Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weerstandband oefeningen

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 30 Jan 2021 21:09

Weerstandband oefeningen

Ik ben benieuwd of hier meer mensen zijn met weerstandsbanden en welke oefeningen ze doen!

Zelf heb ik vandaag nieuwe weerstandbanden, eerder had ik een los elastiek die ik knoopte. Het nadeel daarvan vond ik dat het erg veel oprolde en daardoor niet lekker zat.
Het voordeel van oefenen met een weerstandband vind ik dat je oefeningen wat zwaarder zijn en meer effect hebben.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 30 Jan 2021 21:26

Re: Weerstandband oefeningen

Ik heb alleen zo'n elastisch stuk plastic van een paar euro.
Eerst even kijken of ik dat wat vind.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2021 21:48

Re: Weerstandband oefeningen

Ik gebruik ‘m wel bij thuis workouts en in (online) workouts van de sportschool. Je kunt je oefeningen er idd zwaarder mee maken. Ik doe o.a. biceps curls, crab walks, donkey kicks, en squats ermee. En nog iets wat ik niet goed kan uitleggen, een soort core rotatie. Die doe ik alleen met een trainer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 30 Jan 2021 22:10

Re: Weerstandband oefeningen

https://www.chloeting.com/program/

Zij heeft hele mooie oefeningen ook met banden.

Ik gebruik de banden vooral om mn billen wat ronder te krijgen.
2015 💙
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 31 Jan 2021 10:25

Re: Weerstandband oefeningen

Ik gebruik die banden ook, ook voor dezelfde oefeningen die cauldfield noemt. En ook om m'n billen te trainen. Volgens mij heet het hip thrust? Dus dan ga ik liggen, billen in de lucht en voeten zijn onder m'n kniën, en dan telkens heupen omhoog duwen en benen uit elkaar.

Ben nog wel op zoek naar oefeningen voor m'n armen die ik met de weerstandbanden kan doen!
<<

Anoniem313

Bericht 31 Jan 2021 10:40

Re: Weerstandband oefeningen

Ja dat zijn hip thrusts idd!
Voor je armen kun je naast die biceps curls ook front of lateral raises doen, en tricep extensions.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3607

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 31 Jan 2021 11:39

Re: Weerstandband oefeningen

Ik doe ook de oefeningen die Caulfield noemt.
Van welk merk zijn jullie weerstandsbanden?
De lichtste band is bij mij al geknapt na 2 maanden en ik gebruikte hem al het minste van allemaal.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

loura

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 658

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 31 Jan 2021 11:48

Re: Weerstandband oefeningen

Ik sport thuis voornamelijk en ook met een weerstandsband. Op Fitnessblender hebben ze meerdere workouts met de band.

https://www.fitnessblender.com/videos/g ... gh-workout
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11563

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jan 2021 12:08

Re: Weerstandband oefeningen

Ik heb banden van Ali. Ik was op zoek naar een specifiek soort en die ik kon vinden op bol.com waren alsnog van Ali.

Vriendinnen van mij hebben die ook besteld. Zijn stoffen banden en ze blijven goed op hun plek zitten.
2015 💙
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 17 Feb 2021 20:06

Re: Weerstandband oefeningen

Leuk zoveel reacties!

Ik heb banden van Blissfit die zijn van latex katoen en nog een stof. Hierdoor krullen ze niet op, zijn het stevige brede banden. Voor de benen en billen erg fijn maar voor de armen toch lastiger merk ik. Je grijpt daardoor minder makkelijk met je hand een band vast. Daarom doe ik voor de armen vier oefeningen waarbij je de band om je handen of armen doet. Ze heten de Overhead ontward push, scapular retraction, bicep curls en rear delt raises.
Voor mijn benen, buik en billen volg ik YouTube filmpjes van blissfit, ze hebben er drie met ieder vijf oefeningen. Elke keer doe ik een van die filmpjes plus arm oefeningen.

Eerder had ik een losse latexband die ik zelf knoopte, die was echt stukken soepeler en minder sterk. Totaal niet te vergelijken met deze.

Loura en Minx ik ga jullie link even bekijken.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers