Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Anoniem313

Bericht 14 Mrt 2021 11:58

Re: Het hardlooptopic #2

Erg hè Carrie die wind!
Vandaag was het gelukkig wat minder, mijn rondje ging goed. 75 minuten en het lukte goed om het tempo laag te houden.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mrt 2021 12:24

Re: Het hardlooptopic #2

Jeetje, wat een tijd Caulfield! Hoeveel kilometer heb je gelopen?

Met wind rennen is echt naar. Regen maakt me niks uit (mits binnen de perken) maar wind daarentegen. Het ontneemt je de adem soms en dat vind ik erg vervelend. Ook vind ik het moeilijk in te schatten wat mijn snelheid is en raak ik uit mijn ritme. Dit zal wel herkenbaar zijn, neem ik aan.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 14 Mrt 2021 12:30

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker meiden! Ik heb dinsdag en donderdag gelopen. Donderdag fikse wind, tak op mijn hoofd gekregen! Heb toen zo'n 9km in een uur gelopen. Gister mocht ik anderhalf uur, maar ik ben ziek, dus ik hoop dat ik dat dinsdag kan doen. Ook ga ik niet zwemmen vandaag, helaas. Baal er wel een beetje van hoor! Ik ben dan een paar dagen aan zee, dus lekker de duinen in of langs het strand rennen. Hopelijk niet te ver terug in m'n opbouw!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 14 Mrt 2021 12:54

Re: Het hardlooptopic #2

Balen Jip! Beterschap!
<<

Anoniem301

Bericht 14 Mrt 2021 12:59

Re: Het hardlooptopic #2

Wow 75 minuten, wat knap!
Ja, zeker herkenbaar Exo!
Beterschap Jip.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 14 Mrt 2021 13:33

Re: Het hardlooptopic #2

Ah lekker 75 minuten!

Ik liep er 30 en had een dikke 5km. Had wel iets rustiger gemogen, maar voelde geen pijn dus ging lekker. Hopelijk blijft die pijn ook weg als ik komende week weer meer ga lopen..

Wind is ook echt naar! Viel hier vanochtend gelukkig mee. Had m’n rondje ook zo ingedeeld dat ik wind tegen had tussen de bossen en op de open stukken wind mee. Dus weinig last van de wind.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 15 Mrt 2021 17:39

Re: Het hardlooptopic #2

Beterschap Jip!

Ik train rustig door, ben nu in de laatste week van evy’s 5km aanbeland. Heb net 2 blokken van 15min en 1 blokje van 5min gerend.
In totaal (dus met tussendoor een wandelminuut) 40 minuten getraind en 6km gerend. Het wordt nu leuk!

Ik vind met wind rennen niet eens zo erg, als er ineens zo’n blaas van voren komt moet ik echt kracht bijzetten en ik vind het wel leuk eigenlijk!
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2021 17:49

Re: Het hardlooptopic #2

Goed bezig! 💨
<<

Anoniem301

Bericht 15 Mrt 2021 20:58

Re: Het hardlooptopic #2

Echt goed bezig UN!

Heb net 8 kilometer in iets minder dan 48 minuten gerend. Ging beduidend beter dan zaterdag met die wind, zat er echt lekker in. Heb ook een stuk of 5 keer versnellingen tussendoor gedaan. Dat zal ik zaterdag wel merken in m’n conditie, dan gaat Bo weer naar zwemles 🥳 en in die tijd ga ik hardlopen. Na versnellingen merk ik altijd weer vooruitgang in mijn conditie, fijn is dat.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2021 21:28

Re: Het hardlooptopic #2

Wow, lekker snel Carrie! En wat goed dat je na 1 training al effect merkt! Dat duurt bij mij veel langer.
Ik zat nog te denken, eigenlijk doe je door die wind automatisch interval!
<<

Anoniem313

Bericht 16 Mrt 2021 08:13

Re: Het hardlooptopic #2

Poeh, ik had het ff zwaar vanmorgen- terwijl de dinsdag m’n fijnste training is, 45 min in medium tempo. M’n hartslag ging te snel omhoog. Ben ook 2-3 kilo zwaarder ineens dus waarschijnlijk op een plek in m’n cyclus die me parten speelt. Oh well, de klus is weer geklaard. Nu weer de hele dag in Teams overleggen zitten.
<<

Anoniem301

Bericht 16 Mrt 2021 09:50

Re: Het hardlooptopic #2

He jammer Caulfield maar inderdaad: je bent wél geweest en nu is het achter de rug 💪🏼
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mrt 2021 09:07

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield, ik heb een paar keer aan je gedacht vanochtend. Ik was namelijk om 6.45 al de deur uit voor een wandeling icm hardlopen. Heb uiteindelijk 5,6 km gelopen, waarvan zeker 60% hardlopend. Zo heerlijk om dat weer in je benen te voelen! En het ging heel goed met mijn scheenbeen dus nu even afwachten hoe dat verder gaat beklijven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem332

Bericht 19 Mrt 2021 09:09

Re: Het hardlooptopic #2

Holy moly! Knap dat jullie zo vroeg al kunnen aan staan om te rennen. Ben je dan niet de rest van de dag kapot?

Ik heb mijn ingeschreven voor de halve marathon eind september, c p c 😱
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mrt 2021 09:11

Re: Het hardlooptopic #2

Heeeee, wat superfijn voor je! Best lekker weer ook erbij, en zo fijn van je scheenbeen! Hopen dat het pijnloos blijft.

HB: het is deels een moetje omdat ik weinig tijd heb vanwege werk en gezin, maar inmiddels vind ik het echt lekker om zo vroeg te lopen en heb ik juist de rest van de dag meer energie. Leuk, de halve! Ik train er ook voor maar heb geen zin in een evenement. CPC lopen altijd veel loopvriendjes van mij aan mee!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 19 Mrt 2021 13:07

Re: Het hardlooptopic #2

Oh ik vind vroeg in de ochtend lopen ook heel fijn! En kapot zijn daarna valt reuze mee. Ik krijg er juist wel lekkere energie van.

Ik kon ipv vanavond ineens al vanmorgen tegen 11u hardlopen omdat m'n ouders langskwamen en die even bij de jongste konden blijven. Ben deze week begonnen met het schema om de halve marathon op te bouwen. Ben benieuwd of ik die ga halen. Moest vandaag 35 minuten en heb 5,9 km gelopen, ging wel lekker!
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mrt 2021 13:57

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Kajaka! Welk schema gebruik jij en kom je er een beetje uit qua tempo's en hartslag enzo?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mrt 2021 16:02

Re: Het hardlooptopic #2

Ja, ik heb er ook echt veel energie van gekregen. Ik ga dit zeker vaker doen, kickstart van je dag!

Oh wat lekker Kajaka, goed bezig hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 19 Mrt 2021 18:01

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker snel Kajaka! En fijn Lady dat het de goede kant op gaat!
<<

Anoniem332

Bericht 19 Mrt 2021 18:34

Re: Het hardlooptopic #2

Oké nu ben ik ook benieuwd, hoe hard lopen jullie dan in de ochtend dat je de rest van de dag energie hebt? Ten opzichte van je wedstrijd tempo, 80, 70 %? En hoe veel km?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 19 Mrt 2021 18:50

Re: Het hardlooptopic #2

Ik rende vanmorgen m’n eerste keer sinds 5 jaar de 5km aan één stuk! Thanks to evy!

Ik rende van 8.00-8.45 en m’n snelheid was 9.5km per uur.
#teammaple🍁
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 19 Mrt 2021 19:29

Re: Het hardlooptopic #2

Jaaaa UN, gefeliciteerd joh! 🥳

Lady lekker dat je weer kan lopen, super!

Ikzelf heb mezelf een week pauze gegeven omdat mijn heupen zo vermoeid aanvoelen. Morgenochtend wordt het geweldig hardloopweer dus dan ga ik weer.

Housebird, lekker juist in de ochtend. Het brengt me energie. Ik loop gemiddeld tussen de 5 en 10 kilometer, ik ben dan echt niet ‘op’ of extra vermoeid. Misschien wat zware benen als ik richting de 10 km heb gelopen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 19 Mrt 2021 19:35

Re: Het hardlooptopic #2

Wat fijn UN! Knap gedaan!

Lekker lopen morgen. SG!

Ik heb geen enkele pijn in mijn scheenbeen vandaag, dus hopelijk is dat een goed teken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem315

Bericht 19 Mrt 2021 19:40

Re: Het hardlooptopic #2

Wat knap dat jullie 's ochtends kunnen rennen! Ik kan het absoluut niet, ben dan te snel door mijn reserves heen, ook als ik goed ontbijt. Maar ook áls ik een poging doe, ben ik daarna niet moe ofzo. Na het rennen ben ik sowieso niet vermoeid. Ben altijd snel weer op adem en weer op een normaal energiepeil. Het gééft juist energie.

UN, lekker! Goed gedaan!

Lady, wat fijn dat je weer kan opbouwen en dat je geen pijn meer hebt.

Kajaka, mooi doel heb je. Lekker bezig!
<<

Anoniem313

Bericht 19 Mrt 2021 20:21

Re: Het hardlooptopic #2

Yay, lekker UN! Lekker tempo ook!

En Lady wat heerlijk dat het goed blijft gaan! Dat geeft hoop.

Housebird schreef:Oké nu ben ik ook benieuwd, hoe hard lopen jullie dan in de ochtend dat je de rest van de dag energie hebt? Ten opzichte van je wedstrijd tempo, 80, 70 %? En hoe veel km?


Ik bewaar sowieso m’n lange duurlopen voor het weekend, dat lukt me qua tijd niet door de week. ‘S ochtends loop ik dan max 45 minuten. Tempo varieert, denk tijdens m’n gewone tempoloop 75-80% meestal en interval variërend van 70-110.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers