Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 28 Jan 2021 14:16

Re: Het hardlooptopic #2

Goed dat je gegaan bent! Lekker tempo ook! Ik ben ook weer geweest. Ook in de regen en ook meteen natte voetjes. Het ging alleen totaal niet. Ongesteld geworden, dus dat zal het wel zijn. Baalde in het begin wel een beetje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 30 Jan 2021 10:38

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:
Burn schreef:Ik loop een 3km vaak in 8.0/km. En de 5,5km de laatste weken vaak in 8.3/km. Zou m'n 3km dan sneller moeten kunnen?
Ik wil zo graag sneller in m'n hoofd. Omdat ik dit 'sneu' vind staan op Strava vergeleken bij de anderen in m'n lijst haha.

Ja m'n trainer van de loopgroep (wat we nu momenteel niet hebben) heeft het ook steeds over tempo 1,2 & 3. Ga dat linkje eens lezen.


Ja, gebaseerd op je 5,5k tijd kun je die 3k sneller. Loop die maar eens op 8.3 km/h, of zelfs 8.5. Dat kan je.

Vanmorgen bovenstaande even geprobeerd, heb 2,5km gelopen met een gemiddelde van 6,5'. Yeah! Was op het eind wel helemaal kapot. 😅
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2021 10:49

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Burn! Well done!
Je zou voor een volgende training kunnen kijken of je wat kan afwisselen in je tempo’s. Dus bv eerst 10 min rustig inlopen, dan 10 min iets harder, en dan 5 minuten nog wat harder. Dan ga je een beetje aanvoelen wat voor jou die drie tempo’s zijn. Je snelste tempo hou je niet superlang vol.

Een andere manier is piramideloop. Na inlopen doe je 400m wat sneller. Dan 2 min dribbel. Dan 600m op dat wat snellere tempo, 2 min dribbel, 800m sneller, 2 min dribbel, 600m sneller, dribbel, 400m sneller, rustig uitlopen. Met dit soort trainingen verhoog je je snelheid en ga je die verschillende tempo’s aanvoelen.
<<

Anoniem332

Bericht 30 Jan 2021 10:53

Re: Het hardlooptopic #2

Fijn dat jullie toch de motivatie hebben gehad om toch te gaan lopen. Caulfield en Jip!

Ik hoop morgen weer tijd te hebben.

Goed bezig burn! Wat ook goed helpt om snelheid te verhogen is, als je ingelopen hebt, intervallen doen. Als je 3 km loopt, dat je na 1,5 of 2 km het laatste stukje een timer hebt, dat je dan 1 min voluit gaat en dan weer en minuut/30 sec wandelt, even joggen en weer voluit een minuut rent. Als je dit goed onder controle hebt kan je je rust iets korter maken en/of je voluit tijd langer maken.
<<

Anoniem332

Bericht 30 Jan 2021 10:56

Re: Het hardlooptopic #2

Haha ongeveer het zelfde antwoord als caulfield.

Je kan de tijden voor jezelf invullen, maar Idd een interval. Die je op veel verschillende manieren kan indelen. En ook elke training anders kan doen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Jan 2021 13:04

Re: Het hardlooptopic #2

Wat zijn jullie allemaal lekker bezig zeg!

Ik ben al bijna een week helemaal klachtenvrij. Zo fijn! Ik mag nog niet hardlopen maar heb oefeningen (die ik te weinig doe 👀) en hoop binnenkort te mogen gaan opstarten.

Ik wandel nu bijna dagelijks vijf km en dat bevalt me ook heel goed. Ik loop dan ook best snel ontdekte ik, vijf km in 52 minuten. Dus hopelijk heb ik straks qua conditie niet heel veel ingeleverd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Jan 2021 20:56

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed dat je zo lekker wandelt! En fijn dat je klachtenvrij bent. Nu inderdaad volhouden en spieren sterker maken EN JE OEFENINGEN DOEN!!!

Mijn lopen ging beter dan donderdag. Het eerste halve uur ging heel lekker, tweede wat minder. Maar goed toch 9km in een uurtje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Jan 2021 21:00

Re: Het hardlooptopic #2

Netjes hoor Jip. Voor mijn gevoel heb jij het lopen echt snel weer opgebouwd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11401

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 30 Jan 2021 21:10

Re: Het hardlooptopic #2

Dank je! Vanaf december zit er flink schot in dankzij het schema. Daarvoor ben ik een paar keer opnieuw begonnen en bleef ik steeds hangen in minuten en langzaam lopen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem313

Bericht 30 Jan 2021 21:42

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker Jip! En inderdaad Lady, jij wandelt snel! Volgens mij doet dat wonderen voor je conditie.

Ik wilde morgen een (duur)loopje gaan doen maar heb vandaag een zware benentraining gehad (vooral vanwege een flinke serie walkout lunges met weightbag) en ik voel nu al dat m’n benen drilpudding gaan zijn morgen. Dus denk ik maar lekker wandelen als herstel en dan wellicht maandag ff lopen.
<<

Anoniem315

Bericht 30 Jan 2021 22:26

Re: Het hardlooptopic #2

Dat gaat goed Jip!

Lady, je wandelt behoorlijk snel ja. Ik denk dat je conditie inderdaad niet veel achteruit zal gaan hierdoor.

Burn, leuk dat je zo aan het experimenteren bent. Zou ik ook eens wat vaker moeten doen. Het wordt helemaal mooi als je straks een voortgang merkt door dit soort traininkjes.

Caulfield, herkenbaar gevoel, alleen dan niet door een work-out, maar door andere werkzaamheden (hooipakken de zolder op sjouwen, zand kruien en andere dingen).

Ik ben mijn horloge kwijt. Baal er vreselijk van. Op gps rennen vind ik echt een stuk minder leuk. Ik heb vandaag ruim 6 km gerend, maar hoe snel precies weet ik niet, aangezien het gps signaal een keer kwijt was en er een hele gelopen lus van bijna een kilometer weg is gevallen.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 31 Jan 2021 13:04

Re: Het hardlooptopic #2

Ooh wat was het koud vanmorgen! Dacht me goed ingepakt te hebben, maar had wel nog een laagje extra mogen hebben want uit de zon had ik het nog wel behoorlijk koud. Maar goed ik heb wél 13km hardgelopen.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 31 Jan 2021 13:08

Re: Het hardlooptopic #2

Lekker bezig Kajaka!
Ik liep vanmo lekker in het zonnetje, thermotrui en shirt was voldoende, wel koude benen.
Heb heerlijk 10km gelopen op een lage hartslag.
30-04-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Jan 2021 13:35

Re: Het hardlooptopic #2

Ik krijg het altijd wel snel erg warm als ik me warm aankleed. Ik loop gewoon in m’n sportlegging, een hemd en een sportlongsleeve. En handschoentjes. Maar ik ga nog wel een hoofdband maken voor mezelf.

Les 16 gerend net! 4,6 km in 32 minuten. Gemiddelde snelheid is 8,7km/uur.
#teammaple🍁
<<

Anoniem332

Bericht 31 Jan 2021 14:33

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb vanmorgen ook een duurloop gedaan van 10’km gemiddeld 6.09 min per km.
Het was heerlijk om te lopen, wel koud met opstarten.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Jan 2021 14:41

Re: Het hardlooptopic #2

Mooie loopjes allemaal, het is ook echt perfect loopweer. Exo, wat balen dat je horloge zoek is zeg. Ik kan ook echt niet meer zonder mijn AppleWatch. Gevoelsmatig is niet geregistreerd niet gesport voor mij.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2863

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 31 Jan 2021 14:42

Re: Het hardlooptopic #2

Ook lekker bezig geweest jullie!

Ik droeg mn hardloopbroek, hemd, thermoshirt en hardlooptrui + handschoenen en muts. Maar had dus veel stukken schaduw, mn connect app gaf ook -7 aan.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 31 Jan 2021 16:35

Re: Het hardlooptopic #2

Kajaka schreef:Ook lekker bezig geweest jullie!

Ik droeg mn hardloopbroek, hemd, thermoshirt en hardlooptrui + handschoenen en muts. Maar had dus veel stukken schaduw, mn connect app gaf ook -7 aan.


Die van mij - 2. Bij m'n man wel - 7 die mocht eerst lopen 😃
30-04-2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 31 Jan 2021 18:35

Re: Het hardlooptopic #2

Ik vond het vanochtend echt te koud dus heb maar een flink intensieve HIIT gedaan. En helaas speelt mijn kuit ook weer op. Ik heb flinke kuiten en eens in de zoveel tijd begint die te irriteren en zitten er knopen in. Komende week ff kijken of ik dat er uit kan krijgen.
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 31 Jan 2021 19:20

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:
Ik wilde morgen een (duur)loopje gaan doen maar heb vandaag een zware benentraining gehad (vooral vanwege een flinke serie walkout lunges met weightbag) en ik voel nu al dat m’n benen drilpudding gaan zijn morgen. Dus denk ik maar lekker wandelen als herstel en dan wellicht maandag ff lopen.


Een duurloop zat er inderdaad niet in, vanwege spierpijn, kou en een algeheel gebrek aan zin. Dus ging ik voor een kort loopje wat uiteindelijk toch 7k werd op een voor mijn doen redelijk vlot tempo. Was lekker, ondanks de spierpijn in m’n billen.

Ik kleed me ook niet zo warm, ik hou niet van het gevoel teveel kleren aan te hebben tijdens het lopen. Dan heb ik het liever wat te koud, dat komt namelijk vanzelf goed. Vandaag een lange tight, hemdje, en longsleeve, maar geen jasje. Wel handschoenen, en als ik er aan had gedacht had ik een headband of mutsje wel fijn gevonden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Jan 2021 20:08

Re: Het hardlooptopic #2

Exáct zoals ik dus Caulfield.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 31 Jan 2021 20:19

Re: Het hardlooptopic #2

Urban Naked schreef:Exáct zoals ik dus Caulfield.


Kijk aan, ik zie het. Maak je er ook 1 voor mij?
<<

Anoniem315

Bericht 31 Jan 2021 20:23

Re: Het hardlooptopic #2

Mijn horloge is terug! Het zat in het duplohuis van de jongste 😑

Ik heb zopas even een 4km aan heuveltjes gedaan. Eerst een heel stuk omhoog, daarna naar beneden en de hei over (een onregelmatig stuk met allemaal kleine hoogteverschillen), daarna een heuvelachtig mountainbikepad om een meertje heen en daarna weer terug. Lekker even!

Ik draag met dit koude weer een wintertight, een dunne longsleeve en een dun jasje.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 31 Jan 2021 20:37

Re: Het hardlooptopic #2

Haha in het duplohuis! 😄

Wat een heerlijk hardloopweer hè. Ik draag een lange hardloopbroek met longsleeve, dun jasje en handschoenen. Nog steeds koude handen maar wat is het toch fijn om te kunnen rennen in de kou!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 31 Jan 2021 21:06

Re: Het hardlooptopic #2

Caulfield schreef:
Urban Naked schreef:Exáct zoals ik dus Caulfield.


Kijk aan, ik zie het. Maak je er ook 1 voor mij?

Ja! Ik ga geen extra wateropnemende stof gebruiken hoor, gewoon tricot.
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers