Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


-10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Jan 2021 13:50

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik ben eerst 3 keer bij een erkend hypnotiseur onder hypnose geweest. Hij heeft een virtuele maagband geplaatst. Als nazorg krijg je dan een zelfhypnose mp3 mee. Hier moet je bij voorkeur elke dag naar luisteren.

Welkom Whatever!

Dat bewegen merk ik ook, vind het echt lastig om genoeg te bewegen op een dag. Voor fietsen vind ik het gewoon te koud (geen wintermens) en het wandelen heb ik allemaal wel een beetje gezien eigenlijk..
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Jan 2021 17:38

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Dat bewegen is al gauw lastig he, zeker met hele dagen thuis. Ik fiets nu sinds 3 weken 4x per week een half uur op zolder op de wielrenfiets van mijn man. Vind het tot nu toe nog prima vol te houden, hopelijk blijft dat zo!

Qua eten gaat het goed, al heb ik het nu even lastig, zo’n honger vanmiddag, heb al meer genomen dan anders, maar blijf honger hebben. Kijk uit naar het avondeten over een uurtje 😅

Welkom Whatever!

Ik las hier ook over het je verder mentaal goed voelen, dat herken ik ook heel erg. Bij vermoeidheid, verdriet of gewoon niet lekker I mijn vel zitten grijp ik zoveel sneller naar slechte dingen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jan 2021 19:01

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik heb vandaag iig 5 km gewandeld! Toch weer in de pocket.

Rebecca, heb je 't volgehouden tot 't avondeten?

Wat bijzonder Lejow! Weer echt een hele andere insteek zo. Hopelijk helpt het je!
Let's discover the world together.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Jan 2021 19:26

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ah lekker zeg, goed bezig! Was ook prima weer voor een lekkere wandeling!

Ik heb het volgehouden! Had wel zo’n honger dat het dan echt een poos duurt voordat ik me echt vol voel (ik weet wel wanneer ik moet stoppen met eten, maar blijft nog even wat wee voelen), zo nog maar even een grote kop thee erachteraan.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 14 Jan 2021 19:30

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Goed zo! En herkenbaar ja.
Let's discover the world together.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 14 Jan 2021 20:07

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Welkom, Whatever! Van de zelfzorg herken ik heel erg.

Rebecca, lastig die momenten he. Knap dat je het volgehouden hebt!

Ik heb deze week vier dagen gewandeld waarvan twee dagen te voet van en naar het werk. Frisdrank koop ik ook niet meer, wil vooral thee en water drinken.

Hoe gaat het verder met iedereen? Wegen jullie ook 1 keer in de week?
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 14 Jan 2021 22:57

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik heb net gesport in de vrieskou 💪🏼nu mijn bootcamp afgelast is, spreek ik vaak af met een van de meiden uit mijn groepje en doen we onze eigen workout. Morgenochtend weer wegen, ben benieuwd. Met dat thuiswerken is de verleiding tot snoepen echt vele malen groter!
december 2016
juli 2019
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 14 Jan 2021 23:01

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Goed dat je dat ondanks de kou toch gedaan hebt Niekske!

Lekker bezig met dat wandelen Vanya, krijg je iig ook lekker wat beweging.

Ik weeg 1x per week, dag kan wel wat verschillen. Afgelopen week heb ik op zondag gewogen, maar nu ben ik dan niet thuis, dus weeg ik morgen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Jan 2021 23:14

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Arwyn ik kan zeker met de meiden naar buiten, maar 5 km lopen met hun lukt niet :-) Van de week waren we in een bekend bos voor ons, daar vonden ze een toffe speel plek, ik heb toen steeds een rondje gelopen, kwam ik weer langs hun ff checken hoe het ging en liep ik weer een rondje. Toch iets meer bewogen dan steeds stil staan en naar hun kijken.

Lejow ik vind het interessant om te lezen hoe dat werkt met hypnose, echt gek dat zoiets kan.

Goed bezig niekske, buiten sporten savonds, das best fris!

Ik weeg een keer per week op vrijdagochtend.Dus ben heel benieuwd naar morgenochtend. Ik ben nu wel ongesteld weet niet of dat invloed heeft op mijn gewicht. Ik heb er niet meer door gesnaaid dus dat is het niet.

Ik ontbijt zoveel mogelijk met kwark, af en toe crackers, en tussen de middag wissel ik crackers en brood af maar eet niet meer en sochtends brood en tussen de middag weer. Ik heb nu andere granola gekocht die vind ik lekkerder dus dat scheelt ook wel in de kwark. VAnmiddag had ik op het werk een salade van sla, couscous, paprika, rozijnen, tomaten en komkommers. Gisteravond al zoveel mogelijk klaar gemaakt dus gemakkelijk mee te nemen. En naar mijn idee ook wel gezond.
:heart: :heart: 2011
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Jan 2021 09:13

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

-1,5 zei de weegschaal. Nou ik ben wel wat verbaasd had dit niet verwacht. Maar wel blij mee. Dus nu doorzetten.
:heart: :heart: 2011
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Jan 2021 09:47

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Wat fijn Studiebol! En lekkere salade.
Let's discover the world together.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Jan 2021 11:33

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Wat goed Studiebol! Dat motiveert!

Marin en Studiebol. Ja, ik vond het eerst ook apart, maar een vriendin van mij is er ondertussen al zo'n 14 kilo mee afgevallen.
Het is ook echt heel gek. Ik zit ook veel sneller vol, en dan ook een ander soort vol. Normaal zat ik vol, maar dacht ik: ah joh... het is lekker, er kan nog wel meer bij!
Nu zit ik gewoon echt vol, en past er geen hap meer bij.

Ik hoop dat het mijn mindset verandert, want ik kan prima afvallen met WW enzo, alleen het daadwerkelijke volhouden dat lukt me gewoon steeds niet.

Niekske, wat goed dat je buiten gesport hebt! Wat koud inderdaad brrrr
Vanya, wat goed dat je gewandeld hebt!
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 15 Jan 2021 13:22

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik schrijf ook graag mee, wil rond de 10 kg kwijt. Als dat voor het einde van het jaar lukt zou dat heel fijn zijn. Sneller mag, maar hoeft niet. Voor mij werkt het beter om er wat langer over te doen zodat het er ook af blijft anders val ik er eerst 8 af en zit er aan het eind van het jaar er weer 5 bij. Dus eigenlijk gewoon vooral gezond eten en normale porties. Afgelopen jaar ook blijvend 11 kg afgevallen zonder snaaitrek. Uiteraard wel wat lekkers gegeten maar gewoon met mate.

Ik eet vooral te veel brood nu de kinderen thuis zijn, normaal eet ik vooral kwark, crackers, yoghurt, salade etc.en 1 broodje op een dag. Voor nu is het dus vooral mijn streven om niet aan te komen met al dat brood en toch iets vaker wat ongezonds te eten nu de kinderen thuis zijn. Als de scholen weer open zijn zal ik mij meer richten op het afvallen. Ik kom vaak sneller aan wanneer ik brood eet, dan wanneer ik crackers eet. Zal er wel mee te maken hebben dat ik langer bezig ben met het eten van de crackers. Maar buiten dat blaas ik van brood gewoon op en daarom probeer ik het zoveel mogelijk te vermijden overdag (eten het al geregeld bij het avondeten).

Vanmorgen heb ik al whey (ice coffee) klaar gelegd op het aanrecht zodat ik niet weer naar brood grijp. Dus dat neem ik nu zo met amandelmelk.

Ik ben zelf trouwens fan van de low sugar granola van Kruidvat. Ik weet niet hoe ik een afbeelding plaats :laughcry: dus een link.
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-low-su ... -oQAvD_BwE
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 15 Jan 2021 13:53

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Wat bijzonder Lejow, heb je dan ook een bandgevoel wanneer je dus echt vol zit die aangeeft van tot hier en niet verder?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Jan 2021 14:03

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Signature schreef:Wat bijzonder Lejow, heb je dan ook een bandgevoel wanneer je dus echt vol zit die aangeeft van tot hier en niet verder?


Ja!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 15 Jan 2021 14:04

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Hij gaf ook als tip om veel langzamer te eten. Tussen elke hap je bestek neer te leggen en da zo'n 15x te kauwen per hap.
Je lichaam heeft pas later door dat het vol zit, en door langzamer te eten, voel je die prikkel dus tijdens het eten al.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10389

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 15 Jan 2021 14:20

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Mag ik hier ook mee schrijven als ik 5 kilo kwijt wil?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 12 Dec 2020 12:31

Bericht 15 Jan 2021 14:23

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Lijkt mij best prettig, tenzij iets te lekker is en alleen op dat moment gegeten kan worden.
Ah ja, dat is denk ik precies wat ik heb met brood en crackers. Brood hap ik veel sneller weg waardoor ik sneller en gauw meer eet dan bij crackers omdat ik daar langer over doe.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 15 Jan 2021 15:12

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Tuurlijk Sam!

Lekker bezig Studie! Wat een verschil al.

Hier is de eerste halve kilo eraf. Dikke prima!

Heel bijzonder Lejow, maar het werkt dus wel!

Zal later even verder lezen.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem332

Bericht 15 Jan 2021 19:23

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Leuk om te lezen dat het goed gaat bij jullie! Bijzonder die hypnose maagband.

Hier gaat het ook goed, nu twee weken bezig en al 2,2 kg eraf. Afgelopen week 4 en 7 km gerend. Ik ben weer aan het opbouwen, ik vind rustig aan doen zo moeilijk. Ik hoop snel weer lange duurlopen te kunnen doen. Daarmee was ik na mijn vorige zwangerschap ook snel weer op gewicht. Wellicht dat ik mij inschrijf voor een wedstrijd als stok achter de deur. Alleen die zijn pas in het najaar.. als...blablacorona.

Ik weeg elke dag, ik ben heel nieuwsgierig elke ochtend 😬
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 16 Jan 2021 09:26

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Meeh, ik was aangekomen afgelopen week 😔 toch te veel tussendoortjes denk ik, hoewel de meeste best gezond waren (veel fruit en groenten) maar de verleiding is te groot hier thuis denk ik. Maar vanaf maandag werk ik weer op school omdat de examenleerlingen op school les moeten krijgen, dus dan gaat het vast beter 😁
december 2016
juli 2019
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Jan 2021 12:07

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Housebird, ik weeg me ook het liefst elke ochtend, terwijl ik weet dat ik dat eigenlijk niet moet doen. Het kan gedurende de week zo enorm schommelen..

Niekske, dat is balen! Hopelijk lukt het je wel om door te zetten!

A.s woensdag is bij Over Gewicht op Net 5 (met Kees Tol en Edsilia Rombley) een uitzending over de virtuele maagband. Ben wel benieuwd wat ze gaan laten zien en wat Kees zelf ervaart.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Jan 2021 13:42

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Balen Niekske, hopelijk gaat het aankomende week weer wat beter!

Ik ga vanmiddag bij een vriendin langs, en denk dat we dan wel een wijntje drinken, dus ik heb gisteravond water gedronken. Ik denk dat dat soort keuzes mij ook wel helpen, dus niet en en en en. maar of gisteravond of vanmiddag. Nou vind ik het vanmiddag gezelliger dus daarom vanmiddag.

Lejow dat langzaam eten heb ik ook al vaker gehoord, maar ik wil mijn warme eten graag warm.. vind dat wel een dingetje, dat bestek wegleggen, rustig kauwen, dan heb ik toch wel het idee dat mijn laatste happen gewoon afgekoeld zijn.
:heart: :heart: 2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 16 Jan 2021 15:36

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ja, dat is inderdaad wel een dingetje hahaha
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 19 Jan 2021 19:37

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik moet wel zeggen, bij mij is mijn eten wel gewoon nog warm, of tegen warm aan. Het is gelukkig niet koud.
Vanmorgen weer gewogen en weer 6 ons er vanaf! Hij gaat lekker.
Nog 7.1 te gaan tot mijn doel :D

Hoe gaat het bij jullie?
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers