Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Angst voor vaccinatie

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 02 Feb 2021 15:57

Angst voor vaccinatie

Mijn dochter zou vandaag op school een vaccinatie krijgen als onderdeel van het standaard vaccinatieprogramma (ik geloof de DKTP). Nu werd ik zojuist gebeld door de school dat de vaccinatie niet hebben kunnen geven omdat mijn dochter heel angstig was en absoluut niet geprikt wilde worden. Ik was daar al een beetje bang voor want vorige week moest ze op corona getest worden en heeft ze zich ook met hand en tand verzet (terwijl ze voorheen dit soort dingen altijd heel rustig onderging). Maar goed, nu moeten we de vaccinatie dus alsnog een keer laten doen bij de huisarts, maar ik ben vooral op zoek naar tips. Hoe kan ik met haar angst omgaan? Hoe kan ik haar helpen en proberen het minder eng te maken?
<<

Anoniem304

Bericht 02 Feb 2021 16:00

Re: Angst voor vaccinatie

Waarom op school zonder ouder(s) er bij?
Dat zou ik ook doodeng vinden.

Toen ik allang volwassen was is m'n moeder zelfs mee geweest met verstandskiezen trekken. 😅😅
<<

Anoniem331

Bericht 02 Feb 2021 16:05

Re: Angst voor vaccinatie

Huh? Op school zonder ouders? Wat raar, zou me ook niet zomaar laten prikken denk ik.
<<

Anoniem331

Bericht 02 Feb 2021 16:06

Re: Angst voor vaccinatie

Oh dat was je vraag niet. Ik zou zorgen dat ze gevaccineerd word met een ouder bij haar. Sommige dingen moeten nu eenmaal. Lekker bij je moeder op schoot, met geduld en liefde krijg je dat wel voor elkaar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43708

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Feb 2021 16:10

Re: Angst voor vaccinatie

Ah wat zielig! Ik zou zeker zorgen dat je er bij bent als moeder. Wel zo fijn voor haar.

Wij kregen vroeger een chocolade ei na een prik en dat weet ik nog heel goed dus dat heeft wel positieve indruk gemaakt. Misschien niet de beste methode om te belonen met iets lekkers maar ik zou dat zelf voor een keertje prima vinden, zeker nu ze zo'n angst heeft ontwikkeld, dat vind ik zielig voor haar.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem331

Bericht 02 Feb 2021 16:16

Re: Angst voor vaccinatie

Ik moest vroeger wratten aan laten stippen en kreeg een pakje kauwgom als ik niet hoefde te huilen. Heel niet verantwoord maar voelde me de koning te rijk als enige in je huishouden met een pakje kauwgom 😇
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 02 Feb 2021 17:08

Re: Angst voor vaccinatie

Kan ze uitleggen waarom ze het eng vind? Is ze bang voor de pijn?

Ik zou haar denk ik ook overhalen met iets leuks of iets lekkers.
En tijdens het prikken kletsen met haar of desnoods een filmpje op YouTube opzetten dat ze afgeleid wordt. En dat ook benoemen we gaan even kletsen en de dokter gaat prikken dan zul je merken dat het helemaal niet zoveel pijn doet.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 02 Feb 2021 17:20

Re: Angst voor vaccinatie

Bedankt voor alle reacties! Wat betreft de vaccinatie op school zonder ouders doen: we wonen in België en ik krijg de indruk dat het hier standaard is. Ik kreeg in ieder geval een brief dat het CLB langs zou komen op school voor controle en voor de vaccinatie en dat was dat.

Anyway, belonen met snoep wil ik echt niet, maar misschien kan ik er wel een klein cadeautje aan hangen, iets wat ze heel graag wil hebben. Jouw tip van een filmpje bekijken vind ik ook een goeie, Raven. Dat zou misschien wel kunnen helpen. Ik heb inmiddels ook alvast een voorlichtingsfilmpje opgezocht dat ik samen met haar ga bekijken, waarbij je ziet dat het echt in een vloek en een zucht gebeurd is. Vrijdag staat de afspraak bij de huisarts. Vind het nu al spannend... Ik stuur in ieder geval mijn man mee, want ik breng alleen maar mijn spanning op haar over vrees ik.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron