Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


-10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 09 Jan 2021 20:00

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Tabbie, misschien kun je zoeken op zitoefeningen? Buikspier oefeningen? zijn vast ook wel andere oefeningen die ja kan doen als je ziet? Of een stuk fietsen? Kan dat wel?
Olijfje fijn dat je al wat afgevallen bent.
Storm ik snap dat het heel demotiverend werkt als je zoveel hebt aangepast, hopelijk komende week meer succes.
Janne, lekker snack, die onthoud ik voor volgend weekend!

Ik heb me gisteren gewogen en dat is het gewicht wat ik ga aanhouden. Dus hopelijk is het volgende week te zien op de weegschaal.
Gisteren qua eten echt wel goed gegaan, sochtends gewoon weer de kwark, het is ook iets waar ik gewoon aan moet wennen. Misschien is toevoeging van fruit wel een idee. Tussen de middag gewoon crackers met philadelphia en tomaatjes en kipfilet en komkommer. Savonds had ik echt een heerlijk gerecht van de website van miljuska, pokebowl met bloemkoolrijst, dat vulde echt! Had nog wat ingrediënten over dus ik denk dat ik er morgen van ga lunchen.
Savonds met mijn dochters nog wel wat chipjes gegeten.
Ook vandaag prima dag, vanavond aten we patat. Ik heb al een dik jaar een airfryer dus daar bak ik de patat in, stuk minder vet dan in de frituurpan.

Ik wil dat soort dingen zoals patat ook gewoon blijven eten, ik denk dat het niet helpend is voor mij als ik me zelf dat allemaal ga ontzeggen. Net zoals in het weekend een chipje of in het weekend een wijntje. Niet dat ik elke weekend wijn drink, maar zo af en toe wel en ik wil dat wel gewoon blijven doen. Als ik daar allemaal mee stop en ik bijv 10 kilo ben afgevallen en er dan weer mee begin dan denk ik dat de kilo' s er zo weer aan zitten.
:heart: :heart: 2011
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 09 Jan 2021 20:11

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik doe dat ook zo hoor Studiebol, mezelf ook af en toe wat lekkers gunnen en gewoon dingen als patat ook eten. Mijn coach zegt daarover dat als je je dat nu helemaal ontzegt, je er ook niet mee leert omgaan. Dat vind ik op zich best logisch klinken.
Ik heb een goede week achter de rug en ga morgen wegen. Morgenmiddag komt een vriend borrelen en ga ik lekker even genieten van de bitterballen met een glaasje cola. En dan maandag weer lekker oppakken.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2021 11:38

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Eens hoor, het klinkt gewoon niet realistisch om te zeggen dat je nooit meer wat neemt. Bovendien voelt het dan veel meer als falen als je wel wat neemt. Liever af en toe iets maar dan met mate.

Ik neem momenteel wel een paar keer per week één glas wijn. Weet dat het veel calorieën zijn maar ik gun mezelf dit nu (zeker na negen maanden niet drinken), eentje rond half zes bij 't koken. Daarentegen kan ik prima chocola en ander lekkers laten staan. Dat is voor nu mijn keuze om liever dat te laten staan.

Vanochtend gewogen na een week bij m'n moeder. Er iets ietsjepietsje af. Maar heb bij haar toch wel wat meer gesnoept.
Gisteren 3.5 km in het bos gewandeld. Wilde wel meer maar 't was al halverwege de middag toen ik ging en 't word al zo snel donker.

Slim Olijfje! Zo doe ik 't ook vaak voor m'n man die toch liever minder koolhydraten wil.

Janne, zit in die proteïnerepen niet heel veel suiker? Wel lekker!
Slim dat je alles zo kan inplannen. Ik vind het ook veel rust geven als ik voor de hele week wat ik eet. Dan weet ik ook waar ik naar uit kan kijken en wat ik beter kan laten dus.

Ik wil van de week die pindakaas repen van Niekske maken.
Laatst gewijzigd door Marin op 11 Jan 2021 16:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 11 Jan 2021 15:58

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Hier gaat het toch niet zo lekker. Snoep teveel en heb dit weekend wijn gedronken, en gister hadden we hapjesavond. De kinderen waren de hele dag dwars en chagrijnig en toen moest ik nog gaan bedenken wat we zouden eten en alles werd door iedereen afgeschoten. Toen hadden ze maar bedacht dat we hapjesavond moesten doen...

Met die hele lockdown heb ik ook gewoon geen rust in mn hoofd. Merk dat ik daardoor sneller geneigd ben om te snoepen. Ik hou me voor de rest wel goed aan mn normale schema maar goed, zo zet het natuurlijk geen zoden aan de dijk.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jan 2021 17:08

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Het gaat hier wel lekker! Ik eet trouwens elke avond een blokje chocola, mijn beloning voor een dag goed eten 😉 ik zit nu op 73 kilo, heel blij mee. Maar mijn buik is nog steeds te dik 😬 de rest van mijn lichaam is nu best wel weer prima.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2021 17:23

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Heb jij het idee dat die buik weer goed gaat komen Suus? Na drie kinderen?
Mijn buik is nu na deze zwangerschap echt veranderd.
Wel goed zeg dat je al zo blij bent met je gewicht.
Let's discover the world together.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Jan 2021 19:09

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Nou, ben bang van niet, maar heb nog wel hoop dat het iets beter wordt dan nu. Als ik naar mijn moeder kijk, die nu hartstikke dun is door haar depressie, maar nog steeds een buikje heeft, ga ik er vanuit dat een platte buik er niet meer in zit 😬
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 11 Jan 2021 20:00

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ahh ja echt plat wordt ie misschien niet meer. Maar hopelijk wel iets strakker!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 11 Jan 2021 20:06

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Pfff heb zo'n zin in iets lekkers. Heb net 5 km hardgelopen. Heb normaal gegeten vandaag en al paar keer fruit gehad dus weet echt niet wat ik nu weer moet bedenken.

En was vanmorgen een stuk zwaarder dan vrijdag ondanks redelijk gezond weekend. Dus dat houdt me extra tegen om nog iets te nemen vandaag.

Pure chocola is wel een goeie Suus. Ben ik dol op. Alleen wel echt knap van je dat je het bij 1 blokje houdt!
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 11 Jan 2021 20:17

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Ik zou ook graag willen aansluiten.
Ik merk gewoon dat mijn hele eet patroon ontregelt is, door alle dieet methodes en tips zie ik door het bomen het bos niet meer en zweef een beetje rond.
Zou zo gewoon een gezonde leefstijl willen met een passend eet patroon.
Ik heb een verwijzing aangevraagd voor GLI en deze gekregen, echter zit hier een wachtlijst op vanwege corona :palm: .
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 11 Jan 2021 21:07

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Uiltje was is GLI?

Hier schieten de tussendoortjes erbij in dat gaat nog echt niet lekker. En savonds heb ik na het eten echt echt nog zin in wat. Dat komt denk ik omdat ik minder eet, maar dat vind ik echt wel een lastig moment.
Hopelijk zie ik vrijdagochtend wat resultaat van die moeilijke momenten.
:heart: :heart: 2011
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 11 Jan 2021 21:45

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Herkenbaar Studie! Na het eten heb ik ook altijd nog wel weer een keer trek..
Als ik de hele dag gewoon prima gezond heb gegeten, pak ik 's avonds ook gewoon een koekje of stukje pure chocola (met hazelnoten). Vind dat dat ook gewoon wel moet kunnen hoor, is wat anders dan een hele reep soldaat maken, haha.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar dit is het recept voor de blondies: https://www.anniepannie.nl/blondies-van ... ten-vegan/
Heb er iets te veel pindakaas in gedaan, maar dat vind ik wel lekker, haha. Heb er 12 stukjes van gemaakt en ingevroren. Kan ik een paar keer per week eentje nemen :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Jan 2021 09:00

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Iets lekkers op zijn tijd moet ook zeker kunnen, dan is het veel makkelijker vol te houden.
Alleen inderdaad een stukje, of een bakje haha en niet de hele reep/zak.

Ik heb vandaag weer gewogen, er is 1.4 kilo af in 1 week. Ik ben er erg blij mee,
Ik eet nog steeds meer 3 keer per dag, zit sneller vol en heb totaal geen behoefte aan chips of chocola.
Een keer per dag, of om de dag, ga ik nog onder zelf hypnose. Waarbij ik een mp3 luister van zo'n 20 minuten, waarin ze je onderbewuste ook aanspreken. Niet alleen over het eten, maar ook over dat je er mag zijn en een waardevol persoon bent.
Dat heb ik echt nodig, want hoe ik er ook uit zie, ik heb het idee dat ik nooit tevreden ben met mezelf.
<<

Anoniem299

Bericht 12 Jan 2021 09:01

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

- 1,2 in 1 week :banaan: :banaan: (maandag tot maandag)

Nu ga ik 1,5 week niet wegen want wil geen teleurstelling telkens!
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 12 Jan 2021 10:25

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Wat gaan sommigen hard zo de eerste weken. Heerlijk motiverend werkt dat!

Marin, ik kijk niet echt heel erg bewust naar de ingrediënten van een product, maar of het in mijn dagbudget past. Ik mag op een dag 1500 kcal en die moet bestaan uit een aantal gram eiwitten, vetten, vezels en koolhydraten. Maar vooral de kcal zijn leidend of lijdend, het is maar hoe je het bekijkt ;-).
Dan kies ik liever voor een proteinereep die iets meer voor mijn lijf doet dan een candyreep, zoals een mars of iets dergelijks.

Voor mensen die Instagram hebben trouwens is thefitnesschef een heel leuke om te volgen. Hij laat zien hoe het nu precies zit met kcal van "gezonde" producten en kcal van "gewone" producten. Het zet je weer even aan het denken. Vooral dat je met sommige producten vaak denkt dat als je die neemt dat je dan afvalt, maar vaak zijn het veel meer kcal dan de gewone producten die we kennen.

Rot is dat he Oh La La, dat je soms gewoon even de flow niet meer kunt vinden. Dat je wel wilt, maar het je op een of andere manier toch niet helemaal lukt. Ik had dat eind vorig jaar. Heb toen in overleg met mijn coach besloten dat we het afvallen even op een lager pitje zouden zetten. Juist door even niet meer mijn eten te tracken en megaveel met eten bezig te zijn. Even de druk eraf. Ik ben toen wel 2 kilo aangekomen, maar een gezond hoofd is ook heel belangrijk. Is dat niet voor jou nu even een optie? Even de druk van het "moeten" eraf halen voor jezelf?

Ik ben nu sinds vorige week maandag een kilo afgevallen en het gaat mij eigenlijk heel makkelijk af. Juist doordat ik mijn eten track kan ik goed inschatten of er nog ruimte is voor een eetwissel. In mijn geval is dat dan iets "gezonds" voor iets "ongezonds".
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 12 Jan 2021 12:50

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Klopt helemaal hoor Janne.
Ik ben er nu ook niet zo mee bezig. Ik let wel op, maar niet zoals ik zou doen als ik de juiste mindset zou hebben.
Het komt straks wel weer.

Maar hier een beetje meeschrijven vindt ik wel fijn, zodat ik niet helemaal mn doel uit het oog verlies :)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 12 Jan 2021 16:29

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Oh ik dacht uit je berichtje op te maken dat je het er moeilijk mee had.
Idd het komt straks vanzelf wel weer.

En ik snap wel wat je bedoelt dat meeschrijven hier ook helpt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 12 Jan 2021 17:51

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Lejow schreef:Iets lekkers op zijn tijd moet ook zeker kunnen, dan is het veel makkelijker vol te houden.
Alleen inderdaad een stukje, of een bakje haha en niet de hele reep/zak.

Ik heb vandaag weer gewogen, er is 1.4 kilo af in 1 week. Ik ben er erg blij mee,
Ik eet nog steeds meer 3 keer per dag, zit sneller vol en heb totaal geen behoefte aan chips of chocola.
Een keer per dag, of om de dag, ga ik nog onder zelf hypnose. Waarbij ik een mp3 luister van zo'n 20 minuten, waarin ze je onderbewuste ook aanspreken. Niet alleen over het eten, maar ook over dat je er mag zijn en een waardevol persoon bent.
Dat heb ik echt nodig, want hoe ik er ook uit zie, ik heb het idee dat ik nooit tevreden ben met mezelf.



Dat lijkt mij ook wel wat, die zelfhypnose. Hoe kan ik daar ook aan komen?
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 12 Jan 2021 19:51

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

@studiebol ; Gecombineerde Leefstijl Interventie programma dit houdt in dat er een fysiotherapeut mee kijkt voor het bewegen (wat past bij jou )diëtiste kijkt mee en een leefstijlcoach en dit twee jaar lang . Word vergoed vanuit je basisverzekering .

Wat zijn jullie goed bezig zeg !
Ik ben ook wel benieuwd naar de virtuele maagband , klinkt wel erg interessant.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 12 Jan 2021 21:46

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Thanks uiltje!

TJa wat jullie zeggen, savonds mag ook wel iets een klein beetje bijv, ik deed dat al nooit door de week( koek, of chips ofzo) ik wil daar ook niet mee gaan beginnen. Ik denk dat mijn lichaam gewoon ook moet wennen aan minder avond eten. Merk ik het over 2 weken nog dan kijk ik dan wel verder.

Vandaag bij mijn ouders gegeten, dan eet ik toch meer dan ik had gewild, maar het was een kutwerkdag vandaag dus ik vond het wel even prima. Ik heb wel extra groente gepakt terwijl ik al eerste naar de aardappelen greep.
:heart: :heart: 2011
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Jan 2021 10:00

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Mag ik nog aansluiten? Ik wil ook weer even wat bewuster aan de slag. Hoef niet helemaal 10 kilo kwijt, ideal gezien 8-9, maar wellicht dat als ik er ben dat ik nog wel 1-2 kilo buffer wil. :smile:

Ben 1.80, weeg nu 88 en wil weer onder de 80 komen. Ik ga vooral inzetten op gezond eten i.c.m. niet teveel snoepen/snacken, denk dat ik dat het beste gewoon niet in huis kan halen, want ik heb meestal het probleem dat ik het niet bij een blokje kan halen. Ik ga dus inzetten op 1-2x per week iets lekkers mogen halen.

Verder wil ik wat gaan investeren in beweging, ook omdat ik merk dat mijn conditie echt nog niet hersteld is van covid. Dus ik wil proberen minstens 3x per week een flink stuk te fietsen en dat uit te bouwen.

Daarnaast zet ik inderdaad ook in op zelfzorg. Dat werkt bij mij altijd wel goed, als ik bewuster leef, minder stress ervaar, vriendelijker ben voor mezelf en meer mediteer/yoga doe etc. dan voel ik me beter en dan ga ik ook gezonder eten/leven. Beetje weer die positieve vicieuze cirkel aanzwengelen ipv de negatieve.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 13 Jan 2021 21:22

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

He Whatever. Gezellig, kom erbij ;-).
Van die zelfzorg herken ik wel heel erg. Daar focus ik mij ook op, of in ieder geval dat probeer ik.

Vanavond voor het eerst thuis gesport. Ik moest mij er echt toe zetten, maar het ik heb het gedaan!

Verder net nog even met mijn coach geappt om mijn doelen voor de komende tijd vast te stellen. Doel is om voor 1 mei max 66kg te wegen en minder is altijd fijn.
Daarnaast wil ik dan met mijn behaalde resultaat op de pagina van pbp en op social media. Zonder hoofd dan wel. Maar voor mij wel een stok achter de deur om echt door te zetten.
Ben 1 mei jarig, dus dat is dan gelijk een cadeautjw van mezelf voor mezelf.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 13 Jan 2021 21:31

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Janne, ik hoop dat je je doel haalt!
Wat voor thuis sport heb je gedaan?

Ik beweeg te weinig, in het weekend wel mijn dochters buiten geweest maar dan beweeg ik nog niet genoeg. Ik vind het erg lastig omdat momenteel ook nog ergens er bij te doen. Ik werk op zolder en mijn dochter vragen regelmatig wat dus ik loop wel veel de trappen op en af:-)
:heart: :heart: 2011
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 13 Jan 2021 21:51

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Succes Janne! Zit je dan op die 10kg? Iig al lekker bezig met het sporten!

Studie: Traplopen is zeker sporten, haha. Lastig hoor, zoveel alleen met de meiden en werk. Eigenlijk nooit tijd voor jezelf.
Is een wandeling maken met de dames geen idee? Zijn zij er ook gelijk even uit. Ik heb er vanmiddag ook voor gekozen om dat maar even te doen, zijn we allemaal even buiten nu de zon scheen!

Whatever: Hier ongeveer zelfde doel en cijfers, dus heel herkenbaar! Succes, ook met je herstel!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2021 10:02

Re: -10 kilo groepje. Wie doet ermee ?

Klinkt goed en holistisch, Whatever!

Interessant concept uiltje! Hopelijk werkt het!

Ik heb van de week de pindarepen van 't recept van Niekske gemaakt. Lekker! Hoewel ze niet goed hun vorm hielden, brokkelde behoorlijk af. Maar geeft niet, was lekker. Echt skinny zou ik ze overigens niet noemen met kokosolie, pindakaas, pinda's en honing haha.

Oh en ik bedacht me ook dat als ik wandel ik zo'n 34 kg duw. 16 van zoontje, 6 van dochter en 12 van de kinderwagen. Zal vast niet helemaal zo werken want je duwt de wielen maar toch is 't beter dan niks. Als 't lekker weer is, trekken we er lekker op uit.
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot]