Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Te oud voor een zwangerschap

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Mrt 2021 15:58

Re: Te oud voor een zwangerschap

Marin schreef:Wat ben jij jong eigenlijk Elliot!

Zeg dat maar tegen m’n grijze haren en fronsrimpels 😱

♥♥
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Mrt 2021 16:09

Re: Te oud voor een zwangerschap

Als ik het voor het zeggen had gehad, dan was ik allang moeder. Helaas is het niet zo gelopen in het leven.
Maar ik merk wel dat ik, nu ik de 37 nader, de klok wel begin te voelen. Ik hoop zo dat het mij nog gegund is. Zeker omdat je weet dat er op een oudere leeftijd meer complicaties etc. kunnen optreden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem321

Bericht 07 Mrt 2021 16:18

Re: Te oud voor een zwangerschap

Wat is te oud voor een zwangerschap? Of iemand 'te oud' is is zo persoonsgebonden.

Ik had nooit een kinderwens, maar toen ik 36 was, was die er ineens wel. Ik heb met 37 mijn zoon gekregen. Ik heb een goede zwangerschap gehad en een redelijke bevalling. Ook heb ik eerst op een flinke roze wolk gezeten. Helaas kwam er een jaar na de bevalling nog een (verlate) postpartumdepressie de hoek om kijken die er flink heeft in gehakt. Daarna durfde ik het niet meer aan, al had ik het wel graag gewild, een 2e kindje. Mijn leeftijd (toen 39) speelde mee, maar ook de depressie die ik had doorgemaakt.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 07 Mrt 2021 22:27

Re: Te oud voor een zwangerschap

Elliot schreef:Het is maar net hoe het leven loopt en hoe diep de wens is. Ik ben nu 31, heb drie kinderen en ben echt helemaal klaar en dat vind ik heel fijn. Ik was 27 toen de oudste werd geboren werd en dat vond ik een prima leeftijd om voor het eerst moeder te worden. We hadden een stabiele basis, een fijn huis, een vaste baan en we waren er gewoon klaar voor op dat moment. En hoewel ik er nu niet aan moet denken om nu nog te moeten beginnen, kan ik me niet voorstellen dat ik mijn kinderwens opzij had gezet als ik mijn man pas rond mijn huidige leeftijd had leren kennen. Dat gevoel van “er klaar mee zijn” en niet meer opnieuw willen beginnen komt meer voort uit het feit dat ons gezin compleet is.

Hier kan ik mij helemaal in vinden! (Alleen dan met twee kinderen nu 5&6 en ik 33)
Ik had mijn kinderwens ook niet ineens opzij gezet als de liefde van mijn leven wat later binnen kwam gewandeld.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 10 Mrt 2021 16:31

Re: Te oud voor een zwangerschap

Ik ben nu 35 jaar en heb twee dochters van 5 en 7 jaar. Ik vind mezelf te oud voor nog een kindje en het leeftijdsverschil te groot worden. Maar dat laatste komt denk ik vooral doordat ik in mijn omgeving wat gezinnen heb met een soortgelijk leeftijdsverschil waarbij de middelste kinderen er een beetje bij inschieten.
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 364

Geregistreerd: 28 Sep 2020 11:49

Bericht 14 Mrt 2021 15:55

Re: Te oud voor een zwangerschap

Ik riep ook altijd 30 is mooi.. Tot dat ik ging scheiden op mijn 30e. Voor mezelf ben ik heel blij dat ik nog geen kinderen had (en de kinderen dus geen ellende van een scheiding mee hoefde te maken).

Nu ben ik net 33 en heb sinds een paar maanden een nieuwe vriend. Wie weet wat de toekomst me brengt. Ik weet wel dat ik heel graag een kindje wil (en dat weet ik van hem ook, wel handig haha) en dan misschien wat ouder moeder zal worden. Maar volgens mij word ik er geen minder leuke of lieve moeder van :cheering:
11.21
10.23
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 14 Mrt 2021 16:29

Re: Te oud voor een zwangerschap

Ik had voor ogen rond mijn 28e moeder te worden. Maar helaas liep dit anders. We kwamen in de medische molen terecht. Via ICSI ben ik op mijn 31e zwanger geworden en op mijn 32e bevallen van een gezonde dochter. Na de bevalling ben ik langdurig ziek geworden. Dochtertje is inmiddels 2 jaar en sinds een maand is mijn gezondheid beter aan het worden.
Ik ben nu 34 en ik zou aan de ene kant graag een 2e kindje willen. Maar ik kijk niet uit naar het traject en ik ben bang voor weer een terugval van mijn ziekte.
Ook speelt mee dat mijn man 41 is, hij wil ook graag nog een 2e maar dan wel het liefst voor zijn 43e.
Waarschijnlijk blijft het bij 1 kindje, we zijn natuurlijk al heel blij dat we haar hebben mogen krijgen.
<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 284

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:37

Bericht 16 Mrt 2021 15:01

Re: Te oud voor een zwangerschap

Ik werd zelf op mijn 35e voor het eerst moeder, de grens heb ik voor mezelf op 45 jaar liggen.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Char