Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat wil je even kwijt? #12

<<

Anoniem307

Bericht 17 Jan 2021 20:13

Re: Wat wil je even kwijt? #12

De beste vriend van mijn man is vandaag overleden. De belofte was dat als hij zou overlijden, mijn man voor zijn hond zou zorgen. Zo gezegd, zo gedaan. En nu hebben we alsnog een American Stafford in huis. 🙈
<<

Anoniem313

Bericht 17 Jan 2021 20:16

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Isles schreef:De beste vriend van mijn man is vandaag overleden. De belofte was dat als hij zou overlijden, mijn man voor zijn hond zou zorgen. Zo gezegd, zo gedaan. En nu hebben we alsnog een American Stafford in huis. 🙈


Wat erg Isles, gecondoleerd! Was hij ziek? En ook heftig joh, een tweede hond.
<<

Anoniem307

Bericht 17 Jan 2021 21:06

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Nee, hij was niet ziek. Vermoedelijk heeft hij gisteravond een hartstilstand gehad. Zijn dochter en schoonzoon vonden het maar raar dat ze al een paar uur niets van hem hadden gehoord, dus zijn er heen gegaan. De hond sloeg aan, maar verder geen gehoor. Dus ze hebben de deur ingetrapt en hem gevonden. Hij had achter de computer gezeten en had zijn muis nog in zijn hand. :(
<<

Anoniem313

Bericht 17 Jan 2021 23:12

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Isles schreef:Nee, hij was niet ziek. Vermoedelijk heeft hij gisteravond een hartstilstand gehad. Zijn dochter en schoonzoon vonden het maar raar dat ze al een paar uur niets van hem hadden gehoord, dus zijn er heen gegaan. De hond sloeg aan, maar verder geen gehoor. Dus ze hebben de deur ingetrapt en hem gevonden. Hij had achter de computer gezeten en had zijn muis nog in zijn hand. :(


Oh, wat verschrikkelijk. Ik dacht dat hij misschien ziek zou zijn, dat ze daarom die afspraak hadden gemaakt. Echt heel ellendig.
Is dit die Stafford die je al eerder in huis wilde nemen, waar je toen van afzag vanwege jullie Jack? Denk je dat het veilig is?
<<

Anoniem307

Bericht 18 Jan 2021 00:13

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Nee, niet dezelfde. We hadden besloten dat we geen stafford zouden nemen omwille van Jack. Maar Mia, zo heet ze, kon ook niet naar het asiel. Voor Quincey en Jack liepen we heel vaak met haar. Namen we haar mee naar de zwemplas. Haar baasje liep minstens 6 uur per dag met haar. Dat van ons was extra.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Jan 2021 11:46

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jeetje wat erg Isles, ik schrik altijd zo van dat soort verhalen. Zo ineens, weg.
Gecondoleerd en sterkte.
<<

Anoniem298

Bericht 18 Jan 2021 12:38

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jet schreef:Dank je wel, Exo. Mn moeder was hier vandaag en ze zei dat ze vermoedde dat hij weer een (licht) herseninfarct heeft gehad, hij liep pas helemaal scheef, had vreselijke hoofdpijn en hij gaf aan dat te herkennen van zijn eerdere infarct. Zou goed kunnen dus dat die infarcten het proces versnellen. Hij was gisterochtend al om 5 uur opgestaan en gaan ontbijten, blijkt dat klokkijken dus al niet meer gaat. Digitaal sowieso niet en analoog haalt hij de tijden ook door elkaar omdat hij het verschil tussen de grote en kleine wijzer niet ziet/snapt. Ik heb zo met hem te doen, zo heftig dit.


Het verhaal krijgt nog een staartje. De behandeld arts vond het feit dat mijn opa zó hard achteruit gaat niet passen bij dementie, dus er is een scan van zijn hoofd gemaakt om te zien of er een andere verklaring is voor zijn gedrag. Op de scan was een gezwel tegen zijn hersenpan te zien, met rondom enorm veel vocht dat tegen zijn hersenen drukt. Vorige week is er een mri gemaakt om te zien of het een abces of een tumor is. Helaas het laatste, inclusief uitzaaiingen in zijn hoofd, nier en long.

Hij heeft Dexamethason gekregen (vochtafdrijvende medicatie) om het vocht rondom die tumor (en dus de druk op zijn hersenen) weg te krijgen en hij is direct veel helderder, kan weer klokkijken en weer helder nadenken. Wat een verschil! Hij kan nu ook zelf goed bedenken wat hij qua behandeling wil en zegt nu niets te willen doen. Hij is bijna 86 en vindt het wel goed geweest.

Ineens dus een hele andere diagnose, maar wel nog steeds heel heftig. Het is nu afwachten hoe het verloopt.
<<

Anoniem298

Bericht 18 Jan 2021 12:40

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Isles schreef:De beste vriend van mijn man is vandaag overleden. De belofte was dat als hij zou overlijden, mijn man voor zijn hond zou zorgen. Zo gezegd, zo gedaan. En nu hebben we alsnog een American Stafford in huis. 🙈


Wat een heftig bericht, en ook zo onverwacht! Gecondoleerd! En sterkte met de tweede hond, zal ook wel even wennen zijn (zowel voor jullie als voor Jack). Hopen dat het goed gaat met die twee.
<<

Geel

Bericht 18 Jan 2021 16:34

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat ingrijpend, Jet!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 18 Jan 2021 19:17

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jemig Isles! Wat akelig en verdrietig. Gecondoleerd en sterkte.

Oh Jet dit is ook niet niks! Maar ergens ook fijn dat hij meer zichzelf is nu en zelf de regie kan nemen over zijn leven. Jij ook sterkte.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 18 Jan 2021 19:30

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jeetje Isles, dat is heftig, gecondoleerd!

Och Jet toch, wat verdrietig. Wel fijn dat hij nu wat meer zichzelf is idd en zelf keuzes kan maken. Sterkte
30-04-2017
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jan 2021 20:13

Re: Wat wil je even kwijt? #12

isles wat heftig zeg gecondoleerd

Jet ook heftig zeg sterkte
Afbeelding
<<

Anoniem307

Bericht 18 Jan 2021 21:09

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jet sterkte! Altijd heftig zoiets. 😔

De honden zijn nu rustig. We waren bang dat de Stafford Jack zou grijpen, dus daar lag de focus op. Zie ik vanavond dat Jack de tiran is en Mia steeds bijt. 🙈 Hij heeft vast niet door dat ze maar 1 beet nodig heeft om hem om te leggen. Maar ze liggen nu beiden op de uiteinden van de bank. Ver uitelkaar.

Morgen mogen vrienden afscheid nemen van de man. Hij wordt in besloten kring begraven. 🥺
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9422

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 18 Jan 2021 22:08

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Isles gecondoleerd, zo heftig dat iemand zo weg kan vallen!

Jet ook heftig zeg, wel fijn dat hij nu zelf zijn keuze duidelijk kan maken.
⁠♡♡♡
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 19 Jan 2021 14:49

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Wat heftig, Isles. Gecondoleerd.

Jet, wat een wending, zeg! Fijn dat hij weer helder genoeg is om zelf te beslissen wat hij wel /niet wil.

Sterkte de komende tijd.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jan 2021 10:42

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Jet sterkte wat heftig.

Ik ben echt verbaasd, ik was net bij de preventieassistente om mijn gebit schoon te laten maken. Was de eerste keer omdat mijn oude tandarts ineens van de aardbodem was verdwenen. En ze zette direct een timer aan. Ik had echt zoiets van hoezo. Blijkbaar is dat nu nodig omdat mensen zo weinig vertrouwen hebben dat ze echt na een behandeling de patiënt akkoord laten geven op de tijd die ze gaan schrijven. In mijn dossier staat nu dat ik dat onzin vind en ze gewoon vertrouw. Het is toch van de zotte dat het blijkbaar nodig is dat ze het met een timer aantonen.
2015 💙
<<

Kira

Bericht 22 Jan 2021 10:45

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Hier een keer met een timer toen ze m'n gebit gingen schoonmaken en toen moest ik dus per minuut gaan betalen. Was iets van 8 euro per minuut dat ze ermee bezig was, ben toen meteen naar een andere praktijk gegaan.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 22 Jan 2021 10:47

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ik snap het wel Minx. Ik heb ook vaak als ik de factuur krijg dat ik me afvraag of ik echt wel 20 binnen ben geweest. Ik betaal het verder gewoon maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar dan toch mee teruggaan. Om dat te voorkomen is een timer een prima oplossing.
<<

Anoniem308

Bericht 22 Jan 2021 11:16

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ik ben aan het nakijken, mijn studenten hebben allemaal een verslag ingeleverd van de afgelopen periode. Soms zit ik te glimmen van trots maar regelmatig zit ik ook verbeten achter mijn laptop. Dat taalgebruik, inhoudelijk slecht, veeeel te veel of veeeel te weinig woorden.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jan 2021 11:23

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Carra schreef:Ik snap het wel Minx. Ik heb ook vaak als ik de factuur krijg dat ik me afvraag of ik echt wel 20 binnen ben geweest. Ik betaal het verder gewoon maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die daar dan toch mee teruggaan. Om dat te voorkomen is een timer een prima oplossing.


Er komt ook admin enzo bij dus het is de totale behandeling. Maar dat er dus blijkbaar zo weinig vertrouwen is dat het nodig is vind ik best wel schokkend.

AMM, herkenbaar. Dat is ook iets waar we op mijn werk tegenaan lopen met het schrijven van zorgplannen.
2015 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Jan 2021 11:31

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Oh dat lijkt me inderdaad frustrerend! Maar wel heel fijn dat je ook zit te glimmen van trots! En dat iedereen het ingeleverd heeft, haha.

Beetje ingewikkeld verhaal maar ik kom er net achter dat iemand, van een ander onderdeel van ons bedrijf dat voor dezelfde klant werkt, zich totaal niet aan de afspraken heeft gehouden en achter onze rug om iets nogal kuts heeft gedaan. Dus ik belde haar boos op en ze bood meteen haar excuus aan maar heb niet het idee dat ze het echt meende (zij hebben voordeel van deze situatie en wij nadeel maar wij hebben juridisch gelijk. Nouja ingewikkeld verhaal dus). Kortom ik ben gefrustreerd.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jan 2021 12:04

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Oh Harrison wat frustrerend. Ik kan me dat zo goed voorstellen. Ik kan daar ook echt niet tegen. Echt hou je aan de processen ze zijn er niet voor niets.
2015 💙
<<

Anoniem298

Bericht 26 Jan 2021 13:07

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Oeh die frustratie begrijp ik, Harrison. En zeker als iemand dan zn excuses aanbiedt maar dat eigenlijk niet meent. Kom er dan gewoon eerlijk voor uit dat je bewust zo’n actie uithaalt omdat je er voordeel uit haalt. Moet je hier nu verder nog iets mee trouwens?

Ik ben gisteren bij opa in het ziekenhuis geweest. Was fijn hem te zien, maar oh wat is hij oud en fragiel. Hij is steeds zo moe en gaf aan dat hij bij elke keer dat hij in slaap wegzakt hoopt dat hij erin blijft. Vond ik zo verdrietig om te horen maar heel begrijpelijk, ik hoop ook voor hem dat, wanneer het zover is, zijn overlijden pijnloos en vredig zal zijn.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 26 Jan 2021 15:41

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Ah wat fijn en verdrietig tegelijkertijd Jet.

Ik heb mijn manager ingelicht over de situatie en met haar afgesproken dat we het in de gaten houden en als het nog een keer gebeurt dat we dan escaleren. Het voordeel is dat ze het niet kunnen doen zonder dat wij er achter komen :').
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Jan 2021 20:50

Re: Wat wil je even kwijt? #12

Lekker om je plan al klaar te hebben liggen Harrison!

Ik wil even kwijt dat ik zo hard aan het leren ben. Vrijdag heb ik een toets medische basiskennis en het is VEEL en MOEILIJK. En ik weet niet hoe ik een heel boek vol superspecifieke medische shit in m’n hoofd kan proppen.
Ik heb in de afgelopen weken een uittreksel gemaakt van 17 a4’tjes. Alsnog veel te veel om te kunnen leren. 😞
#teammaple🍁
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers