Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tandarts/mondverzorging

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 23 Mrt 2021 23:36

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik gebruik sinds een jaar of 2-3 ook van die rubberen ragers, gewoon van Kruidvat eigen merk. Ik was er ook altijd van overtuigd dat dat bij mijn tanden niet paste, maar sinds ik een nieuwe tandarts heb krijg ik veel beter advies. Met die rubberen is het prima te doen.
Ik poets nu twee keer per dag elektrisch en doe ‘s avonds met de ragers, omdat ik daarna mijn nachtbeugel in doe en die sluit het af. Helaas heb ik in mijn twintigerjaren heel wat gaatjes gehad. Daardoor hebben bijna al mijn kiezen vullingen. Maar de laatste jaren is het heel stabiel, gelukkig!
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 26 Mrt 2021 12:08

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik heb echt angst voor tandartsen en ben een tijdje (oke...langer dan een tijdje) niet geweest. Vorige maand wel weer gegaan en ik bleek twee gaatjes te hebben. Die ging ik vandaag laten vullen, maar ik kreeg ook meteen te horen dat ze mijn foto's van vorige maand nog een keer bekeken hebben en dat ik vermoedelijk paradontitis heb. Dus volgende week een afspraak bij de paradontoloog.

Ik poets trouwens wel gewoon twee keer per dag (elektrisch) en sinds een tijdje ook elke avond met de rager door mijn gebit heen. Sindsdien veel minder last van mijn tandvlees. Volgens de tandarts zien mijn tanden er ook netjes schoon uit. Maar op de een of andere manier maak ik extreem veel tandsteen aan.

Maar hebben jullie dit ooit meegemaakt? Ik werd dus verdoofd voor die twee gaatjes, drie prikken onderin mijn mond. Daarna weer even wachten en begonnen met de ingreep. Alleen voelde ik dus alles nog... Opnieuw bijgeprikt, weer in de wachtkamer gewacht en verder gegaan, maar nog steeds pijn. Ondertussen nog een keer bijgespoten, daarna nóg een keer gewacht in de wachtkamer, maar het bleef gevoelig.
Uiteindelijk heb ik gezegd dat ze maar gewoon door moesten gaan. Maar man...het waren twee diepe gaatjes tot aan de zenuw en ik vloog een paar keer bijna door het plafond van de pijn. Brr.

Nu een uur later is mijn tong nog steeds verlamd, maar in mijn kaak voel ik gewoon alles, die is nooit verdoofd geweest ondanks zoveel spuiten! Volgens de tandarts komt dit haast niet voor, en hij baalde geloof ik net zo hard als ik, want ik was al zo enorm bang :palm:

En volgende week weer terug voor een wortelkanaalbehandeling...
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 26 Mrt 2021 14:43

Re: Tandarts/mondverzorging

De keren dat het bij mij niet goed te verdoven was kwam het omdat er een ontsteking onder zat en dat is veel moeilijker te verdoven. Ik ben ook hartstikke bang voor de tandarts dus zonder verdoving gaat er echt niet geboord worden bij mij. Dus ik blijf net zolang verdoving vragen tot het echt verdoofd is, want anders lukt het toch niet dus zonde van ieders tijd. De laatste keer was bij de kaakchirurg vanwege een te verwijderen kies. Die heeft 7 keer bij verdoofd voordat de verdoving echt goed zat, hij gaf zelf overigens ook aan dat hij niet door wilde gaan als ik ook maar iets van pijn voelde. Hetzelfde met mijn tandarts, daar ben ik nieuw omdat mijn oude met pensioen ging dus meteen gezegd dat ik angst heb en niet zonder verdoving iets laat doen, die zei daarop ook al moet ik je 10x een verdoving inspuiten voordat het verdoofd is, eerder gaan we niet verder.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 07 Apr 2021 11:46

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik heb het een paar maanden geleden ook gehad, niet te verdoven. Bij mij zat er wel een flinke ontsteking onder de kies. Uiteindelijk heeft de tandarts de verdoving in het zenuwkanaaltje van de kies gezet. Toen ging het iets beter, maar pijnloos was het zeker niet. Mijn tandarts belde me savonds toen zelfs nog omdat hij zich zo rot voelde. Maar ik was toen al lang blij omdat ik van de ergste pijn af was.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1639

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 07 Apr 2021 19:33

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets 1 á 2 keer per dag en gebruik mondspoeling. Ga sinds een aantal jaar maar eens per jaar op controle. Dat is voor mij ook voldoende. Heb nooit wat, gelukkig! Toevallig vandaag nog geweest. Alleen beetje tandsteen weghalen en kon weer gaan.
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 01:55

Bericht 08 Apr 2021 08:09

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik poets 2-3 keer per dag mijn tanden, sowieso elke ochtend en voor het slapen gaan. Daarnaast poets ik mijn tanden als ik de deur uit ga voor een afspraak. Ik poets altijd elektrisch met een Phillips sonicare, daarbij flos/gebruik ik een raggertje een keer per dag. Ik heb ook een reis tandenborstel en mini tandpasta in mijn toilet tasje, al gebruik ik deze bijna nooit. Voor corona poetste ik wel eens mijn tanden na de lunch op kantoor. Ik heb ook nooit iets aan mijn tanden en sta binnen 5 minuten weer buiten bij de tandarts. Ik wil graag de Phillips airflos, heeft iemand hier ervaring mee?
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 08:54

Bericht 08 Mei 2021 09:30

Re: Tandarts/mondverzorging

Ik ben nog van de generatie die naar de schooltandarts moest...die vreselijke vent die in een bus kwam voorrijden...
Ik was zo bang dat ik in mn volwassen leven niet meer ging en dus lang en vaak met auw liep.
Uiteindelijk ging alles eruit ..ik heb dus tupperware tanden maar ook die moet je verzorgen..poetsen en in bakjes met schoonmaakspul doen..
<<

Anoniem309

Bericht 08 Mei 2021 11:44

Re: Tandarts/mondverzorging

Wat rot dat die angst je veel pijn en uiteindelijk ook je gebit heeft gekost Danny. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel tandartsen die goed met angst om weten te gaan.

Ik heb afgelopen week weer een gratis controle/gebitsreiniging gehad. Hier heb je als zwangere vrouw recht op 3 gratis afspraken bij de tandarts en die mag je ook na de bevalling nog gebruiken. De tandarts vertelde me ook dat ik het mondje van M. na de voeding met een gaasje moet schoonmaken. Doen jullie dat ook? Ik had daar nog niet eerder van gehoord eigenlijk.
<<

Anoniem316

Bericht 08 Mei 2021 22:12

Re: Tandarts/mondverzorging

Nee, dat heb ik ook nog nooit gehoord. Onze zoon is met tand geboren en daar hoeven we ook nog niks mee.
Voeding is natuurlijk wel zoet, zou het daarom zijn? Maar wat wil een gaasje daar aan doen.. (ik zit even hardop te denken hoor haha)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Mei 2021 20:31

Re: Tandarts/mondverzorging

Onze tandarts heeft dat weleens als tip gegeven toen het de eerste tijd met tandenpoetsen bij onze oudste zoon niet goed ging. 1 of 2x geprobeerd maar ik vond het teveel gedoe 😬
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 09 Mei 2021 23:11

Re: Tandarts/mondverzorging

Spencer schreef:In augustus heb ik ook een gaatje moeten laten vullen, ik wist helemaal niet dat ik die had en deed ook geen pijn. Na het vullen wel wekenlang veel pijn gehad en nu weer. De tandarts zegt dat ik er tandpasta op moet smeren?? Heb vanmorgen ons gezin ingeschreven bij een andere tandarts want ik wil nu wel een keer van die pijn af.


Ik vind dit helemaal geen gekke tip. Na een gaatje bleef ik ook een gevoelige kies houden. Terug gegaan en kreeg deze tip ook. Wel met speciale sensodyne tandpasta smeren (kreeg ik ook mee) en met een week was het echt veel en veel beter. Sindsdien poets ik ook met die tandpasta en geen klachten meer. (Door de zwangerschap hele hoeveelheid tanden en tandvlees).
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem309

Bericht 11 Mei 2021 11:30

Re: Tandarts/mondverzorging

Dee schreef:Nee, dat heb ik ook nog nooit gehoord. Onze zoon is met tand geboren en daar hoeven we ook nog niks mee.
Voeding is natuurlijk wel zoet, zou het daarom zijn? Maar wat wil een gaasje daar aan doen.. (ik zit even hardop te denken hoor haha)


Je zou er bacterien en melkresten mee verwijderen. Lijkt me op zich wel goed ter voorkomen van spruw. Ik vind het alleen ergens een beetje gek omdat ik dus nog nooit heb gehoord dat mensen dit doen.
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers