Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


chilli con carne zonder pakje

<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Nov 2013 17:49

chilli con carne zonder pakje

wie heeft een recept?
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Nov 2013 18:07

Re: chilli con carne zonder pakje

Even gekopieerd uit een ander topic:

Ik rul gehakt met knoflook, ui, komijn, cayennepeper en chilipoeder. Eventueel bak ik een in stukjes gesneden rode paprika mee, maar die laat ik ook wel eens weg. Daarna doe ik er tomatenpuree bij, dat laat ik even pruttelen en dan voeg ik de bonen toe. Ik gebruik altijd gewone bruine bonen maar het hoort officieel met kidney beans. Op het laatst voeg ik nog een paar lepeltjes cacao toe. Als je het extra pittig wil kun je een drupje Tabasco of Hot Pepper Sauce toevoegen of een theelepeltje sambal. Ik eet het altijd met stokbrood en kruidenboter erbij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 26 Nov 2013 21:39

Re: chilli con carne zonder pakje

Ik maak het ongeveer op dezelfde manier als Susan, al eten wij er meestal een beetje rijst bij en soms tortillachips. Verder doen we er stukjes ananas of stukjes mango doorheen.
<<

Anoniem91

Bericht 27 Nov 2013 14:12

Re: chilli con carne zonder pakje

Ik doe er ook nog mais doorheen.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 27 Nov 2013 15:02

Re: chilli con carne zonder pakje

Ik maak chili con carne zonder pakje, maar wel met een fles chilisaus van de calvé.

Gehakt rullen, champignons, prei, ui, mais, paprika (of andere groenten, waar ik zin in heb) erdoor. Een pot bruine bonen en een pot kidneybonen erdoor doen. Dan een flesje chilisaus van de calvé erdoor (geen sweetchili, dat vind ik echt niet lekker). Ananas erdoor is ook erg lekker. Dit laat ik een half uurtje pruttelen.
Dan doe ik het in een ovenschaal, tortillachips er op leggen en wat geraspte kaas eroverheen. Dit even in de oven tot de kaas gesmolten is.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem87

Bericht 27 Nov 2013 15:04

Re: chilli con carne zonder pakje

http://www.weightwatchers.nl/food/rcp/R ... eid=221318

Deze heb ik vaak gemaakt, is echt heerlijk!
<<

Anoniem12

Bericht 27 Nov 2013 15:05

Re: chilli con carne zonder pakje

Ik gebruik die van Susan als recept (nog bedankt, heerlijk) en die is dus erg lekker. Wij eten er wat rijst bij!
<<

Roodtomaatje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 30

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:03

Bericht 29 Nov 2013 12:57

Re: chilli con carne zonder pakje

Ik maak deze altijd: http://www.smulweb.nl/recepten/945516/C ... mie-oliver
Die is ook echt heerlijk :)

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers