Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Elektrische bakfiets

<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 23 Feb 2021 09:54

Re: Elektrische bakfiets

Je moet wel een houder hebben voor die maxicosi, hij kan er niet zomaar in. Zullen ze er wel bij verhuren, maar misschien even checken vooraf.

Verder geen tips, behalve dat je t zelf ook zeker even móet proberen! Heerlijk joh.
Oja, huur ook een elektrische fiets voor jezelf zou ik doen, anders trap jij je je suf terwijl je man als een koning door die duinen zoeft!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2021 09:58

Re: Elektrische bakfiets

Ja haha heb zeker een elektrische fiets zelf erbij gehuurd. En ja heb aangegeven dat ik er een maxicosi houder bij wil. Thanks!
Let's discover the world together.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Feb 2021 11:35

Re: Elektrische bakfiets

Ik heb de urban arrow getest met baby in de maxi cosi en twee kinderen op het bankje. Die waren toen 6 en 7 denk ik. Ze hadden op zich prima ruimte voor hun benen vanwege de hoogte waarop de maxi cosi zit.

Voor de aanschaffers, ik heb een keer op een testdag allemaal proefritjes gemaakt met babboes, ze reden best ok vond ik. Tot ik op de urban Arrow stapte...toen was ik volledig verkocht. Het is een rib uit je lijf, maar net als mijn voorgangers ben ik lyrisch, de kinderen vinden het ook heerlijk, al moeten de oudsten tegenwoordig meestal zelf fietsen, ze zijn inmiddels bijna 8 en 9. Maar het komt wel eens voor dat ik ze er alledrie in heb, dan ruzieen ze wel over waar ze hun benen laten, maar het past wel. Ik doe er idd ook boodschappen mee en zo. Sinds we die urban Arrow hebben staat onze tweede auto heel vaak stil, ik doe eigenlijk alles waarbij ik wat meer moet vervoeren ermee. Heerlijk. En ik heb inmiddels zelf ook een elektrische fiets, ik heb een jaar lang alleen nog maar op de urban Arrow gefietst omdat ik dat zo fijn vond. Mijn elektrische fiets fietst wel iets minder fijn dan de urban Arrow haha, maar het is toch wel fijn om af en toe ergens heen te gaan zonder dat ik die hele bak meezeul. Bovendien is het fijn dat we nu fietstochtjes kunnen maken met twee elektrische fietsen, want anders is de urban Arrow niet bij te houden haha.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 23 Feb 2021 13:12

Re: Elektrische bakfiets

Misschien ook al gecheckt, maar past jullie cybex stoel in de houder?
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2021 13:13

Re: Elektrische bakfiets

Ik heb geen idee!
Let's discover the world together.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 23 Feb 2021 16:38

Re: Elektrische bakfiets

Wij hebben vandaag een offerte aangevraagd voor de Urban Arrow 🥳🥳🥳🥳

Ik heb de Babboe city E getest en vond deze oké, al vond ik de ondersteuning niet geweldig en vond ik de fiets qua materiaal wat goedkoop aandoen.

Dus toen, ook al vond/vind ik m eigenlijk te duur, toch een testritje op een Urban Arrow gedaan, vooral om eens te kijken of het verschil nu echt zo enorm is met bijv een Babboe.
En echt.... wow! Het is eigenlijk gewoon bijna een scooter. Hij fiets fijner dan mijn gewone elektrische fiets, de fiets oogt mega stevig, ik vloog echt het viaduct over de snelweg over zonder moeite.

Toen was ik dus verliefd.... ik heb m’n man erg moeten overtuigen haha, maar hij is om.
Op voorwaarde dat we de bak laten bestickeren met zijn bedrijfslogo en website. Vind ik prima, want daardoor is de fiets hopelijk iets minder gevoelig voor diefstal.

Geen idee wat de uiteindelijke levertijd zal zijn, maar als het goed is gaat hij er komen!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Feb 2021 18:09

Re: Elektrische bakfiets

Wat super!! Levertijden kunnen enorm oplopen, het loont om rond te kijken. Overal waren levertijden van 3 maanden tot een half jaar op een paar fietsenwinkels na die ook wat op voorraad hadden. Die van ons kwam uit Amsterdam en werd gratis thuisbezorgd en daar nog afgesteld. Was hele fijne service.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 24 Feb 2021 11:47

Re: Elektrische bakfiets

De fietsenwinkel waar we hem willen bestellen zei gister nog dat ze hem op voorraad hebben, dus ik hoop dat ik er volgende week op kan rondracen 😊😊😊
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 24 Feb 2021 12:05

Re: Elektrische bakfiets

Wat gaaf JaneDoe! Veel plezier ermee alvast. Ik zie ze hier op straat ook steeds meer.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 24 Feb 2021 15:14

Re: Elektrische bakfiets

Ik ga hem morgen al ophalen!🥳🥳🥳
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Feb 2021 16:19

Re: Elektrische bakfiets

Wat gaaf en snel JD! Heel veel plezier.
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Mrt 2021 19:24

Re: Elektrische bakfiets

En, bevalt ‘ie JD?

En hoe is de fiets jullie bevallen Marin?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Mrt 2021 19:48

Re: Elektrische bakfiets

M'n man vond het even wennen maar wel heel chill! Ik had zelf een gewone elektrische fiets gehuurd, was ook echt chill! Omdat het zo koud was, namen we een boot eerder terug en was het haasten en heb ik zelf de Urban arrow niet meer geprobeerd. Jammer maar helaas.
Overigens vond ik 't maar krap hoor met een autostoel en één peuter.
Let's discover the world together.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 03 Mrt 2021 20:45

Re: Elektrische bakfiets

Teun, hij bevalt echt zo goed! We hebben tot nu toe echt elke dag gefietst, de kindjes vinden het geweldig en we komen op plekken waar we normaal minder snel komen. De fiets zelf fietst echt zo superfijn, ik ben er megablij mee 🥳🥳
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Mrt 2021 21:24

Re: Elektrische bakfiets

Oh wat goed om dit te lezen! Wij zijn ook eindelijk overstag en gaan een elektrische bakfiets aanschaffen. Onze oudste snapt maar niet hoe hij zonder zijwieltjes moet fietsen dus ik zie hem nog niet snel zelf touren, en nu het voorjaar eraan komt wil ik er gewoon op uit kunnen. We keken naar een Babboe maar nu ik dit topic lees denk ik toch dat we maar wat meer geld uitgeven en de Urban Arrow gaan aanschaffen. Ik denk dat het de investering wel waard is.

Teun, heb jij een extra bankje voor de oudste? En is het voor twee peuters van anderhalf nog nodig om die babyschalen aan te schaffen?

♥♥
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 03 Mrt 2021 21:42

Re: Elektrische bakfiets

Elliot schreef:Oh wat goed om dit te lezen! Wij zijn ook eindelijk overstag en gaan een elektrische bakfiets aanschaffen. Onze oudste snapt maar niet hoe hij zonder zijwieltjes moet fietsen dus ik zie hem nog niet snel zelf touren, en nu het voorjaar eraan komt wil ik er gewoon op uit kunnen. We keken naar een Babboe maar nu ik dit topic lees denk ik toch dat we maar wat meer geld uitgeven en de Urban Arrow gaan aanschaffen. Ik denk dat het de investering wel waard is.

Teun, heb jij een extra bankje voor de oudste? En is het voor twee peuters van anderhalf nog nodig om die babyschalen aan te schaffen?


Even als reactie op je laatste vraag: J is natuurlijk ietsjes ouder dan je meiden, maar hij zit nu in een ‘kleuterzitje’ in de Babboe, gaat prima! Voor de peuterstoel werd hij echt te groot.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 03 Mrt 2021 21:46

Re: Elektrische bakfiets

Het scheelt zes dagen Tom, dus ik denk dat ze wel in een soortgelijk stoeltje kunnen zitten 😁 thanks!

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 03 Mrt 2021 21:54

Re: Elektrische bakfiets

Elliot schreef:Oh wat goed om dit te lezen! Wij zijn ook eindelijk overstag en gaan een elektrische bakfiets aanschaffen. Onze oudste snapt maar niet hoe hij zonder zijwieltjes moet fietsen dus ik zie hem nog niet snel zelf touren, en nu het voorjaar eraan komt wil ik er gewoon op uit kunnen. We keken naar een Babboe maar nu ik dit topic lees denk ik toch dat we maar wat meer geld uitgeven en de Urban Arrow gaan aanschaffen. Ik denk dat het de investering wel waard is.

Teun, heb jij een extra bankje voor de oudste? En is het voor twee peuters van anderhalf nog nodig om die babyschalen aan te schaffen?


Oeh leuk!

We hebben een bankje voorin en de normale achterin inderdaad. Ik kan me niet meer zo goed herinneren wanneer we de peuterschalen (die heb je ook) eruit hebben gehaald. Ergens tussen 1,5 jaar en 2 jaar.

Edit: ik heb nog even foto’s teruggezocht, ergens rond 1jr en 10 maanden hebben we ze eruit gehaald en vanaf toen zaten ze gewoon op het bankje zonder extra zitje.

En klinkt goed Jane Doe!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 03 Mrt 2021 23:07

Re: Elektrische bakfiets

Elliot, tof dat je ook een bakfiets gaat kopen! Ik vond de Babboe gewoon ok fietsen hoor, maar toch wel echt een wereld van verschil met de Urban Arrow. Hangt er natuurlijk ook wel een beetje vanaf hoe intensief je de fiets gaat gebruiken. Volgens mij zijn de meeste stoeltjes tot 1,5 trouwens. Als je het toch voor een paar maanden wilt overbruggen, ze worden op MO veel aangeboden voor prima prijzen.

Op Facebook is de groep ‘bakfiets ervaringen’ erg fijn, ik heb daar heel veel tips gekregen. Misschien heb je er nog iets aan.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 04 Mrt 2021 07:50

Re: Elektrische bakfiets

Tom schreef:
Elliot schreef:Oh wat goed om dit te lezen! Wij zijn ook eindelijk overstag en gaan een elektrische bakfiets aanschaffen. Onze oudste snapt maar niet hoe hij zonder zijwieltjes moet fietsen dus ik zie hem nog niet snel zelf touren, en nu het voorjaar eraan komt wil ik er gewoon op uit kunnen. We keken naar een Babboe maar nu ik dit topic lees denk ik toch dat we maar wat meer geld uitgeven en de Urban Arrow gaan aanschaffen. Ik denk dat het de investering wel waard is.

Teun, heb jij een extra bankje voor de oudste? En is het voor twee peuters van anderhalf nog nodig om die babyschalen aan te schaffen?


Even als reactie op je laatste vraag: J is natuurlijk ietsjes ouder dan je meiden, maar hij zit nu in een ‘kleuterzitje’ in de Babboe, gaat prima! Voor de peuterstoel werd hij echt te groot.

Is dat het kleuterzitje van Babboe? Is die fijn? Ik heb J. nog in de maxicosi 😂 los op het bankje zie ik nog niet zitten, maar een peuterschaal wordt al klein denk ik.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 04 Mrt 2021 07:57

Re: Elektrische bakfiets

Suus schreef:
Tom schreef:
Even als reactie op je laatste vraag: J is natuurlijk ietsjes ouder dan je meiden, maar hij zit nu in een ‘kleuterzitje’ in de Babboe, gaat prima! Voor de peuterstoel werd hij echt te groot.

Is dat het kleuterzitje van Babboe? Is die fijn? Ik heb J. nog in de maxicosi 😂 los op het bankje zie ik nog niet zitten, maar een peuterschaal wordt al klein denk ik.


Mijn J zit al lang niet meer in de MC, die was veeel te nieuwsgierig haha. Kleuterzitje geeft niet zoveel stevigheid als dat de peuterstoel doet, daarom heeft mn vriend de riempjes ingekort tot bandjes om zijn middel zegmaar, anders wurmde J zich eruit en zat hij helemaal niet vast. Als ik m weer in de fiets meeneem zal ik ff foto maken.

@Elliot, oeps 🤦🏼‍♀️ Ff in de war met Nan.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 04 Mrt 2021 20:19

Re: Elektrische bakfiets

Elliot wij hebben niet het extra bankje, maar wel een gewone yepp stoel achterop gezet. Dat kan evt ook nog als je 3 kinderen wilt vervoeren.

Wij hebben groot deel vh jaar de huif erop en dan zit je net niet fijn op dat voorste bankje leek ons (al is er nu een nieuw model huif die ook vooraan hoger is, dus wie weet valt dat nu mee).

In ons geval zit de jongste vaak achterop als we dochter + een vriendinnetje mee hebben. Maar oudste achterop kan natuurlijk ook.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 11 Mrt 2021 20:20

Re: Elektrische bakfiets

Ik tipte van het weekend mijn man dat Gazelle een nieuwe elektrische bakfiets had uitgebracht en hij was gelijk helemaal enthousiast. Is vanaf dinsdag aan het bellen en onderhandelen gegaan. Maar het is rond! Wij ruilen onze Cabby in voor een Makki met extra bankje aan de voorkant zodat alledrie de jongens erin kunnen. We moeten er nog eventjes op wachten, we krijgen hem eind mei/begin juni. Ik heb er zin in!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Mrt 2021 20:33

Re: Elektrische bakfiets

Die van ons is ook besteld en komt eind deze maand! 🥳

♥♥
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2138

Geregistreerd: 07 Sep 2013 19:12

Bericht 12 Mrt 2021 11:02

Re: Elektrische bakfiets

Elliot schreef:Die van ons is ook besteld en komt eind deze maand! 🥳


Wat fijn Elliot! Lekker op tijd voor het mooie voorjaarsweer!
Welke is het geworden?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers