Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overblijven op je vrije dag

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 23 Feb 2021 19:13

Overblijven op je vrije dag

Doen jullie dat weleens met jullie kind(-eren)? Waarom wel/niet?

Vroeger had ik een romantisch beeld bij het thuis komen lunchen in de pauze maar in de praktijk is het vooral haasten en naar de klok kijken. Ik merk dat ik veel relaxter met mijn vrije dag om kan gaan als er wordt overgebleven maar ik voel me wel vaak schuldig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Feb 2021 19:15

Re: Overblijven op je vrije dag

Ja hoor, ik werk al maanden thuis en J blijft dan gewoon over. Nu mag het niet door de maatregelen maar J wordt er zelf ook niet blij van om tussen de middag naar huis te komen. Dus ik voel me geen seconde schuldig dat hij op school eet op de dagen dat ik thuis ben.
2015 💙
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 23 Feb 2021 19:26

Re: Overblijven op je vrije dag

Ik dacht serieus even: ik heb nooit een vrije dag als de oudste op school is. Maar dat heb ik wel, elke maandag 😅. Voelt alleen niet zo omdat ik de tweeling dan ook thuis is. Maar de oudste blijft dan gewoon over, het wordt me anders veel te veel gehaast en gedoe met halen en brengen met ook nog de twee peuters.

In jouw geval zou ik me er ook echt niet schuldig over voelen hoor! Bij mijn dochter op school blijft bijna iedereen over, ook heel gezellig voor je dochter. Pas als zij zou aangeven liever thuis te eten zou ik er over nadenken ;-).
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2021 19:53

Re: Overblijven op je vrije dag

Ja hoor. Ik neem regelmatig vrij wanneer de meisjes op het KDV zijn!
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 23 Feb 2021 20:23

Re: Overblijven op je vrije dag

Ik denk dat ik dat later wel ga doen. In het geval van mijn kinderen betekent dat dan dat ze ook 3 kwartier eerder uit zijn. Lijkt me veel relaxter, zo een lange middag om te spelen, in plaats van even snel een boterham naar binnen duwen thuis.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 23 Feb 2021 20:26

Re: Overblijven op je vrije dag

De oudste blijft over op de dag dat papa thuis is. Anders is het inderdaad gehaast en gedoe met het slaapje van de jongste. Op de dag dat opa en oma oppassen, wordt ze wel opgehaald, maar ze vindt het nu nog stom dat ze dan weer terug naar school moet 😅

Overigens is er nu een continu rooster ivm corona, dus op dit moment is het niet aan de orde.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem321

Bericht 23 Feb 2021 20:28

Re: Overblijven op je vrije dag

Heeft jullie basisschool dan geen continurooster? Dan eten ze toch sowieso op school?
<<

Anoniem313

Bericht 23 Feb 2021 20:31

Re: Overblijven op je vrije dag

Minx schreef:Ja hoor, ik werk al maanden thuis en J blijft dan gewoon over. Nu mag het niet door de maatregelen maar J wordt er zelf ook niet blij van om tussen de middag naar huis te komen. Dus ik voel me geen seconde schuldig dat hij op school eet op de dagen dat ik thuis ben.


Dat is toch ook geen vrije dag? Ik werk ook thuis maar als ik de kinderen zou moeten halen en brengen voor lunch ben ik ruim een uur kwijt, terwijl ik nu gewoon door kan werken.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 23 Feb 2021 20:39

Re: Overblijven op je vrije dag

Mijn zoon blijft elke vrijdag over, op mijn vrije dag. Op zijn school is een soort semi continurooster, elke schooldag van 8.30 tot 14.30 maar wel lunchpauze van 12 tot 13 uur. Een uurtje is echt niet voldoende tijd om hem op te halen, rustig te laten eten en weer naar school te brengen.

♥♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Feb 2021 20:42

Re: Overblijven op je vrije dag

Daar zou ik me echt absoluut niet schuldig om voelen! Heerlijk juist, even een dagje voor jezelf zonder dat je weer moet haasten om haar op te halen. Gewoon doen!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem328

Bericht 23 Feb 2021 21:08

Re: Overblijven op je vrije dag

Zijn er nog zoveel scholen waar geen continurooster is?

Ik zou me er overigens niet schuldig om voelen! Het lijkt me zo'n gevlieg en gedoe.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 23 Feb 2021 21:18

Re: Overblijven op je vrije dag

Ja hoor zeker bestaan die scholen nog. Continu rooster is op onze school ook niet bespreekbaar tot 2025. Alleen nu met Corona hebben ze wel continu rooster, alhoewel ze woensdag wel eerder uit zijn.

Mijn kinderen blijven op maandag, dinsdag en donderdag over, dat zijn mijn werkdagen. Als het een keer zo uitkomt dat ik vrij ben of mijn man, dan blijven ze gewoon over. Hebben hier ook een contract voor, dus voor betaald.

Op vrijdag moet de oudste s middags naar school en de middelste is vrij in de middag. Dan blijft de oudste niet over. Volgend jaar moet de middelste ook naar school op vrijdag en ik denk dat ik ze dan laat overblijven. Het is een uurtje, vaak komen ze pas 5 of 10 over 12 naar buiten en 12.50 moeten we naar school vertrekken. Dus een hoop gehaast en gedoe en de jongste moet ook nog slapen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11589

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Feb 2021 21:50

Re: Overblijven op je vrije dag

Caulfield schreef:
Minx schreef:Ja hoor, ik werk al maanden thuis en J blijft dan gewoon over. Nu mag het niet door de maatregelen maar J wordt er zelf ook niet blij van om tussen de middag naar huis te komen. Dus ik voel me geen seconde schuldig dat hij op school eet op de dagen dat ik thuis ben.


Dat is toch ook geen vrije dag? Ik werk ook thuis maar als ik de kinderen zou moeten halen en brengen voor lunch ben ik ruim een uur kwijt, terwijl ik nu gewoon door kan werken.


Klopt nu niet maar als ik wel vrij ben zou hij ook gewoon overblijven. Vooral ook omdat hij het zelf dus helemaal niet fijn vind om weer naar school te moeten voor de tweede keer. Wij wonen 2 min lopen van de school maar het is gewoon onhandig nu.
2015 💙
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 24 Feb 2021 10:54

Re: Overblijven op je vrije dag

Bedankt voor jullie fijne reacties! Ik ga me minder schuldig proberen te voelen.

Haha Teun, dat komt vast wel als de tweeling straks op school zit.

En onze school heeft dus geen continuerooster helaas. Bij de eerste lockdown wel maar de leraren vonden het niks.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 24 Feb 2021 12:57

Re: Overblijven op je vrije dag

De school waar mijn zoon heen gaat heeft ook geen continu rooster, voor nu heb ik geen overblijven op onze vrije dagen afgesproken, omdat het me in de begin periode fijn lijkt dat hij even naar huis mag, maar snap heel goed dat je kind voor continuïteit gewoon over laat blijven, dus niet schuldig voelen!
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 24 Feb 2021 15:12

Re: Overblijven op je vrije dag

Eerst ging hij alleen overblijven op de dagen dat ik werkte. De laatste tijd ging hij standaard op donderdag omdat ik dan met dochter ging zwemmen en door Corona de tijden waren veranderd en ik dan niet op tijd bij school kon staan. Gaf wel stuk meer rust op die dag.

Nu heeft de school sinds de scholen open zijn gegaan half febr. tijdelijk een continue rooster ingesteld dus nu blijft hij op ma, di, do standaard over. Als het weer terug gaat naar normaal zal hij op deze dagen ook gaan overblijven omdat zijn zusje ook naar school gaat en ze dit jaar op twee verschillend locaties zitten. Ik ben anders twee uur bezig met ze ophalen, eten en weer beide terug brengen. En dan moet de jongste ook nog in die periode slapen. Dus straks wel lekker dat ik daar niet over hoef na te denken en ook wat meer tijd heb om aan andere dingen toe te komen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3118

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 24 Feb 2021 19:36

Re: Overblijven op je vrije dag

Hier geen kinderen die overblijven maar mijn zus en ik deden dat wel vaak omdat we het gewoon leuk vonden dus ik zou me er maar niet schuldig over voelen. Mijn moeder werkte toen niet en was gewoon thuis :smile:
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 25 Feb 2021 10:13

Re: Overblijven op je vrije dag

Gewoon lekker doen. Bij mijn dochter op school is het eigenlijk eerder sporadisch dat mensen hun kinderen tussen de middag ophalen. Lijkt me juist voor de kinderen ook prettiger dat ze niet heen en weer hoeven te sjezen. Ik werk nu sowieso op de dagen dat zij overblijft maar ik neem gerust ook weleens vrij als zij naar de naschoolse gaat. Ze vindt het daar superleuk en dan heb ik eventjes een momentje voor mezelf. Dat mag best af en toe :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Feb 2021 10:39

Re: Overblijven op je vrije dag

Oh ik wist ook niet dat er nog zoveel scholen echt met een pauze werken met ophalen! Moet je ook maar net geen baan hebben.
School van m’n zoons heeft een soort semiverplichte overblijf. Je mag je kind wel halen als je echt wilt maar het is niet echt gangbaar. Net zo relaxt voor die kids, denk ik.

En nu met de corona hebben ze continurooster. Prima zo.
#teammaple🍁
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6128

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Feb 2021 10:41

Re: Overblijven op je vrije dag

Dat lijkt me ook beter hoor! Hoe laat is de school van jullie kinderen dan uit? Hier pas om 15.30u dus dan vind ik zo’n dag best lang. Woensdagmiddag zijn ze vrij.
<<

Anoniem328

Bericht 25 Feb 2021 12:07

Re: Overblijven op je vrije dag

Mede daarom vind ik het continurooster zo fijn. School gaat hieruit om 14.15 uur. Dan kun je nog fijn wat doen of ze kunnen lekker een poos spelen met vriendjes tot etenstijd.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 25 Feb 2021 12:21

Re: Overblijven op je vrije dag

Hier ook geen continurooster. Mijn dochter is op maandag, dinsdag en donderdag om 15.15u uit, op woensdag om 12.15u en op vrijdag om 12u.

Op de korte dagen heeft ze vaak speelafspraakjes, van de lange dagen gaat ze 2 van de 3 naar de BSO (normaal gesproken dan). Ik vind het wel relaxed en ze vaart er wel goed bij.

Er is dus een wat langere overblijfpauze op school op de lange dagen, maar dat vullen ze heel leuk: met studenten van het CIOS die elke dag sport en spel organiseren voor alle kinderen.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25126

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Feb 2021 12:26

Re: Overblijven op je vrije dag

Op de school waar N staat ingeschreven is er nu ook nog geen continurooster, al lunchen de meeste kinderen volgens mij wel gewoon op school. Ben ik ook wel van plan. Ze zijn om 14.45 uur uit en op woensdag en vrijdag om 12.15 of 12.30 uur. Mogelijk verandert het ergens in de loop der jaren nog wel in een continurooster met elke dag dezelfde eindtijd. Lijkt mij wel fijn eigenlijk, maar als leerkracht leek het me altijd vreselijk.
❤ 7 juni 2018
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 25 Feb 2021 15:09

Re: Overblijven op je vrije dag

SoGood schreef:Dat lijkt me ook beter hoor! Hoe laat is de school van jullie kinderen dan uit? Hier pas om 15.30u dus dan vind ik zo’n dag best lang. Woensdagmiddag zijn ze vrij.


Elke dag 15:00 en op woensdag 12:15. Maar dat ene uurtje tussendoor zal toch niet het verschil maken op zo'n dag? Het is alleen maar heen en weer, boterham naar binnen en klaar. Nu kan ze gewoon relaxed eten en nog wat spelen met vriendinnetjes, hoeft niemand zich te haasten.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers