten. Of dat erg is geen idee, maar waarschijnlijk zitten er wel heel veel vetten in, gezien ze goed groeit!


Hmm ja, geen idee of dat kan en zo ja, of je daar dan iets aan kan doen. Ik wil over ong twee weken gaan afbouwen dus kan tzt wel kijken of het dan verandert als ze kv krijgt.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Apr 2021 21:40

Re: Baby aceton adem

Haha sorry ;) ! Ik kon gewoon bellen voor een formuliertje trouwens, was zo gepiept!
<<

Anoniem308

Bericht 05 Apr 2021 22:27

Re: Baby aceton adem

Is dit niet die typische stank van doorkomende tandjes?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Apr 2021 22:32

Re: Baby aceton adem

Oh dat weet ik niet! Dat heb ik nog nooit geroken geloof ik. Ze heeft het al wel een tijdje en nog geen tandje, maar met die tanden is 't wel altijd dat je achteraf dan denkt aah ja dat was 't dus (met rode wangen, jengelig, niet lekker enz). Dus dat zou wellicht kunnen. Ik herken het zelf niet van m'n zoontje maar als jij zegt dat er geur bij te pas komt geloof ik je zo!
Let's discover the world together.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 06 Apr 2021 09:30

Re: Baby aceton adem

Het kan best veel oorzaken hebben natuurlijk.
Bij aceton geur denk ik aan te weinig aanmaak van insuline.
Heb je al overleg met je huisarts gehad?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 06 Apr 2021 19:27

Re: Baby aceton adem

Ik had dat vroeger altijd als ik ziek was, ik weet nog goed dat mijn moeder dat dan benoemde. Misschien zou je toch eens kunnen overleggen met de huisarts, of een keertje haar bloedsuiker laten prikken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 06 Apr 2021 20:52

Re: Baby aceton adem

Mijn zoon ruikt ook gek uit zijn mond als hij ziek is! Ik zou het niet perse omschrijven als aceton maar dat verschilt wellicht per persoon. Als het langer aanhoudt even laten checken?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Apr 2021 20:56

Re: Baby aceton adem

Ja ik ken het dus ook van ziek zijn, van mezelf (nou ja m'n moeder zegt dat) van vroeger en van m'n zoontje. Maar bij haar is het constanter. Nou, toch maar weer even een telefoontje naar de huisarts dan ja.
Ik heb zelf wel lichte zwangerschapsdiabetes gehad, geen idee of dat met haar bloedsuiker te maken kan hebben.
Let's discover the world together.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 582

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 06 Apr 2021 23:36

Re: Baby aceton adem

Dat kan wel hoor Marin. Als jij zwangerschapsdiabetes hebt gehad, is er een kans dat jouw dochtertje diabetes type 2 heeft. Het hoeft natuurlijk niet.
Zou idd voor de zekerheid contact opnemen met je huisarts. Vooral ook omdat je zegt dat zij de geur constanter bij haar draagt.
Succes en hopelijk is het iets onschuldigs.
<<

Anoniem331

Bericht 07 Apr 2021 07:53

Re: Baby aceton adem

Als dat langer aanhoudt zou ik ook even bellen. Zo gaat dat nu eenmaal ook als je kleine kinderen hebt, ik weet nog wel dat ik me soms ook wel bezwaard voelde als ik weer belde. Maar ze zeiden altijd met die kleine kinderen heb je dat nu eenmaal. En je kunt beter een keer te vaak bellen dan een keer te weinig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Apr 2021 10:44

Re: Baby aceton adem

Nou de huisarts denkt dat het waarschijnlijk toch door verkoudheid komt. Ze is natuurlijk de hele winter al wel verkouden. Maar moet 't maar even in de gaten houden of het blijft.

Edit oh ze willen toch even volgende week bellen. Nou prima!
Let's discover the world together.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers