Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relatie op z’n eind?

<<

Annemiek1234

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 15 Feb 2021 16:19

Bericht 15 Feb 2021 16:39

Relatie op z’n eind?

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op het forum.. ik zoek even een plek om van me af te schrijven, en wellicht iemand met soort gelijke ervaringen te treffen, of tips te krijgen.

Mijn vriend en ik wonen 7 jaar samen. Het is nooit een prater geweest.. ik ben daar in tegen erg sociaal aangelegd en mag ik graag praten. Toch vond ik altijd de rust in mijn vriend, en mocht ik graag bij hem zijn.

Sinds een jaar doet mijn vriend erg afstandelijk, hij wilt niet meer naast mij slapen, en slaapt hij op de bank zelfs.. en wat voor gesprek ik ook probeer aan te knopen er komt niets meer uit als ja of nee. Door alles ben ik enorm onzeker geworden, en zat ik een paar maand niet lekker in mijn vel. Voor mijn gevoel heb ik er alles aan gedaan.. gevraagd wat er niet goed zat in onze relatie, of ik niet goed genoeg was of misschien moest veranderen.. alles zat goed volgens hem en met mij was niks mis. Toch slaapt hij apart, zegt hij vrijwel niets meer tegen mij. En als ik hem wat vraag zijn alle antwoorden nors. Ik heb hem maanden lang gesmeekt weer bij me in bed te slapen. Maar ik heb het op de een of andere manier opgegeven.

Ik weet gewoon echt niet meer wat ik er mee aanmoet.. ik ben in december erg ziek geweest, hij heeft mij nog geen een keer gevraagd hoe het ging. Als ik hem vraag of hij nog van me houdt is het antwoord: ja. Maar waarom dan de emotionele en lichamelijke afstand?

Ik zit met zo veel vragen.. en hoe ik er ook over probeer te praten, ik krijg er echt niets uit. Ik sta op het punt om bij mijn vriend weg te gaan. Echter geef ik vreselijk veel om hem, en hou ik ook van hem. Hij is iets ouder als mij en ik krijg stress van het idee, dat ik misschien hem het ontneem om ooit nog kinderen te krijgen. Dat houdt mij tegen. Alleen de manier hoe het nu gaat.. ik kan er gewoon niet bij, en ik kan het ook niet meer aan.

is hier iemand met een soortgelijk geval? Ben allang blij dat ik het even van me af heb kunnen schrijven

Liefs,

Annemiek
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Feb 2021 16:45

Re: Relatie op z’n eind?

Houd dit al serieus maanden vol? Samenwonen met iemand die 0,0 % interesse in je toont en ook niet naast je wilt slapen?
Zijn jullie nog wel intiem samen? Dat hoeft niet eens seks te zijn, maar geeft hij nog wel uit zich zelf jou een knuffel?

Ik kan mij goed voorstellen dat je onzeker hiervan aan het worden bent. Je wilt toch graag iemand die je juist laat zien dat je mooi bent en die je neemt zoals je bent.
<<

Annemiek1234

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 15 Feb 2021 16:19

Bericht 15 Feb 2021 16:47

Re: Relatie op z’n eind?

Nee.. zelfs geen knuffelen echt totaal helemaal niks. Alleen als ik erom vraag, kan er heel soms een knuffel vanaf.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 15 Feb 2021 16:50

Re: Relatie op z’n eind?

Kan het soms zijn dat hij in een burn-out of depressie zit? Dat is dan nog de enige mogelijke verklaring waarom hij wellicht zo doet, maar dan zou hij daarvoor wel behandelt moeten worden. Als hij daarin niet zit dan zou ik mij heel grote zorgen gaan maken dat er wellicht iets anders speelt (hopelijk geen vreemdgaan of verliefheid op een ander).

Erg rot voor je dat je deze situatie zit. Sterkte!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 15 Feb 2021 16:57

Re: Relatie op z’n eind?

Het klinkt alsof jij meer dan je best hebt gedaan en aan een dood paard valt niet te trekken. Maak jezelf niet nog onzekerder en ongelukkiger maar kies voor jezelf. Hoe oud ben je als ik mag vragen?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 15 Feb 2021 17:00

Re: Relatie op z’n eind?

Wat een kinderlijk gedrag van je vriend en wat verdrietig voor jou. Dus dan moet je maar raden wat er is? Ik zou hier na al die tijd klaar mee zijn. Als hij niet wil zeggen wat er is verandert er niets, dan houdt het op.
<<

Annemiek1234

Noob

Berichten: 3

Geregistreerd: 15 Feb 2021 16:19

Bericht 15 Feb 2021 17:36

Re: Relatie op z’n eind?

Lady schreef:Het klinkt alsof jij meer dan je best hebt gedaan en aan een dood paard valt niet te trekken. Maak jezelf niet nog onzekerder en ongelukkiger maar kies voor jezelf. Hoe oud ben je als ik mag vragen?



Ik ben zelf 26! Dankjewel voor je reactie.. het is toch een beetje bevestiging op hoe ik er zelf over denk.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 15 Feb 2021 19:15

Re: Relatie op z’n eind?

Wat ik me dan afvraag: Wie doe je een plezier door dit voort te laten kabbelen? Het is denk ik tijd voor een radicale oplossing, dat kan iets van therapie zijn, als je het nog wilt proberen, of gewoon kappen. Wat hebben jullie er allebei bij te winnen door zo verder te sukkelen?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 15 Feb 2021 19:24

Re: Relatie op z’n eind?

Het klinkt alsof hij flink in de knoop zit met zichzelf. Heel rot, maar niet jouw verantwoordelijkheid. Als hij na al jouw pogingen tot toenadering en tot een gesprek gewoon niks geeft, kun je niks meer doen. Kies voor jezelf, dat verdien je! Heel veel sterkte.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 16 Feb 2021 11:19

Re: Relatie op z’n eind?

Wat haal je er nog uit? Waarom geef je nog om hem? Is het het idee van houden van, gewenning dat je iemand hebt of laat hij je nog echt glimlachen?

Je bent 26, denk dat je je moet afvragen of je zo wil blijven leven of niet. Het lijkt mij vrij eenzaam, maar dat moet iedereen voor zich bepalen :-).
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 16 Feb 2021 14:43

Re: Relatie op z’n eind?

Wil je dit de rest van je leven? Zou je de rest van je leven zonder knuffels etc. kunnen leven? Dat is iets wat ik me zou afvragen.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 18 Feb 2021 06:30

Re: Relatie op z’n eind?

Fred zn vraag kwam ook meteen bij mij op toen ik je verhaal las. Kan het zijn dat hij in een depressie zit? Zn houding en gedrag vind ik daar erg bij passen. Desalniettemin wel heel erg rot voor jou. Ik zou zeker niet bij hem blijven omdat je het sneu vindt voor zijn kinderwens. Als jee denkt dat dit niet zal veranderen, dan zou ik bij hem weggaan. Juist nu er nog geen kinderen zijn.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Stuiterbal

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 306

Geregistreerd: 29 Dec 2018 18:08

Bericht 27 Apr 2021 14:59

Re: Relatie op z’n eind?

Poeh dat je het überhaupt nog hebt volgehouden al die tijd. Depressie wel of niet maar als mijn vriend ervoor zou kiezen om emotioneel en fysieke afstand te creëren tussen ons, dan was het wat mij betreft helemaal klaar. Dit is helemaal geen gezonde relatie.

In jouw geval zou ik niet eens meer praten maar je vriend toespreken. Ofwel hij gaat met je in relatie therapie als zijn woorden wel kloppen (Ik houd van je) of het is einde relatie. Maar accepteren zou ik absoluut niet doen.
For evigt, måske for evigt
Skal vi sammen, samme vej
Og når I morgen får øjne, og natten hviler sig
Skal vi for evigt måske samme vej
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 30 Apr 2021 11:07

Re: Relatie op z’n eind?

Ja, ik heb dit ook in een relatie meegemaakt. Al gaf hij wel aan depressief te zijn. Maar heel veel meer kreeg ik er ook niet uit. Het lag aan de winter en vooral niet aan mij. Maar de zomer kwam en hij was nog steeds afstandelijk. Ik heb het een half jaar volgehouden maar niets is eenzamer dan op deze manier een relatie te hebben. Heb je hem weleens gezegd dat je overweegt weg te gaan bij hem? Of open vragen te stellen waarop hij niet alleen maar met ja of nee kan antwoorden? Mss met een familielid van hem praten? Ik kan me voorstellen dat je toch graag antwoorden wilt. Al heb ik die zelf niet gehad. Toen ik het eenmaal uitmaakte, wipte hij de hele stad door overigens dus ik denk dat hij gewoon te bang was om het zelf uit te maken. Ik ben in ieder geval blij dat ik voor mezelf gekozen heb. Ik zou, als ik er zo veel aan had gedaan als jij, ook de knoop doorhakken en weggaan. Je kunt het vervelend vinden voor hem dat hij dan mss geen kinderen krijgt maar op deze manier gaan er sowieso geen kinderen komen. En denk ook vooral even aan je eigen geluk hier. Sterkte.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers