Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 16 Jan 2021 14:34

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Zijn er nog mensen aan het handwerken?
Ik ben weer aan het haken!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 16 Jan 2021 14:37

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Leuk! Ik ben altijd wel met iets bezig. Heb net een dekentje af als kraamcadeautje en was een trui aan het breien. Ik heb iets fout gedaan in het patroon waardoor ik nu geen zin meer heb om verder te gaan/ uit te halen🤭. Dus ben ik begonnen met een paar sokken te breien...
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8838

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 16 Jan 2021 14:48

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat leuk. Ik ben nog bezig met Sinterklaas 😅 en wil nog een muts haken voor de middelste. Hij heeft er nu een op die ik 2 jaar geleden heb gemaakt maar wordt wat krap.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 16 Jan 2021 14:56

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben ook weer aan het haken! Ben nu bezig aan een deken waar ik in 2015 al aan begonnen aan, nu maar eens zien dat ie af komt!

En ik ga beginnen met een online breicursus, aankomende week krijg ik de materialen en start de eerste les, zin in!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 16 Jan 2021 15:22

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ah leuk, iedereen lekker bezig!
Romie: herkenbaar, als er dan iets mis gaat ben ik ook mijn motivatie kwijt.
Rebecca: een deken! Leuk, welk patroon? Is het er een waar niet niet bij na hieft te denken?
Jezzie, een muts is altijd wel een leuk klusje, vrij snel en mooi.
Ik heb mijn naaimachine moeten opruimen om plek te maken voor een kantoortje thuis, vandaar nu het halen weer opgepakt.
Ik ben nu bezig met een amigurumi biggetje uit ‘amigurumi hartendiefjes’. Wat een telwerk weer! Maar hele leuke patronen.
En ik heb ook een pakket gekocht om een deken te maken.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jan 2021 08:16

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik ben net weer aan het borduren!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 17 Jan 2021 14:27

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Is er iemand die misschien slofjes kan haken/breien voor onze baby en daar geen €25 voor vraagt?

Dit idee:
https://www.vanbuikema.com/products/bab ... v3EALw_wcB
⁠♡♡♡
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 17 Jan 2021 14:43

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Uffe schreef:Is er iemand die misschien slofjes kan haken/breien voor onze baby en daar geen €25 voor vraagt?

Dit idee:
https://www.vanbuikema.com/products/bab ... v3EALw_wcB


Die van jouw link zijn gebreid, ik kan ze wel haken, hier een plaatje van mijn patroon:

Afbeelding

Deze hebben dus knoopjes, maar het kan ook met een dichte bovenkant en zo'n strikkoordje erdoor.

Laat maar weten! Ik moet wel eerst nog het haakwerkje voor Ysa afmaken, dat ze gewonnen had met de jubileum wedstrijd. Dat heeft even stil gelegen omdat ik voor de verjaardag van mijn oudste dit nog moest afmaken:

Afbeelding
december 2016
juli 2019
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 17 Jan 2021 14:45

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik doe niets in opdracht, dat kan ik niet. Iets met tijdsdruk enzo..
Zou je misschien een berichtje kunnen plaatsen op je lokale Facebook pagina? Daar zitten vaak wel mensen met wat tijd en de kunde? Tis maar een gek idee?

Ahh niekske!! Wat prachtig!! Echt werkelijk waar! Wat een knap strak haakwerk!
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 17 Jan 2021 19:28

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Fantastisch Niekske, echt super mooi gemaakt!
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 19 Jan 2021 09:00

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wat ontzettend leuk gemaakt Niekske!

Soleil, het patroon voor mijn deken is van een crochet along uit 2015 (😱). Ik moet bij iedere nieuwe rand even goed kijken wat ik precies moet doen, want steeds andere steken, soms ook met steken overslaan enzo, maar daarna kan ik het heerlijk zonder nadenken voor de tv.

Wat balen dat je naaimachine plaats moest maken trouwens, dat zou ik echt zwaar frustrerend vinden!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Jan 2021 14:40

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Soleil schreef:Zijn er nog mensen aan het handwerken?
Ik ben weer aan het haken!


Yep nog steeds veel aan het haken!
Laatst traktatie voor mn zoontje gehaakt, afgelopen weekend de laatste hand gelegd aan de traktaties voor mn neefje, nu weer begonnen aan een traktatie voor mn andere neefje, haarband/oorwarmer voor mn dochtertje gemaakt en een tante van mn man heeft ook gevraagd of ik die voor haar wil haken en in de avonduren nog aan de regenboog deken bezig.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 19 Jan 2021 14:42

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Heel gaaf Niekske!
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 19 Jan 2021 20:10

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Wow Niekske!

Ik had het met mijn moeder over die slofjes en toen zei ze dat oma dat gewoon kan, nooit aan gedacht. Nu gaat mijn oma slofjes maken voor haar achterkleinzoon!
⁠♡♡♡
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 19 Jan 2021 21:47

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ah Uffe, dat is natuurlijk helemaal mooi!
Rebecca, ik ben allang blij dat ik een eigen tafel/plekje heb om te werken, dus dat de naaimachine dan even plek moeten maken vind ik niet zo erg. Haha zo’n CAL zou ook niks voor mij zijn hoor, wel gaaf hoor!
Shally: dat klinkt als heel veel werk! Wat voor soort traktaties zijn dat?

Ik heb toch twee extra bolletjes garen gehaald voor mijn biggetje. Het neusje klopte anders niet, en dat vond ik zonde. (Ik mocht eigenlijk geen garen meer kopen van mezelf)

@ iedereen: Denk je nu:”Dat is leuk, dat wil ik ook wel leren.” Dan kun je hier natuurlijk al je vragen kwijt!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 20 Jan 2021 11:51

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Soleil schreef:Ah Uffe, dat is natuurlijk helemaal mooi!
Rebecca, ik ben allang blij dat ik een eigen tafel/plekje heb om te werken, dus dat de naaimachine dan even plek moeten maken vind ik niet zo erg. Haha zo’n CAL zou ook niks voor mij zijn hoor, wel gaaf hoor!
Shally: dat klinkt als heel veel werk! Wat voor soort traktaties zijn dat?

Ik heb toch twee extra bolletjes garen gehaald voor mijn biggetje. Het neusje klopte anders niet, en dat vond ik zonde. (Ik mocht eigenlijk geen garen meer kopen van mezelf)

@ iedereen: Denk je nu:”Dat is leuk, dat wil ik ook wel leren.” Dan kun je hier natuurlijk al je vragen kwijt!


Haha herkenbaar dat je van je zelf geen garen meer mag kopen. Dat neem ik mezelf ook telkens voor maar is nog niet gelukt:)

Ik heb 24 monstervriendjes gehaakt als traktatie voor mijn zoontje.
Was van plan niks bijzonders te maken maar omdat er nu vanwege Corona alleen maar voorverpakt getrakteerd mocht worden ben ik toch overstag gegaan!

16 bungelmuisjes voor mijn neefje gehaakt in verschillende kleuren en voor mijn andere neefje ga ik ook monstervriendjes haken. Die had ze van mijn zoontje gezien en wilde ze ook graag.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 20 Jan 2021 12:31

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Superschattig Nienkse ook met alles accessoires erbij.

Ook erg leuk Soleil het project waar je juist mee bezig bent.

Ik wissel vooral het handwerken een beetje af. Ik heb uit het boek Beatles, bugs and butterfly een paar beestjes gehaakt voor mijn kinderen.

En ik borduur nog iets voor mijn zusje. Deed mee aan een ssa, maar ik ben nog niet klaar. Het laatste patroondeel heb ik in december gehad.
Ik heb ook nog een heel groot doek ooit van iemand overgenomen die was voor een klein deel al geborduurd.

En ik ben door Rebecca aangestoken en ik haak nu weer verder aan een deken die ik ook al een paar jaar had liggen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 28 Jan 2021 21:25

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Oooh Nieske wat een ontzettend tof cadeau voor je dochter! Wauw echt mega leuk!!
Echt prachtig om te zien wat je allemaal maakt.

De laatste tijd ben ik aan het borduren, ik vind het heerlijk rustgevend om te doen tijdens tv kijken. Mits ik niet te moe ben na werken & los geven.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Jan 2021 21:29

Re: HaakBrei&Borduur Topic

Ik heb ook weer wat tijd om te borduren nu A-tje wat eerder naar bed gaat! Wat maken jullie allemaal?
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers