Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weighted blanket

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Feb 2021 19:29

Weighted blanket

Heeft er iemand ervaringen met een weighted blanker voor rusteloosheid? Tips? Ik zoek niet iets voor in bed, maar meer voor 's avonds op de bank. Hopelijk zowel een beetje adhd-onrust-kalmerend als puur een extra drempeltje voordat ik overeind kom, zodat ik hopelijk wat langer stil kan zitten. :smile:
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 02 Feb 2021 20:57

Re: Weighted blanket

Ik heb een verzwaringsdeken, om onder te slapen in principe, maar ik gebruik hem ook wel eens op de bank. Ik heb eentje van 140 x 180cm en 12 kilo zwaar. Nou geloof me, dat is echt een flink gewicht en je bedenkt je wel een paar keer voordat je op staat. Dus voor dat doel zou het zeker helpen denk ik haha.
Ik zou je ook aanraden om er eens mee te gaan slapen, het is heel fijn.
Ik heb hem zelf gemaakt, met soort canvasdoek en rijst, vind ze vrij duur en wist niet of ik het iets zou vinden dus eerst zo geprobeerd. Maar ik ben enthousiast dus!
Juli 2015
Maart 2017
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 02 Feb 2021 23:23

Re: Weighted blanket

Haha ja ik schrok ook nogal van de prijzen inderdaad!

Twaalf kilo is ook wel zwaar of niet? Ik kom vooral 7-10 kilo tegen. Wat zou jij aanraden? En waar gebruik jij het hoor? Restless legs ofzo?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11419

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Feb 2021 09:51

Re: Weighted blanket

Op de site van modeliefjemaakt kun je zien welk gewicht ze voor welk lichaamsgewicht ze aanraden https://www.modeliefjemaakt.nl/advies-maat-en-gewicht/

Zij maken ook schootkussens.
https://www.modeliefjemaakt.nl/verzwaringskussens/
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 03 Feb 2021 10:54

Re: Weighted blanket

In heb er één van negen kilo en ik gebruik hem voornamelijk om te slapen. Af en toe gebruik ik hem op de bank maar dat is voornamelijk wanneer mijn depressie heftig is of ik heel veel stress ervaar. Ik heb hem aangeschaft omdat ik heel bewegelijk ben in mijn slaap en waar ik daarvoor er zelf geen last van had, kwam ik nu op een punt dat ik mezelf wakker maakte.
Ik ben er echt heel blij mee en ik had echt gewild dat ik het eerder had aangeschaft. Ik denk dat het voor mij ook echt had geholpen in de tijd dat ik veel last had van angsten.

Als ik nu trouwens opnieuw een deken zou bestellen zou ik er één van 12 kilo bestellen, want ik hou echt van hele diepe druk ben ik achter gekomen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 04 Feb 2021 00:25

Re: Weighted blanket

Ik zou ook eerder voor nog zwaarder gaan een volgende keer. Ik heb hem nu sinds September.
Ik ben hem gaan maken nadat ik hoorde dat het geluksstofjes in je lichaam zou aanmaken (je lichaam zou het zien als bijv het krijgen van een knuffel) en omdat het zou ontprikkelen. Ik hoopte ook dat ik rustiger zou gaan slapen en minder nachtmerries zou hebben.
Ik heb last van depressies en adhd. Voor de nachtmerries helpt het helaas niet. Ik merk wel dat het ontprikkeld en ik rustiger slaap, of het ook daadwerkelijk geluksstofjes aanmaakt weet ik niet, ik voel je wel fijn en geborgen onder de deken maar mijn depressie is (oké, niet heel gek) niet als sneeuw voor de zon verdwenen.
Ze raden 10% van je lichaamsgewicht aan, op sommige sites tot 25%. In mijn geval heb ik nu ongeveer 18%. Ik zou een volgende keer of een kleinere deken met evenveel kilo's (12) doen, of een even grote welke 15 kilo is.
Als ik de deken over me heen leg krijg echt zo'n opluchting gevoel en wordt ik echt rustiger.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 04 Feb 2021 03:26

Re: Weighted blanket

Ik heb ook 1, voor het slapen. Ze raden 10% van je lichaamsgewicht aan. Ik zou daardoor 5 kilo moeten maar ik vind de 7 kilo fijner.
Ik merk wel echt effect, ik slaapwandel en praat veel in mijn slaap. Heb de deken nu een jaar en heb, volgens mijn man, 2 keer gepraat en nul keer gewandeld. Dacht dat het heel heet zou zijn in de zomer hier, maar de glazen balletjes maken het eigenlijk heel koel.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 04 Feb 2021 13:30

Re: Weighted blanket

Hmm dat is ook wel interessant Marsy want ik spook ook nogal 's nachts! Wat voor iets heb jij?
<<

Anoniem326

Bericht 04 Feb 2021 13:51

Re: Weighted blanket

Welke hebben jullie?
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 16:48

Bericht 04 Feb 2021 21:14

Re: Weighted blanket

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 04 Feb 2021 21:43

Re: Weighted blanket

Whatever schreef:Hmm dat is ook wel interessant Marsy want ik spook ook nogal 's nachts! Wat voor iets heb jij?


Ik heb 1 van een merk van hier dus dat helpt je niet maar volgens mij zijn ze allemaal hetzelfde. Bol.com lijkt inderdaad paar fijne te hebben. Heb wel een single, las overal dat een dubbel niet handig is met gewichtsverspreiding.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Feb 2021 00:29

Re: Weighted blanket

Ik heb er ook een maar ik weet niet zo goed wat ik er nou van vind. Ik vind het momenteel vooral ook koud. De deken zelf houdt de kou best wel vast en ik merk dat ik het dan dus langzamerhand steeds kouder krijg. Daardoor slaap ik er nu niet echt lekker onder. Ik vind het wel heel fijn om er even onder te liggen. Ik heb er ook eentje zelf gemaakt maar die vind ik te compact en te zwaar (teveel gewicht per cm2 eigenlijk) en niet groot genoeg.

Ik ben dus nog een beetje zoekende, maar ik voel wel echt rust over me heen komen als ik er onder ga liggen dus wat dat betreft helpt het zeker wel.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6685

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 06 Feb 2021 00:55

Re: Weighted blanket

Ik heb een gewoon dun dekbed onder mijn deken, anders vind ik het ook te koud. Dat helpt heel erg.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira