Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bedrijfsarts na corona

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 02 Apr 2021 17:51

Bedrijfsarts na corona

Kan/mag je zelf contact opnemen met de bedrijfsarts terwijl je (nog?) niet ziekgemeld bent?

Ik werk in het onderwijs en was deze week voor het eerst weer aan het werk (2 dagen maar ivm Goede Vrijdag) nadat ik 3 weken thuis heb gezeten ivm corona. Ik dacht dat het wel weer ging, maar ik ben nu bijna een week zó moe. Voel me nu eigenlijk rotter dan toen ik meerdere COVID-klachten had paar weken terug. Puur alleen door die extreme vermoeidheid.

Ik had vandaag dus vrij en alleen maar langgg uitgeslapen, naar de kapper geweest en boodschapje gehaald (50m hiervandaan) en ik ben echt compleet gesloopt! Kan m’n ogen niet open houden, m’n spieren/lichaam protesteert gewoon, heb wel trek maar totaal geen eetlust door de vermoeidheid, duizelig en hoge hartslag in rust.

Eigenlijk ging het werken afgelopen twee dagen ook niet, maarja verantwoordelijkheidsgevoel hè... En de hoop dat het even inkomen was en het ook energie zou geven om weer wat te kunnen doen. Maar helaas, ik ben kapot...
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 02 Apr 2021 17:58

Re: Bedrijfsarts na corona

Je kunt een arbeidsomstandighedengesprek aanvragen als je niet ziekgemeld bent. Wat is je doel van de afspraak met de bedrijfsarts?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 02 Apr 2021 17:59

Re: Bedrijfsarts na corona

Bij mij heeft de bedrijfsarts ook een preventief/preventie spreekuur.
Maar uiteindelijk geeft de bedrijfsarts alleen advies, dit is niet bindend. Ziekmelden of niet zal je zelf moeten beslissen.
Laatst gewijzigd door Scandic op 02 Apr 2021 18:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:49

Bericht 02 Apr 2021 18:02

Re: Bedrijfsarts na corona

Wat die adviseert om te doen...
Of kan ik daar beter voor bij iemand anders zijn?

Ik wil eigenlijk wel werken, maar gewoon volledig gaat echt niet. Als ik dat met m’n leidinggevende bespreek, dan weet ik nu al dat er geen mogelijkheden zijn. Dus ik dacht: als ik vooraf al een advies heb van de bedrijfsarts, kan ik met een concreet voorstel aankomen en is er hopelijk meer mogelijk.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 02 Apr 2021 18:07

Re: Bedrijfsarts na corona

Bij ons kan dat wel maar ik denk dat je wel heel helder moet hebben wat je doel is en welke vragen je aan de bedrijfsarts hebt.

Het klinkt alsof je veel te snel weer begonnen bent en ook gewoon meteen weer volop bent gaan werken en dat je eerst weer moet aansterken en daarna rustig moet gaan opbouwen met jouw werkzaamheden.

Edit: Dan zou ik mij gewoon ziekmelden en dan met de bedrijfsarts/reïntegratiebegeleider een plan van aanpak op gaan stellen.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2525

Geregistreerd: 04 Okt 2017 09:46

Bericht 02 Apr 2021 18:07

Re: Bedrijfsarts na corona

Oké ja als dat gesprek met je leidinggevende lastig gaat, dan is dit een mooie optie om mee te starten. Uiteindelijk moet je alsnog met je leidinggevende tot afspraken komen, maar ik ken jullie verhouding niet. Persoonlijk zou ik met je lg ook al open kaart spelen en je zorgen op tafel leggen. Dat je je niet helemaal ziek wilt melden, maar volledig werken ook nog geen optie is en dat je samen wilt zoeken naar een tussenoplossing. En ik zou ook zeggen dat je zelf al proactief advies gaat inwinnen bij de bedrijfsarts.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Apr 2021 22:07

Re: Bedrijfsarts na corona

Goed dat je naar de bedrijfsarts wilt!
Een collega van mij heeft het ook gehad en heeft ook die extreme vermoeidheid en wordt nu begeleidt voor een post-corona-team. Zij hadden aangegeven dat hij ook echt niet over zijn grens mag gaan.

Ik zou het wel doorgeven aan je leidinggevende dat je de arbo hebt ingeschakeld
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers