Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


" ergernissen" marktplaats (verbazing)

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Jan 2021 19:43

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ja ik heb ook 2 goede ervaringen! 2x gratis spul weggebracht (dozen speelgoed naar een mevrouw die zo te zien heel veel kindjes had, en een ledikantje naar een net alleenstaande vader) en die waren zo dankbaar!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 07 Jan 2021 21:49

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik had laatst nog een leuke ervaring! Drie jaar geleden had ik via marktplaats de kerststal van de little people gekocht voor de 1e verjaardag van onze oudste. Helemaal compleet, stond in de advertentie. Kwam ik em ophalen, bleek de kameel kwijt. Zij voelden zich lullig, niet goed gecheckt, paar euro van de prijs af... op zich prima. Ze zeiden nog te gaan zoeken en zouden me bellen als ze em nog zouden vinden. Kreeg ik laatst dus (drie jaar na de koop!) een telefoontje dat ze de kameel hadden gevonden 😁
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem336

Bericht 07 Jan 2021 21:53

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Haha, dat vind ik wel tof van die vrouw. Haf je de set überhaupt nog?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 07 Jan 2021 21:56

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Zora, dat hebben wij ook wel eens gedaan. Zo dankbaar waren die mensen ook.
Niekske: wauw 3 jaar! Dat ze je nummer ook al die tijd bewaard had.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Jan 2021 10:04

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Haha wat tof Niekske!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 10 Jan 2021 19:40

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ja leuk he! De set staat hier nog steeds elk jaar onder de kerstboom en zal ook nog wel enkele jaren blijven. Die vrouw wist ook niet meer dat het al 3 jaar geleden was,maar wel tof dat ze mijn nummer al die tijd bewaard had!
december 2016
juli 2019
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 28 Feb 2021 20:52

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Maar een klein iets, maar irriteert me toch. Ik zet iets op Marktplaats met alleen ophalen. Zowel dat als optie alleen aangezet (dus niet ophalen en verzenden) en nog een keer apart in de tekst vermeld ook. Uiteindelijk een koper gevonden en krijg net een review, 3 sterren ipv 5 met als verbeterpunt "betere service" verlenen, wat blijkt te zijn omdat ik het niet wilde verzenden. Kies dan niet om bij mij te kopen als je duidelijk ziet staan dat ik voor alleen ophalen heb gekozen.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 01 Mrt 2021 09:20

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Dat snap ik ook nooit Birdie, dat mensen een slechte review geven die eigenlijk nergens op gebaseerd is. Zo hadden wij afgelopen zomer op Google een review van 1 ster, omdat diegene onze lunchkaart zo beperkt vond. Wij hebben een koffiehuis met alleen koffie/thee/fris en gebak. Zowel buiten voor de poort als binnen (en op onze website) staat meerdere malen te lezen dat we geen lunch doen, dus dan had je ergens anders moeten stoppen :palm:

Maar wel heel irritant dat onze totaalscore dan zo naar beneden duikt. Ik heb er wel heel netjes op gereageerd, maar nooit meer iets op terug gehoord uiteraard.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 01 Mrt 2021 20:42

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Oh dat is wel irritant, zeker voor horeca kan ik me voorstellen dat het ook best wel impact kan hebben, zelf kijk ik ook altijd graag naar reviews voordat ik ergens naar toe ga. Waar is jullie koffiehuis trouwens gevestigd? Lijkt me leuk om een keer langs te gaan als we in de buurt zijn en alles weer open mag volgens corona maatregelen!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 01 Mrt 2021 21:01

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

We zitten net over de grens in België, op 10 minuutjes van Maastricht. O.nder de P.oort heet het, ben hier toch al lang niet meer anoniem ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 01 Mrt 2021 21:25

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Oh ziet er wel heel leuk uit, ik hou het in gedachten voor als we eens daar in de buurt zijn!
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 01 Mrt 2021 21:37

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Pineco schreef:We zitten net over de grens in België, op 10 minuutjes van Maastricht. O.nder de P.oort heet het, ben hier toch al lang niet meer anoniem ;-)


Is dat van jou ja? Ben hier geweest, voor corona nog. Hebben we wat gedronken. Zag er gezellig uit. After corona komen we nog een keer langs!
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 01 Mrt 2021 22:37

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Toetie schreef:
Pineco schreef:We zitten net over de grens in België, op 10 minuutjes van Maastricht. O.nder de P.oort heet het, ben hier toch al lang niet meer anoniem ;-)


Is dat van jou ja? Ben hier geweest, voor corona nog. Hebben we wat gedronken. Zag er gezellig uit. After corona komen we nog een keer langs!


Oh wat grappig, leuk!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 12 Jun 2022 13:33

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik baal ontzettend. Ik heb onlangs een hele gave jumpsuit gekocht via Vinted. Ik wilde hem aan doen naar een groot feest binnenkort, maar hij was te groot. Ik heb overal gezocht maar hij was nergens meer te krijgen. Ik heb uiteindelijk een gezocht bericht op marktplaats geplaatst en tot mijn verbazing en blijdschap kreeg ik reactie van iemand die hem in mijn maat had.

Een bedrag van 25 euro inclusief verzenden afgesproken, betaald via een tikkie en ze zou hem afgelopen woensdag op de bus doen. Het contact was maandag en sindsdien is het radiostilte. De berichten die ik stuur worden ook niet gelezen.

Ik wil graag in het goede geloven maar ben toch bang dat ik ben opgelicht. Ze is sinds twee maanden actief op Mp en haar recensies zijn voor het merendeel positief maar er zitten ook twee minder goede tussen (afspraak niet nakomen, niet op komen dagen).

Niet alleen baal ik van die 25 euro, nog meer baal ik dat ik waarschijnlijk dus toch niet de jumpsuit ga hebben die ik zo graag wilde. En ik voel me best wel bedonderd. Ik zit al jaren op MP maar dit is voor het eerst dat ik (waarschijnlijk) opgelicht ben.

Ik zou ook niet zo goed weten wat ik nog kan doen. Ik heb melding gemaakt bij Mp maar daar kom je volgens mij weinig verder mee. En ik heb betaald via een tikkie en die kan ik niet terugboeken. Tips zijn welkom!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 13 Jun 2022 07:52

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Wat balen! Heeft ze je foto's gestuurd van de jumpsuit? Ik hoop voor je dat je 'm nog krijgt.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 13 Jun 2022 08:00

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Zuur Lady,
Hopelijk krijg je het alsnog opgestuurd.

Ik gebruik daarom altijd gelijk oversteken van marktplaats zelf. Aangezien ik mijn prive telefoonnummer verschillende mensen kreeg die mij probeerde op te lichten. Waarbij ik, als verkopende partij, eerst 1 cent moest over maken om te controleren dat ik wel echt was. Ik heb toen 1 cent aan marktplaats betaald en gebruik sindsdien de betaling via marktplaats.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Jun 2022 10:34

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Derpy schreef:Wat balen! Heeft ze je foto's gestuurd van de jumpsuit? Ik hoop voor je dat je 'm nog krijgt.

Nee stom genoeg heb ik daar in m’n enthousiasme niet eens om gevraagd.

Silly-One schreef:Zuur Lady,
Hopelijk krijg je het alsnog opgestuurd.

Ik gebruik daarom altijd gelijk oversteken van marktplaats zelf. Aangezien ik mijn prive telefoonnummer verschillende mensen kreeg die mij probeerde op te lichten. Waarbij ik, als verkopende partij, eerst 1 cent moest over maken om te controleren dat ik wel echt was. Ik heb toen 1 cent aan marktplaats betaald en gebruik sindsdien de betaling via marktplaats.

Ja dat was beter geweest. Maar zoals ik als schreef was ik zo blij dat iemand er eentje voor me had dat ik niet zo goed heb nagedacht. Best dom, haha.

Ik heb gisteren een bericht gestuurd dat ze tot vandaag heeft om het geld terug te storten en dat ik anders vervolgstappen ga nemen. Vraag me alleen af of aangifte doen nut heeft. Die 25 euro, daar kom ik wel overheen. Maar ik kan niet tegen dat onrecht, dat andere mensen waarschijnlijk ook opgelicht worden door haar.

En alsof het zo moest zijn, stond de jumpsuit die ik dus zo graag wil hebben gisteren in de juiste maat op Vinted! Gelijk gekocht en als het goed is ga ik die wel krijgen :smile: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 13 Jun 2022 11:02

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Wat vervelend Lady ik lees wel eens op de mp oplicht pagina op FB dat mensen dan elke dag 0.01 cent overmaken met als opmerking "geef mijn geld terug oplichter."
In sommige gevallen heeft dit echt gewerkt. Maar dan betrof het wel flinke bedragen waar je echt buikpijn van krijgt.

Ik zou sowieso melding ervan doen bij de politie.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 13 Jun 2022 12:51

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Wat balen Lady! Idd die €25 is te overzien maar die nare mensen, bah!
⁠♡♡♡
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 13 Jun 2022 14:34

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik heb ook eens zoiets gehad op marktplaats, heb toen online aangifte gedaan. Overigens ook geen hoog bedrag. Maar ik dacht als het bij mij gebeurd is, zijn er vast nog heel veel anderen. En wie weet als iedereen aangifte doet wordt diegene nog eens gestraft. Online aangifte was niet zoveel moeite. Kreeg wel bericht dat het bekeken wordt maar er vaak niets mee gedaan kan worden (andere prioriteiten, zoals hogere bedragen of ernstigere vergrijpen die voor gaan). Toch kreeg ik laatst bericht dat mijn aangifte wordt meegenomen in een soort verzamelaangifte, er zullen dus nog meer mensen geweest zijn die aangifte gedaan hebben. Ik verwacht er verder niks van en ondanks dat het zuur is om opgelicht te worden ging het gelukkig ook bij mij om een laag bedrag. Geld verwacht ik ook niet meer terug, maar zou fijn zijn als diegene nog gestraft wordt en niet eindeloos door kan gaan met onschuldige mensen oplichten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 13 Jun 2022 18:39

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik heb vanmiddag ook aangifte gedaan. Het voelt wat dubbel, want voor hetzelfde is ze overleden, ligt ze in het ziekenhuis, heeft ze een ernstig ziek kind oid. Maar ik ben soms te goed gelovig dus ik heb mijn gevoel maar gevolgd en dat zegt dat ik opgelicht ben.

Kreeg net al mail ze nav mijn aangifte de gebruiker gevonden hebben op MP en dat het profiel geblokkeerd is. Nu kan ik zeker weten fluiten naar mijn centen maar nogmaals, ik vind de gerechtigheid belangrijker dan het geld.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 13 Jun 2022 20:35

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Oh, dit heb ik jaren geleden ook eens gehad, ook voor zo'n bedrag ongeveer. Ik heb toen ook aangifte gedaan na wat gegoogle. Op basis van het rekeningnummer kon ik toen vinden dat meer mensen door diezelfde persoon waren opgelicht. Die info heb ik toen ook meegenomen naar de politie.
Bij mij heeft het uiteindelijk ook echt wat gedaan, want die persoon is gevonden en na een rechtszaak veroordeeld. Nog een paar jaar verder heb ik zelfs het geld nog teruggekregen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 13 Jun 2022 22:18

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Ik heb dit ook eens gedaan, nadat ik was opgelicht met digitale tickets. Het profiel van die gebruiker werd geblokkeerd, maar was later weer vrijgegeven. Volgens Marktplaats was het haar woord tegen het mijne en dat was geen reden om haar profiel te verwijderen. Ik vond dat, naast het verloren geld, zo frustrerend! Inderdaad een gevoel van onrecht waar ik niet tegen kan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 18:58

Bericht 14 Jun 2022 20:09

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Wel goed hoor om aangifte te doen. Je wint er voor jezelf niks mee maar als iemand dat constant doet dan moet diegene gestopt worden.

Marktplaats blijft gewoon een apart iets. Zoveel vreemde mensen daar
<<

Filoria

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 784

Geregistreerd: 11 Jan 2022 11:02

Bericht 06 Aug 2022 07:37

Re: " ergernissen" marktplaats (verbazing)

Even iets positiefs delen hier! Ik had wat oude meubels op marktplaats gezet, om gratis af te laten halen.

Hoogslaper: is door een leuk stelletje (dertigers) uit elkaar gehaald en meegenomen. Ze hadden een gereedschapskist bij zich, waren supervrolijk en hebben met zijn tweetjes het hele bed uit elkaar geschroefd en in de auto geladen, met een zomers muziekje erbij. Ik werd er zelf ook helemaal vrolijk van.

Houten kastje: opgehaald door een lieve, wat oudere vrouw uit Zeist (vermoedelijk antroposofisch, zo'n zweem hing eromheen, haha). Die had als bedankje een prachtig veldboeket meegenomen.

En ze waren er allemaal gewoon op de afgesproken tijd!
T (2008) en I (2013)
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers