Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Neocate

<<

Mamavan

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 07 Feb 2021 21:56

Bericht 07 Feb 2021 22:01

Neocate

Hallo
Onze dochter heeft last van koemelk eiwitten allergie. Zij spuugt, is onrustig, veel last van wind in de buik, overstrekt zich, huilt,... Wij hebben 3 weken de nutrilon pepti geprobeerd op aanraden van kinderarts. De eerste dagen liep dit goed, maar na een 14 dagen begonnen de klachten terug. De kinderarts heeft ons nu de neocate aangeraden. Maar zij is hier nog steeds niet goed mee. Ze krijgt deze nu de 5de dag. Ook blijkt ze er niet 'vol' van te zitten. Na 2u is ze er opnieuw voor te drinken. Iemand zoiets gelijkaardigs meegemaakt?
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 08 Feb 2021 08:56

Re: Neocate

Bij mijn zoon hebben we ook eerst een tijd op de Pepti gezeten en later pas neocate. Neocate is lichter verteerbaar dus het zou goed kunnen kloppen dat ze sneller honger heeft. Ook heeft het een tijd nodig dat het gaat werken. Volgens mij kan dat twee weken duren. Sterkte.
<<

Sanne1988

Noob

Berichten: 118

Geregistreerd: 05 Okt 2013 21:23

Bericht 08 Feb 2021 11:43

Re: Neocate

Onze zoon heeft/had ook kma. Hij heeft Nutramigen. Ik vind het na ruim 8 maanden nog altijd niet lekker ruiken maar hij vindt het echt prima. Het vult wel minder heb ik het idee want hij heeft zijn 4e fles, de nachtfles, pas rond een jaar laten vallen. We zitten nu nog op 3 flessen met bijna 13 maanden.

Voor de overige voeding niet zo streng meer en dat gaat goed. Hopelijk geeft Neocate jullie verlichting.
Hier duurde het wel even voordat hij weer een fles goed dronk en er vertrouwen in had. Nu gelukkig al maanden geen gillend, huilend, weigerend kindje hier. Dat was hier de druppel om toch echt andere voeding te eisen.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:25

Bericht 08 Feb 2021 14:51

Re: Neocate

Ik heb hier geen ervaring mee en misschien heb je er niks aan (maar wie weet ook wel, vandaar dat ik toch even reageer): ik heb eens gelezen dat geitenmelk veel meer op borstvoedingsmelk lijkt dan koemelk, en oa bij de bio supermarkt is er baby fles voeding gemaakt van geitenmelk.
Make happy memories
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 08 Feb 2021 19:09

Re: Neocate

Onze dochter kreeg nutramigen maar die had ook tijd nodig om te wennen aan de voeding. Hoop dat het snel beter gaat want het is zo sneu!

@valerie de eiwitten in koe- en geitenmelk lijken heel veel op elkaar. Vaak kunnen kindjes dat ook niet verdragen dan.
⁠♡♡♡
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 21:22

Bericht 14 Feb 2021 17:29

Re: Neocate

Dat Neocate niet zo veel vult, is wel enigszins bekend. Maar zou er ook nog een andere reden kunnen zijn, zoals reflux? Dat je kindje eerder komt om de pijn te stillen? Dat zou nog kunnen, en dan is het belangrijk je kindje niet teveel melk te geven.

Je zou nog kunnen overwegen om de fles bij te vullen met bijv rijstebloem (bijv die van Biobim) maar dat is wel even afhankelijk van hoe oud je kindje is.

Mijn beide kindjes hebben Neocate gedronken. Bij beide was het niet heel verzadigend, maar het vulde wel minimaal 3 uur :)
22112014 / 10042019

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Minx