Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk zwanger worden topic

<<

Anoniem328

Bericht 19 Nov 2013 13:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ook ik heb 1 maand tarwekiemolie geslikt maar ik stop er ook meteen weer mee. Ten eerste werd m'n cyclus langer en mijn cyclus is al aan de erg lange kant dus daar was ik al niet blij mee. En ik had deze keer nog meer klachten voor m'n menstruatie, net name enorme buikpijn. Ik heb me echt heel slecht gevoeld. Kan toeval zijn maar ik ga deze ronde in zonder tarwekiemolie!

Aimee schreef:
Rituals schreef:Ik slikte sinds 2 maanden tarwekiem olie dacht baadt het niet dan schaadt het niet.
Maar mijn cylus is ervan van slag.
1 keer duurde hij 5 dagen korter en afgelopen keer zelfs 8.
Nu heb ik wederom op de 9ste dag alweer de ovulatie en dus gemist.
Bij mij is het dus niks.


Bij mij was het ook niets hoor, mijn cyclus was ruim 6 dagen korter waardoor ik een luteale fase van 7 dagen over hield. Dus niet voor iedereen een wondermiddel, helaas!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Nov 2013 14:02

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ja onder andere jou maar ken er zelf nog 3. Maar misschien hoeft Aagje niet ver te reizen en kan het bij haar in het ziekenhuis.
Maar naar welk ziekenhuis ging jij eerst Linnie? Dirksland ofzo?
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 19 Nov 2013 14:41

Re: Moeilijk zwanger worden topic

ShallY schreef:Ja onder andere jou maar ken er zelf nog 3. Maar misschien hoeft Aagje niet ver te reizen en kan het bij haar in het ziekenhuis.
Maar naar welk ziekenhuis ging jij eerst Linnie? Dirksland ofzo?


Hoe raad je het :yes:.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem219

Bericht 19 Nov 2013 19:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb vanmiddag de gyn nog gebeld omdat eerste bloed al gesignaleerd is :cry: en ik kan 'pas' 4 dec terecht.
Dus ik zeg: kan het echt niet eerder, vorige keer kon ik ook heel snel al, ik ben namelijk nu ongesteld aan het worden. Zegt ze: nee het kan niet eerder, anders moet je deze ronde maar gewoon overslaan :nopompom: . Ja alsof je dat wil :s...
Maar goed ik heb nog 1 ronde clomid liggen dus die slik ik dan gewoon toch maar, en dan wil ik inderdaad IUI aankaarten. Dit kan gewoon bij ons in het ziekenhuis dus hoef er niet voor naar een ander ziekenhuis.

Vandaag op mijn werk toen ik bloed had gespot en toen ik het ziekenhuis aan de lijn had gehad ben ik in huilen uitgebarsten achterin de showroom, het leek wel of alles eruit kwam van de afgelopen maanden. En ik kon gewoon niet meer stoppen met huilen :s... Best genant. Dus ik heb maar gevraagd of ik naar huis kon, en dat kon gelukkig.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 19 Nov 2013 22:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

aagje :hug:
Zo raar is het niet,het vergt zo veel van je en het vreet gewoon aan je als het niet lukt. Fijn dat je naar huis mocht. Wel balen dat je pas 4 december een afspraak heb.

Ik heb volgende week weer een afspraak voor een echo. Hopelijk mag ik dan weer beginnen met spuiten. Het zou mooier zijn als op de echo te zien is dat m'n cyclus vanzelf op gang gekomen is maar daar ga ik maar niet vanuit. Zo'n geluk zal ik niet hebben.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:14

Bericht 19 Nov 2013 23:24

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik wil ook graag meeschrijven hier.
Inmiddels heb ik een eerste ronde met Clomid 50 achter de rug. Helaas heeft dit niets geholpen.
De reden dat ik het heb gekregen is dat mijn menstruatie na het stoppen van de pil uitblijft en er teveel eiblaasjes zijn. Moet nu weer provera slikken om een bloeding op te wekken en daarna starten met Clomid 100.

@ Aagje, ik herken dat huilen wel hoor. Toen ik vorige week te horen kreeg dat de Clomid niks had gedaan werd ik daar ook even erg verdrietig van. Logisch toch als je het zo graag wilt en je krijgt een teleurstelling te verwerken.
<<

Anoniem219

Bericht 22 Nov 2013 08:50

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Spannend Shally! ik duim voor een goede echo voor je!

@marinaa: wat balen dat de clomid niets doet. Hoe lang zijn jullie al bezig?

@all: ik ben vandaag dan echt ongesteld geworden. Zondag weer een nieuwe ronde clomid beginnen.
<<

Marinaa_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 344

Geregistreerd: 03 Sep 2013 13:14

Bericht 22 Nov 2013 09:05

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Aagje! schreef:Spannend Shally! ik duim voor een goede echo voor je!

@marinaa: wat balen dat de clomid niets doet. Hoe lang zijn jullie al bezig?

@all: ik ben vandaag dan echt ongesteld geworden. Zondag weer een nieuwe ronde clomid beginnen.


@aagje: Wij zijn in April dit jaar gestopt met de pil. Doordat ik teveel eiblaasjes heb (pcos) komt mijn eisprong niet uit zichzelf. Vandaar de Clomid. Hopelijk gaat de dubbele dosis wel werken.
<<

Anoniem219

Bericht 22 Nov 2013 09:08

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Marinaa_ schreef:
Aagje! schreef:Spannend Shally! ik duim voor een goede echo voor je!

@marinaa: wat balen dat de clomid niets doet. Hoe lang zijn jullie al bezig?

@all: ik ben vandaag dan echt ongesteld geworden. Zondag weer een nieuwe ronde clomid beginnen.


@aagje: Wij zijn in April dit jaar gestopt met de pil. Doordat ik teveel eiblaasjes heb (pcos) komt mijn eisprong niet uit zichzelf. Vandaar de Clomid. Hopelijk gaat de dubbele dosis wel werken.


Ik snap het, had zelf ook teveel kleine eiblaasjes. Ik hoop voor je dat 100mg wel aanslaat
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 25 Nov 2013 10:20

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Ik heb vrijdag mijn kijkoperatie gehad. Helaas niet de uitslag die ik wilde horen. Ik heb toch flink endometriose in mijn buik. Mijn rechtereileider heeft hij los kunnen maken en denkt dat ik daarmee zwanger kan worden. Links zaten mijn darmen te verkleefd aan de eileider en kon hij niks doen omdat het te gevaarlijk is. Als ik dit verholpen wil hebben en ook de buikpijn die ik elke maand heb dan moeten de cystes en verklevingen door een chirurg verwijderd worden met een gewone operatie.
Volgende week vrijdag hebben we weer een afspraak. Heb al een hoop vragen voor de gyn. Heb het hele weekend op bed gelegen deed anders te pijn met opstaan. Nu gaat het redelijk al heb ik nog steeds pijnmedicatie.

Nu is het afachten tot 6 december dan zullen we meer weten.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Anoniem328

Bericht 25 Nov 2013 12:53

Re: Moeilijk zwanger worden topic

sabje schreef:Ik heb vrijdag mijn kijkoperatie gehad. Helaas niet de uitslag die ik wilde horen. Ik heb toch flink endometriose in mijn buik. Mijn rechtereileider heeft hij los kunnen maken en denkt dat ik daarmee zwanger kan worden. Links zaten mijn darmen te verkleefd aan de eileider en kon hij niks doen omdat het te gevaarlijk is. Als ik dit verholpen wil hebben en ook de buikpijn die ik elke maand heb dan moeten de cystes en verklevingen door een chirurg verwijderd worden met een gewone operatie.
Volgende week vrijdag hebben we weer een afspraak. Heb al een hoop vragen voor de gyn. Heb het hele weekend op bed gelegen deed anders te pijn met opstaan. Nu gaat het redelijk al heb ik nog steeds pijnmedicatie.

Nu is het afachten tot 6 december dan zullen we meer weten.


Sabje wat vervelend zeg! Van een kant nog wel enigszins positief dat je rechter eileider wel kans geeft om zwanger te worden, maar dit is natuurlijk niet de uitslag waar je op gehoopt had. Maar met een operatie zou dus niet alleen je buikpijn verholpen kunnen worden, maar zou je ook weer via je linker eileider zwanger kunnen raken? Je zult inderdaad wel een boel vragen hebben nu. Wat enorm vervelend dat je je zo slecht voelt. Hopelijk word je vrijdag een stuk wijzer na een goed gesprek en kun je dan de juiste keuze maken.
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 25 Nov 2013 12:58

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje schreef:
sabje schreef:Ik heb vrijdag mijn kijkoperatie gehad. Helaas niet de uitslag die ik wilde horen. Ik heb toch flink endometriose in mijn buik. Mijn rechtereileider heeft hij los kunnen maken en denkt dat ik daarmee zwanger kan worden. Links zaten mijn darmen te verkleefd aan de eileider en kon hij niks doen omdat het te gevaarlijk is. Als ik dit verholpen wil hebben en ook de buikpijn die ik elke maand heb dan moeten de cystes en verklevingen door een chirurg verwijderd worden met een gewone operatie.
Volgende week vrijdag hebben we weer een afspraak. Heb al een hoop vragen voor de gyn. Heb het hele weekend op bed gelegen deed anders te pijn met opstaan. Nu gaat het redelijk al heb ik nog steeds pijnmedicatie.

Nu is het afachten tot 6 december dan zullen we meer weten.


Sabje wat vervelend zeg! Van een kant nog wel enigszins positief dat je rechter eileider wel kans geeft om zwanger te worden, maar dit is natuurlijk niet de uitslag waar je op gehoopt had. Maar met een operatie zou dus niet alleen je buikpijn verholpen kunnen worden, maar zou je ook weer via je linker eileider zwanger kunnen raken? Je zult inderdaad wel een boel vragen hebben nu. Wat enorm vervelend dat je je zo slecht voelt. Hopelijk word je vrijdag een stuk wijzer na een goed gesprek en kun je dan de juiste keuze maken.


Ik heb ook 1 verstopte eileider, was ook zo van nou zal wel niet lukken, maar toch is het gelukt. Wel met IUI, maar je kan zwanger worden met 1 eileider!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

vlinder-2011

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 488

Geregistreerd: 09 Sep 2013 13:32

Bericht 25 Nov 2013 15:12

Re: Moeilijk zwanger worden topic

@ sabje: hè bah wat naar. Maar ik heb goede hoop dat het met 1 ook gaat lukken. Heb er zelf ook maar 1 maar al 2 keer zwanger geweest.

Hier nog weinige nieuws. Veel zwart bloedverlies dus ongesteld zijn zal er wel aankomen.

Hoe is het met de rest?
❤️ 2016
❤️ 2018
❤️ 2019
❤️ 2021
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Nov 2013 18:54

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hier in de week voor mijn menstruatie. Deze week ben ik altijd erg gespannen en verdrietig. Op één of andere manier kan ik het drie weken goed van me afzetten en dan verwacht ik de maand rustig door te komen, maar die laatste week... Deze maand geef ik niet veel kans, mijn man en ik zijn allebei erg aan kwakkelen afgelopen twee weken.
In januari willen we weer de HA bellen en een doorverwijzing eisen. Dan zijn we drie maanden verder sinds ons eerste bezoek, het geadviseerde half jaar wil ik niet wachten. De spanning, de onzekerheid en alle dingen die we voor ons gevoel 'moeten' doen (qua seks, vitaminen en voeding) beginnen ons wel op te breken zo nu en dan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem328

Bericht 26 Nov 2013 11:14

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda schreef:Hier in de week voor mijn menstruatie. Deze week ben ik altijd erg gespannen en verdrietig. Op één of andere manier kan ik het drie weken goed van me afzetten en dan verwacht ik de maand rustig door te komen, maar die laatste week... Deze maand geef ik niet veel kans, mijn man en ik zijn allebei erg aan kwakkelen afgelopen twee weken.
In januari willen we weer de HA bellen en een doorverwijzing eisen. Dan zijn we drie maanden verder sinds ons eerste bezoek, het geadviseerde half jaar wil ik niet wachten. De spanning, de onzekerheid en alle dingen die we voor ons gevoel 'moeten' doen (qua seks, vitaminen en voeding) beginnen ons wel op te breken zo nu en dan.


Taeda ik wil je even een :hug: geven en aangeven dat ik precies weet hoe je je voelt. Ik voel me ook het merendeel van de maand best goed, maar de week voor m'n menstruatie ben ik echt een wrak voor mijn gevoel. Ben alleen maar onzeker, verdrietig, gestrest en weinig hoopvol. Zo vermoeiend! Ik kan je ook geen tips geven, ik probeer altijd vanalles, maar blijf me zo rot voelen.
In januari echt verder de medische molen meid, volgens mij is het voor jullie echt tijd om een vervolgstap te zetten, ook mentaal kan dat soms erg nodig zijn!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 26 Nov 2013 12:33

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda :hug:, probeer nog even vol te houden meid. Ik hoop dat er voor jullie een stukje rust komt als je naar het ziekenhuis doorgestuurd wordt.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 26 Nov 2013 14:18

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeada: gelijk hebben jullie hoor dat je een doorverwijzing gaat vragen.

Sabje: wat vervelend dat je niet de uitslag hebt die je wilde horen. Sterkte en beterschap met het herstel.
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 26 Nov 2013 19:57

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Olijfje: Dat weet ik niet of ik dan daar ook zwanger mee kan worden. Moet ik ook vragen.

Linnie: ja weet dat je ook met 1 eileider zwanger kan worden. Dus er is gelukkig nog hoop.

Vlinder: heeft je ongesteldheid al doorgezet?

Teada: Dikke knuffel. Ik heb wel een beetje hetzelfde. Die week zit ook heel vaak op de wc om te kijken of er al iets te zien is. Op mijn voeding let ik niet meer. Eerst lette ik wel op na mijn eisprong, maar ben ik mee gestopt. Anders het is zo lang niet te doen. En ze zeggen dat als je een positieve test hebt dan pas ook bloedcontact gaat maken met je kind.

All: Heb nog steeds last van mijn buik. Gisteren de pleister eraf gehaald en snap nu wel waar het vandaan komt. Heel het gebied rond mijn navel is blauw. Hebben ze flink in lopen duwen enzo. Hoop dat ik morgen weer wat meer kan dan op de bank zitten en het hoognodige voor mijn zoontje te doen. Begint wel te vervelen.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 26 Nov 2013 20:22

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Thanks meiden, ik vind het fijn hier mijn verhaal kwijt te kunnen. Bij de mensen die het weten heb ik vaak het gevoel er alwéér over te beginnen, voor hen speelt het natuurlijk op een heel andere manier. (Het is puur mijn gevoel, niet dat anderen het tegen mij zeggen.)

Olijfje, hoe is het bij jullie? Je leeft altijd zo mee met anderen, zulke lieve woorden!

IL90S, hoe voel je je? Bijna vertellen in je omgeving toch?

Vlinder, al meer bekend?

Sabje, wat vervelend zeg! Hopelijk heb je er snel minder last van. Heb je het ook al over hoe nu verder gehad met je gyn?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem328

Bericht 29 Nov 2013 15:28

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Taeda, ik weet zelf hoe fijn het is als mensen belangstellend zijn en ik hoop ook echt het beste voor iedereen hier.
Wanneer is je nod? Kun je de spanning nog een beetje aan?
Met mij gaat het goed. Maandag weer naar de gyn voor een meting en ga ervan uit volgende week m'n eisprong te hebben. Die week erna evaluatiegesprek en bespreken wanneer we met iui beginnen.
Fijn weekend meiden! Wij krijgen onze twee neefjes logeren en gaan o.a. met ze naar het zwembad dus ik heb er helemaal zin in.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 29 Nov 2013 22:35

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Morgen, dus even kijken wanneer ik ga testen. Ik ben nu een weekendje weg (maar heb wel een test mee :angel: ).
Spannend Olijfje! Moet je ook nog iets van hormonen nemen voor de IUI? Meestal niet toch?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem328

Bericht 29 Nov 2013 22:46

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Spannend zeg! Dat zou het weekendje weg wel heeeel leuk maken! Waar zijn jullie? Veel plezier nog en ik duim voor jullie!
Ja ik moet wel hormonen slikken want zonder heb ik geen eisprong en dan wordt het wel een beetje lastig :razz:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 29 Nov 2013 23:13

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Het is een weekendje met het gezin van mijn man, als we samen waren geweest had ik het sowieso gedaan. Nu twijfel ik... Afgelopen twee weken wel vage klachten, verstoorde stoelgang (vaker&meer), erg moe, niet altijd zin in koffie, buikpijn, maar dat zou je ook allemaal kunnen koppelen aan een poosje niet lekker zijn. Ik maak mezelf weer gek.

Oh, sorry dat wist ik niet! Gelukkig dat het met hormonen dus wel lukt! Voor jullie ook een spannende periode dus.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem328

Bericht 29 Nov 2013 23:27

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Haha geeft niks joh.
Jeetje wat spannend! Normaal heb je die klachten niet? Laat je het wel even weten mocht je testen :yes:
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 30 Nov 2013 08:15

Re: Moeilijk zwanger worden topic

Hartstikke wit.
Nu twijfel ik, in het huisje waar we zitten is een sauna. Dat vind ik echt heerlijk, maar het wordt de eerste maanden van een zwangerschap afgeraden... Zouden jullie het doen?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers