Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic #2

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Jan 2021 18:36

Re: Het hardlooptopic #2

Carrie schreef:
Jip schreef:Ik snap het heel goed hoor, dat je dat zo doet!
Ze heeft 50 minuten zwemles. Dan kan ik zo'n 35 minuten hardlopen.


Ah ja dat snap ik, ik zou dan alsnog gaan maar goed ik zit ook in een andere situatie als jij.


In jouw situatie zou ik ook zeker gaan dan!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 19 Jan 2021 19:04

Re: Het hardlooptopic #2

Kees schreef:Hardlopen.
1.61km is idd wel specifiek 🙂
Ik doe met mezelf een challenge 'A Mile a Day' (1,61km) En probeer een zo lang mogelijke runstreak te maken, dus zoveel mogelijk dagen achterelkaar minimaal 1 mile hardlopen.

Het helpt mij om gemotiveerd te blijven daarnaast heb ik er altijd tijd voor, het is nl idd ongeveer 10min. Door de hormoonbehandeling heb ik een verhoogde kans op oa hart en vaatziekten en dit verlaagd die kans weer.

Oh wat interessant en leuk! Ja dat motiveert wel zo’n streak. Goed bezig!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 19 Jan 2021 23:44

Re: Het hardlooptopic #2

Carrie kun je je dochter niet op de fiets zetten met hardlopen? Dat je een voor haar veilig rondje uitkiest? Zo doe ik dat nog wel eens met J zet ik hem op zijn fiets en dan ga ik zelf lopen. Zijn altijd leuke rondjes waarbij ik op de een of andere manier toch altijd net iets harder loop.
2015 💙
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jan 2021 10:16

Re: Het hardlooptopic #2

Minx schreef:Carrie kun je je dochter niet op de fiets zetten met hardlopen? Dat je een voor haar veilig rondje uitkiest? Zo doe ik dat nog wel eens met J zet ik hem op zijn fiets en dan ga ik zelf lopen. Zijn altijd leuke rondjes waarbij ik op de een of andere manier toch altijd net iets harder loop.


Ja, soms doe ik dat ook wel eens inderdaad! Maar als ik echt lekker 50 minuten wil hardlopen dan trekt zij dat niet zo, 50 minuten. En ik ren toch wat langzamer dan. Maar voor een korter rondje is dat zeker een optie!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 20 Jan 2021 11:06

Re: Het hardlooptopic #2

Bedankt voor jullie bemoedigende woorden ♥️.

Ik ben inmiddels gestart met fysio en zit wel tegen een ontsteking aan. Mijn hele kuitspier was ook gespannen dus die heeft ze nu twee keer flink los gekneed. Erg pijnlijk maar wel functioneel. Daarbij tape behandeling. Ze denkt dat ik minimaal drie maanden niet kan rennen en ik geloof dat wel. Inmiddels heb ik het wel redelijk geaccepteerd en probeer ik minimaal vijf keer per week 5 km te wandelen. Ook erg lekker en goed voor de geest!

Carrie, dat is inderdaad flink meer plannen en puzzelen voor jou. Fijn dat het zo kan me je ex, inderdaad win-win :). Ik snap wel dat je je dochter niet altijd mee wil hebben op haar fietsje. Ik wandel regelmatig en dan gaat D mee op de fiets. Dit gaat prima maar je loopt toch echt wel anders en minder op je eigen tempo.

Caulfield, wat knap dat je zo vroeg gaat lopen. Ik vind het ook alles behalve sneu maar dapper en stoer en wat is het uiteindelijk een heerlijke start van de dag!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jan 2021 12:35

Re: Het hardlooptopic #2

Ah zo ontzettend balen Lady. Ik moest geloof ik ook iets van 3 maanden rusten. Mocht zelfs niet wandelen. Beterschap! Hopelijk kan je heel snel weer hardlopen! Fijn dat het masseren al wat verlichting gaf.

Ja wandelen doe ik ook veel met dochter en dan zij op de fiets, dan kan ik flink doorlopen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Jan 2021 22:01

Re: Het hardlooptopic #2

Wat balen Lady! Knap dat je er nu toch een soort berusting in gaat vinden. Klinkt alsof je fysio het goede doet! Laat haar je ook begeleiden met weer opbouwen en eventueel kijken naar je loopstijl en schoen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jan 2021 09:53

Re: Het hardlooptopic #2

Lady, zo balen voor je dat het echt 'mis' is! Hopelijk herstel je goed en kun je jezelf in bedwang houden 😉 Ik heb vorig jaar 3 maanden alleen gewandeld en gefietst, maar mijn conditie was niet dramatisch gedaald. Alleen m'n snelheid is gezakt, maar dat is het ergste niet: ik kan nog rennen! Daar doe je het voor.

Carrie, ik snap je probleem. Hier is het ook altijd een gepruts qua tijd en middelen. Nou heb ik natuurlijk mijn man, die bij de kinderen is als ik ga rennen, maar ik neem tegenwoordig ook regelmatig de oudste mee op de fiets. Ze is inmiddels zover dat ze een kilometer of 6, 7 goed door kan fietsen. Eerder hield ze me niet bij... Maar dat komt vanzelf! Ze fungeert nu als haas en dat loopt heel fijn.

Hier gaat het goed. Ik begin weer richting de 5.05' te kruipen en hoop in de zomer weer rond de 5.00' te zitten, maar heb er ook vrede mee als dat niet lukt. Het lekker in de natuur zijn vind ik prio 1. Ik heb ook geen bepaalde afstand in mijn hoofd. Tussen de 5 en de 8 vind prima. Ik ga ook niet meer streven naar de 10. Ik haal meer voldoening uit snelheid dan uit afstand, merk ik.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Jan 2021 10:20

Re: Het hardlooptopic #2

Exogenesis schreef: Ik haal meer voldoening uit snelheid dan uit afstand, merk ik.


Ha, dat kan ik me bij jou ook helemaal voorstellen! Ik vind het echt knap hoe snel jij rent.

Zelf loop ik nu echt op onderhoud, heb geen trainingsdoel en ga ook maar nauwelijks vooruit. Ik wil eigenlijk weer naar een halve toe gaan trainen maar mis wat tijd, vooral voor de lange duurlopen. Misschien toch maar eens een schemaatje gaan vinden. Ik heb eerder wel gemerkt hoe gemotiveerd je kan raken van je eigen progressie.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 21 Jan 2021 11:19

Re: Het hardlooptopic #2

Ja, als ik 5,00’ zou rennen dan ging ik ook op tempo. 😄 Vorig jaar rende ik om steeds sneller te worden maar nu ren ik ook voor onderhoud en omdat het lekker is. Ik merk gewoon dat mijn conditie weer helemaal op pijl is na de blessure. Dus Lady, geef jezelf even tijd. 10km vind ik niet zo leuk meer. Dan ren ik liever 2x 5km.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 21 Jan 2021 11:44

Re: Het hardlooptopic #2

Mooi dat je je prio hebt kunnen verleggen Exo. En zo is het ook. Belangrijkste is dat je er blij van wordt, met welk tempo dan ook.

Ik vind de combi van beide wel lekker. Duurloopjes en dan zo nu en dan intervallen om lekker te rammen (en te voelen dat ik het nog kan)!

Caulfield: ik kan je mijn trainer aanraden. Als je alleen een schema wil en verder geen begeleiding kost het maar 5 euro per maand.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jan 2021 11:17

Re: Het hardlooptopic #2

Vandaag 15 minuten aan een stuk gelopen en dat was zwaar maar te doen. Nu zondag weer lopen. Tempo viel wel heel erg mee dat was redelijk zoals normaal. Mijn longen zijn dus echt de beperkende factor in deze.
2015 💙
<<

Anoniem315

Bericht 22 Jan 2021 11:46

Re: Het hardlooptopic #2

Vervelend, die nasleep Minx!
<<

Anoniem301

Bericht 22 Jan 2021 13:51

Re: Het hardlooptopic #2

Exogenesis schreef:Lady, zo balen voor je dat het echt 'mis' is! Hopelijk herstel je goed en kun je jezelf in bedwang houden 😉 Ik heb vorig jaar 3 maanden alleen gewandeld en gefietst, maar mijn conditie was niet dramatisch gedaald. Alleen m'n snelheid is gezakt, maar dat is het ergste niet: ik kan nog rennen! Daar doe je het voor.

Carrie, ik snap je probleem. Hier is het ook altijd een gepruts qua tijd en middelen. Nou heb ik natuurlijk mijn man, die bij de kinderen is als ik ga rennen, maar ik neem tegenwoordig ook regelmatig de oudste mee op de fiets. Ze is inmiddels zover dat ze een kilometer of 6, 7 goed door kan fietsen. Eerder hield ze me niet bij... Maar dat komt vanzelf! Ze fungeert nu als haas en dat loopt heel fijn.

Hier gaat het goed. Ik begin weer richting de 5.05' te kruipen en hoop in de zomer weer rond de 5.00' te zitten, maar heb er ook vrede mee als dat niet lukt. Het lekker in de natuur zijn vind ik prio 1. Ik heb ook geen bepaalde afstand in mijn hoofd. Tussen de 5 en de 8 vind prima. Ik ga ook niet meer streven naar de 10. Ik haal meer voldoening uit snelheid dan uit afstand, merk ik.


Ik heb gisteren van Caulfield en UN geleerd wat dat 5.05' enzo betekent, ik had geen idee :smile: Jij bent inderdaad lekker snel! Mijn laatste was 5.39' ook niet slecht vind ik.

Leuk dat je dochter ook betere conditie heeft gekregen en nu 7 kilometer kan fietsen en als haas fungeert. Fijn om samen zo sportief bezig te zijn.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 22 Jan 2021 14:10

Re: Het hardlooptopic #2

Ik ben momenteel wel aan het trainen op afstand.. Mijn doel was 10km en dacht het daar bij te laten. Dus ik zit nu in het onderhoudsschema van de 10. Ik liep daarmee ook al eens 13 waarbij de snelheid me niet zoveel uitmaakte, maar vooral dat ik lekker liep. Ik denk dat ik na mijn onderhoudsschema van de 10 toch doorpak naar de halve marathon. Leuk streven om die eens samen met mijn man te lopen.
Een keer in de week zit er een intervaltraining in mijn schema en dan wil ik wel graag wat snelheid. Vandaag had ik een pr op de 5km, door die te lopen in 28.38 minuten.
<<

Anoniem315

Bericht 22 Jan 2021 18:47

Re: Het hardlooptopic #2

Wauw, super netjes Kajaka!
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 22 Jan 2021 19:43

Re: Het hardlooptopic #2

Wow wat lopen jullie onwijs hard! (Of ik onwijs langzaam haha!)
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 22 Jan 2021 19:57

Re: Het hardlooptopic #2

Wat goed Kajaka! En mooi doel!

Ik moest vandaag intervallen en dacht dat het 15x moest in plaats van 10x. Oeps! En doordat ik zondag wat anders ga doen ga ik morgen mijn duurloop alvast doen.

Hoe hard loop je Burn? Ik loop ook niet zo hard hoor.

Minx: als 15 achter elkaar nog zwaar is, dan kun je misschien beter 5x3 of 3x5 met een minuut wandelen doen? Je lijf/conditie weet echt niet dat jij een minuut wandelt tussendoor.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Jan 2021 20:04

Re: Het hardlooptopic #2

Het was zwaar maar voelde niet zwaarder dan 1-2-2-2-2-1. En had wel het gevoel dat ik doorheen moet lopen. Dat mijn longen gewoon ff weer dat signaaltje moeten krijgen van zo werkt het. Want hoe langer ik liep hoe beter mijn ademhaling onder controle was. Dus vooral ff uitproberen en goed voelen.

Burn ik loop ook heel traag hoor, ik ben blij als ik 7:15/7:30min/km loop
2015 💙
<<

Anoniem313

Bericht 22 Jan 2021 20:30

Re: Het hardlooptopic #2

Wat die tempo’s betreft: lopers hebben niet 1 tempo. Sowieso heb je onderscheid tussen wedstrijd- en trainingstempo. Maar daarnaast maak je ook in je training gebruik van verschillende tempo’s. Meestal worden er 3 onderscheiden die je afwisselt in je verschillende trainingsvormen. Deze tempo’s zijn gebaseerd op je hartslag. Voor meer achtergrondinformatie, zie bijvoorbeeld:
https://www.runinfo.nl/trainingswijzer.htm

Overigens ben ik ook niet zo snel hoor! Ik ben een dieseltje, langzaam aan maar als ik op gang ben, hou ik het wel lang vol.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 22 Jan 2021 21:08

Re: Het hardlooptopic #2

Ik loop gemiddeld in 8.3' ofzo.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Jan 2021 21:20

Re: Het hardlooptopic #2

Ik heb even gekeken en ik loop tussen de 5’55 en 6’07. Al weet ik ook nog steeds niet precies wat dit inhoudt dus als Carrie of Caulfield zich geroepen voelt het hier ook nog eens uit te leggen.. 🤗
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem313

Bericht 22 Jan 2021 21:21

Re: Het hardlooptopic #2

Burn schreef:Ik loop gemiddeld in 8.3' ofzo.


Dan heb je nog tempo vs snelheid. Als 8:30 je tempo is loop je 8,5 minuut over een km. Als 8,3 je snelheid is loop je 8,3 km per uur. Dan is je tempo ongeveer 7:28. Dan doe je dus 7,5 minuut over een km.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Jan 2021 21:24

Re: Het hardlooptopic #2

Lady schreef:Ik heb even gekeken en ik loop tussen de 5’55 en 6’07. Al weet ik ook nog steeds niet precies wat dit inhoudt dus als Carrie of Caulfield zich geroepen voelt het hier ook nog eens uit te leggen.. 🤗


Dat betekent dat je grofweg 6 minuten over een km doet. Dat is een snelheid van ongeveer 10 km per uur.
Wat ik hierboven al zei: je hebt niet 1 tempo. Als jij in dit tempo 5 km loopt doe je daar een half uur over. Maar als je dan 10 of 15 km gaat lopen zal je tempo waarschijnlijk afnemen. Als dat niet gebeurt loop je je 5km te langzaam :)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 22 Jan 2021 21:38

Re: Het hardlooptopic #2

En weet je wat het dan ook nog is, als je gewend bent om op een bepaalde snelheid te lopen is het weer lastiger om een tandje terug te doen. Ik loop 5.30 ongeveer, maar op de 10km moet ik langzamer lopen maar dan loop ik weer in een andere hartslagfrequentie dan waarop ik getraind ben en dan voelt dat zwaarder.

Edit: of zoiets
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers