Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oogmigraine

<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 25 Nov 2020 21:45

Re: Oogmigraine

Ik ben mijn even rustig aan het laten wennen aan dit idee. ✂️ ? Maar in de tussentijd zoeken we een andere optie.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 26 Nov 2020 10:12

Re: Oogmigraine

Ik had tijdens mijn zwangerschap ook opeens oogmigraine, super vervelend! Hier is het na de bevalling niet meer teruggekomen maar kan me dus goed voorstellen dat het beïnvloed wordt door hormonen. Ik las goede verhalen over de ballerine, een hormoonloos spiraaltje.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 26 Nov 2020 10:43

Re: Oogmigraine

Super vervelend Harri, hopelijk heb je er geen last meer van in de toekomst. Ik heb het ook een keer gehad tijdens de zwangerschap.
Spiraal is voor mij helaas geen optie. (Ivm bbm-zwangerschap)
<<

Anoniem315

Bericht 26 Nov 2020 11:09

Re: Oogmigraine

Bij mij was dit ook zo: tot 13 weken had ik bijna dagelijks een aanval. Duidelijk hormonaal dus.
Hopelijk vind je iets passends Sogood!
<<

zomerblond

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 42

Geregistreerd: 17 Mei 2018 14:32

Bericht 13 Jan 2021 15:09

Re: Oogmigraine

Zie ineens dit topic, wil nog even reageren. Ik heb er last van sinds de geboorte van m'n oudste, nu ruim 8 jaar geleden. De eerste tijd was het heel extreem; aura's, constant druk op m'n hoofd, wazig, sterretjes zien, zichtverlies, soms dagen achter elkaar, soms even niet, maar zeker 4 a 5 keer per maand. Sommige dagen zelfs meerdere aanvallen op een dag, daarna ben je dus ook doodvermoeid, alsof je een stevige griep hebt gehad. Vaak, maar lang niet altijd, gevolgd door stevige hoofdpijn.

Veel naar huisarts geweest en ook doorgestuurd naar de neuroloog (MRI gehad) om te zien wat het was of wat het veroorzaakte. Op de scan was natuurlijk niks te zien (gelukkig wel). Een tijdje ook beta blokkers gehad, maar dat deed niks voor mijn gevoel en ik wilde niet onnodig medicatie nemen. Volgens neuroloog was er niks aan de hand en lag het aan mezelf (hij gooide het op stress en dat ik het mezelf aanpraatte... :palm: ), werd totaal niet serieus genomen wat ik hem nog steeds kwalijk neem. Want op het moment van zo'n 'aanval' kan je dus echt niks meer, niet zien, niet functioneren, niks... Op aanraden van de huisarts wel een 'hoofdpijn' dagboek gaan bijhouden om te zien of er ergens een verband te zien was, maar niks kunnen ontdekken natuurlijk. Uiteindelijk heb ik er enkele jaren flink last van gehad, tot ik stopte me de pil voor de tweede, daarna niet meer begonnen met de pil, ook niet met andere hormonale dingen, omdat ik me inmiddels verdiept had in wat dat met je lijf kan doen. En je raadt het al, heb sinds ik gestopt ben met de pil nog maar 3 of 4 keer een aanval gehad, in 3 jaar tijd! Wat een verademing!

Wat ik vooral lastig vind, is dat ik zelf heb moeten uitzoeken dat dit gewoon een naam heeft en veel vaker voorkomt (migraine sans migraine of migraine met aura), maar dat dit volgens de neuroloog niet bestaat, ook niet toen ik het hem vroeg, want je moet altijd enorme hoofdpijn of gevoeligheid voor licht na zo'n aanval hebben volgens hem... Huisarts was gelukkig iets serieuzer, maar vond dit niet ernstig genoeg om verder te onderzoeken. Gelukkig is het bij mij nu veel en veel minder, maar merkte dus wel een enorme blokkade in het zoeken van hulp hierin.
Life is too short to have boring hair.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers