Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe servie

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Feb 2021 07:49

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Bisq schreef:Ik heb ook net vorige week servies van melamine gekocht, balen. Maar 100% melamine mag je wel gebruiken voor koud eten en drinken.
Maar what about siliconen servies? Is dat wel ok? Daar heb ik een paar schaaltjes van en vind het ideaal dus wil er wel meer van.
En alle vorkjes en lepels zijn ook van bamboe en melamine dus die moet ik helaas ook vervangen.


Even opgezocht (van Wikipedia met bron erbij):

At around 200 °C in oxygen-containing atmosphere, PDMS releases traces of formaldehyde (but less than other common materials such as polyethyleen)

Oftewel wel formaldehyde maar bij veel hogere temperaturen.

Het melanine wat we hebben blijft hier gewoon in de kast, zo vaak gebruiken we het niet en vaak voor koud eten. Vaatwassen doen we op 55 graden. Ons bestek is overigens van metaal of BPA-vrije babylepels. Ik zou zelf ook niet met ander bestek willen eten.., lijkt me niet prettig.
08/2018
05/2021
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 20 Feb 2021 08:19

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Thx MissEnergy.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 20 Feb 2021 08:32

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Hoe zit het nu met melamine in de vaatwasser? Ik gebruik meestal het hete programma.

Moet ons camping servies ook nog maar even bekijken. Sowieso mooie, dure bamboe borden en bekers :(

Voor H heb ik een emaille bordje, denk dat ik daar ons camping servies maar mee uitbreid
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 20 Feb 2021 08:37

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Bedacht mij vanmorgen dat mijn vakjesborden van de action (picknick bordjes?) waarschijnlijk ook bamboo zijn. Jammer
<<

Anoniem304

Bericht 20 Feb 2021 08:39

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Blue Phone schreef:Hoe zit het nu met melamine in de vaatwasser? Ik gebruik meestal het hete programma.

Moet ons camping servies ook nog maar even bekijken. Sowieso mooie, dure bamboe borden en bekers :(

Voor H heb ik een emaille bordje, denk dat ik daar ons camping servies maar mee uitbreid

MAx. 60 graden geloof ik!
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Feb 2021 09:19

Re: Waarschuwing NVWA stop met gebruik melamine en bamboe se

Savi schreef:
Blue Phone schreef:Hoe zit het nu met melamine in de vaatwasser? Ik gebruik meestal het hete programma.

Moet ons camping servies ook nog maar even bekijken. Sowieso mooie, dure bamboe borden en bekers :(

Voor H heb ik een emaille bordje, denk dat ik daar ons camping servies maar mee uitbreid

MAx. 60 graden geloof ik!


Op ons melamine bord staat geloof ik 70 graden.

Bijna alle bikkelharde plastic borden van wat glimmend materiaal zijn melamine. Vaak genoeg staat materiaal nl wel op verpakking, maar niet op product zelf!
08/2018
05/2021
Vorige

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers