Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Goede voornemens

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 20 Dec 2020 23:25

Re: Goede voornemens

Isles schreef:
Caulfield schreef:
Meen je dat Isles? Want in dat geval is daar een hoop informatie over te vinden.



Als je me vraagt wat duurzaamheid inhoudt, dan weet ik het antwoord niet. Kan goed zijn dat ik mijn steentje bijdraag, maar de invulling aan duurzaamheid is mij onbekend.


Simpele dingen:
- Afval scheiden
- Minder vlees eten, zelfs 1 dag in de week maakt al een verschil
- Minder gebruik maken van de auto
- Huis extra isoleren
- Telefoon niet na 2 jaar vervangen omdat je een nieuw abbo krijgt maar doorgaan tot hij stuk is.
- minder kleding kopen en daarbij opletten op productie ed.
- geen voorverpakt eten
- voedselketen zo kort mogelijk houden dus veel meer lokaal kopen
- je eigen herbruikbare zakjes mee naar de supermarkt
- vooruit denken met boodschappen doen en daardoor minder weggooien.
2015 💙
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 20 Dec 2020 23:31

Re: Goede voornemens

HollyGolightly schreef:Misschien toch nog leuk. Levenslessen zijn zo groot. Kleine doelen en voornemens op deze thema’s en vul vooral aan:

Persoonlijke ontwikkeling:
Een aantal scholingen en een coachings traject voor persoonlijke ontwikkeling staat gepland

Gezin:
Binnen het gezin, het zo fijn houden als nu maar wel met tijd voor mezelf en voor m'n man.die balans is voor iedereen fijner

Familie/vrienden:
Qua investering en wederkerigheid zit het wel goed denk ik.geen grote doelen hiervoor

Werk:
Knopen doorhakken betreft ander werk of aanpassing inhoud,zie ook persoonlijke ontwikkeling.

Gezondheid:
Speerpunt!!!! Gezonde voeding en beweging en tijd voor mezelf inplannen om mentaal gezond te blijven.

Financiën:
Bij de verbouwing,binnen budget blijven en verder sparen sparen sparen! Shopstop voor de rest.

Vrije tijd:
Hopelijk starten er weer wat hobby's op. Sporten en verder zal het vooral klussen of faciliteren van de klussers zijn.

Duurzaamheid:
Shopstop voor mezelf muv ondergoed en sokken. Voor de kinderen alleen essentieel en waar mogelijk tweedehands. Verder doen we door de verbouwing een investering in het verduurzamen van ons huis en eten we steeds minder vlees

Een betere wereld:
Wat binnen m'n bereik ligt doe ik al best veel op het gebied van naastenliefde/anderen helpen.
Verder zie hierboven
:
<<

Anoniem307

Bericht 20 Dec 2020 23:32

Re: Goede voornemens

Minx schreef:
Isles schreef:

Als je me vraagt wat duurzaamheid inhoudt, dan weet ik het antwoord niet. Kan goed zijn dat ik mijn steentje bijdraag, maar de invulling aan duurzaamheid is mij onbekend.


Simpele dingen:
- Afval scheiden : Ja
- Minder vlees eten, zelfs 1 dag in de week maakt al een verschil : Ik wel, mijn man niet.
- Minder gebruik maken van de auto : Nee, we wonen in het noorden. Zonder auto kom je nergens.
- Huis extra isoleren : Staat op de planning.
- Telefoon niet na 2 jaar vervangen omdat je een nieuw abbo krijgt maar doorgaan tot hij stuk is. : Done
- minder kleding kopen en daarbij opletten op productie ed. : Nee, ik koop kleding wanneer ik het nodig heb.
- geen voorverpakt eten: Done.
- voedselketen zo kort mogelijk houden dus veel meer lokaal kopen : Helaas. Ik eet Hello Fresh.
- je eigen herbruikbare zakjes mee naar de supermarkt : Nee, maar ik gebruik daarvoor mijn tas. Altijd dezelfde, geen plastic zakjes.
- vooruit denken met boodschappen doen en daardoor minder weggooien. : We eten Hello Fresh


Best goed toch? En wat er niet bijstaat, ik doneer als ik groenten, fruit en anders overhoud aan de voedselbank. We leven best duurzaam, maar ik vind het niet duurzaam, omdat ik hiermee al ben opgevoed. Mijn ouders zijn bijvoorbeeld helden in het scheiden voor het een issue werd. Glas, bij glas, papier in een doos voor oud papier, groenten, aardappelschillen e.d. in de GFT. Ik, als kind, had zelfs een compostbak, waarmee mijn vader de plantjes voedde. Maar voel ik me duurzaam? Alles behalve. Waarschijnlijk, omdat het me al zo is aangeleerd dat ik al zo duurzaam ben, zonder het me te beseffen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Dec 2020 02:21

Re: Goede voornemens

Persoonlijke ontwikkeling: Alle besluiten omtrent woning etc helemaal alleen nemen. Nog zelfstandiger worden dan ik al was.
Gezin: Ik hoop op een nieuwe liefde.
Familie/vrienden: Allemaal gezond blijven en ik hoop op nog meer (spellen)vrienden.
Werk: Geen ambities. Als het maar goed verdiend.
Gezondheid: Gezonder eten.
Financiën: Zal ongeveer hetzelfde blijven al moet er onderhoud aan buitenschilderwerk gebeuren. Dat gaat wat aardig kosten denk ik.
Vrije tijd: Blijft hetzelfde. Ook qua indeling van die vrije tijd.
Duurzaamheid: Afval scheiden doe ik al en ik koop nauwelijks nieuwe kleding (doe rustig 5 jaar of langer met kledingstukken op sokken na)
Een betere wereld: Nog meer proberen te kopen bij de boerderijwinkel zodat de tussenhandel minder word.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 31 Dec 2020 15:31

Re: Goede voornemens

Persoonlijke ontwikkeling: afgelopen jaar ben ik moeder geworden dus heb ik me op dat vlak wel ontwikkeld maar op werkgebied was die focus er veel minder. Dus komend jaar wil ik daar weer meer op focussen. Ik zou graag verder willen gaan met de volgende lean module en om me heen kijken voor een nieuwe baan meer op de inhoud gericht.
Gezin: veel tijd bewust samen doorbrengen.
Familie/vrienden: ik heb de belangrijkste mensen nog veel gezien (op afstand) en gesproken maar ik mis het zomaar de kroeg induiken wel erg. Dat je op zondagmiddag even gaat lunchen en het uitloopt in een borrel etc. Dat hoop ik weer meer te kunnen doen.
Werk: oh nou zie persoonlijke ontwikkeling.
Gezondheid: ik moet echt meer sporten, ik ben lamlendig en dat past niet bij me. Bovendien echt nog wat kilo’s meer dan me lief is.
Financiën: zo doorgaan. Lekker doen wat ik wil, maar ook bewust sparen en beleggen.
Vrije tijd: ik ben heel tevreden met hoe ik mijn vrije tijd nu indeel, behalve dat ik te weinig sport. Dus meer tijd nemen om te sporten.
Duurzaamheid: mijn goede voornemen is om nog meer te letten op duurzaamheid bij de productie van kleding en nog minder vlees eten. Moet nu een nieuwe leaseauto bestellen en denk dat het een elektrische wordt.
Een betere wereld: hmm moet ik even over nadenken!
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 31 Dec 2020 17:49

Re: Goede voornemens

Leuk topic, zet je ook echt aan het denken! :)

Persoonlijke ontwikkeling:
Meer zelfzorg en minder kritisch naar mezelf zijn. Ik moet dikwijls van alles van mezelf en kan daardoor moeilijk stil zitten en de boel de boel laten maar wil dat dus meer gaan doen.

Gezin:
Meer investeren in ons huwelijk en dat heeft ook wel met mijn persoonlijke ontwikkeling te maken. Doordat ik zoveel moet van mezelf en altijd alles perfect moet doen in mijn ogen heeft dat ook invloed op mijn huwelijk en daardoor zie ik dit als een gezamenlijk doel met het doel onder persoonlijke ontwikkeling.

Familie/vrienden:
Ik hoop dat we meer kunnen afspreken in de toekomst maar indien dat nog niet mogelijk is door Corona wil ik gewoon dikwijls een berichtje, kaartje oid sturen, laten merken dat ik ze graag heb en er voor ze ben. Ik deed dat al wel maar wil dit dus blijven doen of zelfs nog meer.

Werk:
Niet echt een doel maar ik wil gewoon verder doen zoals ik doe, ik ben gelukkig met mijn werk en ik me gewoon blijven inzetten en er voor blijven gaan.

Gezondheid:
Meer bewegen, gezonder gaan eten nog, meer water drinken en ik zou graag willen afvallen ook.
Minder social media gebruiken.

Financiën:
Meer sparen, minder prulletjes of onnodige dingen kopen en ik wil gaan beleggen.

Vrije tijd:
Meer tijd vrij maken om te lezen en creatief bezig te zijn. Meestal kijk ik nu series in mijn vrije tijd, ga veel wandelen en speel af en toe een spelletje maar er zijn een aantal boeken die ik graag wil lezen en ik heb diamond painting besteld. Ik wil meer tijd maken voor zulke dingen.

Duurzaamheid/een betere wereld:
Meer vegan eten (ik ben al jaren vegetariër en gebruik al veel plantaardige producten), herbruikbare zakken meenemen naar de winkel (deed ik al wel maar vergat het ook dikwijls en wil er geen meer in de winkel moeten kopen), minder lang douchen, minder kopen en pas als het nodig is en dan ook zoveel mogelijk duurzaam/lokaal, minder materialistisch zijn, meer zero waste/duurzaam gaan leven (ben er al mee bezig door herbruikbare tissues te gebruiken, wassen met EcoEgg etc.).
Vaker bloed/plasma doneren
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Feb 2021 12:52

Re: Goede voornemens

Nou, mijn eerste voornemen is behaald, ik heb promotie gemaakt ☺️ Heel leuk!

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 25 Feb 2021 13:01

Re: Goede voornemens

Elliot schreef:Nou, mijn eerste voornemen is behaald, ik heb promotie gemaakt ☺️ Heel leuk!


Wut! Vertel.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 25 Feb 2021 13:03

Re: Goede voornemens

Yay! Gefeliciteerd, goed gedaan.
<<

Romee

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 538

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:21

Bericht 25 Feb 2021 13:15

Re: Goede voornemens

Gefeliciteerd elliot!
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Feb 2021 14:59

Re: Goede voornemens

Caulfield schreef:
Elliot schreef:Nou, mijn eerste voornemen is behaald, ik heb promotie gemaakt ☺️ Heel leuk!


Wut! Vertel.

Ik ben van junior gepromoveerd naar medior. Best trots op, want het is bij ons normaal dat je na ongeveer 5-8 jaar junior pas door kan stromen naar medior (en dan ook nog eens pas als er een vacature is). Ik werk pas sinds 2018 in deze functie, dus nu net 3 jaar. Daarnaast heb ik nog twee collega’s die rond dezelfde tijd in dienst zijn getreden en allebei wel een academische opleiding hebben (ik heb alleen hbo gedaan), en toch was ik kennelijk de beste kandidaat voor de vacature die er nu was. Mijn leidinggevende heeft me gevraagd om te solliciteren.

♥♥
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Feb 2021 15:05

Re: Goede voornemens

Wat goed Elliot, daar mag je trots op zijn!!
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 25 Feb 2021 16:06

Re: Goede voornemens

Wauw wat goed Elliot, gefeliciteerd!
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Feb 2021 16:35

Re: Goede voornemens

Gefeliciteerd Elliot!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 25 Feb 2021 16:55

Re: Goede voornemens

Gefeliciteerd, Elliot!
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Anoniem313

Bericht 25 Feb 2021 20:15

Re: Goede voornemens

Elliot schreef:
Caulfield schreef:
Wut! Vertel.

Ik ben van junior gepromoveerd naar medior. Best trots op, want het is bij ons normaal dat je na ongeveer 5-8 jaar junior pas door kan stromen naar medior (en dan ook nog eens pas als er een vacature is). Ik werk pas sinds 2018 in deze functie, dus nu net 3 jaar. Daarnaast heb ik nog twee collega’s die rond dezelfde tijd in dienst zijn getreden en allebei wel een academische opleiding hebben (ik heb alleen hbo gedaan), en toch was ik kennelijk de beste kandidaat voor de vacature die er nu was. Mijn leidinggevende heeft me gevraagd om te solliciteren.


Geweldig Elliot! Jij doet het dus echt supergoed, en dat wordt gezien! Wat heerlijk voor je (en voor je werknemer dat ze zo’n topper in huis hebben). Je bent een lichtend voorbeeld voor ons allen.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 25 Feb 2021 20:20

Re: Goede voornemens

Wauw wat goed Elliot, je hebt jezelf heel goed op de kaart gezet. Daar mag je heel erg trots op zijn.
En wat Caulfield zegt; wat mag je werkgever blij zijn met een werknemer als jij!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 25 Feb 2021 20:51

Re: Goede voornemens

Bedankt allen, lief!

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 25 Feb 2021 21:53

Re: Goede voornemens

Knap Elliot, gefeliciteerd!
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 26 Feb 2021 07:37

Re: Goede voornemens

Gefeliciteerd Elliot! Wat een prestatie an sich, maar dat ook nog eens in de drie jaar dat het privé intensief is geweest met de tweeling en corona. Super gedaan!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem298

Bericht 26 Feb 2021 09:02

Re: Goede voornemens

Hé wat goed Elliot! Gefeliciteerd, daar mag je echt trots op zijn!
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 26 Feb 2021 09:20

Re: Goede voornemens

Wat goed Elliot! Gefeliciteerd!
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Feb 2021 09:31

Re: Goede voornemens

Wat knap en goed van je Elliot! En dat in deze tijd idd en ook nog met een tweeling er even tussendoor. Supergoed van je!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 27 Feb 2021 20:53

Re: Goede voornemens

Nou echt ja, wat Taeda zegt. Lekker gewerkt!
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers