Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vragentopic - Wonen

<<

Anoniem301

Bericht 05 Apr 2021 20:02

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Tabbie schreef:Het is een Ikea kastje? Dan is krijtverf zeker een goede keuze!

En mooie kleur, en nu al super toffe make over.

Ja, klopt! Ok jij hebt er verstand van, ik minder haha dus goed om te horen!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Apr 2021 20:25

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Toffe kleuren!
2015 💙
<<

Anoniem332

Bericht 05 Apr 2021 21:26

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Koop je de originele verf van P&0?
<<

Anoniem301

Bericht 05 Apr 2021 21:32

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Housebird schreef:Koop je de originele verf van P&0?


Dank je wel Minx!

@ Housebird ja, hier heb ik het besteld:
https://pure-and-original-vanlosenoordv ... krijtverf/
<<

Anoniem332

Bericht 05 Apr 2021 21:36

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

👍 is hele fijne verf, zit veel pigment in.

Als je een emmer lauw warm water maakt met een scheutje ammoniak erin, watervast schuur papier nat maakt en het kastje hiermee licht op schuurt dan heb je geen stof overlast.

Succes, Ziet er leuk uit je slaapkamer!
<<

Anoniem301

Bericht 05 Apr 2021 21:38

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Housebird schreef:👍 is hele fijne verf, zit veel pigment in.

Als je een emmer lauw warm water maakt met een scheutje ammoniak erin, watervast schuur papier nat maakt en het kastje hiermee licht op schuurt dan heb je geen stof overlast.

Succes, Ziet er leuk uit je slaapkamer!

Wat een fijne tip zeg, dank je wel! Dan ga ik dat nog even halen bij de Praxis samen met een kwast. En goed te horen dat er veel pigment in zit. Ben benieuwd!
<<

Anoniem332

Bericht 05 Apr 2021 21:41

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Graag gedaan!

Korrel 400 is prima voor deze ondergrond. Let er vooral op dat het watervast schuurpapier is anders gaan de korrels eraf. Succes!
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 02:06

Bericht 05 Apr 2021 21:52

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Heel mooi! En de kleur die je gekozen hebt lijkt me er heel goed bij passen. Hele fijne en mooie verf idd!
<<

Anoniem301

Bericht 05 Apr 2021 21:57

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Housebird schreef:Graag gedaan!

Korrel 400 is prima voor deze ondergrond. Let er vooral op dat het watervast schuurpapier is anders gaan de korrels eraf. Succes!

Ik zal hier precies op letten!
Dank je Kreeft!
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 05 Apr 2021 22:14

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Mooi Carrie!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Apr 2021 22:32

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Lekker bezig Carrie, heel mooi!
<<

Anoniem301

Bericht 06 Apr 2021 08:30

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Housebird schreef:Graag gedaan!

Korrel 400 is prima voor deze ondergrond. Let er vooral op dat het watervast schuurpapier is anders gaan de korrels eraf. Succes!

Oh en als je het dan toch zo goed weet, wat voor kwast heb ik hierbij nodig? Ik heb geen idee haha. Ik heb wel Google maar wellicht heb jij een goede tip!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 06 Apr 2021 08:52

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Wat leuk Carrie. Mooie muurkleur ook. Succes, plaats je ook een na foto?

Ik heb ook een vraag. Er is hier net een tv-dressoir geleverd van zo’n 1.80. Zou ik dat alleen in elkaar kunnen zetten of zeggen jullie, doe geen moeite en begin er niet aan?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 06 Apr 2021 09:25

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

SoGood, mijn probleem met zulke dingen is dat ik uiteindelijk niet sterk genoeg ben om het echt stevig in elkaar te zetten. Technisch zou het moeten kunnen..
<<

Anoniem301

Bericht 06 Apr 2021 10:08

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

SoGood schreef:Wat leuk Carrie. Mooie muurkleur ook. Succes, plaats je ook een na foto?

Ik heb ook een vraag. Er is hier net een tv-dressoir geleverd van zo’n 1.80. Zou ik dat alleen in elkaar kunnen zetten of zeggen jullie, doe geen moeite en begin er niet aan?

Doe ik zeker!

Ik zou het wel proberen en gewoon kijken hoe ver je komt! Mocht het niet lukken is het grootste gedeelte vast gedaan. En een tv-meubel is liggend en dat lijkt me dan makkelijker dan de hoogte in werken met 1.80.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 06 Apr 2021 12:47

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Yes! I did it! 😁 Super mooi geworden en heel erg blij mee. De man van mijn moeder kwam de deurtjes nog stellen gelukkig want dat was een dingetje.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Apr 2021 13:13

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

SoGood schreef:Yes! I did it! 😁 Super mooi geworden en heel erg blij mee. De man van mijn moeder kwam de deurtjes nog stellen gelukkig want dat was een dingetje.

Lekker gewerkt vrouw!
<<

Anoniem301

Bericht 06 Apr 2021 13:44

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Carrie schreef:
Housebird schreef:Graag gedaan!

Korrel 400 is prima voor deze ondergrond. Let er vooral op dat het watervast schuurpapier is anders gaan de korrels eraf. Succes!

Oh en als je het dan toch zo goed weet, wat voor kwast heb ik hierbij nodig? Ik heb geen idee haha. Ik heb wel Google maar wellicht heb jij een goede tip!


De vrouw van de Praxis wist het ook goed natuurlijk, dus heb een kwast en een rollertje!
<<

Anoniem332

Bericht 06 Apr 2021 15:56

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

ik lees je vraag nu pas, maar fijn dat ze goed geholpen heeft. Maar een kwast voor verf op waterbasis.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 08 Apr 2021 17:17

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Ik heb ook een verf vraag. Ik heb een Ikea hemnes kast mat groen geschilderd met Histor lak. Eerst geschuurd, ontvet en een paar lagen verf met tussendoor schuren. Maar bij het minste of geringste zit er al een beschadiging op. Iemand een idee hoe ik dit voorkom? Laag Glitsa erop ofzo?
<<

Anoniem331

Bericht 08 Apr 2021 17:26

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Met wat voor korrel geschuurd? Want ik denk dat je een heel fijne had moeten gebruiken. Als de verf los laat is dat vaak het probleem geweest.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 08 Apr 2021 17:27

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Harrison schreef:Ik heb ook een verf vraag. Ik heb een Ikea hemnes kast mat groen geschilderd met Histor lak. Eerst geschuurd, ontvet en een paar lagen verf met tussendoor schuren. Maar bij het minste of geringste zit er al een beschadiging op. Iemand een idee hoe ik dit voorkom? Laag Glitsa erop ofzo?


Wij hebben ook en geverfde hemnes en voor het lakken hebben we een primer op de frontjes en het blad gedaan. Desondanks hebben we in het blad wel snel beschadigingen. Dus ik ben wel benieuwd naar de oplossing ;)
De kast hebben we als commode bij mijn oudste zoon gebruikt en toen hebben we na een jaar oid het blad nog een keer opnieuw geverfd (net voor we op vakantie gingen, zodat het goed kon drogen). Nu is de commode weer in een nieuw kleurtje geverfd voor de aanstaande baby, ben benieuwd hoe lang de verf nu mooi blijft...
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9775

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 08 Apr 2021 17:45

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Op Ikea spullen is krijtverf veel beter dan gewone lak. Komt door de (soort van) plastic laag die erop zit. Dus of heel heel erg opschuren of andere verf gebruiken.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 08 Apr 2021 18:10

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Hmm ja misschien dan overschilderen met krijtverf. Ik ben een beetje een verf noob, kun je krijtverf ook op kleur laten mengen? Want ik wil wel graag die specifieke kleur weer.
<<

Anoniem301

Bericht 08 Apr 2021 20:22

Re: Stomme Vragen Topic- wonen

Klinkt wel mooi Harri! Jammer dat het zo kwetsbaar is zeg.

Mijn kastje is gelukt! Ik zou de na-foto’s nog laten zien, hierbij:

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb zin om nog heel veel meer in de krijtverf te zetten! Maar doe het nog niet haha. Maar leuk zo! Voor 30 euro ongeveer inc materialen een heel nieuw kastje.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 08 Apr 2021 20:46, in totaal 1 keer gewijzigd.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers