Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


LazyFitGirl Methode

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Feb 2021 10:34

Re: LazyFitGirl Methode

Supergoed Olive! Jeetje ik hoop over 6 weken ook zulke goede resultaten te behalen! Wel wat gek van je bovenbeen, maar goed iets hoger meten en het is al niet eerlijk tov vorige keer.

Herken je onzekerheid wel eigenlijk. Ik ben nu bijna een week bezig, het gaat me heel makkelijk af en ik vraag me ook heel erg af of dit nou echt gaat helpen. Want ik voel/merk niks. Maar dat is denk ik tóch echt het verschil met diëten. Het is ook niet de bedoeling direct veel te merken. Normaal als ik met afvallen bezig ben, heb ik soms wel een hongergevoel, sta ik dagelijks op de weegschaal en voelt het gewoon meer alsof ik actief iets doe. Of ik at dan dingen die ik niet heel lekker vond maar wel goed voor me waren. Ik let er nu goed op dat ik alleen maar dingen eet die ik echt lekker vind en waar ik zin in heb.

De volkoren switch heb ik nu zoveel mogelijk gemaakt. Vetten had ik ook direct al aangepast. Nu ga ik de gids de komende weken stap voor stap vaak doornemen om de puntjes op de i te zetten om standaard nog gezondere keuzes te kunnen maken en in huis te hebben.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 23 Feb 2021 11:39

Re: LazyFitGirl Methode

Arwyn schreef:Zo, dat is behoorlijk wat Olive! Goed bezig zeg!
Ben je mss veel squats gaan doen oid, dat je benen nu meer spier zijn?


Nee, behalve wandelen niks gedaan. Waarschijnlijk hen ik gewoon een dikker deel van mijn been gedaan dan de vorige keer
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 23 Feb 2021 12:57

Re: LazyFitGirl Methode

Joey schreef:Supergoed Olive! Jeetje ik hoop over 6 weken ook zulke goede resultaten te behalen! Wel wat gek van je bovenbeen, maar goed iets hoger meten en het is al niet eerlijk tov vorige keer.

Herken je onzekerheid wel eigenlijk. Ik ben nu bijna een week bezig, het gaat me heel makkelijk af en ik vraag me ook heel erg af of dit nou echt gaat helpen. Want ik voel/merk niks. Maar dat is denk ik tóch echt het verschil met diëten. Het is ook niet de bedoeling direct veel te merken. Normaal als ik met afvallen bezig ben, heb ik soms wel een hongergevoel, sta ik dagelijks op de weegschaal en voelt het gewoon meer alsof ik actief iets doe. Of ik at dan dingen die ik niet heel lekker vond maar wel goed voor me waren. Ik let er nu goed op dat ik alleen maar dingen eet die ik echt lekker vind en waar ik zin in heb.

De volkoren switch heb ik nu zoveel mogelijk gemaakt. Vetten had ik ook direct al aangepast. Nu ga ik de gids de komende weken stap voor stap vaak doornemen om de puntjes op de i te zetten om standaard nog gezondere keuzes te kunnen maken en in huis te hebben.


Ja, heb denk ik idd iets hoger gemeten denk ik. Bedankt voor het compliment 😁.

Ja, wat jij omschrijft is het inderdaad, je bent niet heel rigoureus aan het diëten waardoor het allemaal wat normaler voelt en je dus niet als een razende afvalt. Bij mij scheelt het qua snoepen wel heel erg. Ik at elke dag wel veel omdat ik het zo lekker vind. Jij lijkt daar wel een goede balans in te hebben gevonden.
Wat ik nog niet heel streng heb gedaan is de keren dat ik witte Pasta eet als BG zien. Ik tel die niet mee. We eten ong 1x per week/2 weken tortelini van witmeel of bladerdeeg (dat vanavond maar eten we bijna nooit). Misschien zou ik daar nog wat strenger in moeten zijn.
Vandaag woog ik eindelijk wel weer 100gr minder dan vorige week🥳

Nu wandelen met de kinderen😄. Onze bananen ei pannenkoekjes verbranden.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Feb 2021 13:13

Re: LazyFitGirl Methode

Qua centimeters ben je toch echt wel veel kwijt, dus of dat niet als een razende afvallen is..:D.

Nou de balans met die bg momenten is er nog niet zo. Dat ging afgelopen week toevallig goed. Heb een avond gesnackt en taart gehad op een verjaardag. Maar voor deze week heb ik helemaal geen bg nog op de planning. Aan de ene kant, als ik er geen behoefte aan heb, is het wel gek om toch wat te nemen. Maar aan de andere kant.. ik kan dus best wel doorslaan en veel discipline hebben met mezelf bepaalde dingen ontzeggen. Om vervolgens een tijd later door te slaan met veel snoepen. Juist dat alles of niks wil ik vanaf. Dat ik er in m'n hoofd geen behoefte aan heb nu is denk ik vooral vanuit het idee nog dat ik dan helemaal niet ga afvallen ipv dat dat vanuit gezonde gedachten is.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 23 Feb 2021 13:47

Re: LazyFitGirl Methode

Heb je de mindsetguide al gelezen? Want ook heel gedisciplineerd niks nemen neigt een beetje naar dieetgedachten. En aan de andere kant, als het werkt, werkt het. Even uitvinden of je het prettig vindt om wisselend weinig en juist veel bg's te hebben.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 23 Feb 2021 13:51

Re: LazyFitGirl Methode

Ja zijn zeker dieetgedachten! Heb in die zin nog geen goede balans. En ben nog niet aan de mindsetguide toegekomen nee, daar heb ik straks zeker ook nog wel wat aan denk ik.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 23 Feb 2021 14:10

Re: LazyFitGirl Methode

Denk ik ook 😃 is alleen al leuk en verhelderend om te lezen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Feb 2021 15:14

Re: LazyFitGirl Methode

Ik heb de twee boeken deze week als verrassing laten bezorgen bij een vriendin van mij. Ze is er heel blij mee dus misschien moet ik ze voor mezelf ook maar bestellen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 23 Feb 2021 15:37

Re: LazyFitGirl Methode

Leuk cadeau Lady!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 27 Feb 2021 08:32

Re: LazyFitGirl Methode

Hoe gaat het met jullie?
Rixt, van jij hebt al best lang niet gereageerd, gaat het goed met je?

Hier gaat het goed. Geen bijzonderheden eigenlijk.
<<

Anoniem303

Bericht 27 Feb 2021 09:49

Re: LazyFitGirl Methode

Hier gaat het ook goed! Heb niet veel te melden, haha. Vind dit echt fijn vol te houden en heb af en toe echt het idee dat m'n kleding ook wat losser gaat zitten. Maar ik verwacht dat dat een beetje tussen mijn oren zit want ik ben natuurlijk nog helemaal niet zo lang bezig. En van de week was ik ongesteld, had ik één dag een enorme offday en toen ging ik wel flink de mist in met mijn bewust genietmomenten. Maar het idee dat alles losser zit, is ook al fijn!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 27 Feb 2021 10:01

Re: LazyFitGirl Methode

Ja, dat is zeker fijn!! Hoe lang ben je nu bezig?
Fijn dat je het zo goed vol te houden vindt! Wat eet je zoal op een dag?

Ik heb vanmorgen ontbeten met havermout (half melk/half water, banaan, paar rozijnen, kaneel, cacao (vond ik niet zo'n succes) en een theelepeltje tahin. Dat vind ik altijd wel heel lekker zo'n ontbijt.
<<

Anoniem303

Bericht 27 Feb 2021 10:21

Re: LazyFitGirl Methode

Wat ik nu eet op een dag:

Ontbijt: Daarin varieer ik een beetje met volkoren crackers met 20+ smeerkaas, of idd ook havermout met amandelmelk, fruit en wat kaneel. Ik ga straks even wat diepvriesfruit en cacao nibs halen zodat ik af en toe eens zo'n havermoutfeestje ervan kan maken, vind ik zo gezellig eruit zien 🥰
Laatst heb ik ontbeten met pannenkoeken van volkoren pannenkoekmix met spinazie erdoor, en wat zuivelspread light erop. En ik heb een tijdje terug ontbijtmuffins gemaakt.

Tussendoor: op werk vaak 2 mandarijnen en een volkoren soepstengel. Thuis vaak een kop koffie met twee volkoren biscuitjes, of een plak volkoren ontbijtkoek zonder toegevoegd suiker. Dan heb ik het fruit meestal in m’n havermout-ontbijt zitten.

Lunch: Op werk meestal 2 volkoren boterhammen (soms 3) met 30+ kaas, kalkoenfilet of rookvlees. Thuis maak ik nog wel eens een tosti van volkoren pita's of een (ja alweer volkoren 😅) wrap. Bij de lunch tegenwoordig vrijwel altijd wat snoeptomaatjes en komkommer.

Tussendoor: Die wisselt nog wel eens. Vaak rauwkost, soms 2 meergranen rijstwafels, soms ontbijtkoek of biscuitje, soms een bewust genietmoment.

Avondeten: in principe het gewone avondeten wat we altijd al aten, maar dan met zoveel mogelijk switches en extra groenen LF-proof gemaakt. Eventueel later op de avond nog een schaaltje kwark of yoghurt, of een handje noten.

Ik zit vooral enorm bovenop het volkoren (is wel te lezen hierboven) vanwege mijn darmen, en de geen toegevoegde suikers. En het aanvullen met groenten. De andere switches pas ik wel toe maar daar wil ik nog wel eens wat minder consequent in zijn. Ik ben nu denk ik zo'n 3 weken bezig? Ik weet het eigenlijk niet precies, een aantal dingen deed ik al dus die switches gingen vrij natuurlijk. Ohja, en ik drink totaal geen calorieën. Alleen water, (gember)thee en zwarte koffie.

Ik neem verder zo min mogelijk zuivel omdat ik de afgelopen jaren gemerkt heb dat mijn buik dat echt niet tof vind. Kaas en smeerkaas gaat kennelijk wel goed (gelukkig! Wat is een leven zonder kaas, zeg!), maar zeker yoghurt en kwark merk ik wel vrij snel, als ik het regelmatig eet. Die haal ik zoveel mogelijk lactosevrij, dan gaat het vaak wel goed.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 27 Feb 2021 10:40

Re: LazyFitGirl Methode

Wat fijn dat je zo'n gedetailleerd lijstje hebt gemaakt. Dat komt qua hoeveelheden wel overeen met wat ik eet. Dat vind ik dan toch wel fijn te lezen. Op Facebook zijn het altijd zulke creaties, daar heb ik allemaal geen zin in😅😅.

Die volkoren zero ontbijtkoek vind ik super lekker, lekkerder de de gewone volkoren versie (die ik voor lfg nam).
Ik doe veel Notenpasta op mijn brood, denk dat ik daar wat in zou moeten minderen, want daarmee zal ik wel enorm veel binnenkrijgen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 27 Feb 2021 12:49

Re: LazyFitGirl Methode

Rixt wat fijn dat je lekker bezig bent. Één mindere dag vanwege ongesteldheid. Als je verder gewoon bent doorgegaan zal die ene dag geen invloed hebben. En dat je kleding na 3 weken losser zit kan echt wel! Ik heb gister na een dikke week even paar metingen tussendoor gedaan, ik kan dat toch niet goed loslaten. Maar ik was al een paar cm kwijt. En dat merk ik nog niet eens echt.

Olíve dat vind ik hier ook het mooie van. Je kunt best wel eten zoals je deed, maar dan met meer voedzame producten. Al die dingen die je bij anderen ziet zijn niet nodig voor een goed resultaat. In eetswitch gids staat trouwens 2 eetlepels notenboter per dag max als richtlijn. Ik moet daar ook om denken, hou me daar ook niet altijd aan.

Ik was juist wel altijd van de baksels en nieuwe dingen proberen, dus ik ben nu juist wel weer geïnspireerd om dat te doen. Zo heb ik een nieuw favo ontbijt ontdekt: havermout, koffie, cacaopoeder en melk even laten staan, dan toppings erop zoals fruit en notenboter. Deze eet ik voorlopig bijna dagelijks denk ik, echt een ontdekking met die koffie. Ook heb ik een cappuccinocake gebakken, zonder suiker. Heerlijk met notenboter. Normaalgesproken zou ik zoiets in no time op hebben en nu doen we er al een paar dagen mee en neem ik af en toe een stuk als ik er zin in heb. Het bewust zijn van hoeveel honger ik heb en waar ik behoefte aan heb en dan de juiste producten voor handen hebben die ik altijd lekker vind, maakt zo'n verschil. Ik eet nu veel minder en heb desondanks ook minder vaak honger. Zo at ik s avonds standaard nog wel iets omdat ik gewoon van eten hou. Laatst had ik gesport en wilde ik daarna een bakje yoghurt eten. Had nog niet zoveel gegeten die dag en na het sporten vind ik het lekker om nog wat te nemen. Maar ik besefte dat ik totaal geen honger had en dat ik alleen ging eten uit gewoonte en omdat het 'mocht' van mezelf. Heb toen niks genomen en ook geen honger gehad oid. Ik moet nog heel erg loskomen van dieetgedachten en regels die ik voor mezelf had als ik ging afvallen. Maar er zo mee bezig zijn en gedachte dat ik niet mee zo hoef te denken, geeft veel rust.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 28 Feb 2021 07:24

Re: LazyFitGirl Methode

Jouw havermout en cake klinken lekker Joey! Doe je bij die havermout dan gewoon 1 kopie koffie of zo? Is wel een krachtig begin van je dag! Ga ik ook een keer proberen.
Wat goed dat je gedachten al zo de goede kant op gaan en je je realiseerde dat je eigenlijk geen honger had na het sporten. Dat zijn echt goede inzichten!
Hm.. Die Notenpasta, 2 eetlepels is wel weinig. Pfff ik weet niet goed wat ik dan op mijn brood moet doen. Overal zit suiker in, ookal zit het dan in de marge die binnen lfg past, toch voelt het dan minder goed. Maar ik ga er eens op letten.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 28 Feb 2021 20:48

Re: LazyFitGirl Methode

Ik doe er idd 1 kopje koffie bij.
Ik heb deze week 3x brood gegeten, wat ik erop heb gedaan: rookvlees met pijnboompitten en gekookt ei. Tosti met mozzarella, tomaat en pesto. En vanavond had ik geroosterd brood met zuivelspread, pijnboompitten, zalm en komkommer. Op crackers doe ik momenteel cottage cheese met avocado.

Ik heb dat bij mijn muesli Olíve, daar zit ook suiker in maar wel binnen de marge. Deze week 2x gehad en ik merk dan ook dat een havermoutontbijt veel beter vult. Maar die muesli is wel prima en lekker als ik weinig tijd heb of voor de afwisseling of als ik zoals vandaag niks anders in huis heb.

Ik merk heel erg doordat m'n maaltijden zo lekker zijn, ik veel minder behoefte heb daarnaast nog iets ongezonde te nemen. Hebben jullie dat ook?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 01 Mrt 2021 06:49

Re: LazyFitGirl Methode

Nee, dat heb ik niet zo omdst ik mijn maaltijden heel basic houd en ik dus een beetje uit gefantaseerd ben qua beleg. Ik wil er niet zoveel werk mee hebben, ik wil eigenlijk geen vlees en zuivelspread/smeerkaas heb ik het nu ook wel mee gehad merk ik. Ik ga vandaag denk ik even Googlen om wat inspiratie op te doen.
<<

Anoniem303

Bericht 01 Mrt 2021 06:55

Re: LazyFitGirl Methode

Oh Olive het is juist zo leuk, én makkelijk! Laatst heb ik heel LF-proof pannenkoeken voor op mijn werk gebakken, met spinazie en volkorenmeel, kon ik zelf ook mee eten. Tussen de middag pak ik nu net zo makkelijk een wrap of pita en maak ik daar een soort tosti van. Of een soepje, kan ook toch? En avondeten, eigenlijk kun je ieder recept met wat aanpassingen heel goed LF-proof maken. Van alle ‘diëten’ die ik tot nu toe gevolgd heb, vind ik dit echt veruit de meest veelzijdige en zie ik me dit de rest van m’n leven wel volhouden. Puur omdat het geen dieet is en het allemaal om voedzame aanpassingen draait.

Wat at je voor deze tijd graag bij de lunch en als avondeten dan? Misschien kunnen we meedenken?
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 01 Mrt 2021 07:58

Re: LazyFitGirl Methode

Avond eten vind ik geen probleem. Het gaat eigenlijk om het onrtbijt want als lunch eet ik vaak wat we de avond daarvoor hebben gegeten.
Ik ontbeet altijd met volkoren brood met hagelslag. Dat heb ik geswitcht naar zuivelspread ligt, slankie smeerkaas in verschillende smaken, Notenpasta en 100% pindakaas. Dat dus nu al 7 weken en vind ik heel saai worden. Ik wissel het soms af met havermout met banaan en tahin. Yoghurt met fruit vind ik nu niet zo lekker.
Dus nee, ik vind het niet altijd juist heel makkelijk. Ook omdat ik geen vlees wil eten. Ik ga zo maar even wat vegetarische vleeswaren kopen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 01 Mrt 2021 08:09

Re: LazyFitGirl Methode

Heb deze al een keer eerder getipt maar ze zijn zo lekker dat het hier ook wel past:

Afbeelding

Ik neem dit vaak als ontbijt met Griekse yoghurt, kaneel en appel. Misschien vind jij dat ook lekker Olíve!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 01 Mrt 2021 09:00

Re: LazyFitGirl Methode

Zora schreef:Heb deze al een keer eerder getipt maar ze zijn zo lekker dat het hier ook wel past:

Afbeelding

Ik neem dit vaak als ontbijt met Griekse yoghurt, kaneel en appel. Misschien vind jij dat ook lekker Olíve!

Oh dat klinkt als een lekker ontbijt!

Ik heb vanmorgen mijn maten opgenomen. Die kende ik opzich wel. Maar voor het eerst sinds denk ik 10 jaar weer op de weegschaal gestaan (waarbij ik het gewicht zelf ook weet). Had het ongeveer wel verwacht, maar toch schrok ik toen ik de cijfers zag staan. Tijd om echt mijn eet-/leefstijl te veranderen.
Bij mij ligt het probleem niet zozeer bij de dagelijkse maaltijden geloof ik. Maar vooral om het snoepen in bedwang te houden. Vandaag ging ik volkoren producten halen, maar meeste eet ik eigenlijk wel al. Behalve volkomen lasagnebladen. Die heb ik vandaag dus gekocht.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 01 Mrt 2021 09:10

Re: LazyFitGirl Methode

Zora schreef:Heb deze al een keer eerder getipt maar ze zijn zo lekker dat het hier ook wel past:

Afbeelding

Ik neem dit vaak als ontbijt met Griekse yoghurt, kaneel en appel. Misschien vind jij dat ook lekker Olíve!


Dank voor de tip! We hebben die! Vind ik idd wel lekker maar dan meer als avondsnack.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 01 Mrt 2021 09:17

Re: LazyFitGirl Methode

Meg schreef:
Zora schreef:Heb deze al een keer eerder getipt maar ze zijn zo lekker dat het hier ook wel past:

Afbeelding

Ik neem dit vaak als ontbijt met Griekse yoghurt, kaneel en appel. Misschien vind jij dat ook lekker Olíve!

Oh dat klinkt als een lekker ontbijt!

Ik heb vanmorgen mijn maten opgenomen. Die kende ik opzich wel. Maar voor het eerst sinds denk ik 10 jaar weer op de weegschaal gestaan (waarbij ik het gewicht zelf ook weet). Had het ongeveer wel verwacht, maar toch schrok ik toen ik de cijfers zag staan. Tijd om echt mijn eet-/leefstijl te veranderen.
Bij mij ligt het probleem niet zozeer bij de dagelijkse maaltijden geloof ik. Maar vooral om het snoepen in bedwang te houden. Vandaag ging ik volkoren producten halen, maar meeste eet ik eigenlijk wel al. Behalve volkomen lasagnebladen. Die heb ik vandaag dus gekocht.


Qua tussendoortjes denk ik dat je jezelf daar de tijd even voor moet gunnen. Opschrijven wat jij echt de allerlekkerste tussendoortjes vindt en die dan in plannen als bewuste geniet momenten. In het begin mag dat best wat meer zijn en je bouwt het dan af. Zit je ook op Facebook in de groep? Daar heeft ze vanmorgen een webinar geplaatst die ze vorige week heeft gegeven.
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1750

Geregistreerd: 20 Sep 2013 10:14

Bericht 01 Mrt 2021 09:25

Re: LazyFitGirl Methode

Oh dat is een goede, ik ga me nu gelijk aanmelden
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers