Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschaps topic - tot 12 weken

<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 05 Sep 2013 13:05

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hallo allemaal,

Ik had even inlog problemen maar het is gelukt. Vandaag heb ik een intake voor de verloskundige. Ik ben erg misselijk de laatste tijd dus dat is wel minder maar ja rustig aan doen en klein portie eten.

Razz, alweer 12 weken. Gaat snel, eerst hadden we een dag verschil en nu ga je alweer over na de 12 weken topic. Hopelijk tot volgende week.

Aimee, welkom en gefeliciteerd.

Eppie, gelukkig dat alles goed was. Geniet ervan nu.

Appeltje, fijn dat alles goed was met de termijnecho.

Shy, minder dat je misselijk ben. Hoe gaat het nu met je? Je gaat ook al over na de 12 weken echo leuk.

Groetjes
<<

Shy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1232

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:29

Bericht 05 Sep 2013 13:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Lindsya vandaag gaat het weer een stuk beter, had alleen net pauze en mijn brood kreeg ik niet weg. Zo maar even wat anders eten. Zoontje werd vanochtend om 09.45 wakker, dat was wel even fijn. Daardoor kon ik even wat langer slapen.

Lastig he die misselijkheid, inderdaad maar kleine porties eten dan!
Tot volgende week in het andere topic in ieder geval!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lindsya

Noob

Berichten: 156

Geregistreerd: 05 Sep 2013 12:51

Bericht 05 Sep 2013 13:17

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Shy, is inderdaad lastig die misselijkheid maar helaas weinig aan te doen. Hopelijk gaat het snel over. Lekker dat je wat langer door kon slapen. Bij ons zijn de scholen weer maandag voor het eerst begonnen dus ik moet weer op tijd op en dat val toch heel erg tegen met die misselijkheid erbij, helaas.
<<

Anoniem25

Bericht 06 Sep 2013 10:22

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb net een afspraak gemaakt bij de verloskundige voor de eerste echo. Deze staat gepland op 1 oktober, volgens hun berekeningen ben ik dan 9 weken. Volgens mijn eigen berekeningen ben ik dan pas 8 weken (weet het ook vrij zeker ivm het gebruik van ovulatietesten). Ik dacht altijd dat ze de termijnecho pas echt goed kunnen doen vanaf 10 weken, dus wat nou als ze er tijdens de echo achter komen dat ik nog niet zo ver ben? Mag ik dan nog een keer?
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 06 Sep 2013 10:40

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb met 8 weken ook een eerste echo gehad. Bij onze praktijk doen ze dat om te kijken of er sprake is van een intakt zwangerschap. 30 september heb ik weer een echo. Dan ben ik 12 weken en dat is de termijnecho.
Afbeelding
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 06 Sep 2013 10:42

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik heb gelukkig maar weinig last van misselijkheid. Hier voelde ik mij eerst wat onzeker over, maar nu ben ik er wel blij mee. Mijn moeder was ook helemaal niet misselijk tijdens haar zwangerschappen. Ik moet alleen op tijd eten.
Afbeelding
<<

Anoniem25

Bericht 06 Sep 2013 12:15

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Bij mijn praktijk doen ze maar 2 echo's standaard (termijn en 20weken) en bij medische indicatie een vroege echo en groei echo. Ik heb nu geen medische indicatie, maar ben wel heel nieuwsgierig naar of alles goed is, dus wil de afspraak eigenlijk niet verschuiven (hmm egoïstisch he?)

Ik ben met vlagen misselijk, vooral als ik iets eet waar ik eigenlijk geen trek in heb.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 06 Sep 2013 12:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

@aimee, mijn eerste echo was met 9+6. ze konden het kindje niet meten en mocht een week later weer :P
M:21072011
J :08012014
<<

Patsy

Bericht 06 Sep 2013 13:37

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Aimee, ik had mijn eerste echo met 9 weken en 1 dag, ze heeft het wel gemeten, maar volgende week mag ik nog een keer voor de termijnecho.
<<

Patsy

Bericht 12 Sep 2013 17:58

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Ik ga jullie verlaten, ik ben vandaag 12 weken en 2 dagen zwanger, dus ik schuif een topic op.

Ik heb hier niet zoveel geschreven, maar hoop jullie allemaal snel terug te zien in het andere topic. Heel veel succes!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 12 Sep 2013 20:23

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Nog steeds voelt het heel onwerkelijk maar ook ik mag mij hier eindelijk weer melden! Ik ben nu bijna 5 weken zwanger van ons derde kindje. Hiervoor heb ik een miskraam gehad dus het is erg spannend, ook omdat ik nog maar weinig klachten heb. Op dit moment ben ik nog op vakantie in Italië en de wifi is beroerd, maar maandag zijn we weer thuis en ga ik fanatiek mee schrijven!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem25

Bericht 12 Sep 2013 21:33

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Gezellig, een (ongeveer) termijngenoot! Ik voelde me al een beetje eenzaam ;)
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 13 Sep 2013 16:27

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

gefeliciteerd! en welkom hier.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 13 Sep 2013 16:49

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hoi allemaal,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Vanaf nu wil ik graag meeschrijven in dit topic, al zal ik hopelijk volgende week verkassen naar het Lente 2014 topic (als die er al is).
Ik ben dus Milou, 26 jaar en zwanger van ons eerste kindje. Op het vorige forum was ik een actieve meelezer, maar geen poster.
Ik heb in april met 5 weken een miskraam gehad en vorig jaar een missed abortion.
Op 20 augustus had ik voor het eerst een echo met een kloppend hartje en van de week had ik de termijnecho en ben ik 2 dagen vooruit gezet. Het was zoooooo mooi om er al een minimensje in te herkennen!!! :bounce:
Op dit moment ben ik wat minder moe. Afgelopen weken heb ik voornamelijk op bed en op de bank doorgebracht. Herkenbaar misschien?
Over 2 weken heb ik de nekplooimetingsecho. Zijn er meer meiden die daar voor gaan (de combinatietest)?

Ohja wel handig. De uitgerekende datum is 5 april.
04-2014
10-2015
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 13 Sep 2013 17:16

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Milou. Gefeliciteerd en welkom hier.
Wij hebben maandag de nekplooimeting ik ben dan 12 weken en 2 dagen.
Ik mag vanaf morgen naar het voorjaar 2014 topic.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem25

Bericht 15 Sep 2013 20:01

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Leuk Milou en Appeltje, naar het voorjaartopic! Die eerste onzekere weken voorbij :)

Poeh, ik voel me echt zo beroerd; extreem moe, hoofdpijn en misselijkheid vanaf opstaan tot een uur of 16.00. Echt kokhalzen, krijg geen hap door mijn keel, als ik buk voelt het alsof mijn hoofd ontploft. Dan vanaf 16.00u krijg ik gigantische honger, waardoor ik veel te veel eet en de rest van de avond weer misselijk op de bank zit. Ik kan me dat van Luuk helemaal niet meer zo herinneren. Maar toen zaten we ook druk in de verbouwing, dus ook geen tijd om ziek te zijn.
Ook krijg ik echt al een buik. Moet al positiebroeken dragen, mijn eigen broeken zitten veel te strak. Bizar hoe snel dat gaat!
<<

Anoniem57

Bericht 15 Sep 2013 21:26

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Misschien zijn het er wel 2 aimee!
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 16 Sep 2013 10:39

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

wat een rust hier!
Zit te twijfelen of ik mij hier al DURF te melden!
...... haha
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Anoniem57

Bericht 16 Sep 2013 10:57

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Swampy schreef:wat een rust hier!
Zit te twijfelen of ik mij hier al DURF te melden!
...... haha


:heart:
Die test kan niet liegen hoor!
<<

Eppie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 441

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:56

Bericht 16 Sep 2013 16:13

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Hallo, ik meld me ook weer eens. De afgelopen week erg weinig energie. Op de momenten dat ik niet aan het werk was, lag ik veelal te slapen.

Welkom aimee en swampy!!
Afbeelding
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 16 Sep 2013 19:30

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

meiden, ik ga jullie verlaten. Ik ben de 12 weken grens gepasseerd. Hopelijk mogen jullie me gauw volgen.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem25

Bericht 16 Sep 2013 20:21

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Parel schreef:Misschien zijn het er wel 2 aimee!

Zeg dat maar niet tegen mijn vriend! Die grapt nu al dat ik dan moet kiezen welke ik wil houden... Dat gaat natuurlijk niet echt gebeuren, maar die zou wel echt in shock zijn(en het in eerste instantie ook echt niet leuk vinden).

Swampy, jeeeeeej gefeliciteerd met je zwangerschap! Lang op moeten wachten, maar nu is het zo ver :D Heb je al een echo gepland staan?

Eppie, vervelend dat je zo moe bent! Hopelijk wordt dat gauw minder.

Appeltje, fijn om die eerste 12 weken voorbij te zijn!
<<

Anoniem57

Bericht 16 Sep 2013 21:04

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Aimee, snap ik hoor, ik zou me ook doodschrikken! Mijn vriend helemaal, die is namelijk 1/2 van een tweeling.
<<

Anoniem16

Bericht 16 Sep 2013 21:20

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Aimee; ik was ook echt doodsbang de eerste echo, ten eerste natuurlijk omdat je hoopt dat alles goed is maar ook omdat ik bang was dat het een tweeling zou zijn, daar droomde ik over namelijk. Ik had dat ook echt vreselijk gevonden wanneer dat zo geweest was.
<<

Anoniem75

Bericht 16 Sep 2013 21:51

Re: Zwangerschaps topic - tot 12 weken

Printje schreef:Aimee; ik was ook echt doodsbang de eerste echo, ten eerste natuurlijk omdat je hoopt dat alles goed is maar ook omdat ik bang was dat het een tweeling zou zijn, daar droomde ik over namelijk. Ik had dat ook echt vreselijk gevonden wanneer dat zo geweest was.


Ik had dat ook haha. Ik vroeg gelijk bij het zien van het vruchtje hoeveel het er waren. Bij een eerste zwangerschap had ik het misschien nog wel leuk gevonden maar bij deze niet. We hebben al hier geen ruimte voor een tweede (maar dat wordt wel opgelost al is het niet ideaal) maar bij een tweeling zou ik het echt niet weten waar ik ze moet laten!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers