Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Coronavirus

<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 13 Jan 2021 17:07

Re: Coronavirus

Ik dat dat veel mensen andere sporten zijn gaan doen in deze tijd Fred. Sporten die wel binnen de mogelijkheden passen. En iedereen moet het leren toch? Jij zal op dag 1 vast ook niet zo goed zijn geweest als je nu bent.
Ik vind het juist goed dat mensen een manier zoeken om toch te blijven sporten.

Ik vind het allemaal erg heftig dit en hoop dat we snel versoepeling krijgen. M.n de scholen en opvang, dan krijgt iedereen weer wat meer lucht en kunnen we de andere maatregelen beter volhouden denk ik.
30-04-2017
<<

Anoniem308

Bericht 13 Jan 2021 17:35

Re: Coronavirus

Ik zie versoepelingen echt somber in. Het gaat echt alleen maar over de Britse variant. Ergens zou het mij niet verbazen als we eind volgende week met een avondklok, bezoekverbod en maximale reisafstand zitten. Ze zijn er zo bang voor.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Jan 2021 18:03

Re: Coronavirus

Nou, ik denk niet al die dingen tegelijk, dat lijkt me meteen wel heel extreem. Ik denk dan een avondklok, want dat is van die drie nog het beste te handhaven, en misschien een beperking van bezoek, maar dat kan ook zijn minder verschillende bezoekers per week, dus dat je niet elke dag andere mensen mag zien.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Geel

Bericht 13 Jan 2021 18:15

Re: Coronavirus

Scandic, gewoon zeggen. Je bent zelden de enige in een groep. Je krijgt vast bijval.

Eens met jou Peinture.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 13 Jan 2021 18:25

Re: Coronavirus

Ik leef met iedereen mee :heart: Welk probleem ze door corona ook ondervinden. Groot of klein, wat voor de een klein aanhoort kan voor de ander heel erg groot zijn. :hug: :hug:
<<

kippetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1267

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:07

Bericht 13 Jan 2021 19:50

Re: Coronavirus

Ik geloof niet in die avondklok.
Dan krijg je juist overdag toch veel meer drukte?
Lijkt mij ook niet de bedoeling en anders zoals in andere landen vanaf 22 of 23u.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Jan 2021 20:06

Re: Coronavirus

kippetje schreef:Ik geloof niet in die avondklok.
Dan krijg je juist overdag toch veel meer drukte?
Lijkt mij ook niet de bedoeling en anders zoals in andere landen vanaf 22 of 23u.
Ik denk dat heel veel mensen werken overdag.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Jan 2021 20:09

Re: Coronavirus

Als ik hoor dat mensen in de avonduren vooral gaan wandelen, joggen of bij iemand langs dan lijkt het niet dat bij een avondklok (mits ze dus overdag überhaupt de deur uit kunnen in verband met werk en kinderen) elkaar opeens enorm voor de voeten lopen, dus ik denk dat dat het probleem niet is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 13 Jan 2021 22:04

Re: Coronavirus

Als ik dan nu hoor dat ze ook praten over nog minder contacten dan ga ik toch liever voor de avond klok. Ik zie al zo weinig mensen.. en als ik de paar mensen die ik zie dan ook niet meer mag zien dan baal ik daar wel echt goed van. Maar goed zo kan iemand anders natuurlijk goed balen van een avond klok.
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Jan 2021 22:05

Re: Coronavirus

Eens Studiebol. Ik zie zelf eigenlijk alleen nog mijn ouders en mijn dochter speelt met één vriendinnetje. Mijn eigen vrienden zie ik al maanden niet meer. Ik zou het echt heel erg vinden als ik mijn ouders ook niet meer kon zien - en voor de kinderen zou ik dat ook erg vinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jan 2021 22:12

Re: Coronavirus

Een sociale bubbel lijkt me wel verstandig. Niet fijn voor mij en velen met mij waarschijnlijk maar wel verstandig. Ik zou dan m'n schoonouders kiezen denk ik als je echt maar zo weinig mensen mag zien.
Ik wil volgende week eigenlijk misschien nog langs m'n vader met de kinderen nu het nog kan, maar twijfel sowieso enorm daarover. Ze zijn iets losser met de regels daar en ben dan toch banger voor een besmetting. M'n Stief tante wil graag m'n dochter ontmoeten maar dat gezin is dus net op vakantie geweest naar het buitenland en daar ben ik eigenlijk best kwaad over.

Overigens moest ik in het NOS artikel wat ik net las wel lachen om deze zin:
Ook vindt Bruijning (een epidemioloog) dat buiten zijn aantrekkelijker gemaakt moet worden.

Nou, als zij kan zorgen voor beter weer, dikke prima! 👌
(al was het afgelopen dagen echt best lekker)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem303

Bericht 13 Jan 2021 22:15

Re: Coronavirus

Ja Marin, daar had ik het toevallig vanmiddag met mijn vriend (man?) nog over, ik heb het idee dat het sinds oktober eigenlijk elke dag wel geregend heeft, met af en toe een grijze, droge dag erdoor. De zon heb ik gevoelsmatig maar een paar dagen gezien.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jan 2021 22:18

Re: Coronavirus

Vandaag en gisteren was 't iig heerlijk zonnig! Dat helpt mij wel.
Twee weken geleden ben ik maar één dag buiten geweest, de rest van de week in huis gezeten. Dat was wel heel weinig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 13 Jan 2021 22:40

Re: Coronavirus

Ik vind het erg meevallen met het weer juist! Kom lekker veel buiten, wandelen en hardlopen.

Wb die avondklok zou ik graag zien dat er eerst naar vliegverkeer (personen) wordt gekeken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 13 Jan 2021 22:42

Re: Coronavirus

Ja, deze week vind ik het weer ook wel oké. Vorige week vond ik het vooral grauw en druilerig. Ik merk dat vooral het licht uitmaakt, als het er blauw en zonnig uitziet buiten voel ik me momenteel veel fijner dan als ik tegen zo'n loodgrijze donkere lucht zit aan te kijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 13 Jan 2021 22:53

Re: Coronavirus

Ik vind het superweer. Zit helaas wel veel binnen door werk maar het hardlopen is heerlijk in die frisse buitenlucht.
#teammaple🍁
<<

Anoniem303

Bericht 13 Jan 2021 23:02

Re: Coronavirus

Deze weken vind ik het heerlijk hoor! Maar de voorgaande maanden vond ik het juist overwegend deprimerend. Ik miste het zonnetje, werd er zelfs heel erg down van. Het helpt ook niet mee dat ik in november/december nog een paar weken in quarantaine moest en daardoor ook nog eens weinig naar buiten kon. Maar nu gaat het beter.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 13 Jan 2021 23:13

Re: Coronavirus

Ja eens hoor, 't is nu echt lekker en kom weer wat meer buiten. Ik moest gewoon lachen om dat zinnetje, maar die mevrouw bedoelde vast niet het weer.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 13 Jan 2021 23:36

Re: Coronavirus

Wij hebben echt pech met het weer in het noorden geloof ik. Echt elke dag regen afgelopen weken. Behalve afgelopen zaterdag geloof ik. Brrrrr
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 13 Jan 2021 23:44

Re: Coronavirus

Vandaag was toch heel mooi Zora? Zover woon ik nou ook weer niet bij jou vandaan..
Wel een bui idd, maar meer zon dan regen!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 14 Jan 2021 08:24

Re: Coronavirus

Arwyn schreef:Vandaag was toch heel mooi Zora? Zover woon ik nou ook weer niet bij jou vandaan..
Wel een bui idd, maar meer zon dan regen!


Nee het heeft echt veel geregend! Ook af en toe zon idd, klopt. Maar we zijn de hele ochtend buiten geweest en hebben veel moeten schuilen voor de hagel. En ‘smiddags ook weer 2x natgeregend om 14 en 16:30 haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 14 Jan 2021 08:35

Re: Coronavirus

Fred schreef:Dat het druk is in de bossen met wandelaars en bikers is ook niet leuk. Met name doordat mensen die voorheen daar nooit kwamen er ineens wel gebruik van maken.
Ook zijn enorm veel mensen ineens gaan mountainbiken. Het is een hobby van mij voordat er corona was en serieus wat voor figuren je op de fiets daarbij tegen kunt komen. Geen helm op, slechte bike, slechte techniek en inhalen op de meest onmogelijke plekken etc... Mountainbikers die al jaren fietsers hebben er ondertussen genoeg van al die coronabikers. Ze brengen mountainbikers ook nog een slechte naam.


Ik snap Fred zijn irritaties wel.

Er zijn gewoon veel mensen die zich niet aan de regels houden die gelden in zo'n gebied. Lees je dan eerst in voordat je gebruik gaat maken van die paden.
Als ik dan lees dat er mensen zonder helm fietsen denk ik ook die kunnen beter op een fietspad gaan fietsen. Levensgevaarlijk om dat op trails te doen.

Er wordt ook eel veel rommel achter gelaten
Wij wandelen bijna elk weekend wel een paar km. En je merkt nu dat er overal ook veel meer rommel ligt. Gewoon aso is dat.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 14 Jan 2021 09:30

Re: Coronavirus

Never mind.
Laatst gewijzigd door Lady op 14 Jan 2021 21:21, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3297

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:20

Bericht 14 Jan 2021 09:48

Re: Coronavirus

Marin schreef:Ja eens hoor, 't is nu echt lekker en kom weer wat meer buiten. Ik moest gewoon lachen om dat zinnetje, maar die mevrouw bedoelde vast niet het weer.


Dat zinnetje snap ik niet zo goed. Je hoort constant dat het de druk is in de bossen en natuurgebieden, in het centrum mag je ook niet in. En nu zou het naar buiten gaan aantrekkelijker gemaakt moeten worden?

Wij gaan trouwens elke dag naar buiten, ongeacht het weer.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jan 2021 09:56

Re: Coronavirus

Ze zullen wel het liefste willen dat je gewoon een blokje om gaat in je eigen wijk, maar dat is niet voor iedereen even aantrekkelijk, dus veel mensen zullen toch naar een natuurgebied willen rijden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Nieuws & actualiteiten

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers