Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 14 Feb 2021 18:17

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd Marsy. Mij lijkt het ook best spannend om op te zeggen.

Bedankt allemaal voor de tips. Ik ga vanavond even met teams oefenen. En laat het gewoon maar over me heen komen.

Toetie, ik heb gegoogled en toen adv de dingen die daar in stonden mijn brief gemaakt. Mijn cv hoefde ik alleen wat bij te werken. Maar wat ik bijvoorbeeld heb verandert is eerst een inleidend stukje over mezelf.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Toetie

Kletskop

Berichten: 695

Geregistreerd: 11 Feb 2021 19:06

Bericht 14 Feb 2021 21:34

Re: Sollicitatietopic #2

Ik wil nu solliciteren op een baan in de zorg maar kom totaal niet uit die sector. Ik werk nu bij een v.uilnis verwerkings bedrijf.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Feb 2021 09:36

Re: Sollicitatietopic #2

Heb vandaag per e-mail opgezegd, natuurlijk niks gehoord. Wel super gesprek gehad met nieuwe team en voel me zó welkom. Andere team was zo afstandelijk. Kreeg meteen een e-mail na gesprek hoe fijn ze het hadden gevonden.

Wat leuk Toetie! Er zijn vast dingen die je daar geleerd hebt die je kunt gebruiken in je nieuwe baan?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 15 Feb 2021 21:34

Re: Sollicitatietopic #2

Nou het gesprek via teams gehad. Vond het wel wat gek, maar voelde ook juist alsof je afwisselend 1 op 1 met iemand praatte. Dus dat voelt ook wel veilig. Er waren namelijk vier directeuren bij en iemand van hr. Alleen jammer dat die laatste zo stoorde dat ze onverstaanbaar was.
Van de vijf gaan er drie door. En morgen nog een gesprek bij een andere stichting. Maar dan wel in real life. Ik heb het gevoel dat je een toch iets meer gevoel erbij hebt.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Feb 2021 13:13

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend maddie, wanneer hoor je meer?

Ik had vanochtend gesprek. Was heftig, maar vanaf 1 april heb ik een andere functie. Wat wel grappig was is dat ik een aantal dingen zei over hoe ik werk en in elkaar steek en de directeur daar op doorvroeg omdat het over het algemeen tegenstrijd is. Waarop mijn leidinggevende die ook bij het gesprek zat het kon bevestigen.
2015 💙
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 16 Feb 2021 15:21

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd, Minx!

Hier ligt het solliciteren even stil.
Ik ga nu eerst een loopbaantraject volgen om te ontdekken waar mijn krachten liggen en waar ik energie van krijg.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Feb 2021 20:50

Re: Sollicitatietopic #2

Succes Maddie! Waar hoop je op?
Minx, waarom was het heftig en tegenstrijdig?
Chava, interessant proces, schrijf je hier mee?

Ik heb niks meer gehoord van mijn opzegemail. Ik irriteer me zo vreselijk aan dit team en hoe ze kunnen negeren als je niet belangrijk of nodig bent. Zo blij met andere team, al moet ik daar nu wel van de bodem weer beginnen en veel inwerk- en inleestijd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 16 Feb 2021 21:07

Re: Sollicitatietopic #2

Het vuur werd me aardig aan de schenen gelegd al had ik het echt goed voorbereid. En een aantal eigenschappen die ik heb zijn vaak eigenschappen die je niet vaak in deze combi tegen komt. Wat tegenstrijdig kan klinken. Gelukkig kent mijn leidinggevende me goed waardoor hij dus kon bevestigen dat ik beide eigenschappen bezit.

Wel irritant dat ze niet reageren op jouw mail. Vind dat ook echt niet netjes.
2015 💙
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 17 Feb 2021 14:23

Re: Sollicitatietopic #2

Slordig dat je geen reactie hebt gehad, Marsy.

Ik ga hier zeker posten over mijn proces.
Weet nog niet wanneer ik kan beginnen. Mijn werkgever heeft maandag groen licht gegeven en nu word ik ingepland.
Ben echt ontzettend benieuwd en heb er ook veel zin in.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 17 Feb 2021 20:52

Re: Sollicitatietopic #2

Heb Intussen reactie gehad en ze hadden mij ook nodig. Maar goed, ik heb zo lang zitten wachten, nu zitten ze in de penarie. Heb aangeboden dat ik wel wil helpen maar ze zich moeten aanpassen aan mijn schema en ik me niet in bochten ga wringen. Semester begint 1 maart, dan had ik het eerder moeten weten ipv gistermiddag.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 17 Feb 2021 22:08

Re: Sollicitatietopic #2

Wat goed Minx, gefeliciteerd! Gesprekken kunnen heel pittig zijn.

Gister had ik het gesprek bij de tweede stichting. Voelde me iets meer op mijn gemak. De vragen voelden minder pittig aan. Meer als oprechte interesse. Maar dat kan ook komen door het verschil tussen teams en irl.
Ik hoor morgen ochtend van de eerste stichting en deze week ook nog van de tweede.
Ik vind het best lastig om het tegelijk naast elkaar te laten lopen. Maar ben er wel eerlijk in geweest. De stichtingen hebben ook samen de vacature uitgezet.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 19 Feb 2021 16:36

Re: Sollicitatietopic #2

Hier even een update. Ik kan bij beide stichtingen aan de slag. Ik ga mijn gevoel volgen en de stichting kiezen waar ik het beste gevoel bij had. Moet natuurlijk wel mijn assessment gaan halen voordat ik echt in dienst kan komen. Dus dat wordt de komende tijd weer even wat kennis omhoog halen.

@ Toetie, zijn er bij jou nog ontwikkelingen?
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Feb 2021 17:10

Re: Sollicitatietopic #2

Gefeliciteerd en succes met je assessment.

Ik heb me vandaag aangemeld voor de opleiding die ik mag gaan doen. Kan op hele korte termijn al starten 🥳🥳
2015 💙
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 20 Feb 2021 22:33

Re: Sollicitatietopic #2

Dank je wel. Wat fijn dat je zo snel al kunt starten.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem331

Bericht 01 Mrt 2021 21:01

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb laatste gesolliciteerd maar niet gekozen om op gesprek te komen. Nu zag ik net dat de vacature weer open is gezet omdat ze geen match hadden met de kandidaten. Dus ik heb de brutale schoenen aangetrokken en er op gereageerd. Gelijk leuk contact, en ik blijf afgewezen te zijn op de reistijd tussen mijn woonplaats en werkplaats.
Maar, morgen een telefonische afspraak om toch van beide kanten even ‘kennis’ te maken, en te horen of er mogelijk toch een kans in zit om wel op gesprek te kunnen komen.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 01 Mrt 2021 21:13

Re: Sollicitatietopic #2

Popcorn, wat goed dat je er gewoon alsnog achterna belt. Ik hoop dat het een goed gesprek gaat worden. Succes!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem331

Bericht 01 Mrt 2021 21:16

Re: Sollicitatietopic #2

Ja vond dat zo’n passende vacature, was er ook wel wat sneu van dat het gewoon helemaal niks was.
Dus wie weet. En niet geschoten is altijd mis.
<<

Anoniem331

Bericht 02 Mrt 2021 15:05

Re: Sollicitatietopic #2

Oh ik heb echt een heel leuk gesprek gehad vanmiddag.
Vanavond thuis even bespreken wat ik besproken heb vanmiddag, en dan denk ik dat ik alsnog de sollicitatie procedure in ga.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Mrt 2021 15:49

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend popcorn. Wat heel anders dan dat je nu doet?
2015 💙
<<

Kira

Bericht 02 Mrt 2021 16:30

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb vrijdag ook een gesprek op eenhele leuke plek in een park als allround medewerker. Heb er super veel zin in! Dus ik hoop dat het wat word.

Popcorn wat fijn!
<<

Anoniem331

Bericht 02 Mrt 2021 16:47

Re: Sollicitatietopic #2

Minx schreef:Spannend popcorn. Wat heel anders dan dat je nu doet?


Ja en nee.

Ik zit nu in de ouderenzorg in een insgelijks met uiteenlopende zorgvrager.
En dit is bij een dagbesteding, alle leeftijden met mensen die nog net niet naar de arbeidsmarkt kunnen.


Leuk Kira! Toch een baan dus, wel echt een Corona gevolg voor jou of niet?
<<

Kira

Bericht 06 Mrt 2021 08:31

Re: Sollicitatietopic #2

Ik had gisteren een hele reactie getypt maar toen ineens vloog het forum eruit.
Popcorn, m'n baan in loondienst ben ik verloren door mijn beenbreuken afgelopen jaar. Als zzper heb ik geen werk meer door de corona crisis, althans alles ligt stil. Mijn focus gaat dan ook nog meer liggen op mijn nieuwe baan in loondienst want ik ben aangenomen! Super leuk, alleen nu wachten op versoepelingen tot ik kan beginnen.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 15 Mrt 2021 14:29

Re: Sollicitatietopic #2

Hoi!
Normaal kom ik nooit in dit topic, dus sorry als ik inbreek.

Ik heb eigenlijk een prima baan als rijksambtenaar bij een uitvoeringsinstantie. Nu kwam er intern een hele leuke vacature voorbij, waarbij veel collega inclusief teamleider vonden dat ik echt moest solliciteren. Gezien mijn zwangerschap had ik het zelf voor nu naast mij neergelegd. Maar op aandringen van, toch gesolliciteerd.
Nu ben ik, geheel tegen mijn verwachtingen in uitgenodigd voor een tweede gesprek. Ik heb nog nooit een tweede gesprek gehad. Dus geen idee wat ik kan verwachten.

Heeft iemand tips voor mij? Op internet zag ik iets over een test, maar dat lijkt mij sterk gezien de tijd en de andere personen. Hoewel een assessment wel onderdeel kon zijn van de procedure. Maar lijkt mij dat ze dan een assessment plannen en geen tweede gesprek, toch?

Wat kan ik verwachten?
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 15 Mrt 2021 16:42

Re: Sollicitatietopic #2

Wat leuk Bloom, spannend!

Als je uitgenodigd bent voor een tweede gesprek, dan kun je ook een gesprek verwachten lijkt me. Zoals ik het ken is een tweede gesprek vaak met (deels) andere mensen dan het eerste gesprek, bijvoorbeeld met mensen uit een hogere managementlaag. Het zou kunnen dat ze wat dieper op de inhoud van de functie en jouw capaciteiten in gaan, maar het kan ook gewoon een vergelijkbaar gesprek zijn als het eerste gesprek maar dan met andere mensen.
Als ze een assessment willen in de procedure, dan zal je daar wel een specifieke uitnodiging voor krijgen.

Mocht je trouwens twijfelen over de bedoeling, zou ik het gewoon vragen :)
<<

Anoniem331

Bericht 15 Mrt 2021 16:50

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend bloom!

Ik heb woensdagavond een sollicitatie gesprek. Heel spannend, mijn huidige baan heb ik al ruim 15 jaar en ben ik zo in gerold. Dus dit is eigenlijk voor het eerst in mn leven.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers