Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Sollicitatietopic #2

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 26 Jan 2021 15:20

Re: Sollicitatietopic #2

Ik weet niet wat je situatie nu is maar als je nog recht hebt op ww dan vullen ze je salaris aan tot de hoogte van je ww als je minder dan 80%(?) verdient.
Maar sowieso kun je het UWV bellen om te kijken wat er mogelijk is
30-04-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 26 Jan 2021 22:47

Re: Sollicitatietopic #2

Lastige situatie saji, maar je hebt ook maar 1 rug. Ik zou echt even met het uwv in gesprek gaan. Nieuwe werkgever klinkt wel heel meedenkend, vind dat wel netjes want ze kunnen natuurlijk ook zeggen we doen het niet.

Hier nog geen verdere stappen qua planning gesprek oid. Moet denk ik nog even met de directeur besproken worden die op dit moment niet aanwezig is. De grootste grap is nog wel dat ze bedacht hadden dat ik samen met mijn leidinggevende ronde 1 zou doen en de directeur met mijn directe collega waarbij ik ook bij de gesprekken heb gezeten ronde 2.
2015 💙
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 27 Jan 2021 11:38

Re: Sollicitatietopic #2

Ze zijn idd erg meedenkend, weten ook dat ik graag naar 20-24 uur in de week wil qua werk.
Eerst 3 maanden 8 uur, gaf ze aan, daarna opbouwen.
Dus zal dat idd ook bij het UWV aangegeven.
<<

Kira

Bericht 02 Feb 2021 09:51

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb zometeen een gesprek met een bedrijf waar ik heeeeeeeel graag zou willen werken. Ik wil niet in detail treden maar iets totaal anders als wat ik altijd gedaan heb.
Heb amper tijd gehad mij voor te bereiden want vrijdag geschreven naar de vacature, gisteren gebeld erover en vandaag dus gesprek. Heb wel de hele website van het bedrijf uitgeplozen en van alles op papier gezet. Ik hoop eigenlijk dat m'n enthousiasme genoeg is want dit is een tak waar ik al heel lang van hoop er ooit eens te mogen werken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 02 Feb 2021 09:56

Re: Sollicitatietopic #2

Succes Kira! Ik duim voor je!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Feb 2021 17:23

Re: Sollicitatietopic #2

Kira hoe is het gegaan?
2015 💙
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Feb 2021 18:42

Re: Sollicitatietopic #2

En, Kira?
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Kira

Bericht 02 Feb 2021 18:49

Re: Sollicitatietopic #2

Het ging heel goed! Heel fijn gesprek, liep heel lekker en m'n motivatie om precies daar te willen werken was erg goed. Ik moest nog een filmpje van mezelf maken waarin ik mezelf kort voorstelde en dat heeft ze verder doorgestuurd samen met een terugkoppeling van het gesprek en nu moet ik wachten tot ik uitgenodigd word voor een tweede gesprek,ze ging er bijna vanuit van wel want ik zou perfect binnen het bedrijf passen!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Feb 2021 18:54

Re: Sollicitatietopic #2

Wat spannend, Kira! Ben heel benieuwd om wat voor branche/baan het gaat!
❤ 7 juni 2018
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 02 Feb 2021 18:55

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend joh! 🤞🏻
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 02 Feb 2021 20:52

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend Kira! Ik duim voor je!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Nien_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Feb 2021 09:15

Re: Sollicitatietopic #2

Hallo, hoe gaat het met de werkzoekenden?

Kira, al iets gehoord?

Ik ben begin januari mijn baan kwijt geraakt vanwege mijn verhuizing van Engeland naar Nederland. Eerst zou ik er wel kunnen blijven werken maar vanwege Brexit werd dit te duur voor de organisatie. Omdat ik mijn partner gevolgd ben naar Nederland voor werk heb ik recht op ww, heel fijn!

Ik heb ondertussen al gesolliciteerd bij dezelfde organisatie waarbij mijn partner werkt en ik ben nu door naar de derde en laatste ronde. Deze is vrijdag al! Heel spannend dus! Ik zal heel blij zijn als ik werk heb maar ik zou eigenlijk 12 maanden op zwangerschapsverlof zijn, zoals dat in Engeland gebruikelijk is dus ik moet wel even schakelen, als ik succesvol ben, dat ik voor mijn gevoel zo snel alweer aan het werk kan. De positie waar ik op solliciteer is full time maar ik heb aangeven part time te willen, en ze zeiden dat voor de juiste kandidaat ze een uitzondering konden maken! Mijn oude leidinggevende van Engeland werkt er nu ook en dat zal wel helpen omdat ik altijd prettig met hem gewerkt heb. De baan waarop ik gesolliciteerd heb is wederom in de ontwikkelingshulp sector.

Heel veel succes ook voor iedereen die ook aan her solliciteren is.
Ons vrolijk meisje - 2020
Onze lieve jongen - 2022
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 04 Feb 2021 10:08

Re: Sollicitatietopic #2

Spannend nien,

Hier nog niets gepland maar dat wordt volgende week. Er zijn twee anderen die uitgenodigd worden. Mijn leidinggevende heeft al door laten schemeren dat 1 van die 2 het in het programma gemaakt heeft waar wij in werken maar hij was niet super enthousiast. Vacature sluit morgen. Dus met een beetje geluk weet ik met een week meer.
2015 💙
<<

Kira

Bericht 04 Feb 2021 12:34

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb oog niets gehoord na het opsturen van m'n filmpje helaas.
<<

Kira

Bericht 05 Feb 2021 08:29

Re: Sollicitatietopic #2

Kira schreef:Het ging heel goed! Heel fijn gesprek, liep heel lekker en m'n motivatie om precies daar te willen werken was erg goed. Ik moest nog een filmpje van mezelf maken waarin ik mezelf kort voorstelde en dat heeft ze verder doorgestuurd samen met een terugkoppeling van het gesprek en nu moet ik wachten tot ik uitgenodigd word voor een tweede gesprek,ze ging er bijna vanuit van wel want ik zou perfect binnen het bedrijf passen!


Is het handig als ik hier vandaag nog zelf naar informeer bij de recruiter, of is het beter geduld te hebben tot je zelf iets erover hoort?
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 05 Feb 2021 12:04

Re: Sollicitatietopic #2

Wanneer hadden ze gezegd dat je iets zou horen?
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Kira

Bericht 05 Feb 2021 12:33

Re: Sollicitatietopic #2

Ik had tot vandaag de tijd een filmpje te maken van mijzelf. Ik heb dat meteen gedaan, omdat ik er toch mee bezig.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Feb 2021 12:54

Re: Sollicitatietopic #2

Dan zou ik nu nog niet bellen. Dikke kans dat je tot vandaag had omdat ze toch niet eerder de tijd hadden om het te bekijken.
2015 💙
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 05 Feb 2021 13:49

Re: Sollicitatietopic #2

Dan zou ik nu nog niet bellen, maar na maandag zelf even contact opnemen.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Kira

Bericht 05 Feb 2021 14:12

Re: Sollicitatietopic #2

Ok, dan wacht ik even af tot maandag! Dankjewel voor de adviezen.
<<

Kira

Bericht 06 Feb 2021 00:20

Re: Sollicitatietopic #2

Ik heb trouwens maandagochtend nog een ander gesprek, bij een werkgever waar ik wel tijdelijk even zou willen werken maar niet voor langere periode. Geef je dan aan dat je op een tweede gesprek aan het wachten bent ergens anders of hoe doe je dat?
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Feb 2021 02:41

Re: Sollicitatietopic #2

Kira schreef:Ik heb trouwens maandagochtend nog een ander gesprek, bij een werkgever waar ik wel tijdelijk even zou willen werken maar niet voor langere periode. Geef je dan aan dat je op een tweede gesprek aan het wachten bent ergens anders of hoe doe je dat?


Ik zou daar nog even niks over zeggen en het gewoon even zijn gang laten gaan. Vaak nemen die procedures toch wel wat tijd in beslag en voordat je de baan helemaal rond hebt waar je maar tijdelijk wilt werken, weet je ook wel wat de situatie is bij de andere baan. Zou me daar dus niet te druk over maken.
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 573

Geregistreerd: 23 Jul 2020 09:31

Bericht 06 Feb 2021 07:27

Re: Sollicitatietopic #2

Kira, Ik zou er niks zeggen over dat er nog een sollicitatie loopt. Het is nog afwachten hoe het allemaal gaat lopen.

Nien, Spannend hoor.

Minx, Hoop dat je aankomende week goed nieuws krijgt.

Ik heb afgelopen week contact met mijn reïntegratie arts uwv gehad. Hij gaf aan, je hebt dan wel recht op aanvulling, maar ik zie liever dat je meteen 20/24 uur gaat werken, maar je krijgt eerst nog een gesprek met de sociaal medisch verpleegkundige.
Dag erna fysio, dit gezegd, zegt fysio, ze doen maar wat bij uwv. Jij wilt zelf ook naar 20/24 uur, maar het KAN gewoon echt (nog) niet. Ik moet echt opbouwen, mijn rug moet van ver komen.
4 stappen vooruit, is bij mij 2 achteruit.
Maar gelukkig voel ik zelf dat het steeds beter gaat.
<<

Kira

Bericht 08 Feb 2021 10:21

Re: Sollicitatietopic #2

Nou, ik heb inmiddels het andere gesprek ook achter de rug. Heel fijn gesprek ook en ik kan per 1 maart beginnen voor 12 tot 16u in de week om te beginnen ivm mijn been. Erg fijn, maar ik werk dus liever bij het bedrijf waar ik vorige week het gesprek mee had.
Heb die recruiter gebeld en zij gaat er vandaag achteraan. Maar het is dus niet vreemd om aan te geven bij het bedrijf waar ik vanochtend gesprek mee had, dat ik er toch vanaf zie?
Ik voel me meteen bezwaard bij zulke dingen.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 08 Feb 2021 11:44

Re: Sollicitatietopic #2

Gewoon doen Kira. Wel pas zeker doen als je bij het andere bedrijf ook aan de slag kunt zodat je wel iets achter de hand houd. Ik heb al meerdere keren in een vergelijkbare situatie gezeten omdat 2 bedrijven mij wilden. Tsja, dan kies ik toch het bedrijf waar ik het beste gevoel bij heb. Bij eentje had ik zelf ja, gezegd en kreeg ik contract zelfs opgestuurd en zou ik gaan tekenen. Staat er in de welkom brief: We vinden een langdurige samenwerking belangrijk, maar we beginnen wel eerst met 3 jaarcontracten. Wat voor signaal geef je dan als bedrijf af? Dat je geen vertrouwen hebt in je nieuwe werknemer, want 1 jaarcontract en daarna onbepaalde tijd is meestal normaal. Toen ik dat in de brief zag staan heb ik als nog bedankt voor de baan.
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers