Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Online teamactiviteit

<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 03 Nov 2020 19:46

Online teamactiviteit

We merken dat we als team wat uit elkaar lijken te vallen en een fysiek teamuitje zit er niet in. Op internet zijn er best wat dingen te vinden (externe organisatie evt met borrelbox), maar wat is nu echt leuk en werkt?

Misschien hebben jullie een online groepsactiviteit gedaan? Graag ervaringen, tips, do / don'ts!
08/2018
05/2021
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 03 Nov 2020 22:11

Re: Online teamactiviteit

Over drie weken gaan wij met het team een babbelbingo doen. Een gewone bingo, maar als iemand het cijfer kan afkruisen, moet hij ook de bijbehorende vraag beantwoorden. We hebben vragen bedacht die een beetje met het team te maken hebben of bedoeld zijn om elkaar beter te leren kennen.
Vooraf sturen we iedereen een bon toe van de Jumbo, zodat iedereen zelf een drankje en hapje kan regelen.
We zijn met circa 40 personen. Of het een succes wordt, kan ik je later laten weten.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 03 Nov 2020 22:20

Re: Online teamactiviteit

Wij doen volgende week een relatief korte en simpele activiteit want we hoeven niet per se keihard aan teambuilding te doen maar even wat anders qua contact is wel heel goed! Mijn plan, via teams: *



We hebben ook al eens een online escape room gedaan. Heel tof was dat!
Laatst gewijzigd door Zora op 04 Nov 2020 15:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 04 Nov 2020 11:45

Re: Online teamactiviteit

Bloom schreef:Over drie weken gaan wij met het team een babbelbingo doen. Een gewone bingo, maar als iemand het cijfer kan afkruisen, moet hij ook de bijbehorende vraag beantwoorden. We hebben vragen bedacht die een beetje met het team te maken hebben of bedoeld zijn om elkaar beter te leren kennen.
Vooraf sturen we iedereen een bon toe van de Jumbo, zodat iedereen zelf een drankje en hapje kan regelen.
We zijn met circa 40 personen. Of het een succes wordt, kan ik je later laten weten.

Oh dit klinkt leuk! Ik ben ook nog op zoek naar een online activiteit voor een man of 60. Vorige keer hadden we een super leuke en persoonlijke pubquiz gemaakt maar dat was veel werk. Dit is iets behapbaarder.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 04 Nov 2020 13:58

Re: Online teamactiviteit

Mijn man heeft over 3 weken een online cocktailworkshop vanuit zijn werkgever :).

Ben benieuwd, ik heb al aangegeven dat ik wel wil proeven :ja:
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Nov 2020 15:10

Re: Online teamactiviteit

Wat leuk en wat een creatieve mensen hier! Ik ben ook inderdaad benieuwd naar jullie ervaring straks! Babbelbingo klinkt al stuk beter dan online bingo! Pubquiz lijkt me ook een goede optie. Escape room lijkt me niet voor alle collega's geschikt.

Zelf organiseren hebben we de tijd niet voor en dan doet organisator niet mee... Dat geeft toch weer ander gevoel. Waarschijnlijk zal het inkopen via een bedrijf worden (tips ook welkom!)
Ennum.. alcohol zit er voor mij niet in ;)
08/2018
05/2021
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Nov 2020 14:26

Re: Online teamactiviteit

Wij hebben afgelopen weekend met de vriendengroep Raking de Stars gedaan. Alleen dan met onze namen.

Vooraf kregen we een lijst met vragen die we moesten invullen en 2 personen hebben hier een lijst van gemaakt van 1 tot.... Plus alle opmerkingen die wij erbij hadden gezet.

Tijdens de meet werden deze lijsten 1 voor 1 besproken. Eén iemand las zijn top 3 voor met opmerkingen en daarna werd de lijst voorgelezen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 11 Nov 2020 13:00

Re: Online teamactiviteit

Zaterdag hebben we een pubquiz online en gisteren kregen we een uitnodiging voor een sint kerst bingo borrel.

Buro bis op Instagram verzorgt online teambuilding e.d. op insta kun je haar "zien"
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 11 Nov 2020 13:19

Re: Online teamactiviteit

Silly-One schreef:Wij hebben afgelopen weekend met de vriendengroep Raking de Stars gedaan. Alleen dan met onze namen.

Vooraf kregen we een lijst met vragen die we moesten invullen en 2 personen hebben hier een lijst van gemaakt van 1 tot.... Plus alle opmerkingen die wij erbij hadden gezet.

Tijdens de meet werden deze lijsten 1 voor 1 besproken. Eén iemand las zijn top 3 voor met opmerkingen en daarna werd de lijst voorgelezen.


Klinkt heel leuk SO!
Heb je voor mij miss de vragen? ? ?
30-04-2017
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 13 Jan 2021 19:55

Re: Online teamactiviteit

Bloom schreef:Over drie weken gaan wij met het team een babbelbingo doen. Een gewone bingo, maar als iemand het cijfer kan afkruisen, moet hij ook de bijbehorende vraag beantwoorden. We hebben vragen bedacht die een beetje met het team te maken hebben of bedoeld zijn om elkaar beter te leren kennen.
Vooraf sturen we iedereen een bon toe van de Jumbo, zodat iedereen zelf een drankje en hapje kan regelen.
We zijn met circa 40 personen. Of het een succes wordt, kan ik je later laten weten.


Bloom, hoe was het? 😊
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3221

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 13 Jan 2021 20:11

Re: Online teamactiviteit

Met ons eigen team hadden we het idee om iets fysieks te gaan doen, want er leken weer wat mogelijkheden.... Inmiddels zijn we alweer ingehaald door de tijd. Gelukkig nog niets georganiseerd, maar ik denk dat dit op korte termijn ook niet gebeurt.

Wel hebben we met de hele overkoepelende afdeling een online escaperoom gedaan (erg leuk!), waarbij we de dag van tevoren een borrelbox kregen. Beetje jammer van bier/wijn/rauw vlees wat ik niet mocht :smile:
08/2018
05/2021
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 13 Jan 2021 20:43

Re: Online teamactiviteit

Inmiddels nieuwe suggesties iemand?

Wij zoeken een online iets voor ongeveer 20 personen (onderwijs), eigenlijk geen budget :laughcry:
Ja wel voor een borrelpakketje p.p., maar niet voor een activiteit...
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 13 Jan 2021 20:50

Re: Online teamactiviteit

Wij hebben laatst Ranking The Stars gedaan nav de post van SO. Was erg leuk!
We hadden 5 stellingen waarop iedereen iedereen moest ranken en een leuke opmerking erbij moest plaatsen waarom die persoon op die plaats stond.
Ik heb alles verzameld en in een excel verwerkt en de leukste opmerkingen verzameld. Daaruit kwam de top.... en achter ieders naam de aller leukste opmerking gezet.


Op de avond zelf gaf ik eerst iemand anders het woord om zijn top-zoveel voor te lezen en daarna las ik de top-zoveel op die uitkwam uit alle antwoorden.
30-04-2017
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 14 Jan 2021 06:45

Re: Online teamactiviteit

MissBitchy schreef:
Bloom schreef:Over drie weken gaan wij met het team een babbelbingo doen. Een gewone bingo, maar als iemand het cijfer kan afkruisen, moet hij ook de bijbehorende vraag beantwoorden. We hebben vragen bedacht die een beetje met het team te maken hebben of bedoeld zijn om elkaar beter te leren kennen.
Vooraf sturen we iedereen een bon toe van de Jumbo, zodat iedereen zelf een drankje en hapje kan regelen.
We zijn met circa 40 personen. Of het een succes wordt, kan ik je later laten weten.


Bloom, hoe was het? 😊


Helemaal dit topic vergeten! De activiteit was super leuk. De vragen waren grappig maar ook bedoeld om elkaar beter te leren kennen. En een foute bingo was zingen, hilarisch!
Uiteindelijk nam de activiteit wel meer tijd in dan van te voren bedacht. Het duurde lang voordat iemand echt Bingo had.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem307

Bericht 16 Jan 2021 15:15

Re: Online teamactiviteit

Wij hebben dinsdag een bedrijsbrede bingo. Iedereen heeft een pakketje thuisgekregen en het wordt via Teams gespeeld. Zo hebben we ook een eindejaarsborrel gehad met een vragenlijst over teamleden. Inclusief welke adviseur hoort bij deze babyfoto. Jammer genoeg merkten ze mij aan ons jongen. 🙈😂
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 14:41

Bericht 16 Jan 2021 16:34

Re: Online teamactiviteit

Wij hebben twee weken geleden (ihkv “nieuwjaarsborrel” een soort pubquiz gedaan. Een collega had met Kahoot! allerlei vragen gemaakt, schijnt heel simpel te zijn. Het was vrij lastminute bedacht allemaal, maar toch een verrassend leuk uurtje.
Mijn collega had vijf categorieën gemaakt met elk 10 vragen. Je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wilt qua vragen: muziek, film, iets over collega’s, kennis mbt werkveld, actualiteiten van het afgelopen jaar, geschiedenis, topografie enz enz enz
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 16 Jan 2021 19:57

Re: Online teamactiviteit

Ja ik vind Kahoot sowieso leuk werken!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem307

Bericht 16 Jan 2021 21:41

Re: Online teamactiviteit

Wij hadden ook kahoot. Was de naam vergeten. 🙈

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers