Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het leven na corona

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 10 Mrt 2021 13:51

Re: Het leven na corona

Harrison schreef:Meer dagen inplannen zonder plannen, zodat je spontaan kunt doen waar je zin in hebt. Dat bevalt me nu heel goed.



Dit inderdaad. Wij gaan vaker ‘zomaar’ een weekend vrij nemen. Ik heb het afgelopen jaar zo veel meer tijd gehad voor mensen in mijn omgeving die belangrijk zijn en dat heeft me doen beseffen dat het leven niet alleen om werk draait.

En wandelen/buiten zijn inderdaad! Sowieso gewoon genieten van de eenvoudige dingen die er zijn.
<<

Geel

Bericht 10 Mrt 2021 13:58

Re: Het leven na corona

Carrie schreef:De kussen van aaaaal je collega's bij verjaardagen en op nieuwjaarsdag mag van mij voor altijd wegblijven :smile:
O, dit idd! Wat was dat heerlijk en vrij.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 10 Mrt 2021 14:06

Re: Het leven na corona

Ik bedenk me nog iets wat we vooral willen blijven doen: bij mooi weer spontaan naar het bos rijden om daar te wandelen! Dat zouden we anders nooit doen omdat het een uur rijden is, maar nu doen we het regelmatig en genieten we er heel erg van. Een uurtje rijden is eigenlijk zo voorbij.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Mrt 2021 14:11

Re: Het leven na corona

Geel schreef:Blijven doen: De kleine dingen waarderen en van de grote dingen nóg meer genieten.

Niet meer: afstand houden tot familie en vrienden. Mondkapjes op.


Even quote klein beetje aangepast maar dit.

Ik wil absoluut weer reizen en lekker uiteten en al dat soort dingen. Maar ik heb ook wel geleerd dat less soms echt more kan zijn en dat wil ik ook wel wat meer vasthouden.

Ik vind het dragen an sich van een mondkapje helemaal niet zo erg maar ik vind het wel erg dat dit de realiteit is waarin m'n kinderen opgroeien. Niet dat ze het zich echt zullen herinneren (M zeker niet, O misschien), maar wel dat hij als ik naar de winkel ga zegt dat ik een mondkapje op moet doen. Voor mezelf zal ik blij zijn dat ik het niet meer op hoef, maar voor hem ben ik vele malen blijer als het niet meer hoeft.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 10 Mrt 2021 16:11

Re: Het leven na corona

Geel schreef:
Carrie schreef:De kussen van aaaaal je collega's bij verjaardagen en op nieuwjaarsdag mag van mij voor altijd wegblijven :smile:
O, dit idd! Wat was dat heerlijk en vrij.


Jij vond het wel fijn begrijp ik? In juist niet dus dat mag van mij wegblijven bedoelde ik! 😃
<<

Anoniem313

Bericht 10 Mrt 2021 16:21

Re: Het leven na corona

Ieuw ja, dat geplak op het werk mag wegblijven. Ik ben ook wel echt minder bij de grote webwinkels en meer bij lokale ondernemers gaan kopen, dat wil ik ook zo houden. En een betere werk-privé balans en meer tijd om te sporten door niet elke dag reistijd te hebben, mag ook blijven.
Maar oh jongens, gewoon lekker met familie en vrienden om tafel zonder geplan en gedoe. Een leuk praatje maken met iemand aan de bar, gewoon omdat je even op de dezelfde frequentie vibreert. Een bandje kijken en lekker dansen. GEEF HET ME. Ik word moe van de lusteloosheid.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Mrt 2021 16:23

Re: Het leven na corona

Carrie schreef:
Geel schreef:O, dit idd! Wat was dat heerlijk en vrij.


Jij vond het wel fijn begrijp ik? In juist niet dus dat mag van mij wegblijven bedoelde ik! 😃

Ik denk dat Geel nieuwsjaarsdag zonder dat heerlijk en vrij vond. 😅
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 10 Mrt 2021 17:57

Re: Het leven na corona

Blijven doen:
Rust pakken als ik het nodig heb. Door de lockdown kon ik lange tijd niet naar mijn therapeute. Ik heb toen heel erg moeten doseren in activiteiten en werkzaamheden. Dus veel rust moeten pakken. Ik heb dat wel echt heel erg goed geleerd.
Lekker wandelen met mijn lieve viervoeter. Deed ik al wel, maar nu doe ik het ook om even tot rust te komen of mijn hoofd leeg te maken.
Meer (nieuwe) dingen koken. Het is bijna een nieuwe hobby van me geworden en wil dit ook echt vasthouden. We eten véél gevarieerder dan ooit. En het is nog lekker ook :D

Nooit meer:
Te weinig naar mijn oma gaan.
Mondkapjes dragen.
Afstand met goede vrienden en familie.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Mrt 2021 20:56

Re: Het leven na corona

Spontaan mensen uitnodigen en niet denken ooh die kan ik niet vragen want dan zijn er teveel mensen.
Leuke uitjes doen met mijn kinderen die nu niet kunnen.
Maar ook minder winkelen, ik merk echt op mijn bankrekening dat het nu moeite kost om naar een winkel te gaan, dat vind ik wel een leuke bijkomstigheid.
Ik ga graag uit eten ,maar het thuis uiteten gaan heeft ook wel zijn charme gekregen. Dat zou van mij best mogen blijven, dat je bij een restaurant eten kan bestellen en het thuis kan klaar maken.

:heart: :heart: 2011
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 10 Mrt 2021 22:41

Re: Het leven na corona

Blijven doen: genieten van de plek waar we wonen en alle leuke mensen in de buurt die we beter hebben leren kennen. Kletsen en borrelen op het pleintje voor onze huizen terwijl onze kinderen samen buiten spelen. En minder plannen maken. En ik hoop dat het online lesgeven blijft bestaan als alternatief voor fysieke lessen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor fysiek onderwijs, maar als ik thuis moet blijven omdat één van mijn kinderen ziek is ofzo, zou ik best wat lessen online kunnen geven. Feit is nu eenmaal dat ik het zelf allemaal weer bij moet werken met die leerlingen als er een les vervalt, dus als het uitval iets beperkt kan worden, zou dat fijn zijn!

Niet meer doen: afstand houden van vrienden en familie. Mondkapjes dragen. Alles online bestellen :smile:
december 2016
juli 2019
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Mrt 2021 23:02

Re: Het leven na corona

Blijven doen:

Me niet laten aanraken als ik daar niet op zit te wachten. Geen gezoen en geen mensen die langs je lopen en langs je schuren.
Wandelen, niet meer onnodig de auto pakken.
Weekendjes/nachtjes weg met het gezin. Tijd voor vrij maken.


Niet meer doen:

Non stop thuiswerken, verplichte looproutes en handen wassen tot het bloedt.


Mondkapjes vind ik niet zo erg. Dat mag wel blijven in bijvoorbeeld de supermarkt. Dat gekuch van onbekenden. Bleh.
R. 2013
D. 2016
<<

Geel

Bericht 11 Mrt 2021 10:47

Re: Het leven na corona

Carrie schreef:
Geel schreef:O, dit idd! Wat was dat heerlijk en vrij.


Jij vond het wel fijn begrijp ik? In juist niet dus dat mag van mij wegblijven bedoelde ik! 😃
Ja nee dat, zelfde als jij! Ik hoefde niet sneaky door de gangen te lopen om nieuwjaarszoenen te vermijden, en dat voelde zo vrij.

Edit: wat Savi dus zei, hehe.
Laatst gewijzigd door Geel op 11 Mrt 2021 14:36, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 11 Mrt 2021 10:48

Re: Het leven na corona

Geel schreef:
Carrie schreef:
Jij vond het wel fijn begrijp ik? In juist niet dus dat mag van mij wegblijven bedoelde ik! 😃
Ja nee dat, zelfde als jij!Ik hoefde niet sneaky door de gangen te lopen om nieuwjaarszoenen te vermijden, en dat voelde zo vrij.

Ahaaa! Ik dacht zo vrij om lekker met iedereen te zoenen :smile: Maar ja ik snap je!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 11 Mrt 2021 11:14

Re: Het leven na corona

Ik vind het wel fijn dat je niet meer zo opgeplakt met elkaar zit. De talloze meetings in een duffe ruimte, met van die zwetende mannen overal die in je nek hijgen. Brrr. Die mis ik niet.

Wat ik erin wil houden:
Minder geld uitgeven aan dingen die ik noodzakelijk achtte maar het niet waren.
Spelletjes avonden met mijn vent.
Niet meer altijd op pad, van hot naar her vliegen
Af en toe lekker thuis werken ipv de herrie en drukte van kantoor

Wat ik terug wil:
Lekker weekendjes weg naar Barcelona, Sevilla, of een andere stad. Ik wil er weer op uit!
Avondjes gewoon uit eten met vriendinnen en kletsen. Wijn drinken. Lekker vrolijk naar huis gaan
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers