Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaatwasser schoonmaken

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 12 Jan 2021 19:28

Vaatwasser schoonmaken

Mijn vaatwasser is vies, vooral de randen bij de rubbers. Daardoor vroeg ik mij af hoe anderen het doen.

Wat doe je om de vaatwasser schoon te houden/te maken?

Waarmee doe je het?

Hoe vaak doe je het?

Ben je er tevreden over?


Om zelf af te trappen:
Ik vul eens in de zoveel tijd het glansspoelmiddel en zout aan. Tevens leeg ik de filter en spoel ik hem helemaal schoon.
Wanneer ik zie dat er aan de onderkant (bij het kantelpunt r je hem open doet onderaan) een vieze strook komt, veeg ik deze schoon. Eerder deed ik ook eens in de zoveel tijd een leeg programma met vaatwasserschoonmaakspul. Deze verkocht de supermarkt alleen als hij in de aanbieding was, nu helaas al lang niet meer. Op internet las ik dat de Action het ook verkoopt, maar die is nog wel even dicht. Tevens las ik dat citroenschillen in de vaatwasser helpen, iemand daar ervaring mee?

Ik ben dus vooral op zoek hoe ik de randen en rubbers makkelijk schoon kan maken en houden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 12 Jan 2021 19:45

Re: Vaatwasser schoonmaken

ik doe dat echt te weinig. Maar ik kreeg eens een tip van iemand een flesje vaatwasreiniger in een lege machine doen en hij is weer schoon

Ik heb ze van finish maar je hebt ook wel eigen merk van de supermarkt
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 12 Jan 2021 19:50

Re: Vaatwasser schoonmaken

Ik maak ook vooral dingen schoon bij de vaatwasser als ik zie dat het vies is. Voor de randjes bij de rubbers vind ik Dasty fijn werken. Nu de wibra dicht is heb ik bij de supermarkt iets vergelijkbaars van het huismerk gekocht, maar ik moet het nog gaan gebruiken. De machine zelf laat ik af en toe leeg draaien op een heet programma en met een flinke hoeveelheid schoonmaakazijn erin. Geen idee of het veel doet, maar heb dat ooit ergens een keer gelezen en heb verder niet te klagen over de werking van de vaatwasser en hij ziet er na zo'n cyclus ook wel extra schoon uit heb ik het idee.. Een speciale reiniger heb ik in elk geval nog niet gebruikt.
<<

Anoniem331

Bericht 12 Jan 2021 20:03

Re: Vaatwasser schoonmaken

Bleu wonder!

Ik ben echt dasty fan, al jaren. Maar voor deze dingen vind ik bleu wonder echt heel fijn, schoon, ontsmettend want het zijn vaak hele vieze tanden en rubbers.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Jan 2021 20:45

Re: Vaatwasser schoonmaken

Ik maak ook die dingen schoon die jij noemt. Onze unit heeft daarnaast ook een schoonmaakprogramma die we soms draaien. En ik draai weleens een lege machine met een schep soda erin.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem307

Bericht 12 Jan 2021 22:03

Re: Vaatwasser schoonmaken

Ik spoel nog steeds voor, voor ik alles in de vaatwasser stop. Dat probeer ik wel te stoppen, omdat het niet nodig is. Maar het lijkt me constant zo smerig, al die etensresten in de machine. Lees hier even mee voor reinigingstips. :)
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 13 Jan 2021 10:47

Re: Vaatwasser schoonmaken

Ik haal af en toe een doekje langs de randen en rubbers, maar ze zijn eigenlijk nooit echt heel vies. Verder af en toe het machinereinigingsprogramma met een speciaal spulletje er in. En haal één keer in de zoveel tijd het filter en die sproeiers eruit om schoon te maken. We gebruiken van die all in one tabletten dus vul verder niets bij. Er zijn toch tegenwoordig bijna geen vaatwastabletten meer die niet all in one zijn?
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 13 Jan 2021 15:34

Re: Vaatwasser schoonmaken

Harrison schreef:Ik haal af en toe een doekje langs de randen en rubbers, maar ze zijn eigenlijk nooit echt heel vies. Verder af en toe het machinereinigingsprogramma met een speciaal spulletje er in. En haal één keer in de zoveel tijd het filter en die sproeiers eruit om schoon te maken. We gebruiken van die all in one tabletten dus vul verder niets bij. Er zijn toch tegenwoordig bijna geen vaatwastabletten meer die niet all in one zijn?

Zijn er dacht ik wel nog, maar ik vul het zout en het spoelmiddel altijd aan. Ik heb het idee dat het dan beter droogt en glanst.

Blue wonder ga ik opzoeken en toch ook vaker die rubbers schoonmaken, het bleef lang schoon maar zag opeens dat het echt vies was.

Wij hebben geen schoonmaakprogramma. Sproeiers maak ik schoon als ik zie dat er viezigheid op de vaat ligt, dan loop ik ze direct na.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 13 Jan 2021 19:26

Re: Vaatwasser schoonmaken

Wij hadden toevallig een kapotte vaatwasser onlangs. Blijkbaar is het alsnog van belang zout te gebruiken ondanks all in one tabletten voor de levensduur van de machine. Af en toe een vaatprogramma met schoonmaakazijn of een speciale vaatwasschoonmaakmiddel is ook slim, maar vergeet dan niet dat je dat middel er pas in gooit als de machine al 20 minuten op zn heetst draait. Anders spoelt het middel alleen kort met koud water tijdens het voorspoelprogramma.
De randjes doe ik gewoon met afwasmiddel of ontvetten en dan met een doekj, werkt prima.
Juli 2015
Maart 2017
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 14 Jan 2021 21:12

Re: Vaatwasser schoonmaken

Ik deed regelmatig een citroen in 2 of 4 delen mee in de vaatwasser, gewoon bij de vaat (wel opletten dat het niet tegen de vaat aanstaat). Ontvet als een malle en de vaatwasser ruikt dan weer heerlijk citroentjes-fris.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 30 Jan 2021 21:06

Re: Vaatwasser schoonmaken

Bedankt voor alle tips!

Inmiddels heb ik hem helemaal schoon geboend en er achteraf twee citroenschijfjes erin gedaan.
Tussendoor probeer ik elk viezigheidje op te ruimen en schoon te maken.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers