Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verse soep

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Jan 2021 20:23

Re: Verse soep

AMM schreef:
Lady schreef:
Leuk om te lezen dat dit nog steeds zo populair is hier! Ik heb zelf inmiddels de gezeefde tomaten vervangen door een liter tomatensap. Ik vind dat zelf nog lekkerder, omdat het daardoor iets minder dik wordt. De wijn laat ik tegenwoordig ook achterwege en ik voeg altijd een flinke hand verse basilicum toe.

Ik maak deze soep twee keer per week en eet dus serieus bijna vier liter hiervan per week. Elke middag soep bij de lunch :love: . De kinderen vinden het ook nog steeds erg lekker, die vragen er uit zichzelf zelfs om.

Hoeveel zongedroogde tomaatjes gaan erin? Een heel potje of is dat veel te veel?

Een half potje is genoeg. Ik bedenk me net dat ik dat inmiddels ook niet meer doe :smile: . Ik doe tegenwoordig:

- Ui, knoflook
- geschilde courgette
- 2 bakjes cherrytomaatjes
- een grote paprika
- handje basilicum
- twee bouillonblokjes
Dit koken (als je het wat langer laat koken wordt het naar mijn idee romiger) en pureren en daarna nog een liter tomatensap.

Ladysoep 2.0, de verbeterde versie :banaan: .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Jan 2021 20:25

Re: Verse soep

Marin schreef:
Lady schreef:
Ik maak deze soep twee keer per week en eet dus serieus bijna vier liter hiervan per week. Elke middag soep bij de lunch :love: . De kinderen vinden het ook nog steeds erg lekker, die vragen er uit zichzelf zelfs om.



Wow dan is het met recht nog steeds Lady soep.
Wat lekker, ik ben gek op soep. Zoontje lust geen soep helaas (althans, wil het niet proberen) anders zou ik'm ook constant aan de Lady soep zetten.

Ik maak vaak courgette of broccolisoep voor de lunch of maar net wat we aan groenten over hebben.


Wat ik me wel al een tijdje afvraag: Als ik de soep drie tot vier dagen bewaar en dus steeds weer verwarm, zouden er op dag vier dan nog wel vitaminen in zitten?

Iemand die het weet?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Jan 2021 20:34

Re: Verse soep

Maar je gaat de soep toch niet vier keer verwarmen? Dan doe je toch steeds een kleine portie in de pan voor diezelfde dag?
❤ 7 juni 2018
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 15 Jan 2021 20:37

Re: Verse soep

kippetje schreef:Broccoli soep! :P

Stronk broccoli
Teentje knoflook
Uitje
Beetje bieslook en peper
Groentebouillon blokje
En als je hem gepureed hebt scheutje kookroom!

Maak ook vaak verse soep van AH met zo'n verspakket of zo'n pureersoep!


Zo maak ik ook de broccoli soep, alleen ik voeg nog een rode peper toe.

Of zoete aardappelsoep.

Zoete aardappel, gewone aardappel schillen en in blokjes. Uitje en knoflook fruiten met paprikapoeder en kurkuma, aardappels erbij, bouillon erbij, koken.
Staafmixer erdoor en dan serveren met pompoenpitten en wat feta.


Meestal doe ik zomaar wat met soep. Ik zoek een recept, pak ongeveer die ingrediënten en ga lekker m'n eigen gang 🙃
30-04-2017
<<

Peanutbuttercup

Bericht 15 Jan 2021 20:55

Re: Verse soep

Mijn favoriete soep, staat morgenavond weer op tafel: Pompoen-wortelsoep met chorizo

Chorizo uitbakken en meeste vet verwijderen. Uitje erin fruiten met kerrie. 1 grote winterwortel in stukjes, 1 flespompoen in stukjes, water erbij met kippenbouillonblokje. In apart pannetje soepgroente koken. De helft bij het wortel-pompoenmengsel doen en glad pureren, de andere helft met een uitgelekt blikje linzen aan soep toevoegen. Citroensap naar smaak toevoegen. Voor serveren uitgebakken chorizo erin doen.

Is ook lekker met gerookte kip.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Jan 2021 21:01

Re: Verse soep

PBC dat klinkt lekker

Wij eten bijna elke vrijdag soep. J is er gek op. De ene keer gebruik ik zo’n verspakket wat eerlijk gezegd gewoon luiigheid is. Ik heb de soepbijbel ook daar staan ook veel leuke goed uitvoerbare recepten in.

Vandaag hadden wij kippensoep. Die was vandaag weer heel goed gelukt.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Jan 2021 21:56

Re: Verse soep

Bliss schreef:Maar je gaat de soep toch niet vier keer verwarmen? Dan doe je toch steeds een kleine portie in de pan voor diezelfde dag?

Ja, dat doe ik meestal wel..

Deze is ook superlekker:
https://chickslovefood.com/recept/18869-2/
Thaise kipkokossoep.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Jan 2021 22:29

Re: Verse soep

Hmm met vier keer verwarmen weet ik niet of er nog veel overblijft Lady. Lijkt me ook niet zo lekker maar dat klopt dus niet als jij het altijd zo doet haha. Maar je kunt toch gewoon overschenken in kleinere pan en dat verwarmen?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 15 Jan 2021 22:34

Re: Verse soep

Ik maak van alles wat los en vast zit soep, dat is altijd een prima bestemming voor restjes groenten. Die van pbc klinkt ook lekker! Als ik het goed begrijp pureer je de linzen dus niet mee?

Ik vind Mexicaanse bonensoep ook heerlijk. Ik maak het ongeveer zo https://uitpaulineskeuken.nl/2015/01/me ... ngels.html maar dan met een blik kidneybonen ipv bruine bonen.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 15 Jan 2021 22:45

Re: Verse soep

Toet schreef:Ik maak van alles wat los en vast zit soep, dat is altijd een prima bestemming voor restjes groenten. Die van pbc klinkt ook lekker! Als ik het goed begrijp pureer je de linzen dus niet mee?

Ik vind Mexicaanse bonensoep ook heerlijk. Ik maak het ongeveer zo https://uitpaulineskeuken.nl/2015/01/me ... ngels.html maar dan met een blik kidneybonen ipv bruine bonen.


Klopt, die doe ik er pas op het einde bij zodat je nog een beetje bite hebt, naast de soepgroente en chorizo!
Wat gerookte paprikapoeder er nog in is ook lekker, trouwens.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 15 Jan 2021 22:46

Re: Verse soep

Zora schreef:Hmm met vier keer verwarmen weet ik niet of er nog veel overblijft Lady. Lijkt me ook niet zo lekker maar dat klopt dus niet als jij het altijd zo doet haha. Maar je kunt toch gewoon overschenken in kleinere pan en dat verwarmen?


Ja dat bedoel ik! Keer op keer opwarmen lijkt me niet zo goed en inderdaad ook niet echt lekker.
❤ 7 juni 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 15 Jan 2021 23:29

Re: Verse soep

Bliss schreef:
Zora schreef:Hmm met vier keer verwarmen weet ik niet of er nog veel overblijft Lady. Lijkt me ook niet zo lekker maar dat klopt dus niet als jij het altijd zo doet haha. Maar je kunt toch gewoon overschenken in kleinere pan en dat verwarmen?


Ja dat bedoel ik! Keer op keer opwarmen lijkt me niet zo goed en inderdaad ook niet echt lekker.

Ja, nooit over nagedacht, haha. Ik heb altijd het idee dat ik dan eventuele bacteriën er ook gelijk uit kook. Naast de vitaminen dus 😅. Op de smaak of structuur heeft het in ieder geval geen invloed.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem307

Bericht 16 Jan 2021 00:36

Re: Verse soep

Het wordt hier max 3 keer opgewarmd. En bij de 2e keer stop ik. Dat mijn man het dan nog een 3e keer wil eten is aan hem.

Ik had op pinterest recepten gezocht voor tomatensoep. En toen kwam ik erachter dat Jumbo hetzelfde in hun pakket heeft gestopt. Dus dat eten we zondag. Afgelopen dinsdag al hun snert gemaakt en dat was goed, dus de tomatensoep zal ook bevallen.
<<

Anoniem303

Bericht 16 Jan 2021 04:41

Re: Verse soep

Als je vier dagen van soep wilt eten, dan zou ik zelf iig voor de derde en vierde dag een portie invriezen. Ik denk dat je dan de meeste kans op vitaminen houdt. Op de derde dag zou ik de soep denk ik al niet meer vertrouwen namelijk...
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 16 Jan 2021 10:26

Re: Verse soep

Haha, Lady, ik doe dat dus ook op die manier. Nooit verder over nagedacht eigenlijk 🤦🏼‍♀️😂
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 16 Jan 2021 10:38

Re: Verse soep

Heb altijd geleerd dat je voedsel maar 1x opnieuw mag opwarmen. Het Voedingscentrum geeft dat ook aan las ik net, omdat met telkens opnieuw opwarmen de kans op bacterieën toeneemt en dus ook de kans op voedselvergiftiging. Dus zou alle porties in de vriezer gooien en per dag ontdooien.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 16 Jan 2021 10:47

Re: Verse soep

Ik maak vaak zoete aardappelsoep:
https://www.boodschappen.nl/recept/zoet ... uienbrood/

Spaanse maaltijdsoep:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... et-chorizo

Chinese tomatensoep (Doe er wel eens extra kip in en noodles om het een maaltijdsoep te maken)
https://www.boodschappen.nl/recept/chin ... et-gember/

Laatst ook broccolisoep gemaakt door een ui en wat knoflook te fruiten, broccoli erbij, groentebouillon erbij tot de broccoli onder staat, laten koken, pureren, wat zout en peper erbij en klaar. Had er nog wat hamblokjes in gedaan die op moesten.

Zelfgemaakte soep is bij ons ook vaak voor 2 dagen, dus dan doen we ook opwarmen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem309

Bericht 16 Jan 2021 10:55

Re: Verse soep

Ik maak ook vaak soep maar nooit volgens een recept. Meestal gaat er gewoon alles in wat op moet. Wat ik wel heel belangrijk vind bij soep is dat de basis goed is. Wij doen bijvoorbeeld vaak als we aardappels/bonen/linzen koken extra groenten en laurier en bleekselderij erbij en vangen dan het vocht op voor soep. Groenten en aardappelen eten we dan op en het vocht vriezen we (eventueel in porties) in voor als we soep of saus maken. Ook het kookvocht van zwarte bonen is heel lekker en heeft zelfs een wat vleesachtige smaak.

Ik doe het ook altijd maar 1 keer opwarmen. Als ik een grote pan heb, schenk ik gewoon wat over in een klein pannetje of ik vries porties in.
<<

Anoniem308

Bericht 16 Jan 2021 15:03

Re: Verse soep

Hij was heerlijk de ladysoep. Wel versie 1.0 want daar hadden we alles voor in huis 😎
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11576

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Jan 2021 16:43

Re: Verse soep

Amandine schreef:Ik maak vaak zoete aardappelsoep:
https://www.boodschappen.nl/recept/zoet ... uienbrood/

Spaanse maaltijdsoep:
https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R ... et-chorizo

Chinese tomatensoep (Doe er wel eens extra kip in en noodles om het een maaltijdsoep te maken)
https://www.boodschappen.nl/recept/chin ... et-gember/

Laatst ook broccolisoep gemaakt door een ui en wat knoflook te fruiten, broccoli erbij, groentebouillon erbij tot de broccoli onder staat, laten koken, pureren, wat zout en peper erbij en klaar. Had er nog wat hamblokjes in gedaan die op moesten.

Zelfgemaakte soep is bij ons ook vaak voor 2 dagen, dus dan doen we ook opwarmen.


Broccolisoep is ook heel erg lekker met gerookte zalmsnippers. Zo eten wij het vanavond.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 22 Jan 2021 17:10

Re: Verse soep

AMM schreef:Hij was heerlijk de ladysoep. Wel versie 1.0 want daar hadden we alles voor in huis 😎

😊
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 22 Jan 2021 17:51

Re: Verse soep

Wij eten vanavond versie 2.0! Ben benieuwd!
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 24 Jan 2021 20:45

Re: Verse soep

Wij hebben vandaag ook ladysoep 1.0 geprobeerd. Viel goed in de smaak!

Verder Eten wij niet heel vaak soep. Als we het eten is het meestal linzensoep, erwtensoep, of wontonsoep.
Make happy memories
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 24 Jan 2021 20:57

Re: Verse soep

kippetje schreef:Broccoli soep! :P

Stronk broccoli
Teentje knoflook
Uitje
Beetje bieslook en peper
Groentebouillon blokje
En als je hem gepureed hebt scheutje kookroom!

Maak ook vaak verse soep van AH met zo'n verspakket of zo'n pureersoep!


Zo maken wij de soep ook vaak.
En dan ipv broccoli ook wel eens met courgette, prei, bloemkool, wortel, spinazie of tomatenblokjes.
Als kruiden ook wel eens kerrie bij bijv broccoli of courgette, of mosterd
En afhankelijk van welke groenten hamblokjes of gehaktballetjes er in
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 25 Jan 2021 10:38

Re: Verse soep

Ik ben ook gek op soep.
Naast de soepen die hier worden genoemd ben ik zelf ook echt dol op linzensoep!
Ook witte aspergesoep in het seizoen vind ik heerlijk.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers