Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wij gaan verbouwen en ik zoek ervaringen met...

<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 28 Jan 2021 21:22

Re: Wij gaan verbouwen en ik zoek ervaringen met...

Bisq schreef:
Beachgirl schreef:Recirculatie zou ik persoonlijk nooit doen. Alle vochtige warme lucht wordt dan terug je huis in geblazen. En de Bora vonden wij persoonlijk ook niks ivm overkoken en knoeien enzo. Weet dat je de "bak" eruit kan halen en kan reinigen maar toch. Heb nu een normale afzuigkap met inductie en is zoveel makkelijker schoonmaken.


Het is juist super eenvoudig schoonmaken. Haal dagelijks de bak en het rooster eruit, die gaan in de vaatwasser. En ik haal in 2 seconden een doekje door het gat waar het in zit en klaar is Kees. Makkelijker kan in mijn ogen echt niet.
Overkoken en knoeien is dus ook absoluut geen probleem.
Van vochtige, warme lucht hebben wij ook geen last. Vind het een beetje een gek advies en totaal niet kloppend bij mijn ervaring.

Edit: als je de mogelijkheid hebt tot afvoer naar buiten dan zou ik daar ook voor kiezen. Maar wij hebben de inductieplaat en afzuiging middenin de keuken en daarvoor is het recirculatiesysteem een prima oplossing.


Je kan het een gek advies vinden maar in mijn vorige huis vond ik recirculatie echt 3x niks. Je rook nog alles en het bleef vochtig. Dus mocht ze de afzuiging naar buiten kunnen leiden zou ik dat doen. Blijft persoonlijk he. En qua inductie heb ik gewoon liever 1 grote gladde plaat met meerdere kookzones zonder dat een bora ruimte in beslag neemt. Maar ook dit is een heel persoonlijk ding, de een zweert bij gas, de ander bij inductie etc. En ik vind een afzuigkap ook niet zozeer lelijk, stoor me er totaal niet aan.

Qua afzuigkap heb ik 3 metalen filters die ik er met 1 beweging uit kan halen, en die 1x per 3 weken in de vaatwasser moeten. De afzuigkap geeft aan wanneer dit nodig is door een lampje. Dus hoe makkelijk wil je het hebben.


Oh nog een tip: je vaatwasser op werkhoogte laten inbouwen. Hebben wij niet maar heb ik echt spijt van!
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 29 Jan 2021 21:54

Re: Wij gaan verbouwen en ik zoek ervaringen met...

Pure* schreef: De architect was hier vanmiddag en zei ook dat je er gas mee bespaard en het alleen electriciteit kost, wat gunstig is voor ons gezien we zonnepanelen gaan leggen.


Dat klopt ook zeker! Het scheelt bij ons echt heel veel gas. En ook veel water omdat er nu nooit meer koud water voor niks weg stroomt, wachtende op het warme water.

Wij koken op inductie met recirculatie, maar geen Bora. Wel simpel schoon te maken en fantastisch in gebruik.

Onze glazen douchewand heeft een nano coating, hoef er weinig aan schoon te maken.


Als tips voor de keuken: https://www.pelgrim.nl/apparaten/magnet ... mac824mat/
Ik heb de matzwarte variant hiervan en er echt super blij mee. Zie dat ze nu ook een nieuwe hebben icm stoomoven, die is misschien wel nog beter (ook stuk duurder :D )
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 02 Feb 2021 14:39

Re: Wij gaan verbouwen en ik zoek ervaringen met...

Beachgirl, wij hebben dezelfde ervaring met recirculatie hoor. Wij hebben twee jaar geleden dan ook alsnog een buis naar buiten laten aanleggen bij onze afzuigkap. Dat is ook de reden dat we nu ook een Bora met afzuiging naar buiten willen. Bij deze afzuigkap was het relatief makkelijk een buis naar buiten aan te leggen, bij een Bora is dat niet mogelijk zonder de vloer open te breken.
Wat betreft je tip om een vaatwasser op hoogte in te laten bouwen, dat zal hier niet gaan waarschijnlijk. We hebben namelijk bijna alleen maar onderkastjes (want eiland) en wel wat hoge kasten maar die zijn al gevuld met andere apparatuur. Daarnaast is het een taakje van m'n meiden, om de vaatwasser in te ruimen hahaha.

Signature, fijn om te horen dat het inderdaad veel gas en water scheelt, ik denk ook dat ik het echt heel relax zal vinden. De oven die je aanprijst, is dat omdat hij iets speciaals heeft wat andere ovens niet hebben? Of is het gewoon een hele fijne oven van dat merk?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 05 Feb 2021 18:02

Re: Wij gaan verbouwen en ik zoek ervaringen met...

Pure* schreef:Beachgirl, wij hebben dezelfde ervaring met recirculatie hoor. Wij hebben twee jaar geleden dan ook alsnog een buis naar buiten laten aanleggen bij onze afzuigkap. Dat is ook de reden dat we nu ook een Bora met afzuiging naar buiten willen. Bij deze afzuigkap was het relatief makkelijk een buis naar buiten aan te leggen, bij een Bora is dat niet mogelijk zonder de vloer open te breken.
Wat betreft je tip om een vaatwasser op hoogte in te laten bouwen, dat zal hier niet gaan waarschijnlijk. We hebben namelijk bijna alleen maar onderkastjes (want eiland) en wel wat hoge kasten maar die zijn al gevuld met andere apparatuur. Daarnaast is het een taakje van m'n meiden, om de vaatwasser in te ruimen hahaha.

Signature, fijn om te horen dat het inderdaad veel gas en water scheelt, ik denk ook dat ik het echt heel relax zal vinden. De oven die je aanprijst, is dat omdat hij iets speciaals heeft wat andere ovens niet hebben? Of is het gewoon een hele fijne oven van dat merk?


wij hebben hem ook niet op hoogte hoor, jammer maar kan er best mee leven. Is een luxerprobleempje :smile:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers