Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwanger en vis eten

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 30 Nov 2013 11:16

Zwanger en vis eten

Hoi,

Weet iemand hoe het zit met vis eten?
Er wordt aangeraden om 2x per week vette vis te eten, maar ik heb gehoord dat gerookte zalm niet mag uit de supermarkt.
Nu zegt mijn vriend dat het bij de visboer ook niet helemaal vers is en ook gewoon kant-en-klaar binnenkomt, dus dat ik best gerookte zalm kan eten. Andere mensen zeggen ook dat ik best zalm mag, maar ja, bij twijfel niet doen.
Verder wordt teveel tonijn afgeraden wegens kwik en weet ik dat je geen gerookte makreel en paling mag.
Wat weten jullie nog meer over vis, over wat je wel en niet mag?
04-2014
10-2015
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 30 Nov 2013 11:29

Re: Zwanger en vis eten

Ik eet gewoon alle vis. Enige vis die je echt niet mag, zijn roofvissen. Ff op googlen welke dat zijn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 30 Nov 2013 11:33

Re: Zwanger en vis eten

Je mag alleen verse vis, dus geen vis uit van die plastic voorverpakkingen. Bij de visboer mag je het over het algemeen gewoon hebben, kwestie van even vragen
<<

Anoniem166

Bericht 30 Nov 2013 11:36

Re: Zwanger en vis eten

Vis uit vacuüm verpakkingen mag volgens mij wel als je het goed verhit.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 30 Nov 2013 11:47

Re: Zwanger en vis eten

Op de site van het voedingscentrum staat het duidelijk uitgelegd.
M:21072011
J :08012014
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 30 Nov 2013 11:49

Re: Zwanger en vis eten

Voorverpakte gerookt zalm mag inderdaad alleen als je het verhit.
Kijk anders in deze tabel: http://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn-k ... schap.aspx
<<

Emmayess

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 107

Geregistreerd: 03 Sep 2013 15:44

Bericht 30 Nov 2013 14:11

Re: Zwanger en vis eten

Ik had het laatst nagevraagd bij de visboer (had zin in paling), ik kon hun paling wel eten. En heb er een haring bij gekocht.
Maar hun slaatje met verschillende soorten vis erop kon niet.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers