Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

<<

Straycat37

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 17 Jan 2021 15:04

Bericht 17 Jan 2021 15:36

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Voor diegene die mij nog kennen. Ik was heel lang geleden Magicwoman op Yes en recentelijker geleden Lady Starstruck (even onder nieuw account was mijn gegevens kwijt)
Ik mag me helaas ook melden in dit topic. In september gescheiden na 20 jaar relatie en 6 jaar getrouwd
Nu praktisch alleenstaande moeder van 2 meiden van 3 en 5 jaar
Ik sluit me graag aan
Ik had na 2 maanden toen mijn ex was vertrokken al iemand anders. Iemand die ik van vroeger ken en we waren altijd al gek op elkaar. Maar we konden niks want er stonden relaties tussen. Ik heb Drie maanden wat met hem gehad maar was toch even te snel. Nu nog wel contact. We zien het wel hoe het nu allemaal loopt met de liefde. Hij past zoveel beter bij mij als mijn ex
Mijn ex is overigens vertrokken in maart 2020. In september pas gescheiden
Mijn ex had al een half jaar een ander en dat wist ik niet. Hier woont hij nu ook mee samen.
Ik woon inmiddels in een ander huis met mijn meiden in mijn woonplaats. Het is allemaal wel heftig geweest
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Jan 2021 16:59

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Welkom terug allemaal. Helaas geen fijne berichten met scheidingen.

Wij hebben vandaag gehoord dat mijn ex nog een baby krijgt. Het eerste wat ik dacht mooi nog meer rust en minder focus op J. Voor J natuurlijk wel leuk. En het was voor mij ook wel een gelijk een bevestiging dat het zo compleet is en ik echt geen kinderen meer wil. Dat is ook wel fijn om te merken.

En ik ben nu ook echt zo blij met mijn vriend, en zo blij dat ik van mijn ex af ben. Vriendinnen zeiden het van het weekend nog tegen mij dat mijn ex sinds we uit elkaar zijn echt zulke bizarre keuzes maakt (ging over wat anders dan deze baby)
2015 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 17 Jan 2021 17:57

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Minx, jouw vriend heeft toch nog geen kinderen? Verwacht je niet dat hij vroeg of laat kinderen van zichzelf wil? J is voor hem natuurlijk niet hetzelfde als het wel een kind van hem zou zijn.
Wellicht begint dat ooit aan hem te knagen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 17 Jan 2021 18:22

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Die roept nog harder nee dan ik, dus nee dat verwacht ik niet.
2015 💙
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 17 Jan 2021 20:19

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Straycat37 schreef:...


Heb je tekst even weggehaald. Heb laatst nog naar je gevraagd in het hoe gaat het met? Topic. Wat naar om te lezen allemaal. Weet niet zo goed wat te zeggen, lijkt me best pittig met twee jonge kinderen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 17 Jan 2021 21:12

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Jeetje Straycat39, dat moet ook pittig geweest zijn voor je. Dat je ex al een ander had voordat jullie uit elkaar gingen.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Straycat37

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 17 Jan 2021 15:04

Bericht 17 Jan 2021 23:55

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hey dames
2020 was mijn jaar niet helaas :( maar ook mooie dingen meegemaakt o.a. dat ik iemand weer heb herontmoet :)
Het is zwaar met 2 kleine kids en een ex die niet lekker meewerkt zo nu en dan en ik ken zijn vriendin ook niet. Dus ik heb geen idee naar wie mijn kinderen gaan. Ik weet alleen dat ze een bepaalde nationaliteit heeft (even wegens herkenning weg gelaten welke) en dat ze geen Nederlands kan. Zeer triest allemaal. Maar positief blijven. We gaan naar betere tijden toe :D
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 18 Jan 2021 08:17

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ach Straycat, wat een nare situatie. Kan me voorstellen dat het zwaar is voor je.
Mooi dat je positief naar de toekomst kunt kijken met je twee meiden!
Let's discover the world together.
<<

Straycat37

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 17 Jan 2021 15:04

Bericht 19 Jan 2021 16:39

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Dank je wel Marin. Het komt wel goed hoor. Dat voel ik. Mijn liefde voor mijn ex was ook al een poos over al voor hij wegging. Hij deed niks met de kinderen, ook niet met ons als gezin en ook niet mwer samen. En ik ben positief veranderd nadat hij wegging. Dus het is beter zo. En met de liefde komt het ook helemaal goed :D
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 19 Jan 2021 16:50

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Wat fijn dat je meer jezelf kunt zijn zo! 😘
Let's discover the world together.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Mrt 2021 14:09

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hoe gaat het met iedereen?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 03 Apr 2021 17:00

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Alive and kicking!

Het gaat hier nog steeds lekker. Na een goed gesprek met ex lijkt hij wakker geschud over zijn gedrag en houding richting dochter en lijkt dat beter te gaan (nu de vraag of het ook zo blijft).

en bij jou?
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 03 Apr 2021 18:08

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Goed!

Echt heel goed contact nog steeds.
Toen de kids en ik 3 weken in q zaten, stond hij élke dag in de tuin om met de kids vanachter het glas te praten. En wilde boodschappen halen (geen gebruik van gemaakt) en had een paar iets leuks en/of lekkers voor de kids mee.
Bood zelfs uit zichzelf aan dat ik die maand geen geld naar de kinderrekening over te maken, omdat ik nu extra kosten had.

Voor zover ik weet nog geen nieuwe liefde in het spel. Ik hoop zó dat de verhoudingen zo goed blijven, mocht er wel een partner in het spel komen...

Fijn Lejow, dat ex zich aan het beteren is!
Jij nog helemaal happy met je nieuwe (hoe lang alweer? Heel nieuw is het inmiddels niet meer denk ik haha)
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 03 Apr 2021 20:08

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hier gaat het (eindelijk) erg goed. Ze is nu veel vriendelijker, doet niet moeilijk meer over van alles en nog wat en van de week hebben we zelfs bijna gezellig over de telefoon gekletst en bij de 'overdracht' van de kinderen ook nog even rustig gesproken. Ik ben alleen heel erg voorzichtig (en dat vind ik zelf ook wel jammer), maar ik ben bang dat er een soort van addertje onder het gras zit. Het zou namelijk niet de eerste keer zijn.
Je merkt aan de kinderen dat het voor hun ook veel fijner is.

Er blijkt is misgegaan te zijn bij de burgerlijke stand toen de kinderen zijn aangegeven waardoor ik nu geen gezag over de oudste heb en zij niet over de jongste, dus dat zijn we nu aan het regelen.

Wel heeft ze bij het LBIO een herberekening aangevraagd dus ik alles ingeleverd heeft ze het zelf nog niet gedaan. (sinds die tijd is ze ook een stuk vriendelijker)
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Millie

Noob

Berichten: 200

Geregistreerd: 15 Nov 2020 21:22

Bericht 04 Apr 2021 20:46

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Vandaag een beetje een dipje bij mij persoonlijk, meer omdat ik me alleen voel. De kinderen zijn bij mijn ex dit weekend. Ze komen morgen wel inclusief ex brunchen, dus daar kijk ik naar uit.

Mijn ex maakt de laatste tijd lastige opmerkingen bv 'wie weet zijn we over 10 jaar wel weer getrouwd' etc. k weet niet zo goed wat ik daarmee moet doen. Ik kap het allemaal vrij snel af, ik heb daar namelijk geen behoefte aan maar ik wil ook geen woorden dus wil ook niet te negatief doen. De afgelopen weken heeft hij zich qua aan afspraken houden wel van zijn slechtste kant laten zien, regelmatig te laat op afspraken, spullen niet meegeven na 3x vragen, geld niet overmaken etc. Daarna wel even aan de bel getrokken en een goed gesprek gehad waarbij ik wel ook heel kwaad ben geworden. Hij beloofd beterschap op dat gebied, ik moet het nog maar eens zien. Afgezien daarvan blijft hij gewoon een aardige vent en gaan we redelijk door 1 deur.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 06 Apr 2021 09:17

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

MB, we zijn inderdaad 'alweer' 15 maanden samen, dus niet zo nieuw meer haha. Maar dat gaat inderdaad nog steeds goed. Heel goed :love:

HH, wat fijn dat de strijdbijl wat begraven lijkt.. Hopelijk blijft het zo

Millie, wat vervelend dat hij dat steeds zegt. Je kunt toch aan hem aangeven dat je dat niet prettig vindt? Dat zijn toch niet perse 'woorden' ?
<<

Straycat37

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 10

Geregistreerd: 17 Jan 2021 15:04

Bericht 12 Apr 2021 11:03

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hier met ups and downs. Heb nu weer contact met een leuke man. Maar rustig aan. Weet ook niet waar het heen gaat
Ik schommel nog steeds na een jaar erg met emoties helaas. Maar komt goed. Probeer wat zaken achter me te laten. Maar gaat niet van een leien dakje altijd. Ik hoop dat de liefde in mijn leven weer mag komen
Ik mis heel erg iemand in mijn leven
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 03 Mei 2021 19:22

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Ik wist niet goed of ik t hier moest vragen of ergens anders, of evt een nieuw topic moest aanmaken..
Maar ik vroeg me af, is bij de meiden die een nieuwe relatie zijn aangegaan de alimentatie ook gewijzigd? En dan met name als er echt officieel sen wordt gewoond, of zelfs geregistreerd partnerschap of getrouwd ks. Of als er nieuwe kinderen in het spel zijn
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 03 Mei 2021 21:28

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Hier niet maar ex betaalde sowieso al te weinig. Al denkt hij volgens mij ook nog steeds dat wij op een houtje moeten bijten 🤣🤣
2015 💙
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 04 Mei 2021 21:12

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

In principe is elke verandering een herberekening waard.
Wanneer de kinderen bij moeder staan ingeschreven en moeder een geregistreerd partnerschap aan gaat / trouwt dan zou de nieuwe partner verantwoordelijk zijn en de alimentatie omlaag kunnen gaan.
Hier is er een kindje aan onze kant bij gekomen, man is ook minder gaan werken en in principe zou dat een herberekening waard kunnen zijn, zelf heeft hij er voor gekozen het zo te laten.
Juli 2019
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Mei 2021 07:27

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Radler schreef:Hier is er een kindje aan onze kant bij gekomen, man is ook minder gaan werken en in principe zou dat een herberekening waard kunnen zijn, zelf heeft hij er voor gekozen het zo te laten.


Bedoel je met 'er is een kindje bijgekomen' dat je partner daardoor minder alimentatie aan z'n ex zou hoeven te betalen?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Mei 2021 07:30

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Klopt inderdaad, op het moment dat je ex kinderen krijgt heeft dat invloed op de hoogte van de alimentatie.
2015 💙
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Mei 2021 07:41

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Dus in ons geval; ik heb partner (nog niet geregistreerd, maar wel kinderen dus dat zou hetzelfde zijn) dus daardoor zou de alimentatie omlaag gaan. Maar doordat we kinderen hebben zou ik meer alimentatie mogen vragen?
En gekeken naar partner, die heeft nieuwe kinderen, dus zou daardoor minder alimentatie hoeven te betalen? Zijn ex heeft ook een nieuwe partner, dus zou reden zijn voor minder alimentatie. Maar ook zij hebben nieuwe kinderen, waardoor ze weer meer alimentatie mogen vragen.
Zoiets? 😅
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 05 Mei 2021 07:50

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Volgens mij mag de betalende partner minder betalen, als hij zelf nog een kind krijgt. Immers zijn lasten nemen toe.
Dat de oude partner een nieuw kind krijgt daar heeft de ex-partner niks mee van doen. Daarvoor kun je dus niet meer alimentatie vragen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Mei 2021 08:29

Re: Gescheiden meiden (rijmt mooi...)

Sommige dingen vind ik wel lastig.
Een kind kies je voor. Vind t een beetje gek om daardoor te zeggen dat je minder alimentatie gaat betalen.
Zo ook met minder verdienen/werken. Als je bewust kiest om minder te werken (met welke achterliggende gedachte dan ook) vind ik dat anders als dat je onverhoopt minder kan werken/verdienen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers