Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

<<

Anoniem131

Bericht 28 Nov 2013 15:25

Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Ik moet even mijn frustratie spuien!

Gisteren hebben al mijn collega's in een overleg te horen gekregen dat ik per volgende week geen werk meer heb. Stomverbaasd kwam er een collega terug op de kamer die nogal pissig was dat ik het niet had verteld.
Helaas was de grote grap dat ik van niks wist.
Inmiddels heb ik aan het einde van de ochtend een mail gekregen dat ik na volgende week niet meer hoef terug te komen. En dat mag. Dat staat in mijn contract en ik heb er ook begrip voor.
Maar waar ik geen begrip voor heb is dat mijn collega's en 'ondergeschikten' hier eerder van op de hoogte waren en dat het zo laat is gemeld (per mail!!) want het heeft met een planning en begroting te maken die er al maanden ligt. Ik heb hier dan ook een mail over gestuurd en het enige wat ik terug krijg is dat er beter gecommuniceerd had moeten worden.
Wat moet ik hiermee? acuut al mijn vakantie-uren opnemen en niets mee overdragen wat mij geen goed gevoel geeft of maar gewoon nog de laatste week afmaken?
Ik vind dit gewoon geen manier van werken of omgaan met je personeel en ik werk er ook al heel lang dus ik ken iedereen ook persoonlijk wat het makkelijk maakt om even bij me binnen te komen. Voelt als een dolk in mijn rug.
<<

Anoniem17

Bericht 28 Nov 2013 15:53

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Wauw, ik kan me goed voorstellen dat je hier kwaad om bent. Ik vind dat jij het recht hebt om als eerste te weten dat je eruit ligt, dat lijkt me gewoon een normale gang van zaken. Ik zou in staat zijn om inderdaad al mijn vakantie-uren op te nemen uit kwaadheid, maar heb geleerd om altijd iets netjes af te sluiten en zou dus uiteindleijk gewoon die laatste week afmaken en alles netjes overdragen. Dan valt jou in ieder geval niets te verwijten.
<<

Anoniem27

Bericht 28 Nov 2013 15:56

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Wat een ontzettend rare actie van je werkgever. Ik zou geneigd zijn verlofuren op te nemen maar ik denk dat het slimmer is de eer aan jezelf te houden. Zij zijn nu de boeman, niet jij. Ik denk altijd, karma is a bitch dus zou geen rare dingen doen. Wellicht kun je het bedrijf nog gebruiken als referentie. Kun je niet persoonlijk naar een teamleider of manager stappen?
<<

Anoniem187

Bericht 28 Nov 2013 16:00

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Wow, wat onfatsoenlijk om het jou niet persoonlijk te vertellen.
Ik weet niet of je vakantie uren en vrije dagen uitbetaald krijgt of dat je ze per direct op moet nemen? Mocht je ze niet uitbetaald krijgen, dan zou ik alles opmaken. Oké, wat je niet opgemaakt krijgt moeten ze je wel uitbetalen.
Het is heel lief dat jij je werk goed over wilt dragen, maar ik zou dit niet doen wanneer je de dan je vrije dagen niet kunt opmaken en deze ook niet uitbetaald krijgt. Hadden ze het maar eerder moeten zeggen, ze wisten het blijkbaar al een tijdje. Dan had jij de kans gehad om je dagen op te maken en om je werk over te dragen. Nu is het hun probleem.
<<

Patsy

Bericht 28 Nov 2013 16:01

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Ik ben er ook altijd voor om het netjes af te sluiten, maar ik weet serieus niet of ik dat in deze situatie ook zou doen. De manier waarop dit gegaan is vind ik echt niet kunnen.
<<

Anoniem27

Bericht 28 Nov 2013 16:10

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Maar uiteindelijk ben jij dan degene die scheef wordt aangekeken, zo werkt het nou eenmaal wel. Ik zou het niet doen!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 28 Nov 2013 16:57

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Jeetje... Wat een schok moet dit zijn! En ronduit asociaal dat je collega's dit al weten, terwijl jij nog niet op de hoogte was. Ik zou er ook moeite mee hebben om toch op een nette manier alles af te ronden. Maar ik zou dit toch dien.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 28 Nov 2013 17:35

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Dat is wel verre van netjes ja, wat een nare manier.
Zag je het al wel aankomen? Ook ik kan me voorstellen dat je de neiging hebt om je uren op te nemen en denkt laat ze het maar bekijken. Maar voor je eigen gevoel is het wel zo prettig om er netjes weg te gaan, ook al gaan ze niet zo met jou om. Sterkte.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 28 Nov 2013 17:42

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Wat een rare gang van zaken! Ik zou ook wel pissig zijn.
Desondanks kun je het voor jezelf netjes afhandelen door je werkzaamheden netjes aan een ander over te dragen en met opgeheven hoofd weg te gaan hoewel het in dit geval aantrekkelijker klinkt om je vrije dagen lekker op te nemen.
Als je alles netjes afhandelt kunnen er in iede geval weinig rare verhalen de ronde over je doen als je weggaat.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 28 Nov 2013 18:14

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Ik heb dat ook lang geleden gehad bij mijn eerste baan (wel bij het bedrijf waar ik nu ook werk), ik zou geen nieuw contract krijgen ivm rustige periode. Op zich geen probleem maar mijn vader wist het dus eerder dan ik zelf. Hij had het van een buurman gehoord die er ook werkte. Toen ik het officieel te horen kreeg zei hij later dat hij het dus al wist. En daar was ik inderdaad ontzettend pissig over, gewoon over de manier van communiceren.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 28 Nov 2013 18:16

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Jeetje daar zou ik ook echt niet blij van worden dat het op zo`n manier gedaan word. Wel zou ik de eer aan jezelf houden door de week af te maken.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem185

Bericht 28 Nov 2013 18:32

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Als ik nog vakantieuren over zou hebben en die niet uit kan laten betalen, zou ik ze zéker opnemen. Gewoonweg omdat je er recht op hebt. Het is dan inderdaad jammer dat het zo af moet lopen, maar het loopt sowieso al rot af.
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:11

Bericht 28 Nov 2013 18:48

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Wat voor soort contract heb je?
03/2019
11/2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 28 Nov 2013 19:31

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Tsja, werkgevers zijn nu eenmaal niet te vertrouwen. De eerste goede betrouwbare en eerlijke werkgever moet ik nog tegen komen. De enige reden om het jouw pas zo te laten weten is om de rust te bewaren je werk en jou nog gemotiveerd te houden, want als je al een paar maanden eerder wist dat je weg moest dan zou je de afgelopen maanden veel minder gemotiveerd zijn op je werk. Hopelijk vind je snel iets anders en het bedrijf geeft zo wel een mooi (dus niet) visitekaartje af richting de andere werknemers (je collega's).
<<

Anoniem315

Bericht 28 Nov 2013 19:40

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Wat akelig! Ik zou flink mijn ongenoegen uiten door heel stoïcijns en vooral niet gezellig mijn werk af te ronden de laatste week.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 28 Nov 2013 20:05

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Wat belachelijk....Lijkt mij nou niet zo heel moeilijk om te bedenken dat het wel zo netjes is dat jij als eerste geïnformeerd wordt en niet jouw collega's.

Ik zou denk ik nu ook zoiets hebben van ik neem mijn vakantieuren op en jullie zoeken het verder maar uit.. Maar zou me daar dan toch ook wel weer een beetje schuldig over voelen.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem121

Bericht 28 Nov 2013 22:52

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Mij hebben ze in oktober op zo'n manier ontslagen. Ik moest het lezen in de notulen terwijl een week daarvoor nog werd verteld dat ik mocht blijven, overgenomen zou worden en een contract zou krijgen... Ik was uitzendkracht en heb netjes bedankt voor de eer om nog iemand in te gaan werken. De sleutel ingeleverd en m'n vakantiedagen opgenomen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 29 Nov 2013 09:55

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Het is behoorlijk asociaal. Ik kreeg een keer tijdens de teamvergadering te horen dat ik het volgende schooljaar niet terug hoefde te komen. Daar heb ik de locatiedirecteur later op aangesproken en die dacht echt zeker het al tegen mij gezegd te hebben. Toch maar even heel duidelijk gemaakt dat het niet zo was en dat hij iets netter dit soort dingen moet afhandelen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem131

Bericht 29 Nov 2013 15:43

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Kaat schreef:Wat voor soort contract heb je?

Een contract waarbij dat mag en dat is ook het probleem niet.

Ik heb inmiddels besloten voor de middenweg te gaan. Ik werk volgende week nog 2 dagen en de rest neem ik aan vakantie op. Inmiddels heb ik meerdere managers binnen het bedrijf gesproken en die vinden deze gang van zaken gelukkig verre van normaal. Daar voel ik me wel gesterkt door.
<<

Anoniem131

Bericht 29 Nov 2013 15:47

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Lampenkapje schreef:Als ik nog vakantieuren over zou hebben en die niet uit kan laten betalen, zou ik ze zéker opnemen. Gewoonweg omdat je er recht op hebt. Het is dan inderdaad jammer dat het zo af moet lopen, maar het loopt sowieso al rot af.

Ja, inderdaad. Hoe het ook af zou lopen, het zal sowieso rot zijn. Toch is het jammer want ik heb hier met heel veel plezier gewerkt en ga nu met een nare bijsmaak weg.
<<

Anoniem12

Bericht 29 Nov 2013 15:48

Re: Welja! Ontslagen en de laatst die het hoort

Fijn dat je het zo hebt kunnen regelen volgende week, maar wat een actie zeg. Ongelooflijk.

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers