Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Omgeving Dwingeloo, tips?

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 04 Mrt 2020 21:17

Omgeving Dwingeloo, tips?

Wat moeten we volgens jou écht doen daar? Tips in omgeving om lekker te eten met kind?

We gaan sowieso 1 dag naar Wildlands!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Papillio

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 497

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:12

Bericht 04 Mrt 2020 21:37

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

De Zaagkoele in Dwingeloo is een leuke pannekoekenboerderij. Er zit ook een leuk speelgedeelte bij.
2012 2014
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 04 Mrt 2020 22:54

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

O klinkt goed, dankjewel!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 05 Mrt 2020 08:57

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

Het belevingspad in Hoogersmilde is erg leuk, vooral voor kinderen. In het bos zijn allerlei dingen om te zien en doen. Wel een wandelwagen meenemen, want het is best een wandeling.

Beilen is een klein dorpje, met best leuke winkels.

In Ruinerwold zit de Drentse Koe, dat is ook erg leuk.

Wandelen over de hei op het Dwingelderveld.

Wanneer ga je?
Wanneer gaan jullie
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem273

Bericht 08 Mrt 2020 22:18

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

Op een klein half uurtje rijden zit Orvelte, een leuk museum dorpje. Het Houten Pad van Theodoor is leuk om te wandelen met kinderen.
<<

Anoniem307

Bericht 08 Mrt 2020 23:45

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

Orvelte vond ik als kind helemaal geweldig. Net als Bourtange (Geen Drenthe, heb je niets aan). Wat ik als kind altijd geweldig vond was Ellert en Brammert in Schoonoord. Is vanuit Dwingeloo even doorkachelen, maar ik heb het altijd een aanrader gevonden. Is een openluchtmuseum overigens.

In Coevorden heb je Corona, eh, Plopsa-indoor. Maar qua eten weet ik het echt niet. Ik heb 30 jaar in Drenthe gewoond en ik heb er maar weinig ondernomen.

Edit; Net over de grens bij Ter Apel/Emmen heb je in Haren Freizeitpark Schloss Dankern. Ook leuk met kinderen. En niet te duur. Het eten in Duitsland is goedkoper en daardoor lekkerder. Vind ik. :P Maar wat er precies allemaal zit?
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 08 Mrt 2020 23:57

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

- Schaapskooi 'Achter 't Zaand' op het Dwingelerveld
- Vlinderparadijs Papiliorama, hunebed D53 en D54 en schaapskooi Holtingerveld in Havelte
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 09 Mrt 2020 08:45

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

- boomkroonpad Drouwen, ook leuke wandelroutes met kids.
- Drouwenerzand attractiepark
-kabouterland exloo
- gevangenismusuem Veenhuizen

In het centrum bij wildlands zit een groot wereldrestaurant in buffetform dus handig met de kleine. Ze hebben ook een groot speelgedeelte. Wij hebben er toen lekker gegeten na een dagje wildlands en is goed vanuit wildlands aan te lopen.

Veel plezier alvast!
<<

Anoniem273

Bericht 09 Mrt 2020 11:23

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

Dat wereldrestaurant heet ‘Puur’. Nog nooit geweest maar kinderen uit m’n klas zijn er lyrisch over ☺️

Plopsaland is ook groot favoriet bij jongere kinderen. En de Drentse Koe is heel leuk! Ga ik zelfs nog met schoolreisje naartoe met m’n groep 3/4.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 09 Mrt 2020 11:28

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

@azi, dank dat was de naam, wist het niet meer. Voor kinderen idd ideaal en ze hadden ook nog wel lekkere sushi!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 09 Mrt 2020 12:29

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

Ik ben daar vlakbij geboren en opgegroeid en nog steeds is mijn meest favoriete plekje de Schaapskooi in Ruinen. Ik weet niet wanneer je gaat, maar momenteel gaan ze niet de hei op omdat de lammertijd eraan komt. De eerste 50 lammetjes zijn overigens al geboren :heart: Daar vlakbij heb je ook nog het bezoekerscentrum, hoewel je zoontje dat misschien nog niet zo leuk vind.
Verder inderdaad al genoemd denk ik dat de Drentse Koe heel erg leuk is voor je zoontje. In de Anserdennen heb je nog een theehuis staan met een speeltuin, ben ik vroeger ook vaak geweest.

Qua eten is De Huiskamer in Ansen wel echt een aanrader, tenminste als je houdt van een niet standaard menu.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 09 Mrt 2020 20:18

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

Isles schreef: Wat ik als kind altijd geweldig vond was Ellert en Brammert in Schoonoord. Is vanuit Dwingeloo even doorkachelen, maar ik heb het altijd een aanrader gevonden. Is een openluchtmuseum overigens.


Ellert en Brammert gingen wij ook naar toe. Met de families van beide kanten. Sta nog met o.a. mijn opa op de foto daar. Ik vond het ook geweldig. Zulke goede herinneringen aan. Die plaggenhutten en dat daar echt mensen in hadden gewoond.

Staat nog steeds mijn lijstje om nog eens te bezoeken. Jeugdsentiment en kijken hoe het bus is.

Is er iemand recent nog geweest? Moeite nog waard?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 14 Mrt 2021 16:09

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

Komend weekend gaan wij naar Dwingeloo. Hierboven staan al leuke wandeltips!

Iemand nog tips voor eten afhalen? We zouden graag een keer pannenkoeken eten en een keer wat uitgebreider voor samen (jongens op tijd naar bed).
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 15 Mrt 2021 12:43

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

Taeda schreef:Komend weekend gaan wij naar Dwingeloo. Hierboven staan al leuke wandeltips!

Iemand nog tips voor eten afhalen? We zouden graag een keer pannenkoeken eten en een keer wat uitgebreider voor samen (jongens op tijd naar bed).


Voor jullie zelf zou ik dan afhalen bij de Huiskamer in Ansen, is ongeveer 10 minuten rijden vanuit Dwingeloo. Heb er nooit afgehaald maar normaal gesproken hebben ze echt goed eten.

En in Dwingeloo zit pannenkoekenboerderij de Zaagkoele. Volgens mij kun je daar afhalen, kon in de herfst wel maar volgens mij zijn ze toen tijdelijk gestopt en ik weet niet zeker of ze het alweer hebben opgepakt, de overige restaurants die pannenkoeken hebben in de omgeving waar ik normaal gesproken heen zou gaan bieden geen afhalen aan op dit moment.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Mrt 2021 22:43

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

Wat grappig Jada dat je De Huiskamer noemt, daar zat ik gisteren ook aan te denken toen ik vraag Taeda las. Maar ik had geen idee over precieze afstand tussen Ansen en Dwingeloo. En heb zelf geen ervaring met hun, was ik ook wel benieuwd naar. Zie wel leuke dingen van hun op FB voorbijkomen .
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 15 Mrt 2021 22:53

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

Superfijn die concrete tips! Gaan we allebei doen 🤩
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 16 Mrt 2021 17:55

Re: Omgeving Dwingeloo, tips?

rapa nui schreef:Wat grappig Jada dat je De Huiskamer noemt, daar zat ik gisteren ook aan te denken toen ik vraag Taeda las. Maar ik had geen idee over precieze afstand tussen Ansen en Dwingeloo. En heb zelf geen ervaring met hun, was ik ook wel benieuwd naar. Zie wel leuke dingen van hun op FB voorbijkomen .


Ja is echt maar een klein stukje rijden. En ze hebben echt wel kwalitatief goed eten, werken veel met producten uit de regio. Het wild wordt bijvoorbeeld geschoten door de lokale jagers en het rundvlees komt bij een boer uit het dorp vandaan. Alleen mocht je gewoon een simpele kipsaté willen dan ben je hier niet aan het juiste adres.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron