Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tiptopic

<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 03 Feb 2021 23:21

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Naar mijn weten is de richtlijn nog steeds dat als je 8 weken klachtenvrij bent geweest het als een herbesmetting wordt gezien.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 04 Feb 2021 06:58

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Bedankt voor je antwoord Jorja. Dan ga ik daar vanuit.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem303

Bericht 04 Feb 2021 08:33

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Oh bij mij werd steeds gerekend vanaf 8 weken van de positieve uitslag. Onder de streep maakt het in mijn geval ook weinig uit want dan was ik net 8wkn en 4dgn klachtenvrij 😕
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 04 Feb 2021 12:04

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Bij mij was het na 8 weken en 5 dagen, gezien m’n lage viruswaarde en geen klachten gingen ze toen uit van oud virus. Ze noemden toen ook dat 8 weken nu de richtlijn was maar dat er ook wel gevallen tot 3 maanden bekend waren. Maar heb wel gemerkt, elke persoon zegt weer wat anders.

Ik heb nog met de andere GGD gebeld en die noemden dat er bij mij ook iets verkeerd kon zijn gegaan, bijv te weinig materiaal om te beoordelen. Weer ander verhaal dus dan gisteren mij werd verteld. Ik heb vanochtend weer getest en wacht af. Klachten inmiddels ook weer verdwenen 🙄 dus mag toch hopen dat ie negatief is.
2017
2021
<<

Pioen

Noob

Berichten: 181

Geregistreerd: 31 Mei 2019 20:41

Bericht 04 Feb 2021 14:46

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Negatief getest vandaag gelukkig 🥳 Ben voorlopig wel weer even genezen van het testen, elke keer gedoe. Hopelijk is dat niet meer nodig komende tijd..
2017
2021
<<

Anoniem303

Bericht 05 Feb 2021 11:52

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Pioen, ja, zo lastig idd! Fijn dat jij in elk geval negatief getest bent.
Hier gaat het goed, snotterig, licht hoesten, een wat rauwe keel en een heel licht piepje in m'n ademhaling die met m'n astmamedicatie weer verdwijnt. Voelt in elk geval bij lange na niet hetzelfde als de besmetting in december. Kan dus evengoed heel goed een verkoudheid zijn. Nou vertel maar, ik weet niet wat ik ervan moet vinden. Zit vol energie, loop tegen de muren op van verveling en de beperkingen binnen je eigen huis. Isolatie van m'n vriend vind ik nu maar lastig en ik wil gewoon naar buiten, een stuk lopen ofzo.
<<

Anoniem303

Bericht 07 Feb 2021 09:12

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Blugh. Ik vind het stom, nu met die sneeuw, dat ik mogelijk onnodig in quarantaine zit. Mijn vriend heeft zich gisteren weer laten testen (na 4dgn ipv 5, maar vandaag is alles dicht, deden ze gelukkig niet moeilijk om). Gelukkig weer negatief. En we zijn altijd best wel knuffelig, nu dan even niet, maar als ik opnieuw Corona had, dan had hij het toch ook wel gehad?

Ik snotter nog wat, veel minder dan begin van de week en nu in elk geval niet meer dan anders, ben sowieso chronisch verkouden. Maar ik wil het weg hebben dus ben ik maar flink in de weer met xylometazoline, zoutoplossing en stomen. En heeeel veel vitamine c. Ik wil komende week gewoon werken, gaat alles eindelijk weer open, zit ik in quarantaine voor een waarschijnlijk vals positieve test 🙄
Ik denk er toch hard over om voor morgen in elk geval wel een antigeentest in te plannen. Heb ik iig braaf m’n quarantaine uit gezeten, heb ik meer duidelijkheid en kan ik naar mijn werk ook meer duidelijkheid geven.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 07 Feb 2021 09:28

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Ik heb nu al van meerdere kanten gehoord dat 1 iemand corona had en diens partner niet. Collega van mijn vriend heeft zelfs seks gehad tijdens zijn besmetting en zijn vriendin heeft het niet gekregen.
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 07 Feb 2021 09:33

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Dat heb ik ook van meerdere mensen uit mijn omgeving gehoord Olive. Dus dat zegt niks. Maar het blijft vervelend.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 07 Feb 2021 09:34

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Een collega van mij ook, heeft vier kinderen. Het begon bij haar en al snel waren haar man en drie kinderen ook besmet. Het vierde kind heeft het niet gekregen.
<<

Anoniem303

Bericht 07 Feb 2021 09:36

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Dat heb ik ook gehoord, maar bij mij waren er eigenlijk van begin af aan al twijfels of ik niet vals positief getest ben. Wat meedere medewerkers bij de GGD ook beaamden dat dat misschien wel eens zo kon zijn, maargoed, toch maar quarantaine aanhouden. Vind ik op zich prima, heb ik ook gedaan maar nu ik aan het eind van mijn quarantaineperiode mijn reguliere klachten gewoon heb, vind ik het lastig. Sowieso waren mijn klachten op geen enkele manier vergelijkbaar met de vorige besmetting (heb me zelfs nooit ziek/niet fit/or what so ever gevoeld deze week, zat juist vol energie), maargoed, ik was begin van de week wel echt snotverkouden dus ik vond dat ik het ook niet kon maken om níét te testen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 07 Feb 2021 10:08

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Jeetje wat een gedoe Rixt! Heb met je te doen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 07 Feb 2021 11:12

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Lief, Marin!
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 07 Feb 2021 21:21

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Zijn jullie na de Corona al goed opgeknapt?
Of kampen jullie nog met restklachten?
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Anoniem303

Bericht 07 Feb 2021 21:33

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Da’s een vraag in het algemeen toch? 🙂

Na mijn besmetting in november heb ik nog een tijdje last gehad van duizelingen en hoofdpijn, dat heeft nog tot zo’n 5 weken na m’n positieve test geduurd en was ineens van de ene op de andere dag over. Heel gek.
Verder qua concentratie behoorlijk ingeleverd, slecht kunnen onthouden, veel vergeten en slecht mijn hoofd erbij kunnen houden. Wordt nu gelukkig beter!
Ben nog altijd snel kortademig en ik heb soms hartkloppingen, wat ik heb laten onderzoeken en waarschijnlijk ook een corona-nasleep is. Redelijk wat restklachten gehad dus. En dan ben ik van corona zelf niet eens echt heel erg ziek geweest...
Het klinkt allemaal heftig maar op zich valt het best mee, in december voelde ik me er wel rot van maar geleidelijk aan is het beter gegaan.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 07 Feb 2021 22:57

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Ik ben heel snel kortademig, kan niet sporten zoals ik eerst dit. Als ik een trap op loop ben ik buiten adem.
En inderdaad ook vergeetachtig en een slechte concentratie, en dat was al niet zo best, haha.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11586

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Feb 2021 23:50

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Mijn conditie is een stuk minder en mijn rusthartslag blijft hoger. Maar ja dat hang ook samen natuurlijk. Vriend ruikt en proeft nog steeds veel minder.
2015 💙
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 08 Feb 2021 11:34

Re: Coronatest positief! Isolatie & klachten klets- en tipto

Ook nog restklachten dus.

Hier heeft man geen klachten meer. Zoon soms keelpijn en gevoel van een brok in zijn keel.

Ikzelf ben echt nog zoekende wat ik kan qua energie. Laatst 2 ochtenden gewerkt en daarna was het weer klaar. Vorige week dus thuis en nu nog niet het gevoel dat werken wijs is.
Hier vooral moe en buik is sinds die tijd heel erg van slag. En lijkt wel des te meer gedaan hoe meer last.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers